چه تهدیدهایی برای زندگی موفق وجود دارد؟

چه تهدیدهایی برای زندگی موفق وجود دارد؟

چه تهدیدهایی برای زندگی موفق وجود دارد؟

هر زندگی می تواند به تهدیدهایی خواسته یا ناخواسته مواجه باشد و ما را از اهداف و کارهایمان دور سازد اما بهتر است تا جایی که به دست ما است این تهدیدها را کاهش و یا گاها حذف کنیم اما سؤال مهم این است که چه تهدیدهایی برای زندگی موفق وجود دارد؟ در ادامه با سخنان استاد مرتضی جاوید به پاسخ این سؤال خواهیم رسید پس با ما همراه باشید. تهدیدهای زندگی موفق ما شامل چه چیزهایی است؟

یکی از مهم ترین مسائل و سؤالاتی که وجود دارد و اغلب افراد می پرسند این است که چه عواملی باعث می شود تا یک زنگی موفق را تهدید کند و آن را از بین ببرد. برای اولیوت بندی در این زمینه خوب است آن ها را قاتلین زمان امس گذاری کنیم که به عنوان مهم ترین تهدیدکننده های موفقیت ما در زندگی هستند. 

اولین چیزی که قبل از هر چیز باید بدانیم این است که وقتی ما صبح ها از خواب بیدار می شویم به عنوان فال نیک برای خود بدانیم زیرا این به این معناست که قرار است یک اتفاق خوب را برای خود رقم بزنیم. خیلی از افراد امروز از خواب بیدار نشدند و فرصت دوباره ی زندگی را نداشتند و این سؤال را از خو بپرسیم که چرا ما جزو آن افراد نبودیم و دوباره فرصتی جدید به ما داده شد.

به این معناست که ما باید مفید باشیم و از زمان خود استفاده کنیم و فرصتی داریم برای رقم زدن خوبی ها و گره گشایی از کار دیگران و بدانیم که هر چقدر به یگران خدمت کنیم باعث برکت در زندگی ما می شود، اما در عین امیدواری باید یادمان باشد که ساعت عمر ما یک ساعت دایره ای نیست؛ بلکه یک ساعت شنی است. این که بدانیم چه تهدیدهایی برای زندگی موفق وجود دارد از مهمترین رسالت های زندگی ماست و این که در صدد رفع این تهدیدهای برای زندگی موفق خود باشیم.

 اما چگونه این ساعت شنی که به فرض مثال 90 سال در ان شن ریخته اند را پر برکت کنیم؛

به قول عزیزی که می گفت طول عمر مهم نیست بلکه عرض عمر مهم است؛

چه راهی برای پر برکت کردن این عرض عمر وجود دارد؟

بهتر است بدانید که ما نزدیک به 1/3 از عمر خود را در خواب هستیم؛ 1/3 آن را هم در طول روز برای کسب درآمد به دنبال کسب روزی هستیم تا بتوانیم امرار معاش کنیم. نزدکی به 20 تا 25 سال هم زمان نیاز داریم تا به خودمان بیاییم و کمی زندگی مان را جمع و جور کنیم. چیزی از عمر ما باقی نمی ماند اما همین اندک زمان را چگونه طی کنیم؟

تهدید های زندگی موفق

تهدید های زندگی موفق

آیا می خواهیم با افراد ناباب رفت و آمد کنیم؟ 

آیا می خواهیم هر موسیقی منفی و فیلم و سریال ناجوری وارد ضمیر ناخودآگاه ما شود؟

آیا می خواهیم باری به هر جهت باشیم و تمام طول روز را پای تلویزیون بنشینیم و هر برنامه ای که شد را نگاه کنیم؟

یا نه می خواهیم زندگی خود را هدفمند کنیم و چشم انداز داشته باشیم؟ مثلا اهداف شغلی، اهداف خانوادگی، اهداف تحصیلی، هنری و غیره,  و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی کنیم و با همین موفقیت ها و گوش دادن به موسیقی های خوب، داشتن دوست های خوب و دیدن فیلم های خوب لحظات عالی را برای خود رقم بزنیم.

بهتر است از هر آنچه که وقت ما را می گیرد و در راستای کار و هدف زندگی ما نیست دوری کنیم. اگر کسی را دارید و بسیار هم با شما صیمیمی است اما تماس می گیرد و ساعت ها صحبت های بیهوده ای می گوید بهتر است آن را حذف کنیم و یا پاس بدهیم به زمان های مرده ای که داریم مثلا در ساعت هایی زنگ بزند که ما کاری نداریم مثلا 10 یا 11 شب و الکی وقت خود را با چرخیدن در فضای مجازی تلف نکنیم که دست آخر هم برای ما دستاوردی نداشته باشد. حذف کامل فضای مجازی هم درست نیست اما بهتر است آن ها را گلچین کنیم و هدفمند و با برنامه ریزی آن ها را دنبال کنیم. 

در هر لحظه از خود بپرسیم که اکنون بهترین کاری که می توانم انجام دهم چیست و برای آن کار تلاش کنیم و اجازه ندهیم که احساسات ما هب عقل و منطق ما غلبه کند و مراقبه روی کارها و هدف های ما است که می تواند به ما کمک کند تا زندگی خوبی برای خود رقم بزنیم.

 مثل همیشه ما را از نطرات و پیشنهادهای خود بهره مند سازید و به ما کمک کنید تا هر چه بهتر و مؤثر تر باشیم. 

 

مطالعه کنید  چرا آلزایمر می گیریم؟

شما چه نظری دارید؟