5 راه خلاقانه جهت آموزش زبان به کودکان

کودکان سن کمی دارند که همین امر یادگیری یک زبان جدید را برای آن ها سریع و آسان می کند. اگر می خواهید انگلیسی حرف زدن را به بچه های خود بیاموزید؛ زود دست به کار شوید. با مقاله  5 راه خلاقانه جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان از این سن کم استفاده کنید. و کودکان خود را در اسرع وقت در زبان انگلیسی غوطه ور کنید. سعی کنید که انگلیسی حرف زدن را در برنامه های روزمره بگنجانید. با این کار کودکان شما می تواند به راحتی صحبت کنند. همچنین بانک واژگان آن ها را گسترش داده و یادگیری را تسهیل نماید. برای این کار می توانید این ایده های خلاقانه را برای کودک خود به کار ببرید. در نتیجه از یادگیری آن ها لذت ببرید.

یادگیری خلاقانه زبان انگلیسی

یادگیری خلاقانه زبان انگلیسی

یک روز به نام ” فقط انگلیسی حرف بزن” در هفته داشته باشید:

کودکان عاشق مسابقه و رقابت هستند و می توان به هر کدام یک تیله داد. مثلا میزی در وسط منزل چند ظرف شیشه ای، مخصوص هر یک نفر قرار داد. از کودک و یا کودکان خود بخواهید که در طول روز کلا انگلیسی حرف بزنند؛ هر کسی به ازای فارسی حرف زدن، باید یک تیله یا چیزی مانند آن را در داخل ظرف شیشه ای مذکور بیاندازد. در آخر روز تیله ی هر کسی شمرده شود و هر کسی که تعداد تیله بیشتری داشت؛ بازنده ی مسابقه است. این کار می تواند انگیزه ی بسیار زیادی به کودک برای انگلیسی حرف زدن بدهد.

بازی “روز بارانی”

این بازی بسیار سرگرم کننده است و می تواند در گروه های کوچک انجام شود. به مواد خاصی هم نیاز ندارد و شما می توانید با کمترین امکانات یعنی یک کاغذ و مداد این بازی را طراحی کنید. این بازی به کودکان کمک می کند تا یک داستان کاملا خلاقانه بسازند.

روش بازی به این شکل است که شما از کودک و یا گروه کودکان می خواهید تا نام خود را بر روی یک تکه کاغذ نوشته و سپس به زبان انگلیسی در حد یک خط داستان بنویسند. اما نباید اجازه دهند که افراد کنار دستی آن ها چیزی از نوشته آن ها ببیند.  سپس کاغذ را تا کنند و به نفر سمت چپی خود تحویل دهند. او می تواند کاغذ را باز کند؛ اما نباید متن نفر قبلی را نگاه کند و هر آنچه که خودش در ذهن دارد. در حد توانش به زبان انگلیسی بنویسد.

این دور ادامه دارد تا کاغذ به دست نفر اصلی و سر گروه برسد. سرگروه داستان هر کسی را با ذکر نام او در گروه می خواند. در نهایت یک داستان بسیار جالب از جملات بامزه بچه ها ساخته شده است که به آن ها انگیزه می دهد.

با فرزند خود یک فیلم را به زبان انگلیسی ببینید:

تمامی امکاناتتان در اختیار یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید. به فرزند خود اجازه دهید تا هر فیلمی را که دوست دارد به زبان انگلیسی ببیند. بهتر است گاهی فیلم را متوقف کرده و در مورد فیلم سوال هایی از فرزند خود بپرسید. از او بپرسید که حدس می زند اتفاق بعدی چیست؟ از او بخواهید قسمت های مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی برای شما بازگو کند. 

فیلم و کارتون و انیمیشن طیف وسیعی از کلمات و عبارات و اصطلاحات را در بر دارد و می تواند دایره لغت فرزند شما را افزایش دهد و از طرف دیگر تلفظ صحیح واژگان را یاد می گیرد. بهتر است این فیلم را برای روز مخصوص انگلیسی حرف زدن برای فرزند خود پخش کنید و خود شما هم در کنار فرزندتان آن را ببینید.  برای دسترسی به انیمیشن‌هایی که بیشترین تاثیر را روی یادگیری زبان انگلیسی دارند، می‌توانید از انیمیشن‌های موجود در پکیج استاد جاوید استفاده کنید که بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی موجود است.

استخدام یک پرستار که به زبان انگلیسی مسلط باشد:

 شما می توانید اگر در این روزهای کرونا نمی توانید فرزند خود را به مهد کودک بفرستید؛ و خود شما هم شاغل هستید؛ یک پرستار برای فرزند خود بگیرید که به زبان انگلیسی هم مسلط باشد. این کار می تواند توان صحبت کردن فرزند شما را افزایش دهد. 

بازی های رایانه ای انگلیسی زبان را بازی کنید:

می توانید در اینترنت تعداد بسیار زیادی بازی های رایانه ای مخصوص کودکان ببینید؛ که می تواند فرزند شما را ترغیب به یادگیری زبان انگلیسی کند. بسیاری از این بازی ها با فرزند شما حرف می زنند و می توانند او را به حرف زدن ترغیب کنند. در برخی بازی ها اشیا و نام آن ها برای کودک نمایش داده می شود و از او می خواهند که آن را تکرار کنند و همین امر می تواند هم تلفظ و توانایی صحبت کردن فرزند را تا حد بسیار زیادی ارتقا دهد. 

مقالاتی که ممکن است دوست داشته باشید:

یادگیری سریع زبان انگلیسی

چگونه می توان در 30 روز زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان 

 

چگونه کودک خود را در یادگیری زبان انگلیسی، به روشی خلاقانه حرفه ای کنیم؟

کودکان شاید در ابتدا توانایی تکرار کلمات را نداشته باشند اما با حرفه ای شدن در بازی به خوبی می توانند روش آن را یاد بگیرند و بتوانند بگویند که کدام شکل نوشتاری مربوط به کدام شکل و شی است. 

شما اگر زبان انگلیسی را با استفاده از متدهای استاد مرتضی جاوید در زمینه آموزش زبان انگلیسی بدون فراموشی به فرزندان خود آموزش دهید. البته به عنوان مکمل از این مقاله با عنوان “5 راه خلاقانه جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان به فرزندادن خود” و مقالات مشابه بهره ببرید؛ به راحتی می توانید به گونه ای این آموزش را برای خود و فرزندتان پیش ببرید؛ که زبان انگلیسی به صورت طبیعی و بدون نیاز به تفکر در فرزند شما و خود شما اتفاق بیفتد. 

بعد از اینکه تمامی این روش ها را امتحان کردید؛ حتما از فرزند خود نظرخواهی کنید. ببیند کدام روش را بیشتر دوست دارد و همان را به کار ببرید. 

آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد به صورت کاملا رایگان در پیج اینستاگرام استاد مرتضی جاوید موجود هست و شما می توانید برای تکمیل یادگیری های خود حتما به محصولات هم سری بزنید. 

 

 

مطالعه کنید  نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟

شما چه نظری دارید؟