ما چه تاثیری بر جامعه داریم

ما چه تاثیری بر جامعه داریم

ما چه تاثیری بر جامعه داریم

 اینکه ما چگونه می توانیم بر روی جامعه خود تأثیرگذار باشیم می تواند سؤالی باشد که شاید فکر افراد دغدغه مند را به خود مشغول دارد و باعث شود افراد کاری برای پیشرفت و بهتر کردن جامعه خود انجام دهند. پس شما بگویید ما چه تأثیری بر جامعه داریم 

اگر افراد مختلف در جامعه برای بهتر شدن جامعه و زندگی تلاش نکنند؛ چه مشکلاتی برای جامعه پیش خواهد آمد؟ 

در بیشتر مواقع همگی ما منتظر تغییر کردن دیگران و یا شرایط اجتماعی خود هستیم و یا منتظریم یک سری اتفاقات بیفتد تا ما تغییر کنیم. همگی این ها کار شیطان است. 

برای تغییر دادن خود از گام های کوچک شروع کنید به طور مثال از یکی می پرسیم چرا انقدر دروغ می گویی؟ 

مقالاتی که ممکن است به آن علاقه مند شویم :

افکار مزاحم را به افکار مراحم تبدیل کنیم.

تغییر یکی از رازهای خوشبختی

چگونه زندگی شادی داشته باشیم

او در جواب می گوید من کلی کارهای دیگر دارم که باید درست کنم. دروغ که چیزی نیست اما این طرز تفکر اشتباه است زیرا نباید منتظر درست شدن همه چیز باشیم و بعد خود را تغییر دهیم. بهتر از یک جایی به بعد شروع کنیم و مچ خود را بگیریم؛ اگر نقطه ضعفی داریم؛ منتظر درست شدن سایر نقاط ضعفی که به زعم شما مهم تر است، درست شود. 

یا مثلا از یکی بپرسیم چرا کار نمی کنی در جواب می گوید جامعه همه بیکار هستند؛ پدر پول ندارد، سرمایه ندارم و کلی بهانه های الکی می گیرد اما این ها تنها بهانه است زیرا خیلی ها در همین شرایط خوب عمل می کنند. آیا هنوز پاسخی برای اینکه ما چه تاثیری بر روی جامعه داریم پیدا نکردبد؟

بزرگی می گوید: “کودک که بودم می خواستم جهان را تغییر دهم، بزرگتر که شدم می خواستم کشورم را تغییر دهم؛ بزرگتر که شدم در صدد تغییر دادن شهرم برآمدم؛ در دوره میانسالی میخواستم دوستانم را تغیر دهم؛ در دوره پیری خواهان تغییر خانواده ام شدم اما در این لحظات پایان عمر فهمیدم من تنها می توانم خود را تغییر دهم” .

یک پازلی را به یک نفر دادند و از او خواستند تا آن را درست کند. این پازل نقشه ی جهان بود و هر چه آن را می چید نمی توانست آن را درست کند و دست آخر خسته شد و آن را کنار گذاشت. اما خیلی اتفاقی یکی از مهره ها برعکس شد و دید که تکه ای از صورت یک انسان است و سپس کل پازل ها را برگرداند و مشغول درست کردن پازل صورت انسان شد؛ و توانست آن را کامل کند؛ قسمت پشت پازل یعنی نقشه جهان هم مرتب شد. 

تاثیر ما بر جامعه

تاثیر ما بر جامعه

به قول حمید مصدق عزیز :

من اگر بنشینم

                 تو اگر بنشینی،

                               چه کسی برخیزد؟

                                              من اگر بخیزم                      تو اگر برخیزی همه برمی خیزند…

چه کسی می خواهد من و تو ما نشویم..

کلام پایانی این که اگر ما منتظر تغییر شرایط جامعه؛ اقتصادی، و ا تغییر پدر و مادر و … باشیم  مانند انسان های نا موفق عمل می کنیم اما اگر در همین شرایط  بگویییم من هم می توانم مثل تمام کسانی که موفق شده اند عمل کنم و بهتر بشوم حتما موفق خواهید شد پس باید از خودمان شروع کنیم باید بدانیم که ما هستیم که زندگی خودمان و جامعه خود را تغییر می دهیم و اول باید خود را تغییر دهیم. قبل از ازداوج فکر کنید ببینید می توانید با چنین شرایطی می توانید زندگی کنید و بدانیم که نمی توانیم او را تغییر دهیم.

دقت کنید ببینید اگر کسی به شما کم محلی و بی محبتی می کند به چه دلیل است؟ و یا اگر کسی رفتار ناشایستی دارد حتما ما رفتار درستی نداشته ایم و مطمئن باشیم که با تغییر خود می توانیم بهترین ها را رقم بزنیم.

 

 

 

مطالعه کنید  استرس مثبت چیست؟

شما چه نظری دارید؟