تقویت مهارت اسپیکینگ در کودکان

تقویت مهارت اسپیکینگ در کودکان

آیا فرزند شما از برقرای ارتباط به زبان انگلیسی ضعیف است؟ آیا این ضعف بین او و همکلاسی هایش فاصله ایجاد کرده و بر اعتماد به نفس او تاثیر گذاشته است؟ اگه این وضعیت را دارید و جواب شما به این سؤالات مثبت است. حتما مقاله ما را که در رابطه با تقویت مهارت اسپیکینگ در کودکان است را بخوانید.

چگونه حرف زدن را در کودکان خود تقویت کنیم؟

ممکن است شما و فرزندتان فکر کنید توانایی ارتباط برقرار کردن او بسیار خوب است؛ اما آیا می تواند به همین خوبی هم به زبان دوم ارتباط برقرار کند؟ ما وقتی می توانیم این ادعا را بپذیریم که کودک بتواند به زبان انگلیسی هم به همان مقدار خوب حرف بزند. چرا که این روزها یادگیری زبان انگلیسی یک امر لاکچری و لوکس به حساب نمی آید بلکه فاکتوری است برای اینکه یک فرد را با سواد بنامند. پس یادگیری زبان انگلیسی امری بسیار حیاتی و مهم در زندگی این روزهای ما و فرزندان ما است.

برای اینکه فرزند شما در آینده تحصیلی و شغلی خود موفق تر باشد بهتر است که زبان انگلیسی را یاد بگیرد. پیشرفت و بهبود زبان انگلیسی و توانایی مکالمه به زبان انگلیسی می تواند بر همه جنبه های زندگی شما و فرزندتان تأثیر گذار باشد. زیرا این زیان یک زبان بین المللی است و همگی مردم در سراسر دنبا با آن آشنایی دارند و آن را به رسمیت می شناسند.

تفاوت بین زبان گفتاری و زبان نوشتاری در انگلیسی :

انگلیسی گفتاری با انگلیسی نوشتاری بسیار فرق دارد. در زبان نوشتاری شما فرصت کافی برای تصحیح اشتباهات خود دارید اما در زبان گفتاری چنین فرصتی موجود نیست.

یک تفاوت دیگر بین این دو در این است در هنگام حرف زدن همیشه یک مخاطبی وجود دارد که حرف های شما را می شنود، و شما را از لحاظ تلفظ، گفتار و گرامر و نحوه ی ارائه چک می کند. اما این چند فاکتور در مورد بخش نوشتاری وجود ندارد؛ زیرا همانطور که قبلا گفته شد در نوشتار می توان اشتباهات را اصلاح کرد اما در گفتار این امکان وجود ندارد.

اهمیت انگلیسی گفتاری :

بهبود مهارت اسپیکینگ در کودکان

بهبود مهارت اسپیکینگ در کودکان

حرف زدن به انگلیسی همیشه یک موفقیت چشمگیر در همه افراد است. اگر کودکی این توانایی را نداشته باشد در اجتماعات بزرگتر و در ارتباط برقرار کردن و ارتقای خود حتما دچار مشکل خواهد شد. همیشه در مدارس و آموزشگاه های انگلیسی دیده شده است که اهمیت و توجه بیشتر به کودکانی داده می شود. که توانایی انگلیسی صحبت کردن بهتری دارند و در جشنواره ها و مسابقات و خوش آمد گویی و مراسمات مختلف از آن ها بهره می جویند. بسیار بدیهی است که این فرصت از کودکانی که چنین توانایی ندارند گرفته می شود.

عواملی که بر مهارت های مکالمه کودکان تأثیر می گذارد:

چند عامل وجود دارد که می تواند مانعی بر سر راه پیشرفت کودکان در تقویت زبان انگلیسی باشد.

این عواملی که مانع از موفقیت کودک در صحبت کردن به زبان انگلیسی می شود شامل عوامل زیر است:

  •  وقتی کودک کلمات بسیار کمی را در اختیار دارد و در واقع دایره لغت ضعیفی دارد در هنگام صحبت کردن از واژگان کمتری و در نتیجه از جملات کوتاه تری برای حرف زدن استفاده می کند. پس یکی از این عوامل می تواند بانک لغت محدود کودک باشد.
  •  کودک در کل مهارت ارتباطی ضعیفی دارد یعنی کلا به زبان مادری هم زیاد توانایی برقراری ارتباط ندارد به همین دلیل در زبان انگلیسی هم این ضعف را از خود نشان می دهد.
  •  کودک تمرین کمی دارد؛ زیرا حتی هنگامی که در حال تمرین کردن و پیشرفت هم هست؛ والدین به او توجهی ندارند.
  •  کودک بسیار مضطرب است و نمی تواند به خوبی در یک جمع و یا جلوی دوستان خود یک مکالمه انگلیسی مناسب داشته باشد.
  •  کودک آمادگی لازم برای حرف زدن جلوی جمع را ندارد.
  •  کودک قادر به مقابله با ترس هایخ ود نیست و به همین دلیل نمی تواند به خوبی حرف بزند.
  •  کودک در هنگام حرف زدن هیجان زده شده و بیشتر کلمات را فراموش می کند و همین امر او را در صحبت کردن ناتوان می سازد.

اگر کودکان و دانش آموزان توانایی مکالمه خود را ارتقا نبخشند چه اتفاقی می افتد؟

  •  کودک در ابراز احساسات خود شکست خواهد خورد.
  •  کودک قادر نخواهد بود با اعتماد به نفس در مقابل دیگران حرف بزند.
  •  کودک در اجتماعات و دورهمی ها هم ضعیف عمل خواهد کرد.
  •  نمره کودک در مدرسه و دانشگاه پایین تر از حد انتظار خواهد بود.
  •  ممکن است توسط سایر کودکان مورد تمسخر واقع شود.
  •  مطمئناً والدین می توانند به فرزندان خود برای بهبود زبان انگلیسی آن ها کمک کنند و از این طریق به آنها در غلبه بر ناهنجاری زبانی که مانعی بین آنها و موفقیتشان است، کمک کنند.

به فرزندان خود نحوه ی استفاده از دیکشنری را یاد بدهید:

خوب است که همیشه یک دیکشنری در منزل داشته باشید و یا یک دیکشنری جیبی برای فرزند خود بخرید تا مدام آن را همراه خود داشته باشد تا هر جا که با اشکال مواجه شد بتواند معنی کلمات را جستجو کند. 

انگلیسی حرف بزنید: 

زمانی را در خانه به انگلیسی صحبت کردن با فرزند خود اختصاص دهید. یا همچنین می توانید با استفاده از پکیج آموزش زبان انگلیسی در تقویت مهارت گفتاری زبان انگلیسی فرزند خود قدم بردارید.

واژگان فرزند خود را غنی کنید:

والدین باید در غنی سازی واژه ها به فرزندان خود کمک کنند با معرفی واژه های جدید به آن ها و مترادف و متضاد هر واژه را به آن ها یاد بدهند. این واژه ها بهتر است برای مکالمات روزمره آن ها هم مفید باشد تا بتوانند احساسات خود را بیان کنند. 

 

مطالعه کنید  نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودک سه ساله

برای تقویت واژگان می توانید سری به لینکی که در پایین برای شما نمایش داده شده است بیاندازید.

 

2000 واژه شگفت انگیز

 

چگونه کودک خود را در زمینه اسپیکینگ تصحیح کنید؟

  •  هنگامی که کودک در حال مکالمه است اگر اشتباهی در بیان خود و یا گرامر و تلفط خود داشت؛ او را در حین حرف زدن تصحیح نکنید.
  • به او اجازه دهید تا پیش رود و بعد از اینکه مکالمه او تمام شد می توانید در کمال آرامش او را تصحیح کنید.
  • در یک گوشه اشتباهات او را حتما نوشته باشید تا بعدا به او یادآوری کنید.
  • با تمرین منظم قطعا می توانید توانایی های او را بهبود بخشید. 
  • فراموش نکنید که فرزند خود را برای هر موفقیت کوچک تشویق کنید.

خواندن با صدای بلند می تواند به پیشرفت زبان انگلیسی فرزند شما کمک کند:

هر روز کودک را ترغیب کنید تا روزنامه و یا کتاب مورد علاقه خود را با صدای بلند بخواند. حتی خواندن آهنگ هایی که به آن ها علاقه دارد؛ می تواند در پیشرفت او تأثیر گذار باشد. خواندن روزنامه با صدای بلند قطعاً به کودکان کمک می کند تا واژگان خود را غنی سازند و همچنین مهارت های مکالمه انگلیسی خود را بهبود ببخشند.

فرزند خود را در برخی از کارگاه ها ثبت نام کنید که به او در بهبود زبان گفتاری کمک می کند:

امروزه بسیاری از کلاس های خصوصی یا حتی مدارس کلاس های کارگاهی انگلیسی و همچنین کلاس هایی برگزار می کنند که به طور قطع برای آموزش زبان خارجی برای کودکان مفید است. در چنین کلاس هایی، کودک در مقابل بسیاری از کودکان و متخصصان دیگر، مهارت های گفتاری انگلیسی خود را افزایش می دهد. کودک وقتی در چنین کلاس هایی ثبت نام می کند، نیز می تواند اعتماد به نفس خوبی ایجاد کند و انگلیسی مکالمه خود را بهبود ببخشد.

 

مطالعه کنید  بهترین ایبوک داشتن سخنرانی آتشین

 

شما چه نظری دارید؟