چرا کودک باید زبان دوم یاد بگیرد

چرا کودک باید زبان دوم یاد بگیرد

دلایل یادگیری زبان دوم برای کودکان

از دهه 1990 با قطعنامه ای، این دهد به عنوان “دهه مغز” اعلام شد ، بسیاری از محققان مغز کودکان دو زبانه و تأثیر دوزبانه و چندزبانه در ارتقاء شناختی را مورد مطالعه قرار داده اند. مشخص شده است که مغز کودکان دو زبانه و چند زبانه متفاوت از مغز کودکان تک زبانه کار می کند و این تفاوت ها برای کودکانی که بیش از یک زبان صحبت می کنند چندین مزیت دارد.به همین دلیل ما به شما خواهیم گفت که چرا کودک باید زبان دوم یاد بگیرد .

در اینجا برخی از مزایای یادگیری زبان دوم ذکر شده است:

تقویت قدرت مغز:

برخی از مزایای شناختی یادگیری زبان دوم ممکن است مربوط به این واقعیت باشد که مغز کودکان دو زبانه و چندزبانه متراکم تر رشد می کند ، همانطور که محققان در مورد چگالی مغز افراد دو زبانه مشاهده کرده اند؛ در مطالعه‌ای که با استفاده از تصویربرداری از مغز انجام شد، آندره مکهلی از بخش Wellcome of Imaging Neuroscience در لندن و همکارانش (که شامل متخصصان Fondazione Santa Lucia در رم بودند) دریافتند که سخنرانان دو زبانه نسبت به کسانی که  تک زبانه بودند؛ ماده خاکستری متراکم تری دارند.

حل مسئله بهتر و رشد در سایر توانایی های شناختی:

چرا کودکان باید زبان دوم یاد بگیرند

چرا کودکان باید زبان دوم یاد بگیرند

کودکانی که به بیشتر از یک زبان صحبت می کنند یاد می گیرند که معانی مذاکره که بخشی از برقراری ارتباط محسوب می شود؛ بیش از یک سیستم زبانی است. این امر علاوه بر برقراری ارتباط به آن ها کمک می کند تا در حل مسئله بهتر عمل کنند. تحقیقات نشان می دهد که بین دو زبان هبودن و سایر توانایی ها ارتباط مستقیمی وجود دارد؛ از جمله توانایی تفکر انتزاعی درباره زبان و تفکر غیر کلامی.

تقویت شنوایی برای شنیدن سایر زبان ها:

برخرود و ارتباط با یک کودک دیگر که به دو ربان صحبت می کند به آن ها کمک می کند تا گوش آن ها به زبان دیگری عادت رده و به تلفظ و تسلط بهتری در ارتباطات خود برسند. این امر به این دلیل است که کودکان باید بتوانند معنای را از صداهای بی معنی اطراف خود متمایز کنند. طیق برخی از مطالعات کودکانی که تا قبل از دوران نوجوانی زبان دومی را هم یاد می گیرند بهتر لهجه یک فرد بومی را یاد می گیرند. مهارت دیگری که با مهارت شنیدن ارتباط مستقیم دارد، مکالمه است. مکالمه اولین راهی است که کودک می‌تواند مهارت خود را در یک زبان خارجی به مهارت بگذارد که به این منظور استاد جاوید پکیج آموزش مکالمه زبان انگلیسی را برای همه سنین گردآوری کرده‌اند.

پیشرفت تحصیلی بالاتر :

مطالعات نشان داده اند که یادگیری یک زبان دوم در اوایل زندگی، توانایی های شناختی را بهبود می بخشد و بر پیشرفت در سایر بخش های شناختی تأثیر می گذارد، و در نتیجه نمرات آزمون در ریاضی و سایر دروس افزایش می یابد.

تقویت همدلی :

تحقیقات نشان می هد کودکان دو زبانه خیلی راحت تر می توانند خود را جای دیگری بگذارند و آن ها را درک کنند و کمتر درباره دیگران قضاوت می کنند. 

افزایش درک کودک از زبان مادریش:

یادگیری یک زبان دوم به کودکان این توانایی را می دهد که آگاهی و شناخت بیشتری از زبان مادری خود کسب کنند مثلا در مورد ساختارهای آن، جمله بندی ها، پیوند ها و … می توانند آگاهی و درک بیشتری کسب کنند. این کودکان خیلی بهتر از کودکان تو زبانه می توانند مواد چاپی را بفهمند و درک کنند.

یک نکته مهم اینکه خود شما والدین هم می توانید در خانه و بدون هیچ معلم و استادی تنها با متدهای آکادمیک و درست در کمتر از یک ماه زبان انگلیسی رو یاد بگیرید اما راهش چی هست؟

مطالعه کنید  کارهای قبل از مهاجرت

👇

اگر پدر و یا مادر مسئولیت پذیری هستید کافی است بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

پکیج آموزش 400 قالب مکالمه در کمتر از یک ماه

پکیج تقویت دایره لغت در کمتر از یک ماه

خیلی بهتر فرهنگ های دیگر را درک می کنند و می توانند با بقیه ارتباط برقرار کنند:

دوزبانه بودن امکان ارتباط فرهنگی را ایجاد می کند؛ کودکانی که با بیش از یک زبان می توانند صحبت کنند و خیلی راحت تر با بقه ارتباط برقرار می کند و همین امر به آن ها کمک می کند تا بتوانند با دید بهتری به جهان بنگرند و همین ارتباطات بیشتر امکان دسترسی آن ها را به منابع مختلف و افراد بیشتر، فراهم می کند. 

فرصت های شغلی بهتر :

این روزها ایجاد ارتباط با بیش از یک زبان یکی از مهارت های اساسی شده است؛ در هنگام درخواست شغل افزاد دو زبانه فرصت های بیشتری را می توانند برای خود کسب کنند.  به قول وینتر وایمن ” اگر در جایی 10 نفر را با توانایی های یکسان دیدید؛ دانستن یک زبان خارجی می تواند استعداد بی نظیری باشد که یک نفر را از دیگران متمایز کند. “

جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می کند :

در دنیای امروز افراد به دنبال ابزاری هستند تا روابط اجتماعی و ارتباطی خود را گسترش دهند. در واقع افراد با پیش گرفتن سیاست دو ربانه بودن می توانند سود زیادی از هر لحاظ ببرند.  همه مواردی که ذکر شد نشان دهنده اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

شما چه نظری دارید؟