مانند یک انگلیسی زبان حرف بزنید

مانند یک انگلیسی زبان حرف بزن

مانند یک انگلیسی زبان حرف بزنید

مانند یک انگلیسی زبان حرف بزنید و برای اینکار باما و مقالات پر بار استاد مرتضی جاوید همراه باشید. ما به شما راهکارهایی را یاد خواهیم داد که مانند یک انگلیسی زبان حرف بزنید.   حتی اگر انگلیسی زبان هم هستید، طیف وسیعی از گویش ها و الکوهای زبانی وجود دارد و روش های متنوع، مفید و پویای ارتباطاه هستند. با این وجود، متاسفانه اگر کسی نتواند انگلیسی را به صورت درست و استاندارد آن صحبت کند، او را به عنوان یک فرد بی سواد شناخته و اغلب اوقات قادر به برقراری ارتباط مؤثر نخواهد بود. ولی خوشبختانه راه های زیادی برای غلبه بر این نوع برقراری ارتباط وجود دارد.

زبان انگلیسی اصطلاحات را از سایر زبان ها می گیرد و این اصطلاخات مدام در حال نو شدن و ظهور کردن هستند.

دستورالعمل های کلی:

از زبان انگلیسی استاندارد استفاده کنید:آموزش رایگان ربان

این نوع انگلیسی شکلی از زبان است که به طور جهانی پذیرفته شده استو بریتیش و امریکن بسیار به انگلیسی شباهت دارند اما در زمینه لهجه و برخی اصطلاحات با هم متفاوتند. باید کلمات، اصطلاحات و عباراتی را که استاندارد نیستند و به صورت محلی وجود دارند بشناسید و اینکه آیا کلمه ای عامیانه است یا نه؟ کلمات عامیانه به صورت رسمی شناخته نمی شوند حتی اگر زیاد مورد استفاده قرار بگیرند باز هم محلی محسوب می شوند.

انواع مختلف تلفظ کلمات را یاد بگیرید زیرا گاهی یک کلمه چند تلفظ دارد. مثلا کلمه ای مانند (either)، یا (mischievous). ولی اکثرا یک نوع تلفط ارجح تر است. اینکه چه نوع تلفظی درست تر است، بستگی به منطقه دارد. واژه هایی مثل(Aluminum) در بریتیش و امریکا متفاوت تلفظ می شوند و شما باید با تلفظ همان منطقه و متناسب با مردمی که با شما صحبت می کنند آن را تلفظ کنید.

هجی درست کلمات را بشناسید، مثلاد برای کلمه ای مانند (Color)، املاهای مختلفی وجود دارد و این درحالیست که برای (jail)، به معنای زندان، تنها یک نوع هجی وجود دارد.

به اخبار و برنامه هایی که به زبان اصلی و استاندارد صحبت می کنند، نگاه کنید.به ویژه گویندگان اخبار که بسیار سلیس و روان صحبت می کنند و از لحاظ زبان شناختی و گرامری لحن درستی در بیان خود دارند.

خود را با نوشتن درگیر کنید تا بتوانید ساختارها، لحن و ایده هاییرا بیابید. نه تنها تصاویر می توانند کمک کننده باشند بلکه تمام چیزهایی که در کتاب ها و مجلات چاپ می شوند، همگی قریب به اتفاق عالی هستندو کاملا ویرایش شده اند. هر چه بیشتر بخوانید، اشتباهات به مرور ظاهر می شوندو شما کم کم احساس می کنید که بهتر شده ایدو پیشرفت داشته اید.

اگر شما به نوشته خاصی و یا به نوع خاصی از نوشته ها علاقه دارید، همان ها را دنبال کنید. و به این ترتیب می توانید فرم و شکل آن نوشته ها را یاد بگیرید و نوشته ی خود را بر آن اساس شکل دهید.

به کتاب های صوتی، پادکست ها و صحبت های رادیویی گوش کنید.

با صدای بلند و یا یک لحن که متناسب با متن است، روخوانی کنید :

شما میتوانید برای فرزندان و یا حتی برای سگ خانگی خود کتاب بخوانید.

بلند خواندن به شما کمک می کند تا درک متفاوتی از ساختار نوشته داشته باشید و از جزئیات آن آگاه شوید. این کار حتی نحوه سخن گفتن و سخنرانی شما را اصلاح می کند مخصوصا اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در کلام خود زیاد از واژه های (ام) استفاده می کنند و در واقع  مِن مِن زیاد دارید. و این کار به شما کمک میکند تا در حین حرف زدن لکنت زبان و مکث نداشته باشید و تمام کلمات را واضح بیان می کنید.

آموزش رایگان ربان

دایره لغات خود را گسترش دهید:

خواندن، شما را با طیف وسیعی از واژگان روبرو می کند که در رسانه ها و رادیو تلویزیون وجود دارند. کلماتی را که بلد نیستید جمع‌آوری کنید، دیکشنری چک کنید و با جدول کلمات انگلیسی بازی کنید. و سعی کنید هر روز 3 تا 5 کلمه را در ذهن خود تثبیت کنید.

تمرین نوشتن کنید:

برای یک مجله یا وبلاگ بنویسید.

سایت های ویکی بسیار برای شما مناسب و مفید است زیرا نوسیمدگان زیادی در آن شرکت دارند و از جامعه و فرهنگی ویراستارهای زیادی به آنها سر می زنند و می توانند در درست نوشتن جملات به شما کمک کنند. پس سعی کنید هر روز بنویسید. 

آموزش رایگان ربان

مخاطبان خود را  بشناسید و هدف خود را از نوشتن معین کنید.

همانطور که شما در شرایط آب و هوایی مختلف لباس های مناسب هوان فصل یا مکان را می پوشید، در مورد نوشتن هم باید متناسب با شنوندگان خود بنویسید. آیا شنوندگان شما خیالی هستند یا واقعی؟ آی می خواهید داستان بگویید یا استلال کنید و یا یک روند و روش را توضیح دهید؟ تمامی این نکات برای نوشتن مهم هستند. 

بهترین پکیجی که می توانید برای یادگیری زبان با جدیدترین متد و در کوتاه ترین زمان یاد بگیرید در همین لینک در اختیار شما قرار داده ایم. تنها با یک کلیک از این آموزش عالی بهره مند شوید. 

نوشته ی خود را اصلاح کنید و سپس آن را به کسی دیگری بدهید تا اصلاحات لازم را انجام دهد.

وقتی این کار را میکنید، می توانید به اشتباهات خود بهتر پی ببرید. نوشته خود را بلند بخوانید در هنگام خواندن گاهی تپق هایی را که در ساختار و گرامر نوشتن خود مرتکب شده اید را میتوانید پیدا کنید.

حرف بزنید به انگلیسی و از اشتباه کردن نترسید.

این ترس شما را از نوشتن خوب بازمی دارد. یادگیری زبان نیاز مبرم به تمرین روزانه دارد، و اشتباه کردن بخشی از فرایند یادگیری است.

 

مطالعه کنید  چرا زبان انگلیسی بین المللی است؟

سعی کنید زبان دیگری را هم یاد بگیرید:

 این کار به شما دید بازتری از گرامر و ساختار داده و تمرکز شما را بالا می برد. بسیاری از زبانهای لاتین و زبان آلمانی دارای کلمات و ساختارهای شبیه به زبان انگلیسی هستند و  کشف این شباهت ها و تفاوت ها هر دو زبان را تقویت می کند.

 

لیستی از یک سری کلمات استاندارد و غیر استاندارد:

 واژه ی (a lot)، در نوشتارهای غیر رسمی کاربرد دارد.

 به جای آن در نوشته های رسمی می توانید از لغات زیر استفاده کنید: many، much، several،numerous،a large number،a large amount.

کاربرد واژه ی (Ain’t)، اشتباه است و در واقع یک واژه ی غیر استاندارد است و همیچنین مواردی مانند : (aren’t I?) ،(Amn’t I?)، که این نوع کاربرد بیشتر در برخی گویش های محلی کاربرد دارد

 واژه (Alright) ، هم غیر استاندارد است،

 از “all right” استفاده کنید که البته “all right” هم غیر رسمی است به جای آنها در نوشتن از واژه های “fine” و  “acceptable” استفاده کنید.

 واژه (anyways) ،

 که درست آن “anyway” است.

 لغات Gonna, wanna، که مخفف “going to” و “want to”  هستند که تنها در حرف های روزمره قابل قبول هستند و در نوشتار کاربرد ندارد.

 لغت Hopefully ، یک واژه غیر شخصی و رسمی است. جایگزین مناسب  و چیزی شبیه به این در نوشتار وجود ندارد و همین را می توان در نوشتن به کار برد. در ابتدا این واژه مورد انتقاد قرار گرفت زیرا خیلی ها معتقد بودند که فعل است و آرودن آن در اول جمله درست نیست مثلا در انی جمله :“The candidate will hopefully be nominated by the party”، لغت  Hopefully به معنای امیدوار کننده نیست بلکه کاملا معنایی غیر شخصی و پیش بین کننده گی  را دارد.این کلمه یک قید است که می تواند جمله را کامل کرده و کاملا آن را اصلاح نماید و این جمله قیدها اغلب در نوشتارهای رسمی کاربرد دارند. در واقع گاهی میتواند یک کلمه سخت و سرکش باشد و گاهی متقاعد کننده .

 واژه “impact” این واژه که به معنای تاثیر گذاردن بر چیزی به کار می رود در اغلب اوقات مورد انتقاد قرار گرفته است. “Impact” در ابتدا فعل بود و اغلب در نوشتن رسمی کاربرد دارد و استفاده از این واژه نوشته ی نویسنده را دقیق تر می کند.

لغت Irregardless، غیر استاندارد است و پسوند ” less” آن را تبدیل به یک واژه حشو و زائد کرده است جایگزین استاندارد آن می تواند  “regardless” و “irrespective” باشند.

 

مطالعه کنید  میانبر موفقیت

سرعت خود را بیشتر کنید:

اگر می‌خواهید صحبت کردن شما طبیعی به نظر برسد باید علاوه بر بیانتان روی سرعت و وضوح صحبت کردنتان همه وقت بگذارید. این کار کمک می‌کند تا افراد بومی شما را بهتر درک کنند. برای اینکه تلفظتان بهتر شود باید با صدای بلند زبان انگلیسی را تمرین کنید، به سخنرانان بومی گوش دهید و نحوه صحبت کردن آن‌ها را تقلید کنید.  این کار به زمان زیادی احتیاج دارد. اگر احساس کردید به تنهایی از عهده آن برنمی آیید، می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارند هم کمک بگیرید.

 

از زبان عامیانه استفاده کنید:

منظور از زبان عامیانه، اصطلاحات و عباراتی هستند که در کتاب‌ها و فیلم‌های آموزشی پیدا نمی‌شوند. منبع اصلی این اصطلاحات و عبارات «گفتگوهای واقعی انگلیسی زبانان بومی» است. آن‌ها به طور ناخودآگاه از این زبان استفاده می‌کنند.  برای اینکه این عبارات را پیدا کنید، می‌توانید فیلم‌ها / سریال‌ها / مستندهای انگلیسی ببینید. دقت داشته باشد که زبان عامیانه یک زبان غیر رسمی است و مناسب موقعیت‌های حرفه‌ای نمی‌باشد.

 

کلام آخر

روش‌های متنوعی برای تقویت مکالمه به زبان انگلیسی وجود دارد. بعد از اینکه روش‌های مختلف را امتحان کردید و مکالمه خود را به حد قابل قبولی رسانید با یک فرد انگلیسی زبان دوست شوید. فرقی نمی‌کند که او در شهر شما است یا نه. ارتباط داشتن با یک فرد بومی دائماً شما را به چالش می‌کشد و مهارتتان را ارتقا می‌دهد. برای پیدا کردن چنین فردی شبکه‌های مجازی،  کلاس‌های آموزشی یا وبلاگ‌های بین‌المللی بهترین گزینه هستند. اگر تابه‌حال هیچ اقدامی برای مکالمه‌تان نکردید و به دنبال یادگیری صحبت کردن به زبان انگلیسی هستید، یک بار دیگر این مقاله را با حوصله مطالعه کنید.

 

مطالعه کنید  10 تفاوت زبان انگلیسی و آلمانی که باید بدانید!

سؤالات متداول در خصوص آموزش صحبت کردن به انگلیسی

اصول صحبت کردن به زبان انگلیسی چیست؟

زبان انگلیسی دایره لغات بسیار متنوعی دارد همچنین از لحاظ تلفظ لهجه و استثنائات کاملاً منحصر به فرد است. شخصی که می‌خواهد مانند یک انگلیسی زبان واقعی صحبت کند باید صفر تا صد این زبان را یاد بگیرد. زبان انگلیسی مهارتی نیست که بعد از دو یا چند سال مطالعه، تمام شود بلکه مهارتی است که به مطالعه مادام‌العمر نیاز دارد.

برای یادگیری صحبت کردن به انگلیسی چه کار کنیم؟

پیشنهاد ما به کسانی که به دنبال آموزش صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند این است که قبل از هر چیز چارچوب و استانداردهای زبان انگلیسی را یاد بگیرند، دایره لغاتشان را گسترش دهند، بنویسند با کلمات مختلف انگلیسی و زبان عامیانه‌اش آشنا شوند تا بتوانند به راحتی انگلیسی حرف بزنند.

آیا نوشتن به بهبود مکالمه کمک می‌کند؟

بله، در نوشتن شما به وضوح لغات و عباراتی که یاد گرفتید را می‌بینید و متوجه ساختارهای گرامری که استفاده می‌کنید، می‌شوید. برای نوشتن می‌توانید یک دفتر خاطرات شخصی داشته باشید، یک مجله یا وبلاگ بسازید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید با دوستانتان چت کنید.

شما چه نظری دارید؟