معرفی بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی

معرفی بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

وقتی انگلیسی را با فیلم یا سریال یاد می‌گیرید در حال یادگیری زبان انگلیسی واقعی هستید که توسط افراد بومی استفاده می‌شود. در سریال‌ها واژگان روزمره، تلفظ طبیعی، اصطلاحات رایج، دستور زبان گفتاری و زبان عامیانه مردم را می‌شنوید حتی داستان‌های جالب و احساسی آن‌ها را یاد می‌گیرید. سریال‌ها قدرتمندترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستند به شرطی که با اصول و تکنیک‌های صحیح همراه باشند. بعضی از معلمان یا زبان آموزان تلاش می‌کنند تا فقط با تماشای فیلم و سریال این زبان را یاد بگیرند! این کار بی‌تأثیر نیست اما باعث درک و یادگیری ترجمه انگلیسی عمیق نمی‌شود. علاقه زیاد زبان آموزان به‌ویژه نوجوانان به این تکنیک یادگیری باعث شده تا بخواهیم در این مقاله بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی و تکنیک‌های مهم این روش را به‌طور مفصل بررسی کنیم پس همراه ما باشید.

 

بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی را بشناسید

بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر به‌تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده‌اید یا مدت زمان زیادی است که مشغول انجام این کار هستید، از کتاب‌های دستور زبان، تمرینات تکراری یا کلاس‌های پشت سر هم خسته شده‌اید تنها کاری که حالتان را بهتر می‌کند پیدا کردن یک گوشه دنج و تماشای بهترین انیمیشن‌های سریالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. این کار نه تنها فرایند یادگیری شما را بهبود می‌بخشد بلکه یک سرگرمی بسیار جذاب است. سریال‌هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی مناسب هستند را می‌توان به سه گروه زیر تقسیم کرد.

 

پر مخاطب‌ترین سریال‌های کمدی

محبوبیت سریال کمدی برای تقویت زبان انگلیسی به این دلیل است که زبان آموزان با زمینه‌های واقعی‌تری از این زبان آشنا می‌شوند، مهارت‌های مکالمه را به‌خوبی یاد می‌گیرند، عبارت‌های واقعی‌تری را می‌آموزند، مهارت‌های شنیداری‌شان را تقویت می‌کنند، ارجاعات فرهنگی را درک می‌کنند، با انواع طنز آشنا می‌شوند، دائماً تکرار کلمات و عبارات مختلف را در طول سریال می‌بینند، می‌توانند روند سریال را پیش‌بینی کنند، مجبور نیستند دائماً با شخصیت‌های جدید آشنا شوند و به قدری درگیر تماشای فیلم می‌شوند که یادشان می‌رود در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. از بهترین سریال‌های کمدی برای یادگیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

The Big Bang Theory

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی در جهان «سریال The Big Bang Theory» است. این سریال درباره دوستانی است که با هم در دانشگاه کار می‌کنند و انواع مختلف آزمایشات و تحقیقات علمی را انجام می‌دهند. مهم‌ترین دلیلی که باعث شده این سریال یک انتخاب خوب برای یادگیری زبان باشد خنده دار بودن و درک آسان گفت و گوهای آن است.

در حقیقت شما مجبور نیستید برای فهمیدن روند داستان ذهنتان را مشغول کنید بلکه رفتارهای بازیگران خیلی واضح است و می‌توانید با تماشای آن‌ها با عادات روزمره انگلیسی زبانان بومی آشنا شوید. اگر جزء افرادی هستید که به سریال‌های علمی علاقه دارند، می‌توانید با این سریال لغات زیادی را یاد بگیرید و تجربه حضور در یک کالج آمریکایی را برای خودتان رقم بزنید.

 

Desperate Housewives

این سریال سرگرم کننده با ژانری درام در یک شهر خیالی، زندگی روزمره گروهی از زنان را دنبال می‌کند. در ظاهر به نظر می‌رسد که این خانم‌ها خانواده، عشق، پول و خانه خوب دارند در حالی که با شناخت بیشتر شخصیت‌ها می‌فهمیم که این تنها ظاهر ماجرا است! این سریال سرشار از اصطلاحات روزمره و محاوره‌ای است و یک فرصت خوب برای تقویت مهارت listening می‌باشد.

مطالعه کنید  تفاوت یادگیری زبان اول و دوم در چیست؟

 

Gossip Girl

بهترین سریال جهت یادگیری زبان انگلیسی «Gossip Girl» است. این سریال تلویزیونی بر اساس مجموعه کتابی به همین نام ساخته شده و دارای ژانر درام مناسب نوجوانان است. راوی تا انتها سریال ناشناخته می‌ماند و داستان گروهی از بچه‌های دبیرستانی که زندگی مرفهی دارند را در منهتن به تصویر می‌کشد. Gossip Girl بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است زیرا راوی در شروع و پایان هر قسمت روند داستان را توضیح می‌دهد و این امر کار را برای زبان آموزان راحت‌تر می‌کند؛ همچنین فرصت خوبی برای آشنایی با نحوه ارتباطات جوانان آمریکایی است.

 

Glee

این سریال یک ساعته داستان یک معلم دبیرستان، تلاش‌های او، زندگی نوجوانان، مشکلات و واقعیت‌های روزمره آن‌ها را به تصویر می‌کشد؛ این امر باعث شده تا همه مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. اکثر افرادی که سریال Glee را تماشا کرده‌اند معتقد هستند که اشعار و موسیقی‌های پخش شده در این سریال به زبان آموزان کمک می‌کند تا این مهارت را بهتر یاد بگیرند زیرا آهنگ‌های فیلم چندین بار تکرار می‌شود و به تقویت تلفظ و لحن تماشاگران کمک می‌کند.

 

Grey’s Anatomy

این سریال محبوب‌ترین سریال کمدی _ پزشکی آمریکا است. دکتر مردیث گری شخصیت اصلی داستان است که چگونگی شروع او برای تبدیل شدن به یک پزشک، فارغ‌التحصیلی و ورودش به بیمارستان را نشان می‌دهد؛ سپس در هر قسمت مسائل مختلفی مربوط به پزشکی را به تصویر می‌کشد. بینندگان این سریال بعد از گذشت مدتی با مرگ شخصیت‌های اصلی، مشکلات شخصی و مسائل کاری آن‌ها آشنا می‌شوند.

سریال Grey’s Anatomy پر از دیالوگ‌های طبیعی و اصطلاحات رایج انگلیسی است. اگر به حوزه پزشکی علاقه دارید یا به دنبال تحصیل در این رشته هستید Grey’s Anatomy فرصت خوبی برای آشنایی با واژگان تخصصی پزشکی است و باعث درک بیشتر شما از این رشته و دغدغه‌های آن می‌شود.

 

Ugly Betty

مخاطب اصلی این سریال جوانان هستند اما افراد مسن هم می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند. شخصیت اصلی داستان یک دختر مهربان است که مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس و تیپ به روزی ندارد اما در روند داستان از یک دختر معمولی به یکی از جذاب‌ترین‌های عرصه مد تبدیل می‌شود. اگر شما هم به اقتضای سنتان علاقه زیادی به واژگان مربوط به مد، مجلات و انتشارات دارید Ugly Betty بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است.

 

محبوب‌ترین سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی

محبوب‌ترین سریال خارجی برای تقویت زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید مهارت listening خودتان را تقویت کنید بدون شک گوش دادن طولانی به اخبار شما را خسته می‌کند اما می‌توانید با تماشای فیلم‌ها و سریال‌های مختلف بر این حس غلبه کنید. در ادامه لیستی از بهترین سریال خارجی برای یادگیری زبان انگلیسی را آماده کرده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند.

 

Modern Family

اکثر بازیگران این سریال کودکان هستند. کودکان نسبت به بزرگسالان از واژگان ساده‌تری استفاده می‌کنند و سرعت صحبت کردنشان آهسته‌تر است به همین علت این سریال می‌تواند انتخاب خوبی برای یادگیری زبان باشد.

 

The Good Place

بهترین سریال برای آموزش زبان انگلیسی مبتدی سریال The Good Place است که نمایش بسیار خوبی از واژگان انگلیسی می‌باشد.

 

How I Met Your Mother

این سریال شباهت زیادی به سریال friends دارد اما نسخه مدرن‌تر و موفق‌تری از آن است. How I Met Your Mother داستان گروهی از دوستان را در نیویورک نشان می‌دهد. این سریال از لحاظ نوع گفتار پیشنهاد خوبی برای زبان آموزان سطح مبتدی به بالا است و آن‌ها را با واژگان علمی زیادی آشنا می‌کند.

مطالعه کنید  چطور رفتارم را تغییر دهم؟!

 

The office

سریال The office از یک سریال بریتانیایی به همین نام اقتباس شده است و داستان مشابهی با آن دارد. The office روایتگر زندگی روزمره کارکنان اداری یک شرکت است. فیلمنامه کمدی، ساده و سرگرم کننده این سریال باعث شده تا یک گزینه مناسب برای یادگیری زبان آموزان سطح مبتدی باشد.

 

The Neighborhood

اگر فردی هستید که تا به حال به ایالات متحده سفر نکرده‌اید دیدن این فیلم برای شما بسیار لذت بخش است. در این سریال یک خانواده سفیدپوست به یک محله عمدتاً سیاه‌پوست نقل مکان می‌کنند و ما شاهد نحوه برقراری ارتباط آن‌ها با مردم آن محله هستیم. این نمایش کمدی زبان آسان و قابل درکی دارد اما اگر با فرهنگ و مسائل اجتماعی آمریکا آشنا نباشید احتمالاً درکش برای شما دشوار می‌شود.

 

Lost

داستان این سریال درباره سقوط هواپیما و داستان گروهی از بازماندگان در جزیره‌ای دور افتاده است. سریال lost علاوه بر داستان شگفت انگیز و هیجان انگیزی که در هر قسمت روایت می‌کند دارای طیف وسیعی از لهجه‌های مختلف است که تمرین خوبی برای مهارت شنیداری می‌باشد. در این سریال شخصیت‌های مختلف آمریکایی، استرالیایی، بریتانیایی یا اسکاتلندی در سنین مختلف حضور دارند که هر کدام از آن‌ها شخصیت منحصر به فرد و دایره لغات متنوعی برای صحبت کردن دارند.

 

Bad Men

این سریال حول محور یک شرکت تبلیغاتی می‌چرخد که به دلیل سبک بصری و نمایشنامه نسبتاً معتبر و واقعی‌اش جزء لیست بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است. شخصیت‌های این سریال تلفظ بسیار خوبی دارند و فرصت مناسبی را برای بهبود مهارت شنیداری و گفتاری به وجود می‌آورند. اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط یا پیشرفته است که با تماشای این سریال می‌توانید دایره لغاتتان را در زمینه تبلیغاتی و اداری بهبود ببخشید.

 

بهترین سریال‌های آموزشی نتفلیکس

بهترین سریال‌های آموزشی نتفلیکس

یک مکان عالی برای مسلط شدن به زبان انگلیسی «نتفلیکس» است. بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی در این سایت عبارت است از:

 

Orange is the New Black

زنی به نام پایپر به خاطر جنایت جزئی به زندان می‌افتد و این سریال ماجراهای او را دنبال می‌کند. اگر به دنبال فرصتی برای آشنایی با کلمات عامیانه آمریکایی هستید این سریال گزینه مناسبی است.

 

Stranger Things

اگر شما جزء طرفداران سریال‌های علمی _ تخیلی هستید این سریال کمدی _ ترسناک و فرا طبیعی انتخاب مناسبی است. Stranger Things در دهه ۱۹۸۰ اتفاق می‌افتد. یک دختر مرموز وارد زندگی گروهی از افراد در یک شهر روستایی می‌شود و به دنبال آن اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد. اگر با زبان عامیانه دهه هشتاد آشنایی ندارید Stranger Things بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است.

 

The Crown

آیا شما هم دوست دارید داستان ملکه انگلستان را قبل از اینکه واقعاً پیر شود بدانید؟ اکثر مردم به چنین موضوعی علاقه دارند و نتفلیکس این داستان را به زیباترین حالت به تصویر کشیده است. The Crown درباره زندگی ملکه الیزابت دوم در اوج جوانی و زمانی که به‌تازگی ازدواج کرده بود، است. این سریال بازیگرانی دارد که لهجه بریتانیایی را بسیار روان صحبت می‌کنند پس اگر قصد مهاجرت به بریتانیا را دارید The Crown بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی است.

 

The Sopranos

The Sopranos یک سریال جدید برای تقویت زبان انگلیسی است. شخصی به نام تونی سوپرانو برای درمان به روان‌پزشک مراجعه می‌کند و درباره نگرانی‌ها، درگیری‌ها و زندگی‌اش با روانشناس صحبت می‌کند. اگر به دنبال سریالی برای یادگیری واژگان عامیانه و مرتبط با جرائم سازمان یافته هستید این سریال فرصت خوبی برای یادگیری است.

مطالعه کنید  4 عادت ناب برای تبدیل شدن به یک سخنران عالی

 

Fringe

شاید دیالوگ‌های این فیلم برای همه قابل درک نباشد اما بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی در ژانر علمی تخیلی است. سریال Fringe برای افرادی که تسلط اولیه‌ای به زبان انگلیسی دارند و می‌خواهند دایره لغاتشان را گسترش دهند پیشنهاد وسوسه برانگیزی است.

 

آیا تکنیک صحیح یادگیری زبان از طریق فیلم را می‌دانید

تکنیک صحیح یادگیری زبان از طریق فیلم

  • برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق تماشای فیلم و سریال باید برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید.
  • ابتدا سریال را از ابتدا به انتها تماشا کنید. در این مرحله لازم نیست توجه زیادی به لغات، گرامر یا مسائل دیگر داشته باشید حتی می‌توانید از زیرنویس هم کمک بگیرید.
  • در مرحله بعد باید بخش‌هایی از سریال که نکات بیشتری دارند را انتخاب کنید و آن را با دقت بیشتری نگاه کنید. هر کلمه جدیدی که می‌بینید را بنویسید و بعد از پایان سریال معنی آن‌ها را پیدا کنید. مجدداً سریال را پخش کنید اما بدون زیر نویس آن را نگاه کنید و لغاتی که یاد گرفته‌اید را با خودتان تکرار کنید. شاید لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید.
  • بعد از اینکه چند بار فیلم را با زیرنویس و بدون زیرنویس تماشا کردید و با کلمات جدید آشنا شدید باید روی تلفظتان کار کنید. این بار که سریال را پخش کردید بعد از متوقف کردن هر قسمت آن جملات را به زبان انگلیسی برای خودتان تکرار کنید. انجام و تداوم این کار باعث می‌شود تا به‌تدریج تلفظتان بهتر شود.
  • برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از تکنیک سایه استفاده کنید؛ یعنی هم‌زمان با تماشای فیلم جملات را با بازیگران تکرار کنید.

 

 

کلام آخر

در این مقاله بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی را با یکدیگر بررسی کردیم. تماشای فیلم به شما کمک می‌کند تا زبان انگلیسی واقعی را یاد بگیرید، تلفظ صحیح کلمات را بیاموزید و به جای این اینکه کلمات را به‌تنهایی حفظ کنید آن‌ها را در جملات مختلف یاد بگیرید. هنگام تماشای فیلم برای فهمیدن معنی بعضی از کلمات مکث نکنید زیرا این کار شما را خسته می‌کند و مانع از لذت بردنتان می‌شود. به جای این کار تمام لغات را یادداشت کنید و بعد از اتمام فیلم معنی تمام آن‌ها را از دیکشنری پیدا کنید.

 

سؤالات متداول در رابطه با بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی در ژانر کمدی را نام ببرید؟

• The Big Bang Theory • Desperate Housewives • Gossip Girl • Glee • Grey’s Anatomy • Ugly Betty

بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی از شبکه نتفلیکس را نام ببرید؟

• Orange is the New Black • Stranger Things • The Crown • The Sopranos • Fringe

بعد از انتخاب بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی باید با چه تکنیکی آن را تماشا کنیم؟

ابتدا فیلم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. آن را به قسمت‌های کوتاه و مهم تقسیم کنید. هر قسمت را یک بار به‌صورت کلی نگاه کنید سپس برای بار دوم آن را با دقت بیشتری ببینید و کلماتی که به نظرتان جدید است را داشت کنید. آن کلمات را به‌خوبی حفظ کنید و مجدداً فیلم را نگاه کنید. از تکنیک سایه استفاده کنید. بعد از یادگیری فیلم و کلمات جدید روی تلفظتان کار کنید. برای این کار می‌توانید جملات را با بازیگران تکرار کنید.