شروع آموزش زبان دوم در کودکان

در اوایل کودکی، کودک قادر به یادگیری زبان دوم بدون زحمت و لهجه است و اصلا یادگیری چند زبان با هم برای کودک کار سختی نیست؛ پس اصلا نگران نباشید. و هر چه کودک در اوان کودکی در معرض چند زبان قرار بگیرد بهتر است.اما شروع آموزش زبان انگلیسی به کودکان به چه صورت است.زیرا این شعار ماست :

هر چه زودتر، بهتر.

تحقیقات در سال های اخیر  مزایای بیشماری از یادگیری یک زبان خارجی را در اوایل کودکی بیان می کند، از جهش های قابل درک در رشد فکر و رفتار  گرفته تا داشتن همدلی و حساسیت بیشتر نسبت به افراد دیگر. تحقیقات زیادی در این زمینه نتیجه هایی را نشان می دهد که کودکان دو زبانه معمولاً در تست ها بهتر از کودکان تک زبانه عمل می کنند.

شروع آموزش زبان دوم در کودکان

دو زبانه بودن و هوش:

تمامی تجقیقات بر این عقیده هستند که آموزش دو زبانه تاثیر مستقیمی بر رشد هوش کودکان دارد. همچنین ثابت شده است کودکانی که به روش دو زبانه تربیت شده اند بیان کلامی بهتری دارند و از راهبردهای یادگیری بیشتری آگاه هستند.

دوزبانه بودن و افزایش آگاهی:

تحقیقات به وضوح نشان می دهند که کودکان دو زبانه در مغز خود واکنش های کاملا ملموس دارند. به طور مثال کودکی که مادر او آلمانی زبان است و پدر او ایرانی می تواند به هر دو زبان نام یک حیوان را بگوید و آن را شناسایی کند. می توان گفت که مرکز کنترل مغز در کودکان دو زبانه توسعه یافته تر است.

کودکان زبان دوم را سریع تر از بزرگسالان می آموزند:

یادگیری زبان دوم در کودکان

یادگیری زبان دوم در کودکان

برقراری ارتباط با دیگران بسیار مهم است و بیشتر اوقات این کار از طریق زبان صورت می گیرد. این یادگیری زبان در مورد کودکان کاملا به صورت خودکار صورت می گیرد. آن ها هر آنچه را که والدینشان بیان می کنند را تکرار می کنند و تا 4 سالگی قادر هستند دو یا حتی سه زبان را به صورت روان و سلیس یاد بگیرند. همه چیز را می توان به کودک به صورت بازی یاد داد و بعد از آن این کار کمی سخت‌تر می شود.

مغز یک کودک تا 4 سالگی شبکه هایی را برای پردازش ایجاد می کند. این شبکه های می توانند بعدا در سایر شرایط و زبان ها هم به کار روند. این روند یادگیری و ایجاد پردازش ها با بالاتر رفتن سن سخت‌تر می شود اما غیر ممکن نیست. اما بهتر است از همان دوران کودکی در فکر ایجاد این توانایی در فرزندان خود باشیم. معمولا وقتی صحبت از یادگیری زبان دوم می‌شود پیش از هر چیز تمرکز بر روی مکالمه است. اهمیت ندارد که در چه سنی شروع به یادگاری می‌کنید چون پکیج مکالمه زبان انگلیسی استاد جاوید با استفاده از منابع روز می‌تواند به تقویت مکالمه انگلیسی شما کمک کند.

برتری کودکان دو زبانه نسبت به سایر کودکان:

از فواید دیگری که برای چند زبانه بودن بیان کرده اند این است که:

  • کودکانی که دو زبانه هستند خلاق تر هستند.
  • در هنگام حرف زدن به زبان مادری خود اعتماد به نفس بیشتری دارند.
  • این کودکان سریع تر محیط اطراف خود را پردازش می کنند و آگاهی بیشتری نسبت به آن دارند.
  • ابن کودکان دو زبانه توجه و تمرکز بیشتری بر روی موارد خاص دارند و این امر به این دلیل است که این کودکان از هر دو نیمکره مغز خود استفاده می کنند و مدام در حال جهش از یک زبان به زبان دیگر هستند.
  • مغز این کودکان آموزش دیده است و به بیماری هایی مثل آلزایمر دچار نمی شوند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که هیچ گاه برای یادگیری هیچ مهارتی و مخصوصا زبان دیر نیست مخصوصا اگر از متدهای درست و استاندارد جهانی بهره ببرید.

ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است.

این ویدئو رو ببینید تا مطمئن بشید که من چی میگم😊😍

 

 

مطالعه کنید  یک راز بی نظیر تقویت حافظه برای همه سنین!

و حالا که ویدئو رو دیدید برید تو لینک زیر تا بتونید از این متد عالی و راحت بهره مند شوید.

👇

 

پکیج آموزش تمامی قالب های مکالمه در کمتر از یک ماه

شما چه نظری دارید؟