آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد

آموزش زبان انگلیسی از سطح صفر

 

فهرست محتوا

برای آموزش زبان انگلیسی از صفر بهتره که در ابتدا داستان پایین را بخوانید.

  • داستان مرد تاجر اما بی سواد 

توی یکی از همین روزا بود که وقتی از سر کار برمیگشت گوشیش زنگ خورد و بهش خبر دادن پدرش بیمارستانه. همین که رسید بیمارستان گفتن تموم کرده. مراسم پدرش رو به بهترین نحو انجام داد.

بعد چند وقت وکیل پدرش زنگ زد و گفت همه چیو پدرش به اسمش کرده. حالا باید با اینهمه کارخونه  و اموال چیکار می کرد؟ چندماهی گذشت تا خم و چم کار دستش بیاد. کم کم با محصولاتی که توی کارخونه تولید می کردن داشت کارو کاسبیش می گرفت. طوری که دیگه به خارج از کشور می فرستاد و کلی صادرات داشت. اما یه مشکلی این وسط بود اون با این همه ثروت سواد نداشت.

 البته اشتباه نشه نه که سواد نداشت؛ ولی زبان بلد نبود. نمیدونست کی چی میگه و هر چیزی که دم دستش می ذاشتن امضا می کرد. تا اینکه یه بار خبر رسید که باری که قرار بوده دستش برسه کمتر از اون مقداریه که باید.

بعد از کلی پیگیری فهمید که توی قرار داد نوشته این قضیه رو و ایشون چون نخونده امضا کرده. الان باید ضررش رو هم تقبل کنه. در واقع پول بیشتر ازش گرفته بودن در مقابل مقدار کمی جنس.

این براش یه تلنگر شد. اما وقتی که به یادگیری زبان فکر می کرد خنده اش می گفت. مگه میشه با این همه مشغله و توی این سن و سال زبان یاد بگیره؟ الان ما قرار به ایشون کمک کنیم تا یاد بگیره چه جوری زبان رو توی کمترین زبان با بالاترین کیفیت یاد بگیره. حالا چطوری ما کمکش می کنیم؟ بهتره قبل اینکه سورپرایز رو معرفی کنم اول چند نکته ساده و کاربردی در مورد آموزش زبان انگلیسی در خانه از صفر رو بهت بگم. 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی از صفر را یاد بگیرید

وسواس نداشته باشی ها!!

توی یادگیری زبان انگلیسی نباید وسواس داشته باش. اینکه هر بار که اشتباه حرف میزنی و گرامر نابه جا به کار می بری بخوایی خودت رو سرزنش کنی؛ کاری از پیش نمی بری و فقط پس رفت می کنی. فقط گازش رو بگیر و پیش برو.

اعتماد به نفس داشته باشید:

هنگامی که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد گرفتید اعتماد بنفس خودتان را تحت هر شرایطی حفظ کنید به خصوص هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی.

برای آموزش زبان از پایه دایره لغاتتان را گسترش دهید:

به نظرت هر کسی که فارسی حرف میزنه به خوبی دستور زبان فارسی رو بلده؟ مطمئنا خیلی از افراد در صحبت های خود فعل را اول بیاورد و  فاعل را پایان جمله.

از در و دیوار غافل نشو:

برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر؛ بهتر است هر واژه و لغتی را که یاد می گیرید؛ بر روی یک برچسب بنویسید و آن را بر روی دیوارهایی که در اطراف شما وجود دارد بچسبانید. می توانید در کنار هر واژه تصویر و یا عکس کسی یا چیزی را که با گفتن واژه در ذهنتان تداعی می شود؛ بچسبانید. این کار هم املای کلمات را در ذهن شما نگه می دارد و هم اینکه شما هیچ وقت معنی لغات را فراموش نخواهید کرد.

خاطره بازی با لغات انگلیسی:

هر چیزی را که در طول روز برایتان رخ می دهد را حتی در حد یک پاراگرف به زبان انگلیسی بنویسید. این کار هم می تواند یادگیری را در شما تثبیت کند و هم اینکه هر زمانی که به واژه جدیدی نیاز داشتید آن را در گوگل سرچ کنید و با به کار بردن آن در متن خود آن را در ذهن خود حک  کنید. حتی می توانید به این نوشته ها لیست روزانه خرید خود را هم اضافه کنید.

تمرین زبان انگلیسی یادت نره

در کنار همه کتاب هایی که می خونی  و دوره های انلاینی که تهیه می کنی؛ حتی اگه بهترینش باشه اگه تمرین نکنی نتیجه نمی گیری. پس تمرین روزانه حتی روزهای تعطیل رو یادت نره. یکی مهم ترین مهارت های زبان انگلیسی گوش دادن و درست شنیدنه. باید حتما مدام پادکست و آهنگ گوش بدی و فیلم ببینی.

فکر کن تازه به دنیا اومدی(از صفر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کن):

خیلی از ما چون توی دوران مدرسه یا به کلاس های زبان رفتیم و یا تو مدرسه تا حدی زبان انگلیسی رو  یاد گرفتیم؛ حاضر نیستیم همه چیز رو از صفر شروع کنیم. مطمئن شو که هر چیزی که توی ذهنت از زبان انگلیسی بلد هستی رو میریزی بیرون و بعد پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی رو شروع به خوندن می کنی.

زبان انگلیسی را تمرین کنید:

فرقی نمی‌کند که به‌صورت حضوری زبان انگلیسی یاد می‌گیرید یا در کلاس‌های آنلاین ثبت نام کرده‌اید در هر صورت مادامی که تمرین نکنید به نتیجه مطلوبتان نمی‌رسید پیشنهاد ما این است که برای یادگیری زبان انگلیسی از پایه از هر فرصتی برای تمرین زبان استفاده کنید و حداقل هر روز زمان کوتاهی را به این کار اختصاص دهید.

آموزش زبان انگلیسی از پایه

اگر جز آن دسته از افراد هستید که می خواهید زبان انگلیسی را از پایه یاد بگیرید اما نمیدانید به چه روش و با کمک چه کسی ، اطلاعاتی در این زمینه ندارید ما به شما پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش زبان  سلطان حافظه ایران شرکت کنید، مرتضی جاوید با متد های منحصر به فرد خود به شما تکنیک هایی آموزش می هد تا در زبان فول شوید .

مطالعه کنید  7 راز بی نظیر برای تقویت ریدینگ

اما چه راه هایی هست تا من زبان انگلیسی رو از صفر توی خونه یاد بگیریم:

الان خیلی از موسسات زبان انگلیسی خیلی از زبان آموزاشون به خاطر کرونا  کلاس نمی رن و ترجیح می دن توی خونه بشینن و زبان یاد بگیرن.

  • آموزش زبان انگلیسی با اینترنت:

 تنها با یک سرچ ساده می تونی کلی مقاله و ویدئو در رابطه با زبان انگلیسی پیدا کنی که راهکارهای خیلی خوبی برای یادگیری جلوی پات میزاره اما یادت نره اراده و پشتکار تو توی این مرحله حرف اول رو میزنه.

چند کتاب عالی برای یادگیری زبان انگلیسی

اگرچه راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد ما بهترین راه برای شروع چند کتاب درسی با کیفیت بالا است. 

1.     بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی از صفر در زمینه بهبود واژگان انگلیسی

یک راه بسیار رایج برای یادگیری یک کلمه جدید این است که ابتدا به آن کلمه در زبان مادری خود فکر کنید سپس ترجمه انگلیسی آن را در گوگل یا یک برنامه فرهنگ لغت جستجو کنید.

.     یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد با English Vocabulary Builder (DK English for Everyone)

سریع‌ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبانی) استفاده از تصاویر است. با توجه به اینکه بخش بزرگی از مغز مختص پردازش اطلاعات بصری است به همین علت هم نوزادان اولین کلمات خود را از این طریق یاد می‌گیرند. آن‌ها کلمه پیتزا را می‌شنوند و یاد می‌گیرند که وقتی می‌خواهند در مورد آن صحبت کنند باید کلمه پیتزا را بگویند. کتاب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با این روش لغات را یاد بگیرید.

یکی از بهترین سریال‌ها English for Everyone و یکی از بهترین کتاب‌ها English Vocabulary Builder است. در این کتاب بیش از 3000 کلمه و عبارت مربوط به اشیا، اعمال و موقعیت‌های معمولی وجود دارد.

برخی از جلدهای آن برای یادگیری گرامر، اصطلاحات و عبارات تجاری مناسب است. چیزی که کتاب‌های DK را از دیگر کتاب‌های مصور متمایز می‌کند، این است که هر بخش از کتاب شامل تمرین‌های گوش دادن و مرور است و شما می‌توانید تلفظ را در وب‌سایت آن یا با استفاده از برنامه‌های رایگانش تمرین کنید.

.     آموزش زبان انگلیسی از صفر با English Collocations in Use (Cambridge)

کتاب-english-collocations-in-use-(cambridge)

یادگیری یک کلمه جدید می‌تواند دشوار باشد. شما باید یاد بگیرید که معنی آن لغت چیست، چگونه تلفظ می‌شود، املا آن چگونه است و چطور در جمله به کار می‌رود اما این سؤال هم وجود دارد که چگونه می‌توان از آن کلمه به‌طور طبیعی مانند یک انگلیسی زبان بومی استفاده کرد! برای صحبت کردن به‌طور طبیعی باید مدتی را صرف مطالعه collocations کنید. English Collocations in Use مجموعه‌ای از کتاب‌ها را جمع آوری کرده است که می‌تواند به شما در یادگیری این عبارات فریبنده کمک کند.

.     آموزش صفر تا صد انگلیسی با Oxford Advanced Learner’s Dictionary (OALD)

دانشگاه آکسفورد به دلیل ایجاد یکی از بزرگ‌ترین لغت نامه‌های انگلیسی (با 600000 مدخل) مشهور شده است. این کتاب فهرستی از مفیدترین و پرکاربردترین کلمات در کشورهای انگلیسی زبان است. به گفته این کارشناسان زمانی که این 3000 کلمه را یاد بگیرید، می‌توانید 80 تا 90 درصد مکالمات انگلیسی، وب سایت‌ها، روزنامه‌ها و … را درک کنید.

جدیدترین نسخه شامل 60000 کلمه و 109000 مثال است. OALD شامل ویژگی‌های خاصی می‌شود که نمی‌توانید در فرهنگ لغت‌های دیگر پیدا کنید. شما می‌توانید نسخه این برنامه را برای تلفن هوشمندتان دانلود کنید تا هر زمان لازم شد کلمه‌ای را که می‌خواهید جستجو کنید.

2.     بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر انگلیسی

درست است که دستور زبان انگلیسی ساده نیست اما بسیاری از کتاب‌ها هم این مبحث را دشوارتر و گیج کننده تر از آنچه لازم است، کرده‌اند. کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بسیار عالی هستند زیرا دستور زبان انگلیسی را تا حد امکان ساده و سرگرم کننده کرده‌اند. بهترین چیز در مورد این کتاب‌ها این است که می‌توانند به شما کمک کنند تا زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیرید.

توجه: اگر هدف شما مرور گرامر زبان انگلیسی برای شرکت در آزمون آیلتس است پس توصیه می‌کنیم یک کتاب تخصصی را بخوانید.

.     آموزش زبان صفر تا صد با English Grammar in Use (Cambridge)

English Grammar in Use (Cambridge) نه تنها یک کتاب عالی برای مطالعه زبان انگلیسی در خانه است بلکه محبوب‌ترین کتاب گرامر در جهان می‌باشد. در این کتاب هر موضوع گرامر به زبان ساده، همراه با مثال‌ها و تمرین‌های فراوان توضیح داده شده است. در انتهای کتاب، آزمونی وجود دارد که می‌توانید برای تشخیص اینکه کدام مباحث گرامری برای شما سخت است، شرکت کنید.

بهترین راه برای مطالعه این است که با موضوعاتی شروع کنید که به نظر شما جالب‌تر یا گیج کننده تر هستند. توجه داشته باشید که کتاب Intermediate برای زبان آموزان B1/B2 نوشته شده است پس اگر سطح انگلیسی شما پایین‌تر یا بالاتر است باید به جای آن کتاب‌های مبتدی یا پیشرفته را تهیه کنید.

.     آموزش زبان از مبتدی تا پیشرفته با Practical English Usage (Oxford)

Practical-English-Usage-(Oxford)

مشکل رایج کتاب‌های دستور زبان (به هر زبانی) این است که اطلاعات زیادی به خواننده می‌دهند. آن‌ها توسط اساتید زبان شناسی که به تاریخ، روانشناسی یا علم زبان علاقه دارند نوشته شده‌اند در نتیجه مشکلات رایج برای زبان آموزان انگلیسی را توضیح نمی‌دهند.

Practical English Usage به‌طور خاص برای خوانندگانی که می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند طراحی شده است. این اثر برای اولین بار در سال 1980 منتشر شد و برای دانش آموزان متوسط و پیشرفته یک منبع عالی است. توجه داشته باشید که این کتاب هیچ تمرینی ندارد فقط توضیح و مثال ارائه می‌دهد.

.     آموزش زبان از صفر تا صد با English Grammar: Understanding the Basics (Cambridge)

اگر در مورد عباراتی مانند افعال «گذرا» و «ناگذر» یا ضمایر «نمایشگر» و «استفهامی» سردرگم هستید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برخلاف دو کتاب بالا این کتاب به‌صورت گام به گام دستور زبان انگلیسی را توضیح می‌دهد. اگر مجبور به نوشتن زیاد به زبان انگلیسی هستید یا می‌خواهید سریع‌تر به سطح پیشرفته برسید English Grammar مفید است.

3.     بهترین کتاب‌ها برای بهبود مهارت‌های گفتاری

البته بهترین راه برای بهبود مهارت‌های صحبت کردن، تمرین با یک معلم خصوصی یا دوستان انگلیسی زبان است. اما می‌توانید از چند کتاب خوب، مانند کتاب‌های زیر، چیزهای زیادی درباره صحبت کردن بیاموزید.

مطالعه کنید  چگونه زبان را فراموش نکنیم؟

.     آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد با English Conversation (Practice Makes Perfect)

اگر می‌خواهید در مکالمه با دوستان، همکاران یا اعضای خانواده‌تان راحت‌تر به انگلیسی حرف بزنید این کتاب گزینه خوبی برای مطالعه است. English Conversation عبارات و اصطلاحات رایج را از طریق مکالمات، توضیحات مفصل و تمرین‌های مختلف برای استفاده در موقعیت‌های زیر یاد می‌گیرید:

  • معرفی خود و دیگران
  • ابراز عقاید
  • بیان خواسته‌ها و نیازها
  • روایت یک داستان یا بازگویی یک گفتگو
  • چیزهایی که دوست دارید یا از آن‌ها متنفر هستید.

.             Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course

اگر می‌خواهید انگلیسی را در خانه یاد بگیرید، کتاب Ship or Sheep را امتحان کنید. این متن که توسط کمبریج منتشر شده می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات و جملات انگلیسی را به‌طور واضح و طبیعی تلفظ کنید.

ساختار این کتاب به گونه‌ای است که نیازی به شروع از ابتدا ندارید زیرا هر واحد بر روی یک صدای خاص (شامل 24 صامت انگلیسی و 19 صدای مصوت مختلف) تمرکز می‌کند. این اثر دیالوگ‌های مختلف، تمرین‌های متنوع و بازی‌هایی دارد که می‌توانید با یک شریک تحصیلی، همکلاسی یا معلم خصوصی خود انجام دهید.

4.     بهترین کتاب‌ها برای آمادگی آیلتس

در نهایت، اگر می‌خواهید در یک دانشگاه انگلیسی زبان شرکت کنید یا ویزای کار در یک کشور انگلیسی زبان را دریافت کنید، احتمالاً به شرکت در آیلتس نیاز دارید. سه کتاب زیر می‌تواند شما را برای کسب امتیاز بهتر آماده کند.

.     کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب-The-Official-Cambridge-Guide-to-IELTS

کمبریج علاوه بر خلق بسیاری از کتاب‌های خودآموز خوب، یکی از خالقان آیلتس است بنابراین جای تعجب نیست که این کتاب در لیست بهترین کتاب برای آمادگی شرکت در آزمون آیلتس آمده است. این کتاب برای زبان آموزانی که حداقل در سطح B1 هستند نوشته شده است. این کتاب شامل نکات، توضیحات، تمرین‌ها، مثال‌های صوتی و تصویری می‌شود. دقت کنید این کتاب واژگان یا گرامر را به شما آموزش نمی‌دهد و بر مهارت گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن متمرکز است.

.     کتاب Vocabulary for IELTS Advanced (Cambridge University Press)

این کتاب برای زبان آموزانی طراحی شده که قصد دارند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند و می‌خواهند نمره بند 7، 8 یا 9 را کسب کنند. اگر فقط قصد شرکت در آزمون General Training را دارید کتاب English Collocations in Use را مطالعه کنید.

.     کتاب Grammar for IELTS (Cambridge University Press)

این کتاب بر ساختارهای گرامری رسمی و آکادمیک تمرکز دارد و به شما کمک می‌کند تا نمره بالایی را در آزمون کسب کنید.

یادگیری زبان در منزل چقدر طول می کشه؟

اما آیا می شه به صورت خودخوان و در منزل زبان انگلیسی رو یاد گرفت؟ ما توی این سایت برای تو  بهترین منابع و پکیج هایی رو داریم که به راحتی می تونی اون ها رو تهیه کنی و توی خونه از یادگیری (شاید برای اولین بار) لذت ببری. یه ویدئو هم از نحوه ی آموزش زبان انگلیسی بدون گرامر هم برات می زارم تا کاملا با این متد آشنا بشی. اگر توی حد متوسط هستی روزی 3 ساعت می تونه کلی کمکت کنه. تقریبا با روزی 3 ساعت بعد از یه سال به سطح پیشرفته می رسی.

این هم لینک آپارات استاد جاوید که میتونی ویدئوهای بیشتری رو اونجا ببینی و همراه با شوخی و خنده کلی چیز یاد بگیری.

  • چه جوری مرور کنم؟

بهترین روش یادگیری زبان اینه که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان رو مطالعه میکنی (مثلا یک لغت)، اگر همون مطلب رو در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنی، تا ۸۰٪ از اون مطلبی که جدیداً یاد گرفتی توی خاطرت می مونه.

 بعد از یک هفته، می تونی بعد از پنج دقیقه مرور همون مطلب، بدون فراموشی همه اون رو به خاطر بیاری.

این مطلب تا ۳۰ روز توی ذهن شما می مونه!. بعد از چهل روز اگر همون مطلب رو دوباره بخونی ، تثبیت اون توی ذهن تون تا ۶ ماه هم امکان پذیره! پس یک بار همون شبی که مطلب رو یاد می گیری مرور کن، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

  • دوپینگ مغز:

 یکی از بهترین کارهایی که می تونی بکنی اینه که تمرکزت رو با کارهای مختلف ببری بالا. مثلا چی؟

  • خب مثلا جدول حل کردن
  • یا بازی های فکری
  • یا مثلا از دست مخالفت برای کارهای روزانه ات استفاده کنی
  • یوگا کن
  •  مدیتیشن
  • پیاده‌روی

و اینکه یه پکیج خوشگل رو هم تهیه کن تا سلطان حافظه ایران یادت بده که چه جوری تمرکز داشته باشی و بتونی به بهترین شکل حافظه ات رو تقویت کنی.

پکیج دوپینگ مغز می تونه بهترین گزینه برای تو باشه

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

وقتی زبان مادری خود را یاد می گیریم؛ ابتدا گوش می دهیم، سپس می خوانیم، سپس صحبت می کنیم و در نهایت می نویسیم. این چهار مهارت برای داشتن یک ارتباط خوب در هر زبانی مورد نیاز است. در اینجا می توان با بیان هر چهار مهارت زبان انگلیسی و یادگیری زبان آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد را ارائه داد.

گوش دادن و خواندن : این دو از ورودی های شما هستند یعنی شما در حال یادگیری آن زبان هستید. 

اما

نوشتن و گفتن : به عنوان خروجی یادگیری های شماست که باید هر آنچه را که یاد می گیرید. برای اینکه به این چهار مهارت دستیابید؛ بهتر است که خود را در با زبان انگلیسی محاصره کنید. 

قبل از اینکه ادامه مقاله را برای شما بیاوریم بهتر است یک نکته را به شما یادآور شویم که مشکلات و مصیبت های این روزگاران، زندگی را برای ما خیلی سخت‌تر کرده است و همه مردم دنیا به نوعی با این مشکل و کرونا و قرنطینگی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند؛ و چه بسا همین مشکلات هم خود مانعی بر سر راه پیشرفت ما است که نتوانیم بر روی یادگیری زبان انگلیسی تمرکز کنیم؛ اما این را هم فراموش نکنید که همیشه هر مشکلی یک راه حلی دارد.

در لینکی که به شما در پایین داده ام می توانید وارد آن شوید و خود را از شر این ناامیدی ها و حس بد رها کنید.

رهایی از ناامیدی و موانع موفقیت

 

گوش دادن :

این امر بسیار در یادگیری زبان انگلیسی نقش دارد؛ درست گوش دادن به خوبی درک کردن را تضمین می کند نه تنها باید به موسیقی ها و صوت های زیادی گوش دهید؛ بلکه باید حتما به نحوه ی بیان آن هم توجه کنید. این گوش دادن می تواند به آهنگ های مورد علاقه و یا در فیلم های شما باشد. 

 

مطالعه کنید  6 عادت ساده برای داشتن مغزی سالم

صحبت کنید و ضبط کنید:

این امر خیلی به شما کمک می کند زیرا می توانید نوع تلفظ خود را بشنوید و آن ها مکررا تصحیح کنید.

خواندن:

این مهارت بخشی از فرایند مغز است و زمانی طول می کشد تا بتوان در آن حرفه ای شد و نیاز به تلاش و تمرین زیاد دارد. ذهن شما باید به کلمات و عبارات  نشان داده شده و نمادها معنا بدهد، به علاوه باید دستور زبان و ساختار زبان مورد استفاده در متن را نیز درک کند. اگر مهارت خواندن قوی داشته باشید ، برای آینده شما بسیار مفید خواهد بود. 

نوشتن: 

آموزش دادن صفر تا صد زبان انگلیسی

آموزش دادن صفر تا صد زبان انگلیسی

ما حتی گاهی در نوشتن یک نامه اداری و یا انشایی که معلم ما ر مدرسه به ما میداد هراس داشتیم و داریم اما باید در جایی این مانع ذهنی شکسته شود.

کلمات و عباراتی که فکر می کنی مفید هستند همراه با ترجمه آن ها در دفتر خود یادداشت کنید و می توانید جایی آن ها را یادداشت کنید که همیشه دم دست باشند و بتوانید آن ها را هر از چند گاهسی مطالعه کنید و برای خود یادآوری کنید.  راه حل دیگر این است که یک وبلاگ به زبان انگلیسی بسازید و یا در وبلاگ های انگللیسی زبان، نظرات خود را بنویسید. 

 

قبل از شروع آموزش زبان انگلیسی از 0 تا 100 موارد زیر را در نظر بگیرید

اولین سؤال هر کسی که می‌خواهد شروع به آموزش زبان از 0 کند این است که “چقدر طول می‌کشد تا به زبان مسلط شود”! این موضوع بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود به‌عنوان‌مثال:

. شباهت زبان مادری با زبان انگلیسی در سرعت یادگیری بسیار تأثیر گذار است.

. هنگام آموزش زبان از صفر اگر فرد علاوه بر زبان مادری چند زبان دیگر را هم بشناسد خیلی راحت‌تر انگلیسی را یاد می‌گیرد. هر چقدر این زبان به انگلیسی نزدیک‌تر باشند، سرعت یادگیری هم بیشتر می‌شود.

. تعهد و انگیزه در مسیر یادگیری بسیار مؤثر است. اگر زبان آموزی به انگلیسی علاقه زیادی داشته باشد و خودش را متعهد کند تا در یک بازه زمانی خاص این مهارت را یاد بگیرد.

. زمان و پولی که صرف یادگیری می‌شود، می‌تواند سرعت یادگیری را تحت تأثیر قرار دهد.  (به‌عنوان‌مثال در دوره‌های آموزش ثبت نام کنید یا حداقل اینترنت بیشتری را صرف یادگیری کنید) سریع‌تر یاد می‌گیرید.

. میزان ساعاتی که در طول روز به یادگیری اختصاص می‌دهید هم در مسیر آموزش انگلیسی از صفر مؤثر است. هر چقدر بیشتر در معرض انگلیسی باشید بهتر یاد می‌گیرید.

. ابزارها و روش‌هایی که برای یادگیری انتخاب می‌کنید، می‌تواند مؤثر باشد؛ به‌عنوان‌مثال سرعت فردی که فقط کتاب می‌خواند در مقایسه با فردی که دوره‌های آموزشی می‌بیند، فیلم تماشا می‌کند یا به موسیقی گوش می‌دهد پایین‌تر است.

. علی‌رغم اینکه یادگیری زبان انگلیسی محدودیت سنی ندارد اما سن و سال شما در سرعت یادگیری تأثیرگذار است؛ به طور مثال کودکان خیلی بهتر از بزرگسالان یاد می‌گیرند. بچه‌ها دوست دارند دائماً اطلاعات جدید به دست آورند و مهارت‌های بیشتر یاد بگیرند در صورتی که بزرگسالان دغدغه‌های بیشتری دارند و زمان کم‌تری را به یادگیری زبان اختصاص می‌دهند. هر چقدر آموزش انگلیسی از 0 را از سنین پایین‌تر شروع کنید سریع‌تر بر این مهارت مسلط می‌شوید و بالعکس.

 

کلام آخر

به طور کلی برای آموزش زبان صفر تا صد باید اول از همه بهترین روش را برای خودتان انتخاب کنید سپس بدون وسواس و عجله‌های الکی شروع به یادگیری کنید. در طول مسیر همیشه اعتماد به نفستان را حفظ کنید و هرگز ناامید نشوید. سعی کنید در زبان انگلیسی غوطه ور شوید و با امتحان کردن روش‌های مختلف یادگیری، این مهارت را برای خودتان سرگرم کننده کنید تا هرگز دل سرد نشوید.

 

سوالات متداول در ارتباط با آموزش زبان انگلیسی از پایه

چگونه به‌تنهایی آموزش زبان انگلیسی را از صفر شروع کنیم؟

اگر دوست دارید بدون حضور در آموزشگاه‌های زبان این مهارت را یاد بگیرید، می‌توانید از پکیج‌های آموزشی اساتید برتر این حوزه استفاده کنید. این پکیج‌ها به شما کمک می‌کنند تا به‌تنهایی اما با رعایت اصول لازم مهارت زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

معمولاً آموزش زبان انگلیسی از صفر چقدر طول می‌کشد؟

اگر شما روزی ۳ ساعت به‌طور منظم مطالعه داشته باشید بعد از گذشت یک سال به سطح پیشرفته می‌رسید.

با انجام چه کارهایی می‌توانیم تمرکز خود در آموزش زبان را افزایش دهیم؟

حل جدول، بازی‌های فکری، مدیتیشن، پیاده روی

آسان‌ترین راه برای آموزش زبان انگلیسی چیست؟

در فیلم آموزش زبان انگلیسی از صفر می‌گوید برای یادگیری بهتر این زبان از در و دیوار غافل نشوید یعنی هر واژه و لغت جدیدی که به نظرتان می‌رسد را روی یک کاغذ بنویسید و آن را در مکان‌های مختلف نصب کنید تا با دیدن آن‌ها، واژه نوشته شده در ذهنتان تداعی شود.

منظور از خاطره بازی با واژگان انگلیسی چیست؟

یعنی اینکه شما می‌توانید هر اتفاقی که در طول روز برایتان می‌افتد را به زبان انگلیسی در حد یک پاراگراف بنویسید.

فیلم آموزش زبان انگلیسی از صفر به ما می‌گویند از چه راه‌هایی این زبان را یاد بگیریم؟

مراجعه به مؤسسات زبان انگلیسی یا جست و جو در اینترنت

برای برقراری یک ارتباط خوب در هر زبانی به چه مهارت‌هایی احتیاج داریم؟

برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد شما باید بتوانید به‌خوبی گوش کنید، بخوانید، صحبت کنید و بنویسید. گوش دادن و خواندن حکم ورودی را دارند و نشان می‌دهند که شما در حال یادگیری هستید، نوشتن و گفتن حکم خروجی را دارند و آموخته‌های شما را نشان می‌دهند.

برای تقویت مهارت Listening باید چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر شما یاد بگیرید که به‌خوبی گوش کنید، می‌توانید خیلی خوب همه چیز را درک کنید؛ برای این کار می‌توانید فیلم‌های مختلفی را تماشا کنید یا به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش کنید. صحبت کردن و ضبط کردن صدایتان در این زمینه به شما کمک می‌کند.

چگونه مهارت Writing خود را ارتقا دهیم؟

برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد در این بخش می‌توانید یک وبلاگ به زبان انگلیسی بسازید یا در وبلاگ‌های این سبکی نظرات خودتان را ارسال کنید.

شما چه نظری دارید؟


  1. سونم گفت:

    خوبه