در 60 ثانیه حافظه خود را تقویت کنید

تقویت حافظه در سریع ترین زمان

دانشمندان امریکایی بر این باورند که در هفته باید 150 دقیقه تمرین مداوم انجام داد. اما برخی تحقیقات اخیر نشان داده اند که در هفته 3 دقیقه ورزش همی می تواند خوب باشد. مگر می شود که 150 دقیقه در هفته با 3 دقیقه در هفته برابر باشد. جواب مبتنی بر تلاش زیاد در مدت زمان کوتاه است. در 60 ثانیه حافظه خود را تقویت کنید.

مثلا به حای اینکه هر روز نیم ساعت ورزش کنیم؛ می توانیم به مدت 20 ثانیه خیلی سخت دوچزخه سواری کرد. اما این مثال و این عنوان چه ارتباطی با عنوان این مقاله  یعنی در 60 ثانیه حافظه خود را تقویت کنید دارد؟

من سال های زیادی است که به عنوان سخنران در سمینارها و کارگارهای زیادی شرکت کرده ام و خیلی از دوره های تقویت حافظه را برگزار کرده ام و تجربیات من نشان می دهد که راز یادگیری و تقویت حافظه استفاده از آموزش های با شدت بالاست. این تمرینات تنها چند دقیقه طول می کشند؛ اما بیشتریت تاثیر را در تقویت و بهبود حافظه دارند این تمرینات چون وقت زیادی را از افراد نمی گیرد به همین دلیل همه می توانند آن را انجام دهند و از آن لذت ببرند. 

3 نوع سرگرمی برای تقویت حافظه تنها در 60 ثانیه:

همه می دانیم که افول شناختی (فراموشی) با بالا رفتن سن یه امر اجتناب ناپذیر است. به گفته ی انجمن روانشناسان امریکا، در 2 دهه اول زندگی، مغز و حافطه رشد صعودی دارند و بعد از آن رو به کاهش می گذارد. اما نگران نباشید سبک زندگی شما می تواند سرعت این افول را کاهش دهد شما می توانید با افزایش سن و هر روز تمریناتی را برای تقویت حافظه خود انجام دهید.

مقالاتی که می تواند برای شما مفید باشد:

سریع ترین روش افزایش قدرت حافظه

4 روش تقویت حافظه

سه اهرم پرورش مغز، حافظه و زبان

ما برای تقویت حافظه خود هم به تقویت جسمی نیاز داریم و هم فکری. 

سبک ها و روش های جدید یادگیری را با آغوشی باز بپذیرید:

هر کسی با روش و سبک خاصی یاد می گیرد. مطالعه یک کتاب می تواند کار خیلی خوبی باشد اما کسی دیگر ترجیح می دهد که ویدئو ببیند و یا چیزی بنویسد. گاهی افراد تنها یک سبک بادگیری دارند و گاهی برخی افراد را می بینیم که در هر شرایطی چند سبک یادگیری مختلف را با هم ترکیب می کنند و یادگیری خود را پیش می برند این امر یک امر شخصی است. 

تخقیقات نشان می دهد که هر سبک یادگیری بخش خاصی از مغز را درگیر می کند. با درگیر شدن بیشتر مغز در هنگام یادگیری، می توانید توانایی خود را در فراخوانی اطلاعات بهبود بخشید و آنچه را که یاد می گیرید بیشتر به خاطر بسپارید.

یک سبک یادگیری جدید می تواند پردازش اطلاعات مغز شما را با گذشت زمان بهبود بخشد. توانایی یادگیری در سبک های یادگیری مختلف که شما زیاد به آن عادت ندارید؛ می تواند روشی کاملا متفاوت و چه بسا لذت بخش را به شما ارائه دهد. 

طیف وسیعی از علایق هنری خود را پرورش دهید:

پابلو پیکاسو می گوید: هنر تمامی گرد و غبار زندگی روزمره را از بین می برد.”

در 60 ثانیه حافظه خود را تقویت کنید

در 60 ثانیه حافظه خود را تقویت کنید

یک سرگرمی جدید پیدا کنید و یا حتی یک سرگرمی قدیمی را دوباره از سر بگیرید. این ام می تواند به شما در بهبود خلق و خو و حافظه کمک کند. تمامی کارهای هنری ((نقاشی ، نقاشی ، عکاسی ، رقصیدن ، ساختن چیزی در پاسخ به موسیقی ، باغبانی و غیره)) می تواند مغز شما را به سمت بهبود و رشد سریع تر سوق دهد. 

یادگیری چیزd جدید، شما را ملزم می کند که از نظر جسمی، روحی یا عاطفی خود را بسط دهید. هرگونه سرگرمی که توجه زیادی به جزئیات داشته باشد می تواند از افت شناختی جلوگیری کند و حافظه شما را بهبود بخشد. علاوه بر این استرس را تسکین می دهد و کل وجود شما را درگیر می کند.

کاتز می گوید، هنر، اتصالاتی بین نورون ها ایجاد می کند و مغز را با استفاده از حواس به روش های جدید، رشد می کند. بنابراین، در حالی که ورزش، بازی ها و مراقبه می تواند مغز شما را از افت شناختی و فراموشی حفظ کند؛ از مزایای سرگرمی های هنری مانند نقاشی ، نقاشی ، عکاسی یا یادگیری موسیقی غافل نشوید.

آلبرت انیشتین یک نوازنده آماتور ویولن بود. پسرش، هانس انیشتین، می گفت هر وقت پدرم حالش خوب نبود به موسیقی پناه می برد این کار او را آرام می کرد.

تبدیل شدن به یک فراگیر مادام العمر می تواند سلامت مغز شما را حفظ کند:

مغزی که مدام تحریم می شود می تواند زندگی پر جنب و جوشی را ایجاد کند. یادگیری مادام العمر می تواند مغز ما را در جایگاه و حد خوب و مطلوبی قرار دهد؛ هر چند که میزان یادگیری به مرور و با بالا رفتن کاهش می یابد اما در هر صورت می توان میزان افول آن را کاهش داد و سرعت آن را کم کنیم.

وقتی در حال یادگیری چیز جدیدی هستید نه تنها مغزتان هوشیارتر می شود؛ بلکه قوی تر هم می شود اطلاعات جدید می تواند اتصالات بین نورون ها را تقویت می کند.

هر وقت اطلاعات جدیدی را به مغز خود راه می دهید، می توانید از آن در برابر زوال طبیعی ناشی از پیری محافظت کنید. یادگیری مادام العمر کلید اصلی برای حفظ عملکرد شناختی است. “

داستان، ” استفاه” و یا ” عدم استفاده” از آن هاست. وقتی شما به فعالیت های تحریک آمیز شناختی مشغول هستید، اتصالات سیناپسی را تقویت می کنید، اما اگر از آن مدارها در مغز خود استفاده نکنید، ارتباطات بین نورون های مغزی تخریب می شوند. یادگیری تحریک آمیز در زندگی تفاوت زیادی در نگهداری و تقویت حافظه شما ایجاد می کند.

یادگیری مادام العمر یک سفر است، نه یک مقصد – هرگز نیازی به یادگیری چیزهای جدید نیست. به دنبال یادگیری مهارت ها، ایده ها و مفاهیم باشید. به این طریق می توانید به علایق خود بپردازید و از سفر خود لذت ببرید.

فقط راهی برای گذر زمان نیست؛ همچنین می تواند مغز شما را درگیر نگه دارد، شناخت شما را تقویت کرده و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. برای انتخاب چند سرگرمی گه گاه درست کنید. با توجه به آنچه تحقیقات به ما می گوید، این تمرینات مغز شما را به طرز شگفت انگیزی سالم نگه می دارند.

مطالعه کنید  چرا برخی افراد احساس تنهایی نمی کنند؟

شما چه نظری دارید؟