نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟

نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟ نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما به چه شکل است تا بتواند ما را به سمت موفقیت و زندگی خوب سوق دهد؟ هم در بحث های روانشناسی و هم در دینی و اعتقادی ما روی نقش دوست خیلی تاکید شده مثلا پیامبر اکرم(ص) می فرمایند که انسان به کیش دوستان خود می رود. به این معنا که بیشتر دوستان ما هستند که زندگی ما را رقم می زنند.

در روانشناسی هم این قضیه مطرح شده است که انسان میانگین 5 تا دوست نزدیک خود است این میانگین از لحاظ مالی، اعتقادی، اخلاقی ، رفتاری و علاقه و اشتراکات معمولا به دوستان خود نزدیک می شویم.

پس اگر یک چشم انداز موفقی می خواهیم؛ مثلا می خواهیم یک کسب و کار موفقی راه بندازیم باید در بین 5 دوست نزدیک من یک بیزینس من (business man)حرفه ای هم وجود داشته باشد.

یا اگر می خواهیم در مسائل درسی موفق باشیم و در رشته و دانشگاه خوبی تحصیل کنیم باید یکی از 5 دوست ما یک رفیق درسخوان و کنجکاو باشد. اگر می خواهیم روحیه ی شادی داشته باشیم و مشکلات ما تبدیل به شکلات شود می تواند پکیج زیر را با ساده ترین روش دانلود کرده و از متدهای آن تا پایان عمر خود لذت ببرید:

اینجا رو کلیک کنید تا مشکلات به شکلات تبدیل بشن

بنا بر این نیست که انسانی که بگو و بخند زیاد دارد دلیل بر بی مشکل بودن است و این که تصور کنیم هیچ مشکلی در زندگیش ندارد زیرا اصلا انسانی بدون داشتن مشکل وجود ندارد.

پس  شاد بودن را نباید به نداشتن مشکل ربط دهیم و منتظر شرایطی باشیم که هیچ مشکلی نداریم. بلکه مشکل نداشتن به این معنی است که با مشکلاتمان مشکلی نداشته باشیم ومشکل نداشتن اصلی این است که احساس کنیم شاد هستیم.

نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟

نقش یک دوست و همراه خوب در زندگی ما چیست؟

پس به دنبال حذف مشکلات و صورت مسلئه نباشیم بلکه به دنبال استقبال آن ها باشیم و بتوانیم با نغییر نگرش و داشتن نگاه خوب یک زندگی شاد و خوب را برای خود رقم بزنیم.

بارها پیش می آید انسان های خوش برخورد و شادی را میبینیم که فکر می کنیم که هیچ مشکلی در زندگی خود ندارد اما وارد زندگی آن ها می شویم می بینیم که مشکلات زیادی دارد؛ این حس و حال خوب می تواند به دلیل وجود انسان هایی باروحیه شاد و خوب باشد که در کنار این افراد وجود دارند. 

بارها شاهد بوده ایم که وقتی در سختی ها دیگرانی در کنارمان بوده اند که با آرامش و وقار با استقامت ما را با مشکلات روبرو می کنند و ما را هم از این آرامش و وقار خود بهره مند می کنند و نوعی تبادل انرژی و فرکانس به ما منتقل می شود.

دقیقا مثل زمانی که آهن کنار آهن ربا باشد در اثر این محاورت تبدیل به آهن ربا می شود ولی دور از آهن ربا بماند؛ همان آهن باقی خواهد ماند.

 ما هم در مجاورت آدم ها و دوستان خوب و موفق و شاد مانند آن ها می شویم؛ پس به جای اینکه از مسائل و مشکلاتی که در اطراف ما وجود دارد دائم حرص بخوریم و گله کنیم؛ درصدد باشیم به جای این که با انسان های منفی باف و متمرکز بر روی مشکلاتشان؛ با آدم های شادی رفت و آمد کنیم که در بدترین وضعیت و شرایط، سعی می کنند گلیم خود را از آب بیرون بکشند و همواره موفق هستند پس باید با دوستان موفق و شاد رفت و آمد کنیم.

 پس همین امروز بر روی روابطمان یک تجدید نظر کنیم؛ اما این به معنای قطع ارتباط با همه نیست. بلکه ما باید با همه رفت و آمد داشته باشیم اما 5 نفری که بیشتر از همه با ماصمیمی هستند و ما با آن ها راحت تر هستیم در انتخابشان دقت کنیم؛ نباید در بین این افراد آدم ناباب وجود داشته باشد زیرا حتما بر روی ما تأثیر خواهد گذاشت. 

اگر دشمن ما یک پیشنهاد بد به ما بدهد ما قبول نمی کنیم؛ اما دوست ما اگر پیشنهاد بدی به ما بدهد ما ناخودآگاه قبول می کنیم زیرا معتقدیم که خیر ما را میخواهد و وارد باتلاقی میشویم که شاید خیلی دیر به آن پی ببریم. پس بهتر است در انتخاب دوست خود مراقب باشیم. با هرس کردن دایره دوستان خود می توانیم زندگی بهتری را رقم بزنیم.

مطالعه کنید  راه های برگشت به زندگی شاد و موفق

شما چه نظری دارید؟


  1. ناشناس گفت:

    دوست بهترین پدیده است اگر در انتخاب ان اشتباه نکنیم

  2. افشار ملای قلبم لکستان گفت:

    ممنونم دوست خوب زندگی😄

  3. افشار ملای قلبم لکستان گفت:

    عالی خیلی ممنون دوست خوب خوبی میاره