آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت

اگر می‌خواهید برای یک سفر عالی به قصد تحصیل یا کار آماده شوید باید مهارت زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید. یادگیری این مهارت به صبر، پشتکار و تلاش زیادی احتیاج دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا مباحث مهم در آموزش انگلیسی برای سفر را با یکدیگر بررسی کنیم. به نظر شما چرا آموزش انگلیسی برای سفر اهمیت دارد؟

  • زبان اصلی‌ترین راه برای برقراری ارتباط میان انسان‌ها در نقاط مختلف دنیا است.
  • زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم همه دنیا شناخته شده است.
  • اگر در طول سفر برای شما مشکلی پیش آید، می‌توانید با استفاده از این مهارت خودتان را نجات دهید.
  • شما برای ورود به یک کشور جدید باید اعتماد به نفس خوبی داشته باشد و تسلط به زبان انگلیسی این حس را در شما به وجود می‌آورد.
  • شما باید در طول سفر با غریبه‌ها صحبت کنید و تنها راه برقراری ارتباط با آن‌ها زبان انگلیسی است.

تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی برای سفر

مسافران یا مهاجران معمولاً در سفر یا بعد از مهاجرت احساس تنهایی می‌کنند و برای مقابله با این حس، شناخت فرهنگ آن کشور، ورود به بازار کار، تحصیل، حضور در اجتماع و جمع‌های دوستانه باید زبان آن کشور را یاد بگیرند و تا حدی به آن تسلط پیدا کنند. فرقی نمی‌کند که شما قصد مهاجرت به کدام کشور را دارید، زبان انگلیسی زبان رایج اکثر کشورهای پیشرفته مانند اروپا _ استرالیا و آمریکای شمالی است.

اگر فرصت و زمان کافی برای یادگیری زبان اصلی کشور مد نظرتان را ندارید، می‌توانید با تسلط به زبان انگلیسی مشکلتان را حل کنید. مراحل آموزش انگلیسی برای مهاجرت یا سفر به شرح زیر است:

1. آرامشتان را حفظ کنید

هنگامی که از آموزش انگلیسی برای سفر صحبت می‌کنیم افراد دچار استرس می‌شوند و به دلیل محدودیت‌ها و فشاری که تحمل می‌کنند از کیفیت یادگیری‌شان کم می‌شود.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدم در این مسیر حفظ آرامش است. مهاجرت کار ساده‌ای نیست. دوری از خانواده، استرس حضور در دانشگاه، گرفتن نمره در آزمون‌های زبان، مصاحبه با سفارت خانه از سختی‌های رایج این کار است. اما اگر شما عزم راسخ و پشتکار کافی داشته باشید، می‌توانید این مسیر را با موفقیت طی کنید و به هدفتان برسید.

2. قبل از سفر زبان انگلیسی را بیاموزید

درست است که می‌گویند زبان انگلیسی را می‌توان در محیط و بسترش سریع‌تر و بهتر یاد گرفت اما شما نمی‌توانید منتظر بمانید تا زمان سفر و مهاجرتتان فرا برسد! شرکت در دوره‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای سفر یا خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی برای سفر به شما کمک می‌کند تا بدون فشار و محدودیت زمانی سرعت حرف زدنتان را بیشتر کنید و با لهجه‌ها و گویش‌های مختلف آشنا شوید.

هنگامی که قبل از سفر یادگیری زبان انگلیسی را شروع می‌کنید خیلی راحت‌تر می‌توانید خودتان را با محیط جدید وفق دهید. اکثر دانشگاه‌ها قبل از پذیرش متقاضیان از آن‌ها مدرک زبان می‌خواهند یا اغلب کارفرمایان قبل از تأیید کارجویان مهارت زبان انگلیسی آن‌ها را می‌سنجند؛ پس شما برای افزایش شانس مهاجرتتان باید قبل از سفر زبان انگلیسی را یاد بگیرید. یک راهکار خود برای شروع استفاده از «فایل‌های آموزش صوتی انگلیسی برای سفر» است.

مطالعه کنید  بهترین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی که باید بدانید

3. تا جای ممکن به زبان انگلیسی صحبت کنید

یک نکته مهم در آموزش انگلیسی برای سفر «مکالمه زیاد به این زبان» است. هنگامی که شما به زبان انگلیسی فکر می‌کنید یا برای هر موضوعی به آن زبان صحبت می‌کنید ناخودآگاه تسلطتان روی آن بیشتر می‌شود. اگر در طول روز چند ساعتی وقت آزاد دارید، می‌توانید از کتاب یادگیری زبان انگلیسی برای سفر هم استفاده کنید.

4. انجمن‌های مسافرتی را پیدا کنید

با مراجعه به اینترنت وب سایت‌هایی را می‌بینید که افراد فعال در آن قصد سفر یا مهاجرت به کشورهای مختلف را دارند. شما می‌توانید قبل از سفر با کمک این سایت‌ها تحقیقاتتان را در زمینه کشور مقصد کامل و زبان انگلیسی را به کمک آن‌ها تمرین کنید. در ادامه سه وب سایت خوب در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • https://www.tripadvisor.com/ForumHome: در این تالار گفتمان شما عکس‌ها یا سؤالات مسافران دیگر را می‌بینید و در خصوص رستوران‌ها، هتل‌ها و موارد دیگر اطلاعات خوبی به دست می‌آورید.
  • https://www.lonelyplanet.com/landing/lonely-planet-community: این انجمن به سؤالات بسیار خاص در زمینه سفر و مهاجرت مانند ویزا، بودجه یا زمان سفر پاسخ می‌دهد.
  • https://www.yelp.com/: این سایت معمولاً برای ایالات متحده است و نظرات خوبی در زمینه خدمات ارائه شده، مشاغل یا رستوران‌ها دارد.

5. از اپلیکیشن‌های آموزش انگلیسی سفر کمک بگیرید

برای تمرین و آموزش صوتی انگلیسی برای سفر می‌توانید از اپلیکیشن‌های زیر استفاده کنید.

  • Ulmon: این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا نقشه و راهنمای مختصری از شهرهای بزرگ و کشورهای مختلف را بارگیری کنید. این نقشه‌ها به‌صورت آفلاین قابل استفاده هستند.
  • XE: اگر به سرمایه گذاری و حوزه ارز علاقه‌مند هستید یا از این طریق کسب درآمد می‌کنید این برنامه شما را از نرخ ارز مطلع می‌کند.
  • OpenTable: اگر می‌خواهید از مکان‌های خوب برای غذا خوردن مطلع شوید، می‌توانید با کمک این اپلیکیشن رستوران‌ها و غذاهای مختلف کشور مد نظرتان را بشناسید.

6. خودتان را با اطمینان به زبان انگلیسی معرفی کنید

مهم‌ترین کاری که در آموزش انگلیسی برای سفر باید انجام دهید توانایی معرفی خودتان به زبان انگلیسی است؛ زیرا در هواپیما و بعد از ورودتان به کشور مقصد به این مکالمات احتیاج دارید.

7. عناوین خبری را بخوانید

مردم دوست دارند درباره رویدادهای مختلف صحبت کنند پس برای اینکه از اتفاقات دنیا یا مسائل مرتبط به کسب و کارتان مطلع شوید و بتوانید شروع‌کننده مکالمات انگلیسی باشید بهتر است اخبار را دنبال کنید.

8. از فرهنگ‌های مختلف تجاری آگاه شوید

قبل از سفر باید از فرهنگ تجاری کشور مدنظرتان مطلع شوید. در هر کشوری فرهنگ متفاوتی رایج است و بایدها و نبایدهایی دارد که شما باید از آن‌ها مطلع شوید؛ به‌عنوان مثال برخی از کشورها سبک احوالپرسی یا محیط‌های کاری خاصی دارند که دانستنش به شما کمک می‌کند سریع‌تر با محیط جدید هماهنگ شوید.

9. هر چیزی که به دستتان می‌رسد را بخوانید

ادبیات کلاسیک، روزنامه‌ها، ایمیل‌ها، وب سایت‌های خبری یا رسانه‌های اجتماعی را به زبان انگلیسی بخوانید. این محتواها مملو از واژگان جدید هستند و به شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع در فرایند آموزش مکالمات روزمره انگلیسی برای سفر پیشرفت کنید. واژگان جدید تقویت کننده دایره لغاتتان هستند و باعث می‌شوند زودتر روی مکالمات مسلط شوید.

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

10. به دنبال واژگان و کتاب آموزش انگلیسی برای سفر باشید

برای یادگیری بهتر واژگان انگلیسی همیشه همراهتان یک دفترچه یادداشت داشته باشید و هر عبارت یا کلمه جدیدی که می‌شنوید یا می‌خوانید را در آن بنویسید. این کار باعث صرفه جویی در زمانتان می‌شود زیرا برای پیدا کردن یک کلمه مجبور به جست و جوی دوباره در فرهنگ لغت نیستید و با یک مراجعه ساده به دفترچه یادداشتتان معنی و تلفظ آن را پیدا می‌کنید.

11. در دوره آموزش انگلیسی برای سفر شرکت کنید

اگر از خودتان می‌پرسید که چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، این زبان چه نقشی در کار و زندگی شما دارد، آموزش انگلیسی برای سفر چگونه است، تا چه حد باید زبان را یاد بگیریم، کدام مهارت‌ها برای ما مهم هستند، چگونه گرامر را بیاموزیم یا چگونه با تکنیک‌های اساتید مختلف زبان انگلیسی آشنا شویم «پکیج دانلودی سمینار آموزشی ۲۰ راز مگو در یادگیری زبان» استاد جاوید یک محصول کاربردی است که شما را با تکنیک‌های جدید و کاربردی زبان انگلیسی آشنا می‌کند. این پکیج یک راه آسان برای تقویت مکالمه انگلیسی است.

12. به دنبال ویدئوهای یوتیوب _ پادکست یا فیلم آموزش انگلیسی برای سفر باشید

پادکست‌های انگلیسی مختلفی در زمینه وبلاگ نویسی، سیاست، آشپزی یا طنز وجود دارد که شما می‌توانید بر حسب علاقه‌تان آن‌ها را در دانشگاه، محل کار، هنگام انجام کارهای خانه یا در طول روز گوش کنید. ویدئوها یا پادکست‌های مختلف به شما کمک می‌کنند تا با لهجه‌های بومی آشنا شوید و خیلی سریع با شنیدن واژگان متوجه منظور مخاطب شوید.

13. از دوستانتان کمک بگیرید

دوستانی دارید که زبان انگلیسی بلد باشند؟ اگر پاسختان به این سؤال مثبت است حتماً معاشرتتان را با آن‌ها بیشتر کنید. هر زمان که آن‌ها را می‌بینید با هم در خصوص موضوعات مورد علاقه‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید. این کار نقش زیادی در تقویت مهارت شما دارد.

برنامه ماهانه آموزش انگلیسی برای سفر

خودتان را محک بزنید: در ماه اول مهارت زبانتان را محک بزنید و مطمئن شوید که تا چه حد روی زبان انگلیسی مسلط هستید، تا چه حد قوانین گرامری را می‌دانید و با شنیدن کلمات و جملات معنی آن‌ها را می‌فهمید!

  • برای یادگیری لغات انگلیسی می‌توانید از فرهنگ لغت یا فلش کارت‌ها کمک بگیرید.
  • برای آموختن گرامر و جمله بندی زبان انگلیسی صحبت کنید یا فعالیت‌ها و برنامه‌های روزانه‌تان را به این زبان بنویسید.
  • برای درک بهتر زبان انگلیسی موزیک ویدئوها، کانال‌های یوتیوب یا فیلم‌ها را با زبان انگلیسی تماشا کنید.
  • سعی کنید روزانه بخشی از زمانتان را به تمرینات اختصاص دهید و در خصوص ورزش، کتاب یا غذای مورد علاقه‌تان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

در زبان انگلیسی غرق شوید: در ماه دوم تمام چیزهایی که آموخته‌اید را تمرین کنید. در این مرحله باید در فرایند یادگیری زبان انگلیسی عمیق‌تر شوید و خودتان را با منابع یادگیری زبان و مطالب مرجع احاطه کنید. بهتر است یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و با او در خصوص فعالیت‌های مختلفتان به زبان انگلیسی صحبت کنید، در وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های آموزش زبان عضو شوید و بخشی از تایم روزتان را به آن‌ها اختصاص دهید تا زبان انگلیسی را فراموش نکنید.

مطالعه کنید  چرا آموزش زبان انگلیسی در جامعه ما موفق نبوده است؟

روی هدفتان تمرکز کنید: در ماه سوم باید زبانتان را تقویت کنید و روی هدفی که دارید (سفر _ تحصیل _ مهاجرت _ امتحان _ مصاحبه) متمرکز شوید. سعی کنید دائماً عملکردتان را ارزیابی کنید تا سریع‌تر به زبان انگلیسی مسلط شوید.

هرچه زودتر تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی برای سفر بگیرید

اکثر افراد دوست دارند که زبان انگلیسی را بیاموزند اما فقط به آن فکر می‌کنند و هیچ کاری برای آن انجام نمی‌دهند! فکر کردن درباره هدفی که دارید باعث نزدیک‌تر شدن شما به آن نمی‌شود بلکه باید وارد عمل شوید. حتماً شما هم دوست دارید که در خارج از کشور ادامه تحصیل دهید یا مسافرت‌های تفریحی خارجی داشته باشید. برای انجام این کارها باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید پس هرچه سریع‌تر برای یادگیری‌اش برنامه ریزی کنید.

بهترین کشورها برای آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی سریع در خارج از کشور از نظر شخصی و حرفه‌ای به‌ویژه برای افرادی که عاشق آموزش هستند بسیار مفید است. کشورهای ژاپن، چین، تایلند، جمهوری چک، مکزیک و عربستان سعودی مشاغل خوبی را برای افرادی که مایل به تدریس زبان انگلیسی در خارج از کشور هستند ارائه می‌دهند.

 

کلام آخر

آموزش انگلیسی برای سفر روش‌های مختلفی دارد. هر کشوری فرهنگ و لغات مخصوص به خودش را دارد که شناخت و دانستن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در مسیر درستی قرار بگیرید. همچنین در محیط های مختلف و تور های مختلف مثل تور شهر، صحرا، شهربازی و … نیاز به صحبت کردن به زبان انگلیسی خواهید داشت. در این مقاله مهم‌ترین نکات مربوط به آموزش مکالمه انگلیسی برای سفر را با یکدیگر بررسی کردیم. یادگیری زبان کار سختی نیست پس صبور باشید و از یادگیری آن لذت ببرید.

عموم مردم به اشتباه فکر می‌کنند اگر فقط در یک کشور انگلیسی زبان قرار بگیرند می‌توانند به‌خوبی روی زبان انگلیسی مسلط شوند اما اگر شما زبان انگلیسی بلد نباشید یا تسلط خیلی کمی به آن داشته باشید قرار گرفتن در این فضا هم برای شما بسیار سخت است.

در این شرایط اعتماد به نفستان را از دست می‌دهید و به علت عدم برقراری ارتباط با محیط بیرون روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شوید. این مسئله یکی از دلایل اصلی افسردگی بعد از مهاجرت است. توصیه ما به شما این است که قبل از سفر آموزش زبان انگلیسی آنلاین را شروع کنید.

سؤالات متداول در رابطه با آموزش انگلیسی برای سفر :

بهترین تکنیک‌های آموزش زبان انگلیسی برای سفر را معرفی کنید؟

• آرامشتان را حفظ کنید. • قبل از سفر زبان انگلیسی را بیاموزید. • به زبان انگلیسی صحبت کنید. • در انجمن‌های مسافرتی عضو شوید. • اپلیکیشن‌های آموزش زبان را نصب کنید. • با اطمینان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

آیا در آموزش انگلیسی برای سفر راهکاری برای صحبت روان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

• یادگیری عبارات و جملات به جای کلمات • مطالعه زیاد • یادگیری عبارات روزمره • مطالعه کتاب • تماشای فیلم • گوش دادن به موسیقی یا پادکست

کدام کشورها برای آموزش انگلیسی برای سفر مناسب‌اند؟

• چین • ژاپن • جمهوری چک • تایلند • عربستان سعودی • مکزیک