چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان

چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان

چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان

با توجه به نیاز خود، مسیر یادگیری خود را برنامه ریزی کنیم:

چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان در سایت استاد جاوید را به شما ارائه می دهیم نکات و متدهایی که می تواند برای شما بسیار کارآمد و مهم باشد و بتوانید بهترین استفاده را از این نکات مختصر و در عین حال عالی و کاربردی ببرید. با ما و مقالات جذاب درباره چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان همراه باشید.

خیلی از ماها فله ای زبان را یاد میگیریم و به اینکه چه نیازی و هدفی از این یادگیری داریم، توجهی نمی کنیم.

به طور مثال در زمینه دایره لغت و درک مطلب می خواهیم رشد کنیم:

  1. آمادگی برای آزمون آیلتس یا تافل
  2. گرفتن مدرک دکتری
  3. برای مهاجرت
  4. توانایی داشتن مکالمه در سفرهای خارج از کشور

پس داشتن یک چشم انداز و هدف برای یادگیری زبان انگلیسی می تواند بسیار مهم باشد، از یک گوشه و با اهداف خرد و کوچک باید شروع کرد، زیرا سنگ بزرگ نشانه نزدن است.

متدهای مناسب با شرایط سنی را پیدا کنیم:

شرایط سنی در هر نوع یادگیری و بالاخص در یادگیری زبان بسیار مهم است.

خب در اینجا باید یک سؤال را از خود بپرسیم از چه سنی می توان زبان را یاد گرفت:

  • نوزادی
  • کودکی
  • نوجوانی
  • جوانی
  • میانسالی
  • کهنسالی

اما پاسخ استاد جاوید به این سؤال بسیار متفاوت است ایشان معتقدند که قبل از تولد، می توان به جنین آموزش داد همانطور که می دانید.

جنین از 4 ماهگی روح در بدن دارد و دقیقا از همین سن می توان به او درس داد زیرا ضمیر ناخوادآگاه او فعال است و در این دوره می توان به کودک آموزش داد و در مورد هر نوع آموزشی این امر صدق می کند.

زمانی که کودک لب به سخن گفتن باز می کند، تمام آموزه های دوران جنینی برون ریزی می شوند و می تواند آنها را بیان کند.

در دوران نوزادی برای بچه هر نوع آموزشی را قرار دهید، این آموزش ها در ضمیر ناخودآگاه کودک رفته و بعد از چند سال می توانید نمود آن را ببینید. پس  بهتر است در این دوران آموزش های زبان، یا کارتون هایی به زبان اصلی برای کودک پخش کنید. آموزش زبان انگلیسی به کودکان با استفاده از منابع و روش مناسب می‌تواند بسیار راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید باشد.

بهترین سن برای یادگیری زبان، چه زمانی است؟

به اعتقاد اکثر مردم سنین کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای یادگیری زبان است زیرا مغز و ذهن انسان بکر است و مشغله کمتر بوده و تمرکز بیشتر است و یادگیری بسیار ساده تر از سنین بالاتر است.

اما استاد مرتضی جاوی معتقد هستند که در تمامی سنین می توان به راحتی زبان را یادگرفت.چند متد برای یادگیری زبان

بهترین متد برای آموزش زبان در دوره نوزادی چیست؟

دیدن کارتون به زبان اصلی

اما یکی از تکنیک های فوق العاده در آموزش زبان به کودکان تکنیک “1person , 1 language”  به این معنا که یکی از والدین به زبان فارسی و دیگری به زبان انگلیسی با کودک صحبت کنند و یا اگر به انگلیسی مسلط نیستند معلم یا پرستاری کلا با کودک انگلیسی صحبت کند.

به این صورت کودک شرطی می شود و به محض دیدن مربی، پرستار و یا والد انگلیسی زبان، شروع به انگلیسی صحبت کردن می کند و به این شکل به صورت خودکار در می آید.

بهترین متد آموزش زبان برای دوره کودکی چیست؟

متدهای دوره نوزادی

خواندن کتاب داستان

رفتن به محیط انگلیسی زبان مثل مهدکودک های چندزبانه

بهترین متد برای دوره ی نوجوانی چیست؟

رفتن به محیط های انگلیسی زبان به ویژه مدارس چند زبانه

رفتن به کلاس های زبان اما:

با توجه بیشتر به listening :» مهارت listening  در خیلی از افراد دیر اتفاق می افتد، بارها پیش می آید که متنی را میبینم و خیلی راحت آن را ترجمه می کنیم اما اگر همان متن را بشنویم متوجه نمی شویم.

بهترین پکیجی که می توانید برای یادگیری زبان با جدیدترین متد و در کوتاه ترین زمان یاد بگیرید در همین لینک در اختیار شما قرار داده ایم. تنها با یک کلیک از این آموزش عالی بهره مند شوید. 

دیدن فیلم های زبان اصلی

بهترین متد برای همه سنین چیست؟

توجه به مکالمه در کنار استفاد هاز کلاس های زبان با توجه به نیاز

این چند متد خارق العاده برای یادگیری زبان در ایران به خصوص بسیار مؤثر است زیرا ما ایرانی ها تجربه زیادی از درک مطلب و لغت و گرامر و کلاس های زبان داریم. اما متاسفانه خیلی از ما قادر به مکالمه درست نیستیم.

دو نکته مهم در تقویت مکالمه:

چی بگم؟ (What shall i say)

چه جوری بگم؟ (How shall i say)

چی بگم؟ (What shall i say): اول باید روی محتوا و هر آنچه که میخواهمی منتقل کنیم کار کنیم . مثلا هب مسائل روزمره خود فکر کنیم. مثلا روزی 10 دقیقه تا 15 دقیقه به زبان فارسی مسائل روزمره مثل خاطرات، مشکلات،اتفاقات را بیان کنیم. به این ترتیب مطمئن می شویم که مشکلی از لحاظ محتوا نداریم.

چه جوری بگم؟ (How shall i say) : خیلی از ما زیاد حرفی برای گفتن نداریم و گاهی حرف داریم اما نمی دانیم به چه روشی بیان کنیم و این را از قول استاد جاوید داشته باشید که ” اشتباه صحبت کردن، بهتر از صحبت نکردن است” از اشتباه کردن نترسید و تنها مهم این است که صحبت کنیم و گاهی اگر واژه های فارسی هم بیان کردید اصلا مهم نیست.

بحث اصلی مکالمه در دنیا روی قسمت چه جوری بگم؟ (How shall i say)  است و اینکه بتوانیم راحت صحبت کنیم که یکی از این متدها :

جایگزین سازی (substitution drill) و همان بازی با قالب ها است که استاد جاوید این متد مطرح در سطح جهان را در ایران گسترش دادند.

متد هایی برای یادگیری زبان

متد هایی برای یادگیری زبان

در این متد اعتقاد بر این است که ما نیازی به یادگیری گرامر و فعل و فاعل نداریم و دقیقا مانند زبان مادری با زبان برخورد می کنیم. مثلا وقتی نوزادی به دنیا می آید و از او تعریف فعل و فاعل را نمی خواهیم و با 400 قالبی که استاد جاوید تهیه کردند می توان میلیون ها جمله ساخت.

راز مهم یادگیری در همه انسان ها:

 ذهن انسان مثالی است نه قاعده ای:

 یعنی ذهن ما دوست دارد مثال را یاد بگیرد و از داخل مثال می توان به راحتی قاعده را هم بیرون کشید. پس نباید زیاد ذهن را درگیر ساختار کرد و باید مثال ها را خیلی خوب یاد بگیرید.  همان چیزی که در زبان مادری اتفاق می افتد. و با دانستن این نکته ی مهم هم در speaking، writing، grammar کاملا مسلط خواهیم شد.

با این قالب ها کسانی که صفر کیلومتر هستند قطعا پیشرفت چشمگری خواهند داشت و کسانی که زبان انکلیسی خوبی دارند در مکالمه سلیس تر و دقیق تر صحبت خواهند کرد

 خودمان را ویروس کشی کنیم:

وقت ندارم

خیلی طول می کشه

یاد نمیگریم

از ما گذشته 

تمامی این افکار و بهانه ها را اول کنار بگذارید و بعد شروع به یادگیری زبان کنید.

اما چگونه خود را ویروس کشی کنیم؟

افسار زمان را به دست بگیرید اما چگونه؟

 زمان های مرده را شکار کنیم مثلا هر تایمی را که در جایی هستیم و کاری از دستمان بر نمی آید به یادگیری زبان بپردازیم مثلا در تاکسی، در مترو ، در ترافیک، صف بانک، به جای گوش دادن به آهنگ تنها 15 دقیقه به زبان گوش دهید.

علت اینکه خیلی اوقات اهداف خود را به عقب می اندازیم و کاری برای برآورده شدن آنها آنجام نمی دهیم فکر کردن به حجم یک کار و هدف است و فاصله خود را تا آن بسیار زیاد میبینیم

بیایید از همین امروز از روزی 15 دقیقه شروع کنید.

 

مطالعه کنید  نحوه آموزش زبان انگلیسی به نوزادان

 

شما چه نظری دارید؟


  1. Mahmoud گفت:

    احسنت به شما استاد جاوید عزیز 💕