آموزش زبان خصوصی تهران

یکی از سؤالات همیشگی زبان آموزان این است که چگونه بهترین موسسه آموزش زبان خصوصی را انتخاب کنیم! اگر یک موسسه یا آموزشگاه زبان بخواهد در کارش بهترین باشد و نسبت به رقبایش پیشی بگیرد باید اساتید با تجربه و مجربی را انتخاب کند. این اساتید می‌توانند یک فرد مبتدی را به‌گونه‌ای آموزش دهند که مانند یک انگلیسی زبان بومی صحبت کند، بخواند و بنویسد.

این آموزشگاه حتماً پرسنل خوب و خوش برخوردی دارد که علاوه بر حفظ آرامش محیط، زبان آموزان را تشویق می‌کنند تا با شوق و علاقه بیشتری به کلاس‌هایشان ادامه دهند. در این مقاله قصد داریم موضوعات زیر را به تفکیک بررسی کنیم:

  • شناخت سبک‌های خاص زبان انگلیسی
  • مزایای یادگیری زبان
  • صحبت کردن مانند یک انگلیسی زبان بومی
  • آشنایی با بهترین مکان‌ها برای یادگیری زبان ، 
  • یادگیری ترجمه انگلیسی
  • تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی و نحوه افزایش دایره لغات

شناخت سبک‌های خاص زبان انگلیسی

قبل از اینکه به دنبال آموزش زبان خصوصی بگردید سبک‌های خاص انگلیسی را بشناسید

  • انگلیسی آکادمیک یا Academic English: این سبک یک راه عالی برای یادگیری اصول اولیه انگلیسی مانند ساختار و استفاده از کلمات است. هنگامی که شروع به خواندن این سبک می‌کنید الگوهایی مانند فرم مقاله یا نوشتن رسمی را می‌آموزید.
  • انگلیسی شرکتی یا Corporate English: اگر به دنبال یک تمرین عالی برای خارج شدن از منطقه امنتان هستید این سبک چالش‌برانگیز بسیار مناسب است؛ زیرا دنیای کاملاً جدیدی از عبارات و موضوعات مکالمه را در بر دارد.
  • انگلیسی غیررسمی و دوستانه یا Informal and Friendly English: شما نمی‌توانید همیشه به سبک انگلیسی آکادمیک یا انگلیسی شرکتی صحبت کنید بلکه در موقعیت‌هایی مانند روابط عاشقانه، رویدادهای ورزشی یا صحبت‌های کوتاه به این سبک جدید احتیاج پیدا می‌کنید.
  •  

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

اگر می‌خواهید انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید بهتر است مزایای آن را بدانید برخی از افراد می‌پرسند که چرا باید برای یادگیری زبان انگلیسی وقت بگذاریم! همه مردم برای اهداف خاصی این زبان را یاد می‌گیرید به‌عنوان مثال قصد مهاجرت تحصیلی دارند یا به دنبال یک موقعیت کاری خوب هستند. مزایای یادگیری این زبان به حدی زیاد است که هر فردی را به یادگیری آن ترغیب می‌کند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم.

دسترسی به مشاغل معتبر و جهانی

انگلیسی زبان تجارت جهانی است یعنی تسلط بر آن به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های شغلی متنوع‌تری پیش رو داشته باشید. اگر به دنبال کار در یک شرکت بزرگ و بین‌المللی هستید باید برای مصاحبه شغلی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید تا بتوانید خودتان را به‌خوبی معرفی کنید و به سؤالات کارفرما پاسخ دهید.

موفقیت در امتحانات انگلیسی

هدف اصلی اکثر زبان آموزان شرکت در امتحانات انگلیسی یا مهاجرت تحصیلی است. در کشورهای انگلیسی زبان فرصت‌های خوبی برای تحصیل، زندگی و کار وجود دارد؛ همین امر هم باعث شده امروزه درصد مهاجرت نسبت به سال‌های قبل بیشتر شود. شما برای دنبال کردن اهداف تحصیلی‌تان به مهارت زبان انگلیسی احتیاج دارید.

مطالعه کنید  6 فایده شاد بودن در زندگی

دنبال کردن اهداف دانشگاهی

شما برای انجام وظایف دانشگاهی‌تان مانند تکالیف، مقالات و ارائه‌ها به مهارت باید زبان انگلیسی را بلد باشید. اگر به دنبال تحصیلات عالی هستید بهتر است زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته بلد باشید.

نقش زبان در آینده و فناوری

افرادی که تصمیم به یادگیری زبان یا شرکت در کلاس‌های آموزش زبان خصوصی می‌گیرند در حقیقت برای آینده آماده می‌شوند. این مهارت آن‌ها را برای موقعیت‌های خاص‌تر در عرصه تجارت، فناوری و تحقیقات آماده می‌کند.

یکی از مهارت‌های زبان انگلیسی «واژگان و لغات» است که به شما اجازه می‌دهد مسائل و موضوعات پیچیده‌تر را درک کنید، اخبار را از منابع معتبر دنبال کنید، سخنرانی‌های اساتید برجسته را ببینید یا در وبلاگ‌های معتبر جهانی به دنبال پاسخ سؤالاتتان بگردید.

آیا با آموزش زبان خصوصی می‌توان مانند یک انگلیسی زبان بومی صحبت کرد؟

شاید به نظر شما صحبت کردن مانند فردی که زبان انگلیسی زبان بومی‌اش است آسان باشد اما این کار دشواری‌های خاص خودش را دارد. علی رغم اینکه امروزه منابع آنلاین، کتاب‌ها و کلاس‌های آموزش زبان خصوصی مختلفی وجود دارد اما بهتر است قبل از هر کاری موارد زیر را بشناسید و آن‌ها را انجام دهید.

حتماً تکنیک صحبت کردن و درک کردن را تمرین کنید

شما برای اینکه یک گفتگوی یک طرفه نداشته باشید باید علاوه بر صحبت کردن توانایی درک کردن را هم داشته باشید؛ دقیقاً مانند مواقعی که یک نفر صحبت می‌کند و شخص دیگر گوش می‌دهد.

 به ارتباط دهان و مغز توجه کنید

منظور ما از ارتباط دهان و مغز همان تفکر به زبان انگلیسی است. در حقیقت باید بین آن چیزی که در مغز شما می‌گذرد و آنچه از دهانتان خارج می‌شود یک خط ارتباطی وجود داشته باشد.

مطالب و موضوعات مختلف بومی را دنبال و تقلید کنید

فرقی نمی‌کند که در کلاس آموزش زبان خصوصی شرکت کرده‌اید یا به‌تنهایی این زبان را یاد می‌گیرید برای تقویت این مهارت نه تنها باید واژگان و دستور زبان را بشناسید بلکه لازم است ریتم و لحن زبان را هم یاد بگیرید. گوش دادن غیرفعال به زبان انگلیسی یک راه عالی برای این کار است حتی اگر تک‌تک کلمات را درک نکنید.

از هر فرصتی برای صحبت کردن استفاده کنید

برای تقویت مهارت‌های ارتباطی باید توانایی برقراری ارتباط را داشته باشید. برای صحبت کردن به دنبال یک شریک و هم پایه خوب بگردید یا در یک کلاس تدریس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید.

برای تقویت ارتباطاتتان سفر کنید

حتماً با خودتان فکر می‌کنید که من اصلاً بودجه کافی برای سفر کردن به کشورهای انگلیسی زبان مانند لندن یا ملبورن را ندارم اما نگران نباشید! امروزه به لطف فناوری لازم نیست با صرف هزینه‌های بسیار زیاد به کشورهای دیگر سفر کنید بلکه می‌توانید از دنیای اینترنت و تکنولوژی استفاده کنید.

ابتدا مقصدی که دوست دارید را انتخاب کنید سپس با زبان، فرهنگ و شیوه‌های مختلف زندگی در آنجا آشنا شوید. سعی کنید با کمک فضای مجازی افراد بومی در آن کشور را پیدا کنید و از هر فرصتی برای صحبت کردن با آن‌ها استفاده کنید.

خرید پکیج آموزش زبان انگلیسی

چه مکان‌هایی بهترین فرصت برای یادگیری و آموزش زبان خصوصی هستند

موقعیت‌های زیادی برای زبان آموزان وجود دارد تا زبان انگلیسی‌شان را تقویت کنند. این دوره‌ها شامل دوره‌های عمومی تا دوره‌های پیشرفته می‌شود. برخی از بهترین مکان‌ها برای شروع یادگیری این مهارت به شرح زیر است:

  • دوره‌های آنلاین انگلیسی: امروزه افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای تدریس خصوصی زبان انگلیسی در دوره‌های آنلاین و مجازی شرکت کنند. دسترسی به این دوره‌ها بسیار آسان است، محدودیت مکانی و زمانی ندارد و در موارد گوناگونی صرفه جویی می‌کنند. یکی از وب سایت‌هایی که دوره‌های مختلفی را در حوزه آموزش زبان ارائه می‌دهد وب سایت رسمی استاد مرتضی جاوید است. شما می‌توانید در این سایت پکیج‌ آموزشی زبان انگلیسی مختلفی را برای تقویت مکالمه، لغات، رایتینگ، ریدینگ و دیگر مهارت‌های مرتبط با زبان انگلیسی را تهیه کنید.
  • درس‌ها و کلاس‌های پیشرفته انگلیسی: امروزه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی یا کلاس‌های جمعی مختلفی به‌صورت حضوری تشکیل می‌شود که به شما کمک می‌کنند سطح زبانتان را توسعه دهید. نکته مهم در انتخاب این دوره‌ها سخنرانان و اساتیدی هستند که زبان انگلیسی را تدریس می‌کنند.
  • دوره‌های دانشگاهی: اگر به دنبال منابع خاصی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌گردید بهتر است از طریق رشته‌های دانشگاهی این مهارت را یاد بگیرید. در این دوره‌ها زبان آموزان به‌طور کلی با انگلیسی‌ها آکادمیکی آشنا می‌شوند.
  • خود آموزی: یکی از مهم‌ترین مزایای زبان انگلیسی خودآموز بودن آن است یعنی شما می‌توانید بدون آموزش زبان خصوصی یا شرکت در کلاس‌های حضوری و وابستگی به مربیان این مهارت را یاد بگیرید. شما می‌توانید برنامه مطالعاتی‌تان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که برحسب علایقتان باشد به‌صورت رایگان دروس آنلاین را ببینید، با دوستانتان معاشرت کنید، ویدئوهای یوتیوب را دنبال کنید و حتی به موسیقی یا پادکست انگلیسی گوش دهید.
مطالعه کنید  سریع ترین راه های موفقیت در کنکور

به‌طور کلی زمانی که شما به سطح پیشرفته زبان انگلیسی می‌رسید گزینه‌های بیشتری را نسبت به زبان آموزان مبتدی پیش رو دارید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هیچ وقت مسیر یادگیری‌تان را متوقف نکنید زیرا در زبان انگلیسی همیشه چیز جدیدی برای کشف وجود دارد.

بهترین معلم زبان انگلیسی در تهران چگونه به شما کمک می‌کند تا دایره لغاتتان را افزایش دهید

بر اساس یکی از مقالات منتشر شده در وب سایت بی‌بی‌سی اگر فردی ۸۰۰ کلمه انگلیسی بلد باشد قادر است تا ۷۵% آنچه در مکالمات روزمره گفته می‌شود را درک کند. زبان انگلیسی بیشتر از ۴۷۰۰۰۰ کلمه دارد و شما در سطح مبتدی حدوداً ۱۰۰۰ کلمه یاد می‌گیرید، در سطح متوسط حدوداً ۴۰۰۰ کلمه دیگر را می‌آموزید و اگر می‌خواهید کاملاً روان صحبت کنید این عدد به ۱۶۰۰۰ کلمه می‌رسد.

این آمار نشان می‌دهند که کلمات در زبان انگلیسی نقش بسیار پررنگی دارد. طبیعتاً گفتن هر چیزی بدون کلمات غیرممکن است حتی اگر شما قوانین گرامری را هم بدانید. احتمالاً این سؤال برای شما به وجود آید که چگونه می‌توان با انجام تمرینات مختلف واژگان انگلیسی را یاد گرفت؟ به تکنیک‌های زیر توجه کنید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

 همیشه یک دفترچه یادداشت داشته باشید

اگر یادگیری و آموزش زبان خصوصی انگلیسی را با علاقه شروع کرده‌اید پس همیشه یک دفترچه یادداشت داشته باشید و کلمات یا جملات جدیدی که به گوشتان می‌خورد را در آن بنویسید. این کار یک تمرین عالی برای یادگیری واژگان و دستور زبان به‌صورت هم‌زمان است. شما هنگامی که مطالب مختلف را یادداشت می‌کنید ناخودآگاه مهارت Writing را هم تقویت می‌کنید. نوشتن به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری را به ذهن بسپارید.

 

سطح زبان انگلیسی‌تان را تعیین کنید

زبان انگلیسی ۳ سطح اصلی مبتدی، متوسط و پیشرفته دارد.

  • اگر شما یک زبان آموز مبتدی هستید نباید تمرینات سخت و دشوار انگلیسی را انجام دهید زیرا این کار برای شما مضر است و نه تنها چیزی را درک نمی‌کنید بلکه بخش زیادی از زمانتان را هم هدر می‌دهید.
  • اگر در سطح متوسط هستید روزانه یک ساعت از تایمتان را به انجام تمرینات واژگان اختصاص دهید.
  • اگر احساس می‌کنید که در سطح پیشرفته قرار دارید تمریناتی که یک سطح بالاتر از شما هستند را انتخاب کنید.
مطالعه کنید  چگونه فراموشی زبان را به فراموشی بسپاریم؟

 از کلماتی که به‌تازگی آموخته‌اید در زمینه استفاده کنید

سعی کنید لغات جدید را با کمک هم معنی‌هایش یاد بگیرید یا آن‌ها را گروه بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت‌تر آن‌ها را به یاد آورید به‌عنوان مثال کلمه humongous را با کلمات bigger یا large یا huge یاد بگیرید.

برای یادگیری لغات زمان بندی داشته باشید

بر اساس تحقیقات انجام‌شده بهترین زمان بندی برای یادگیری واژگان انگلیسی به‌صورت زیر است:

  • هنگامی که یک لغت را یاد می‌گیرید همان شب مجدداً آن را مرور کنید.
  • بعد از گذشت ۶ یا ۷ روز مجدداً آن واژه را بخوانید.
  • بعد از گذشت ۲۷ یا ۳۰ روز دوباره آن لغت را مرور کنید.

از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید در کلاس‌های آموزش زبان خصوصی تکنیک‌های حفظ واژگان انگلیسی را یاد بگیرید، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت رایگان و در قالب سرگرمی این مهارت را به شما یاد می‌دهد استفاده کنید.Classic Words Solo یا WordUp Vocabulary دو بازی جذاب برای یادگیری زبان هستند.

 یک وبلاگ انگلیسی برای خودتان بنویسید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند به شما در یادگیری واژگان جدید انگلیسی کمک کند خواندن یا ساختن یک وبلاگ انگلیسی است. شما می‌توانید بر حسب موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید شروع به نوشتن کنید.

با دیگران تمرین کنید یا به دنبال آموزش زبان خصوصی در تهران بگردید

زمانی که شما یک مربی خصوصی دارید یا دوستانی را پیدا کرده‌اید که با شما هدف مشترک دارند، می‌توانید یادگیری زبان را با آن‌ها شروع کنید. این کار نه تنها فرایند آموزش را راحت‌تر می‌کند بلکه جنبه سرگرمی دارد. بهترین فضا برای پیدا کردن دوستان انگلیسی اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک است.

کلام آخر

در این مقاله تکنیک‌های یادگیری و آموزش زبان خصوصی را با یکدیگر بررسی کردیم. شما می‌توانید برای اینکه فرایند یادگیری‌تان را سریع‌تر کنید مقابل آینه بایستید و با صدای بلند تمرین کنید، هنگام رانندگی یا در مواقع بیکاری به موسیقی یا پادکست‌های انگلیسی گوش کنید.

هر چیزی که به نظرتان می‌رسد را به این زبان تکرار کنید، اصطلاحات رایج انگلیسی را بیاموزید و حداقل ۵ ماه صبر کنید تا به سطح متوسط زبان برسید. برای آموختن زبان مجبور نیستید در آموزشگاه ثبت نام کنید بلکه می‌توانید از با خرید بسته‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی هم این مهارت را یاد بگیرید. با مراجعه به بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی مرتضی جاوید می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را بدست آورید.

سؤالات متداول در رابطه با آموزش زبان خصوصی 

آموزش زبان خصوصی و یادگیری این مهارت چه مزایایی دارد؟

دسترسی به مشاغل معتبر موفقیت در امتحانات انگلیسی دنبال کردن اهداف دانشگاهی موفقیت در آینده

به غیر از آموزش زبان خصوصی از طریق چه روش‌هایی می‌توانیم این مهارت را یاد بگیریم؟

شرکت در دوره‌های آنلاین ورود به دانشگاه استفاده از تکنیک‌های خودآموز

بهترین تکنیک‌های افزایش دایره لغات را در آموزش زبان خصوصی نام ببرید؟

نوشتن کلمات و جملات جدید در دفترچه یادداشت تعیین سطح زبان فرد یادگیری کلمات در زمینه داشتن زمان بندی دقیق نصب اپلیکیشن‌های آموزشی ساخت یک وبلاگ انگلیسی معاشرت با دیگران