آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

آموزش زبان به کودکان 10 ساله

در چند سال اخیر می‌بینیم که پدران و مادران زیادی دغدغه آموزش زبان انگلیسی به کودکان‌شان را دارند. دلیل اصلی این اتفاق موفقیت آمیز بودن آموزش به آن‌ها است. بچه‌ها در سنین پایین خیلی راحت‌تر زبان دوم را یاد می‌گیرند. ذهن آن‌ها در این بازه سنی کاملاً آزاد است و معمولاً دغدغه‌هایی که بزرگسالان دارند را درک نمی‌کنند؛ پس می‌توانند به‌راحتی این مهارت را یاد بگیرند. ساده‌ترین و در دسترس‌ترین راه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله ثبت نام در آموزشگاه است اما می‌خواهیم این بار پیشنهاد متفاوت‌تری را به شما بدهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

نحوه یادگیری زبان انگلیسی را از یک نوزاد یاد بگیرید!

انگلیسی به کودکان 10 ساله

شاید باور نکنید اما نوزادان دانش آموزان عالی زبان هستند. حتماً الآن با خودتان فکر می‌کنید:

  • آن‌ها که نمی‌توانند به‌درستی صحبت کنند!
  • آن‌ها اشتباهات زیادی دارند!
  • آن‌ها هرگز مطالعه نمی‌کنند!
  • آن‌ها نمی‌دانند کتاب چیست و هرگز نوشتن را بلد نیستند!
  • آن‌ها به‌راحتی حواسشان پرت می‌شود!

درست است، در ظاهر آن‌ها ویژگی‌های مهمی را ندارند اما می‌توانید برای آموزش زبان به کودکان 10 ساله از آن‌ها یاد بگیرید. اکثر کودکان در سن ۳ سالگی یا بیشتر می‌توانند حداقل به یک زبان صحبت کنند و درک درستی از آن داشته باشد حتی برخی از بچه‌ها دو زبان را یاد می‌گیرند. مغز آن‌ها مانند اسفنج است. از لحاظ عصب شناسی دریافت اطلاعات جدید در ۲ سالگی آسان‌تر از ۲۱، ۵۱ یا ۹۱ سالگی است. مهم‌ترین چیزهایی که شما می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید و به فرزندتان یاد بدهید به شرح زیر هستند:

1.    به‌طور طبیعی کنجکاو باشید

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 10 ساله اجازه دهید تا کنجکاوی کنند. به نوزادان نگاه کنید! همه چیز برای آن‌ها جدید است، آن‌ها دائماً با چشمانشان به اطراف نگاه می‌کنند، همه چیز را دوست دارند و همیشه در حال پرسیدن اسامی چیزهای مختلف هستند حتی هنگامی که یک کلمه را نمی‌فهمند تلاش می‌کنند تا آن را کشف کنند. فرزند شما باید بداند که می‌تواند همیشه از کلمات و عبارات جدید استفاده کند و به دنبال مطالب جدیدتر بگردد.

مطالعه کنید  ساده ترین روش فعال نگه داشتن مغز

2.    از طریق «اکتساب» یاد بگیرید

انگلیسی برای کودکان 10 ساله

تحقیقات علمی نشان می‌دهند که مؤثرترین راه یادگیری زبان انگلیسی برای کودک 10 ساله اکتساب است به عبارت دیگر بچه‌ها باید از طریق استفاده از زبان انگلیسی (گوش دادن / خواندن یا نوشتن) این مهارت را یاد بگیرند. تمرین واژگان یا تمرینات گرامری نه تنها خسته کننده هستند بلکه برخلاف تصور مدارس و معلمان بچه‌ها آن‌ها را دوست ندارند.

یک خصوصیت دیگری که در نوزادان می‌بینیم تأثیر «زمینه» در یادگیری آن‌ها است؛ به‌عنوان مثال بچه‌ها بعد از اینکه قورباغه را می‌بینند کلمه قورباغه را یاد می‌گیرند پس فرزند شما هم می‌تواند واژگان انگلیسی را در زمینه (از طریق اشیا یا تصاویر مختلف) یاد بگیرد تا آن‌ها را راحت‌تر به یاد آورد.

3.    گوش دهید

همه ما وقتی یک زبان را یاد می‌گیریم که به آن گوش دهیم اما هیچ کس مانند یک بچه گوش نمی‌دهد! نوزادان شش ماه اول زندگی را صرف گوش دادن می‌کنند. آن‌ها در ماه‌های اول فقط گوش می‌کنند و این دقیقاً همان اشتباهی است که ما هنگام آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله مرتکب می‌شویم. ما توقع داریم که بچه‌ها از همان روز اول انگلیسی حرف بزنند در صورتی که این اتفاق غیرممکن است. تحقیقات دانشگاهی زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند یک دوره گوش دادن قبل از شروع صحبت نتایج بسیار ارزشمندی دارد.

هنگامی که گوش دادن را با کودکتان تمرین می‌کنید، می‌توانید نحوه صحبت / لهجه و تلفظ افراد بومی را راحت‌تر درک کنید، ساختارهای مشابه را یاد بگیرید، استرس و اضطراب صحبت به یک زبان جدید را از بین ببرید و اعتماد به نفستان را چندین برابر کنید. اگر از فرزندتان بخواهید تا دائماً لغات جدید را حفظ کند پس برای درک زبان شروع به ترجمه کردن می‌کند در صورتی که این یک اتفاق وحشتناک است.

4.    از اشتباه کردن نترسید

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان 10 ساله می‌تواند همین عامل باشند. نوزادان دقیقاً چنین خصوصیتی را دارند. آن‌ها اگر اشتباهی را به‌طور مکرر انجام دهند باز هم از تکرار دوباره‌اش نمی‌ترسند. آن‌ها نه تنها به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند بلکه در برابر دیگران خجالت نمی‌کشند در حالی که بزرگسالان بعد از ارتکاب یک اشتباه سریعاً می‌خواهند آن را اصلاح کنند و حتی اعتماد به نفسشان را تا حدی از دست می‌دهند! به‌عنوان یک بزرگ‌تر باید به فرزندتان یاد بدهید از اشتباه کردن نترسد اما از آن‌ها درس بگیرد در این صورت زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد.

5.    همیشه در حال آزمایش چیزهای جدید باشید

بزرگسالان معمولاً برای صحبت کردن چهارچوب مشخصی را دارند و از یک یا چند اصطلاح خاص در صحبت‌هایشان استفاده می‌کنند؛ در صورتی که نوزادان و کودکان دائماً در حال امتحان کردن کلمات و عبارات جدید هستند. این تنها راهی است که به آن‌ها چیزهای جدید را یاد می‌دهد. اگر به دنبال یادگیری زبان برای کودکان 10 ساله هستید از آن‌ها بخواهید تا به دنبال کشف و استفاده از چیزهای جدید باشند حتی آن‌ها را به انجام این کار تشویق کنید.

مطالعه کنید  آموزش روش تندخوانی برای کنکور

 

یادگیری سریع زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله را با این بازی‌ها تجربه کنید

یادگیری زبان برای کودکان 10 ساله

بهترین برنامه‌های آموزشی عبارت‌اند از:

§       Wordshake

بهترین بازی برای بهبود دایره لغات «Wordshake» است. این بازی ۱۶ حرف تصادفی الفبا را به مدت ۳ دقیقه در اختیارتان قرار می‌دهد، شما باید در این مدت با کمک حروف گفته شده کلمات جدید بسازید و امتیاز به دست آورید. این کلمات بر اساس الگوی خاصی انتخاب نمی‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارید انتخاب کنید. زبان آموزان مبتدی و پیشرفته می‌توانند بدون محدودیت از این اپلیکیشن استفاده کنند.

§       Human Brain Cloud

این بازی در عین سادگی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. Human Brain Cloud کلمات تصادفی را به شما نشان می‌دهد و هدفش تایپ کلمات، عبارات یا جملات مرتبط با کلمه مشخص شده است به‌عنوان مثال اگر کلمه Single را به شما نشان می‌دهد باید پاسخ‌های مانند ladies، Married یا Two people را بدهید. هیچ پاسخ درست یا غلطی در این بازی وجود ندارد پس می‌توانید ساعت‌ها با آن بازی کنید.

§       4 Pics 1 Word

این اپلیکیشن فرصت خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله است. در این برنامه به شما چهار تصویر داده می‌شود که باید وجه اشتراک آن‌ها را پیدا کنید؛ به‌عنوان مثال Fire / Volcano / Soup / Coffee وجه اشتراک این‌ها کلمه hot است. قوانین بازی بسیار ساده می‌باشد پس کودکان به‌راحتی از عهده انجام آن برمی‌آیند.

§       Adaptive Spelling Quiz by SpellQuiz

زبان برای کودکان 10 ساله

اگر فرزندتان در سطح مبتدی یا متوسط است می‌تواند با کمک این برنامه به‌صورت آنلاین دیکته بنویسد.

  • این برنامه بسیار زیبا طراحی شده است.
  • صدای آن شفاف، واضح و قابل درک است.
  • هر اشتباه بلافاصله بررسی و اصلاح می‌شود.
  • برای دانستن هر کلمه می‌توان روی آن کلیک کرد.
  • این برنامه با توجه به اشتباهات کاربر هر بار جملات را سخت‌تر می‌کند.
  • شما می‌توانید آمار اشتباهاتتان را بررسی کنید.

 

§       Word Games by Learn English Today

اگر به دنبال یک بازی زبان برای کودکان 10 ساله هستید و می‌خواهید دایره لغاتش تقویت شود Word Games by Learn English Today را امتحان کنید. بازی ۴ سطح آسان / متوسط / دشوار و چالش برانگیز دارد و به پنج دسته معماهای متقاطع / جملات در هم / آزمون‌ها / کلمات از دست رفته و تمرین‌های تطبیقی / جملات شکسته تقسیم می‌شود. شما می‌توانید بر حسب علاقه خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.

مطالعه کنید  آموزش رایگان زبان انگلیسی

 

§       20 Questions

در این بازی یک کلمه از پیش تعیین شده وجود دارد که شما باید با پرسیدن ۲۰ سؤال آن را پیدا کنید. در برابر این ۲۰ سؤال به شما پاسخ‌های بله، نه، نمی‌دانم، شاید، گاهی، احتمالاً و … داده می‌شود و باید پاسخ سؤال را حدس بزنید.

 

§       FluentU

یک پلتفرم جامعه و سرگرم کننده که دربردارنده ویدئوهای معتبر و آموزشی مختلف است «FluentU» می‌باشد. در این برنامه شما می‌توانید ویدیوها، موزیک ویدئوها، فیلم‌ها، اخبار و گفتگوهای الهام بخش انگلیسی را تماشا کنید. FluentU دو هفته رایگان است و در صورت رضایت می‌توانید اشتراک بخرید.

 

§       ESL Crossword Puzzles

اگر فرزندتان کارهای چالش برانگیز را دوست دارد پس این برنامه راه خوبی برای سنجش درک مطلب و دایره لغاتش است. در اینجا جدول کلمات متقاطع وجود دارد که شما می‌توانید آن را بر اساس کلمات رایج در انگلیسی (آسان)، واژگان پزشکی (متوسط) و کلمات انگلیسی از زبان‌های دیگر (پیشرفته) انتخاب کنید.

کلام آخر

در این مقاله نحوه آموزش زبان به کودکان را با شیوه کاملاً متفاوتی یاد گرفتیم. اگر می‌خواهید فرزندتان شور و اشتیاق زیادی برای یادگیری داشته باشد پس حتماً انگیزه‌های او را پیدا کنید. بچه‌ها معمولاً به اندازه بزرگسالان اهمیت زبان انگلیسی را درک نمی‌کنند اما شما باید به آن‌ها یادآوری کنید که این مهارت تا چه حد آینده‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مسئولیت اصلی شما علاقه‌مند کردن فرزندتان به یادگیری زبان است.

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله

کدام ویژگی نوزادان می‌تواند در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله تأثیر گذار باشد؟

کنجکاوی بیش از حد، نترسیدن از اشتباه، گوش دادن، اکتساب کردن و آزمایش چیزهای جدید مهم‌ترین خصوصیات یک نوزاد است که می‌تواند راهنمای مسیر کودکان بزرگ‌تر باشد.

بهترین راه ترکیب آموزش و سرگرمی از نظر شما چیست؟

اگر قصد آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 10 ساله را دارید پیشنهاد می‌کنیم در قالب بازی‌ها، فلش کارت‌ها، فیلم‌ها و شعرهای کودکانه این مهارت را به آن‌ها یاد دهید.

آیا اپلیکیشن خاصی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 10 ساله وجود دارد؟

بله به‌عنوان مثال می‌توان به Wordshake، Human Brain Cloud، 4 Pics 1 Word، Adaptive Spelling Quiz by SpellQuiz، Word Games by Learn English Today، ESL Crossword Puzzles، 20 Questions یا FluentU اشاره کرد.