چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنم

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنم

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنم

در مقاله قبلی در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را بدون پول راه بیندازیم برای شما سخن گفتیم و مثال هایی را بیان کردیم. در این مقاله به بررسی 5 راهکاری که به شما ارائه داده بودیم می پردازیم  و تک تک آن ها را برای شما باز می کنیم و می بینید که چقدر خوب یک بانوی ایرانی  در منزل هم حتی می تواند برای خود کسب درآمدی عالی داشته باشد. پس با ما همراه باشید تا راه کارهای این کسب و کار و سرمایه گذاری را به شما بگوییم و به شما یاد دهیم که چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنم

شغل روزمره خود را حفظ کنید:

جری مگوری استایل یک بیانیه درمورد اینکه شغل تان را با افتخار ترک کنید که ممکن است به یک کارافرینی برسید مطرح کرد که متاسفانه حتی برای جری هم کاربردی نداشت.

هرگز کاری که انجام می دهید را دست کم نگیرید و 9-5 تا کار انجام دهید وهر چند دیگران می‌گویند که کار روزانه خود را ترک کنید این کار را نکنید، همچنین دریافت کمک برای قوی نمودن مهارت‌ها در یک شرکت سازنده و مولد میتواند یک پایه عالی برای هرکاری را که راه اندازه‌ی می کنید فراهم سازد.

یک کار جانبی را اغاز کنید:

ایده‌های جدید و یا پروژه‌های خلاقانه را بررسی کنید. 

ما می توانیم با تنظیم کردن برنامه‌های خود تجارت موفقی بسازیم. نکته مهم این است که خلاقیت، پروژه‌های جانبی را ترقی می دهد. وقتی هیچ فشاری برای رسیدن به هدفی که درامدزا است، وجود ندارد ما در اکتشاف و یادگیری آزاد هستیم.

به طور اساسی تنها راه برای یک پروژه‌ی جانبی این است که مردم به خودشان اجازه دهند ساده فکر کنند تا نظراتشان متفاوت شود نه اینکه آن هارا خیلی جدی بگیرند؛ پس سعی کنید هر ایده ای را که دارید ساده بگیرید و با همان سادگی آن را دنبال کنید و تمام زندگی و کار قبلی خود را بابت آن رها نکنید.

وقتی با چیزی جوری برخورد می کنید که احمقانه است و ساختار زیادی در اطراف آن قرار ندهید می توانید از موفقیت‌ها لذت ببریداین یک قانون است باور کنید.

ما هرگز نباید از سرمایه گذاری، زمان و چیزی که به ما انرژی و هیجان می دهد بترسیم.

 آنچه که ایجاد کردید را بادیگران سهیم شوید:

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم

حتی قبل از اینکه کار را انجام دهید و حتی خیلی قبلتر از اینکه آماده باشد آن را به اشتراک بگذارید، بگذارید مردم از انچه که خلق کرده اید مطلع شوند این همان کاری بود که به ما کمک کرد 1000 کاربر اول خود را پیدا کنیم. مهم نیست که چقدر زود باشد.

امروزه راه‌های گوناگون و البته ارزانی برای به اشتراک گذاری وجود دارد. آن­ چه که اغلب مردم از آن استفاده می‌کنند و شما نیز به آن علاقه مندید را انتخاب کنید.

عمل به اشتراک گذاشتن میتواند به شما کمک کند تا:

  •  قبل از اینکه شروع به کار کنید افراد تشکیل دهنده را درگیر کنید حتی اگر کوچک باشد و یا سعی کنید انچه را که ایجاد کرده اید بفروشید.
  •  ایده‌های خود را اصلاح کنید، توضیح دادن یک مفهوم برای شخص دیگری به شما کمک می‌کند تا ایرادهای نامرئی آن را پیدا کنید.
  •  از خود یک سابقه قوی بسازید: تجارت بیشتر یک معامله مالی است که براساس اعتماد ساخته شده است وقتی کار را نشان می دهید و مردم را با خود همراه می کنید؛ آنها شما را می شناسندو می بینند که شما به طور مداوم برنامه‌های خودتان را نشان می دهید و محتوای ارزشمندی را در اختیار  می گذارید و به دنبال انجام کارذی هستید.

به یادگیری ادامه دهید و همیشه برای آن تشنه باشید:

وقتی ما ایده ای را جمع آوری می کنیم و با ایده‌های جدید کار می کنیم. زمان مناسبی برای یادگیری است. ما می توانیم دوره‌های آنلاین را تماشا کنیم، وبلاگ بخوانیم، ویدئو تماشا کنیم، به مصاحبه گوش دهیم، کتاب بخوانیم، مربیان را چه مجازی چه حقیقی انتخاب کنیم و هر دانشی را کسب کنیم سپس آنچه را که بدست آمد اعمال و آزمایش کنیم.

 همیشه مشکلات را دنبال کنید و تنها دنبال ذوق و شوق کارتان نباشید:

برخلاف توصیه‌های غالب و نقل قول‌های انگیزشی بهترین شرکت‌های جدید توسط شور و شوق حرکت نمی کنند آنها مشکلات را حل می کنند. ما برای حذف نقطه اصطکاک که در ابتدا در ساخت یک شرکت و یا شروع یک کار ایجاد شد، عمل می کنیم و سپس آن نقطه اصطکاک را حذف کردیم.

در اواخر دهه90، تولید فرم‌های وبسایت سفارشی خسته کننده بود و زمان زیادی می گرفت بنابراین یک ابزار را تصور کردند که هرکس بتواند از آن استفاده کنند و می دانستند مردم خواهان آن هستند زیرا که مشکلات زیادی را که هر روز همه با ان درگیرن را حل می کند.اپلیکیشن هایی مثل اسنپ یا بازار و یا هزاران پلتفرم و سایت دیگر که امروزه تنها ابزار برای حل مشکلات مردم هستند.

آسان ترین و ساده ترین راه خلق یک محصول یاخدمات عالی ساختن چیزی است که شما می خواهید از آن استفاده کنید.

زمانی که یک نمونه اولیه دارید زمان آن رسیده که ببینید که امروز یک مشتری خلاق دارید نه در اینده.

اگر نمی توانید به این سوال که -چه کسی الان به این ایده نیاز دارد – پاسخ دهید ممکن است کسب و کارتان عملی نشود.

همراه محصول خود بمانید

زمانی که یک محصول یا سرویس خدمات رسانی درحال توسعه است مهم این است که به مرکز پیشنهادتان نزدیک بمانید از آن استفاده کنید و حتی آن را مصرف کنید. تعامل شما را در کنار مشتری هایتان قرار می دهد. بنابراین هر مشکلی را که اول تجربه می کنید مهم نیست چقدر کوچک باشد؛ مهم این است که تیم شما را حفظ می کند .

مشکلات اندکی در زندگی به یکباره حل می شوند استارت اپ‌ها هم راکد نیستند آن ها باید طبق نیاز‌های فرهنگ و بازار تطبیق داده شوند، و پس از آن می‌توایند کسب و کار خود را پررونق نگه دارید.

– آیا باید حتما با یک بنیان‌گذار شروع به کار کنید؟

سرمایه‌گذاران اغلب تمایل دارند تا با شرکایی کار کنند که مهارت‌هایی دارند که یکدیگر را تکمیل می‌کنند.

به نقل از نوام واشرمن، استاد دانشکده بازرگانی هاروراد، 65% از مبتدیان با پتانسیل کاری بالا به علت درگیری میان بنیان‌گذاران شکست می‌خورند. واشرمن در کتاب خود “معضلات بنیانگذاران” ، 10000 کارآفرین را مورد بررسی قرار داد. بر این اساس وی نتیجه گرفته است که درست است که چندین موسس موجب بالاتر رفتن مهارت‌ها می‌شوند اما امکان به وجود آمدن درگیری بر سر پول، استراتژی، رهبری، موجودی و سایر موضوعات نیز بالاست.

البته امکان موفقیت یک کسب و کاری که با چندین موسس شروع به کار می‌کند نیز وجود دارد، به شرط این‌ که آن‌ ها بر سر مقصد با هم به نتیجه برسند و تلاش کنند که از بهترین مسیر عبور کنند. البته بسیاری از کارآفرینان تمایل به استقلال دارند و نمی‌توانند بپذیرند که شخصی دیگر در تمامی جزئیات با آن‌ها شریک باشد.

در تمام خطوط ثبت نام کنید:

ناوان راویکان بنیان‌گذار پلتفرم AngelList می‌گوید: انتخاب بنیان‌گذار که بسیار مهمتر از انتخاب محصول، بازار و سرمایه‌گذاران است، مهمترین تصمیم شماست.

راویکان جسورانه سخن می­ گوید. بسیاری از افراد قبول ندارند که انتخاب شرکا از محصول یا بازار مهم‌تر باشد. اما شروع یک تجارت مسئولیت بزرگی به بار می‌آورد. چرا که شما فردی را برای به اشتراک گذاشتن زندگی کاری خود انتخاب می‌کنید. شما پول، مکان، خطر و زمان زیادی را با او به اشتراک می‌گذارید.

انتخاب شرکای درست و مناسب به معنی قوی بودن شماست. کار با اشخاص اشتباه موجب سنگینی کار شده و در نهایت حداقل‌ترین مشکلی که به وجود می‌آورد ناامیدی است. در بدترین حالت منجر به نابودی کسب و کار شما می‌شود.

به همین دلیل قرارداد میان بنیان‌گذاران باید فوق العاده استادانه و با جزئیات کامل باشد. اگر می‌خواهید این مسیر را پیش بروید یک وکیل با تجربه استخدام کنید و برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید:

  • تفکیک حقوق صاحبان سهام
  • جداول زمانی واگذاری
  • دارایی‌های ذهنی و فکری
  • شروط فسخ و موارد دیگر
مطالعه کنید  7 راز بی نظیر برای تقویت ریدینگ

اطمینان حاصل کنید که در زمان خراب شدن برنامه‌ها همه افراد در شرایط واضح و محافظت‌شده‌ای قرار گرفته باشند.

می‌توانید به تنهایی کار راه بیندازید

اگر از پتانسیل یک فرد برای مشارکت اطمینان ندارید دلیلی ندارد عجله کنید. همان‌طور که پیش از این توضیح دادم که چرا در ابتدا برای شروع تجارتتان به شریک نیاز ندارید، وقت بگذارید و تلاش کنید تا بفهمید که به تنهایی کار کردن چه حسی دارد.

آنچه نائبان روسا می‌گویند را فراموش کنید – به ویژه اگر آماده‌اید تا کار خود را راه‌ بیندازید.

همانطور که راویکان می‌گوید: اگر اهل مصالحه و سازش هستید، به جست و جو ادامه دهید. دی آن ای یک شرکت با بنیان‌گذاران آن تنظیم می‌شود و زیربنای آن از خصوصیات فردی بنیان‌گذاران آن نشات می‌گیرد.

کارآفرینانی که به خود برای شروع  یک کار تکی اطمینان دارند، در نهایت به اوج آزادی و استثلال می‌رسد. برای مثال خانم سارا بلکلی بنیان گذار اسپانکس، بدون هیچ بنیان‌گذار یا سرمایه خارجی­ای یک شرکت جهانی تاسیس نمود. در سن 41 سالگی او به جوان‌ترین میلیارد زن خودساخته تبدیل شد در حالی که هنوز 100% شرکت در مالکیت او بود..

کارآفرینان باید بدانند که قوانین برای شکستن وضع شده اند. با شرکایی کار می‌کنید یا به تنهایی مهم نیست، اما به وضعیت و شرایط خود آگاه باشید و با چشمان باز کار کنید.

این مقاله ادامه دارد….

شما چه نظری دارید؟