9 راهکار برای کارآمدتر شدن در محل کار

 محل کار و تاثیراتی که بر ما و رشد فردی ما دارد غیر قابل توصیف است به شرطی که کمی هوشیار باشیم و بدانیم که کجای کارمان می لنگد. محیط کار و چالش های آن انسان را بزرگ می کند و به او توانایی حل مسئله می دهد. اما گاهی علاوه بر رسد کردن فردی و شخصیتی- به دلیل کمال طلب بودن- که یک امر ذاتی در هر فردی است؛ ما می خواهیم بهتر و عالی تر از بقیه باشیم اما برای این بهتر و کارامد تر بودن چه راه کارهایی وجود دارد؟ 9 راهکار برای کارآمدتر شدن در محل کار، و این دقیقا عنوان مقاله ما برای شماست. 

پس در ادامه با ما همراه باشید

در این مقاله به شما 9 راهکار برای کارآمدتر شدن در محل کار معرفی می کنیم که در عین سادگی می تواند به شما کمک شایانی کند. پس با ما همراه باشید. 

این را به یاد داشته باشید که همیشه هوشمند بودن به معنای سخت کار کردن نیست. 

ما انسان ها ساخته ی عادت هایمان هستیم؛ وقتی به انجام کاری غادت می کنیم می توانیم آن را بدون فکر کردن انجام دهیم زیرا دیگر نیاز به فکر کردن نداریم.

صرف نظر از اینکه شغل و مشغولیت روزانه شما چیست؛ ممکن است همیشه احساس کنید کارهایتان عقب افتاده و به آن ها نرسیده اید و دائما از این بابت نگران و ناراحت هستید؛ و این امر 100 درصد برای سلامتی شما خوب نیست. پس چاره چیست؟ آیا باید روزها بیشتر از 24 ساعت باشد یا اینکه شما باید بیشتر کار کنید؟

تحقیقات انجام شده برای تعیین کمیت رابطه بین ساعات کار و بهره وری نشان داده که بازده کارکنان پس از یک هفته کار 50 ساعته به شدت کاهش می یابد و بعد از 55 ساعت انگار انرژی و نیروی آن ها افت می کند و انگار که از یک صخره سقوط می کنند.

طبق مطالعه ای که سال گذشته توسط جان پنساول از دانشگاه استنفورد منتشر شده است، کسی که در هفته 70 ساعت وقت کار کردن می کند؛ در واقع تنها 15 ساعت کار مفید توانسته انجام دهد. 

به جای کار بیشتر انجام دادن، فقط بر روی موارد مهم تمرکز کنید و این 9 راهکار برای کارآمد شدن در محل کار را دنبال کنید و بهترین شوید: ( اگر می خواهید در محل کار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید این مقاله را بخوانید).

اضافات را بردارید:

فهرست محتوا

 تصور کنید امروز پروژه ای را به شما برای انجام داده اند؛ طبیعتا ذهن شما در حال جنگیدن برای رقابت بین هزاران فکر است و این که باید کار را به موقع ارائه دهید، در این جا باید لیستی از کارهای حجیم و عمده ی خود را بنویسید.

مشکلی که در این نوع لیست کارها وجود دارد این است که خارج از توان شماست و مانع از تولیدکنندگی شما می شوند و همین حجم زیاد کار شما را مجبور می کند در یک زمان چندین کار را با هم انجام دهید و انرژی خود را بر روی کارهای حاشیه ای و بی اهمیت بگذارید. 

به جای این کار، زمان خود را تنها بر روی 3 یا 4 کار مهم و چالش برانگی بگذارید و به این ترتیب حجم لیست کاری شما کاهش می یابد سعی کنید از بین این چند کار مهم هم اولیوت بندی کنید و تنهها بر روی یکی از ان ها تمرکز کنید و به این ترتیب احساس اضطراب کمتری به شما دست می دهد. 

نتایجی را بسنجید نه زمان خود را:

کارآمدتر شدن در محیط کار

کارآمدتر شدن در محیط کار

وقتی صحبت از بهره وری می شود ما اغلب ذهن مان به این سمت سوق داده می شود که چقدر طول می کشد تا آن را انجام دهیم در صورتی که ما باید نگاه کنیم برای کار به خصوصی چقدر تلاش کردیم و به کجا رسانده ایم؟ مثلا تصور کنیدکه شما 4 ساعت را برای یک وبلاگ 1000 کلمه ای صرف کرده اید اما اگر آن را به قسمت های کوچکتر مثلا 200 کلمه ای تقسیم می کردید؛ می توانستید قالب بندی بهتر و استانداردتری را برای ان انتخاب کنید و یا چند تصویر برای آن ادیت و طراحی کنید و یا سر فصل ها و عنوان زیبا پس از کلی فکر کردن برای آن ها بزنید میبینید که نتیجه کار چقدر خوب و رضایت بخش است و شما هم خسته نشده اید. 

براساس تحقیقات تمرکز بر روی حضور جسمی و انجام میزان ساعت های یک کار؛منجر به ناکارآمدی و اضطراب می شود. این که خود را مجبور به نشستن پشت میز خود کنید تا زمانی که یک فکر و ایده به فکر شما خطور کند می تواند باعث چند عامل شود :

خستگی مغز :

چند راهکار برای کارآمدتر شدن در محل کار

چند راهکار برای کارآمدتر شدن در محل کار

از بین رفتن خلاقیت و ایده پردازی: زیرا این دو مورد به طور ناگهانی و در زمانی که به آن فکر نمی کنید به شما الهام می شود نه لزوما در پشت میز.

وقتی بیش از حد توان و زمان خود برای کاری وقت می گذارید کم کم از آن متنفر می شوید. 

یکی از کارهایی که می توانید جهت ارزیابی میزان نتایج نه میزان زمان برای انجام یک کار؛ انجام دهید این است که در پایان روز و یا در بین روز لیستی از کارهایی را که انجام داده اید را بنویسید با این لیست انگیزه و تمرکز شما را افزایش می دهد زیرا این لیست دستاوردهای شما را نشان می دهد.

زیرا به شما کمک می کند تا روز خود را با همین دستاوردهای حتی کوچک اما مهم جشن بگیرید و برنامه ریزی مؤثرتری برای رشد خود انجام دهید. 

تعدیل نگرش داشته باشید:

ما وقتی نگرشی مثبت به اطراف و کارهای خود داریم؛ کارآمدتر خواهیم بود. افراد با نگرش مثبت همیشه ابتکار عمل را به دست می گیرند و و هر گاه نیاز باشد به همکاران خود کمک می کنند و اگر جایی نیاز باشد و او مریض باشد به جای او کارها را انجام می دهند؛ آن ها سعی می کنند همه کارها را درنهایت استاندارد و درستی خود انجام دهند. این افراد هیچ گاه به کارهای خود نمی گویند که خیلی خوب است زیرا همیشه به دنبال بهتر شدن هستند. 

علاوه بر این، یک نگرش خوب در محل کار به شما کمک می کند تا استانداردهای مربوط به کار خود را تعیین کنید، اطمینان حاصل کنید که مسئولیت خود را به عهده می گیرید ، و تصمیم هایی را خواهید گرفت که براساس شهو شما خواهند بود.  “این ویژگی قابل تحسین در بسیاری از سازمان ها سخت است.اما باید نشان دهید که در کار خود نهایت صداقت و کارآیی را دازید و تمام سعی شما بر بهتر شدن و بهتر انجام دادن کارهاست.

ارتباط، ارتباط، ارتباط

راه هایی برای کارآمدتر شدن در محل کار

راه هایی برای کارآمدتر شدن در محل کار

 

مطالعه کنید  تکنیک‌هایی جادویی برای یادگیری تندخوانی در 7 روز

صرف نظر از این که کار شما آزادو یا کارمندی است، مواقعی وجود خواهد داشت که مجبور شوید با دیگران کار کنید. به همین دلیل، شما باید مهارت های ارتباطی و همکاری خود را تقویت کنید. هنگام انجام کار، کارهای غیرضروری را حذف کرده و وقت خود را برای رفع هرگونه سوء تفاهم تلف نکنید.

می توانید با افزایش مهارت های گوش دادن خود را در یک ارتباط فعال نگه دارید. به عنوان مثال، هنگام تهیه ایمیل، آن را کوتاه بنویسید زیرا اطلاعات زیاد و بیهوده تنها گیرنده را گیج تر می کند.

کارهای رویتن خود را افزایش دهید:

راه هایی برای کارآمدتر شدن در محیط کار

آیا می خواهید به راز انجام کار بیشتر در کمترین زمان پی برید؟ تعداد تصمیمات خود را برای یک روز کاهش دهید. تنها راز این است که کارها اتوماتیک تر کنید و به این ترتیب انرژی کمتری از شما گرفته خواهد شد. به عبارت دیگر با ایجاد عادت ها دیگر مجبور نیستید هر روز تصمیم تازه ای بگیرید  همین امر انرژی شما را حفظ می کند.

چند کار را همزمان انجام ندهید:

در واقع انسان ها قادر به انجام چند کار با هم نیستند. در چنین شرایطی به جای تمرکز بر روی یک کار و انجام درست آن ما تمرکز خود را بر روی چندین کار می گذاریم و حواس خود را از یک کار به کار دیگر منتقل می کنیم و در چنین شرایطی مغز دچار مشکل می شود. پس هر گاه که حواستان پرت شد نفس عمیقی بکشید به مار خود برگردید و آن را به اتمام برسانید و سپس به سراغ یک کار دبگر بروید.

استرس خود را کاهش دهید:

از آنجا که استرس می تواند باعث مشکلات جسمی، عاطفی و رفتاری شود  و می تواند هب راحتی سلامت ، انرژی ، رفاه و هوشیاری شما را تحت تأثیر قرار دهد – جای تعجب نیست که مانع از عملکرد شغلی شما می شود.

خبر خوب این است که شما ممکن است بتوانید استرس محیط کار را تسکین دهید.

به گفته انجمن روانشناسی آمریکا ، “مؤثرترین راهکارهای کاهش استرس، ورزش یا بازی، دعا یا حضور در یک مراسم مذهبی، خواندن و گوش دادن به موسیقی، گذراندن وقت با دوستان یا خانواده، گرفتن ماساژ، بیرون رفتن برای پیاده روی است. مدیتیشن یا انجام یوگا و گذراندن وقت با یک سرگرمی خلاقانه می تواند کمک مضاعفی به شما بکند. 

و البته مواردی که می تواند باعث افزایش استرس شما شود پرخوری، دیر و نا مرتب خوابیدن، سیگار و این قبیل کارها تنها کار را برای شما سخت تر می کنند. 

یک راهکار خوب دیگری که می توان برای مدیریت و کنترل استری به کار برد این است که از شب قبل کارهای روزانه خود را بنویسید این کار به شما اعتماد به نفس کافی برای شروع روزتان را می دهد.

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشد:

افزایش مدیریت زمان در محل کار

تأثیر شادی در داشتن موفقیت 

کارهایی را انجام دهید که از آن ها لذت می برید:

همه به اندازه کافی ممتاز نیستند که آنچه را برای زندگی خود دوست دارند انجام دهند. حتی اگر در حال تعقیب رویاهای خود باشید و به دنبال شور و اشتیاق خود باشید ، هنوز وظایفی وجود خواهد داشت که به آنها علاقه ای ندارید. در هر صورت ، بیشتر روی کارهایی تمرکز کنید که در واقع از انجام آن لذت می برید.

به عنوان مثال ، اگر شما یک سرآشپز هستید ، پس آشکارا عاشق آشپزی هستید. به جای گذراندن روزهای خود در انجام کارهای اداری ، برون سپاری کنید یا آن کارها را به آنها واگذار کنید تا بتوانید زمان بیشتری را در آشپزخانه یا بازار بگذرانید تا مواد تازه پیدا کنید.

وقتی این کار را انجام دهید ، احساس تحقق ، الهام بخش ، چالش و تولید بیشتر خواهید کرد.

شما چه نظری دارید؟