ترفندهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

ترفندهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

ترفندهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

مکالمه و داشتن یک ارتباط کلامی مناسب یکی از سازه های اجتماعی برای داشت دنیای بهتر و ساختن ارتباطات جدید است. حال اگر ما بتوانیم به چند زبان صحبت کنیم می توانیم این ارتباطات را قوی تر و بیشتر سازیم. ترفندهای تقویت و یادگیری مکالمه انگلیسی همان چیزی است که ما امروز می خواهیم به آن بپردازیم.

گاهی اگر با دوستان صمیمی خود که هم زبان شما هستند درباره مثلا کتاب جدیدی که می خواهید منتشر کنید صحبت کنید؛ می توانید هیجانات و احساسات خود را به خوبی بروز دهید چون در حال صحبت کردن به زبان مادری خود  و البته با کسانی هستید که شما را به خوبی می شناسند؛ حال فرض کنید که می خواهید همین مکالمات را با یک خارجی زبان داشته باشید و صد البته زبان شما هم قوی نیست و آن ها زیاد متوجه مکالمات شما نمی شوند چون نمی توانید به خوبی حرف و احساس خود رامنتقل کنید و این برداشت برای آن ها ایجاد می شود که می خواهید مخ آن ها را بزنید و کتاب خود را به آن ها بفروشید. 

اما راه حل چیست؟ 

ما در اینجا 6 راه حل برای شما بیان می کنیم که به شما کمک می کند تا مکالمه خود را به جایی که مخواهید بکشانید و ارتباط کلامی موفقی داشته باشید:

در مورد آب و هوا و یا ورزش شروع کنید تا ترفندهای تقویت مکالمه زبان انگلیسی را بهتر پیش ببرید

گفگوهای کوچک می تواند زیاد خوشایند نباشد اما این موضوعات چون بی طرفانه هستند برای شروع یک مکالمه می تواند به شما کمک کند. مثلا در مورد زندگی کردن در جای دیگر  ویا اینکه شرایط آب و هوایی منطقه زندگی خود گفتگو کنید. یا درباره ورزش مورد ورزش مورد علاقه خود و اینکه چه کارهایی برای آن ورزش خاص انجام داده اید می تواند به ادامه مکالمه شما کمک کند. 

با تعارف کردن شروع کنید:

تعارف و تملق کردن می تواند سریع فرد را وارد یک مکالمه کند. زیرا شما با این کار جو را صمیمی تر می کنید و این کار باعث می شود که ادامه دا صحبت کنید. بعد از تعارفات و شروع مکالمه و ایجاد صمیمیت می توانید درباره هر موضوعی که مناسب جو ارتباط شماست صحبت کنید. 

درباره یک محل خاص صحبت کنید:

مثلا اگر در یک کافی شاپ هستید می توانید در مرود دیزاین و طراحی آن کافی شاپ صحبت کنید؛ اگر در دفتر کار هستید می توانید درباره تغیراتی که می توانید در آن مکان ایجاد کنید سخن به میان آورید. مهم نیست موضوع چه چیزی باشد مهم این است که شما درباره هر چیزی که دراطراف خود میبینید شروع به مکالمه کنید و از همین موضوع می توانید وارد جزئیات بیشتر و یا موضوعات جدید تری شوید. 

درخواست کمک کنید:

به گفته بن فرانکلین؛ به دلایل تکاملی، وقتی از شخصی درخواست کمک می کنید این راه را باز می گذارید که به طور ذاتی و طبیعی با شما ارتباط نزدیک تری برقرار کند و احساس صمیمیت را بیشتر کند. این درخواست کمک حتما نباید یک چیز بزرگ باشد بلکه تنها می تواند مربوط به قرض گرفتن یک مداد هم باشد و همان تأثیر را ایجاد کند. 

با یک جک شروع کنید:

همه عاضق جک هستند یک جک بامزه و هوشمندانه بگویید که باعث لبخند زدن فرد دیگری شود. با شوخی های از پیش تعیین شده و هوشمندانه می توانید در مورد موضوع دلخواه خود حرفی بزنید و مکالمه خود را به آن سمت و سو سوق دهید. شاید کمی گستاخانه به نظر برسد اما شما را به هدفتان می رساند.

از یک سؤال جانبی مرتبط با موضوع مورد نظرتان شروع کنید:

به جای این که مستقیم سراغ موضوع خود بروید بهتر است با یک سؤال و یا بحث جانبی این کار را انجام دهید. مثلا اگر می خواهید در مرود کتاب آخر خود صحبت کنید بهتر است اول نظر فرد را در رابطه با کتاب خواندن و این موارد بخواهید و سپس به سراغ موضوغ خود بروید. این سؤالات را کم‌کم ادامه دهید تا به جایی که می خواهید هدایت کنید و به موضوغ مورد نظر خود برسید.

همه این موارد می‌تواند به مکالمه شما کمک کند اما برای رسیدن به بهترین سطح لازم است تا از بهترین پکیج آموزش زبان انگلیسی هم استفاده کنید.

 

مطالعه کنید  نحوه ی یادگیری زبان با آهنگ

شما چه نظری دارید؟