آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون

آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون

اگر به دنبال یک سبک سرگرم کننده در یادگیری زبان انگلیسی هستید «تماشای انیمیشن‌ها و کارتون‌های آموزشی» را امتحان کنید. کارتون‌ها نسبت به منابع دیگر زبان ساده‌تری دارند و برای زبان آموزان سطح مبتدی (هم بزرگسال و هم کودک) مناسب‌اند. شما می‌توانید از این راه مهارت listening خودتان را تقویت کنید. مهم‌ترین مزیت این روش این است که اگر شما بخشی را متوجه نشدید از طریق سرنخ‌های زمینه مفهوم را به‌خوبی درک می‌کنید. برای آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون و معرفی بهترین انیمیشن‌ها تا انتهای این بخش با ما همراه باشید.

 

فکر می‌کنید یادگیری زبان انگلیسی با کارتون ارزش امتحان کردن را دارد؟

دلایل قابل قبولی برای استفاده از این روش وجود دارد به‌عنوان مثال:

  • صدا پیشگان در انیمیشن‌ها کلمات را به وضوح بیان می‌کنند؛ به گونه‌ای که همه متوجه تلفظ صحیح آن می‌شوند.
  • در کارتون‌ها از کلمات ساده استفاده می‌شود تا زبان آموزان سطح مبتدی آن را به‌راحتی درک کنند.
  • انیمیشن‌ها بر تعاملات اجتماعی تمرکز دارند به همین علت شما را با عبارات و جملات دنیای واقعی آشنا می‌کنند.
  • این برنامه‌ها اغلب تکراری هستند و کلمات و جملات آن‌ها شبیه یکدیگر است.
  • کارتون‌ها کوتاه هستند و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرند. آن‌ها معمولاً ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می‌کشند.

 

آیا آموزش زبان انگلیسی با کارتون محدودیت سنی دارد؟

آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن

کارتون‌ها زیبا و کوتاه هستند و تماشای آن‌ها محدودیت سنی ندارد. آن‌ها برای تمام سنین سرگرم کننده هستند حتی برخی از آن‌ها به دلیل موضوعات عاشقانه، ترسناک یا ماجراجویی فقط برای بزرگسالان مناسب‌اند. انیمیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسال به ۳ نوع تقسیم می‌شوند:

  1. انیمیشن‌های آموزشی: طراحی این کارتون‌ها با هدف آموزش واژگان و لغات پایه به کودکان پیش دبستانی می‌باشد. این برنامه‌ها در قالب بازی‌ها، آهنگ‌ها و فعالیت‌های متنوع موضوعات مختلف را آموزش می‌دهند.
  2. انیمیشن‌های سرگرم کننده: برخی از کارتون‌ها صرفاً هدف سرگرمی دارند و موضوع آن‌ها طنز است. معمولاً زبان آموزانی که به دنبال تقویت listening مستند این انیمیشن‌ها را تماشا می‌کنند.
  3. انیمیشن‌های کلاسیک: برخی از انیمیشن‌ها روایتگر قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی هستند و بیشتر فرهنگ کشورهای انگلیسی را نشان می‌دهند.
مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی به روش ساده

 

طریقه آموختن زبان انگلیسی از طریق کارتون

آموزش زبان انگلیسی با کارتون

برخی از کارتون‌ها زیرنویس فارسی دارند اما در هر صورت شما تحت شرایط خاصی به زیر نویس احتیاج پیدا می‌کنید. اگر به تازگی یادگیری زبان را شروع کرده‌اید باید با کمک زیرنویس مفهوم کلی داستان را متوجه شوید اما اگر کمی بر این مهارت مسلط هستید به زیرنویس احتیاج زیادی ندارید. روش صحیح یادگیری زبان از این طریق به شرح زیر است:

  • ابتدا باید کارتون را با زیرنویس ببینید و به‌تدریج از نگاه کردن به زیرنویس خودداری کنید تا جایی که بدون زیر نویس قادر به تماشا و درک انیمیشن مدنظرتان باشید.
  • در روزهای اول یک انیمیشن را چند بار نگاه کنید حتی گاهی اوقات بدون نگاه به مانیتور فقط به صدای کاراکترها گوش دهید.
  • بعضی از قسمت‌ها نکات زیادی دارند پس تأکیدتان روی آن‌ها بیشتر باشد.
  • گاهی اوقات با شخصیت‌های داستان همراه شوید و خودتان را جای آن‌ها بگذارید. این تکنیک برای تمرین speaking بسیار خوب است.
  • برای اینکه موضوعاتی که آموخته‌اید را فراموش نکنید هر چند وقت یک بار تکه‌هایی که به نظرتان مهم‌تر هستند را نگاه کنید.

 

انواع  انیمیشن های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

   The Wild Thornberrys

الیسا یک دختر بچه ۱۲ ساله است که زبان حیوانات را متوجه می‌شود و می‌تواند با آن‌ها صحبت کند. این انیمیشن شما را در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌دهد.

Avatar: The Last Airbender

این انیمه جذاب در ژاپن ساخته شده و یک انتخاب جذاب برای افرادی است که طرفدار انیمه هستند. آواتار روایتگر یک داستان حماسی درباره ملتی است که در جنگ تقسیم شده‌اند و پسر جوانی در میان آن‌ها وجود دارد که می‌تواند این جنگ را متوقف و صلح را برقرار کند. اگر به دنبال انیمیشنی می‌گردید که برای رنج سنی کودکان و بزرگسالان مناسب باشد پس این داستان را از دست ندهید.

  Teen Titans” or “Young Justice

اگر به دنبال یادگیری سریع زبان انگلیسی از طریق انیمیشن هستید و به بتمن و سوپرمن علاقه دارید پس حتماً این کارتون برای شما جذاب است. Teen Titans” or “Young Justice که صحنه‌های اکشن زیادی دارد، جنگ میان افراد بد و تلاش برای صلح و دوستی را نشان می‌دهد.

 Inspector Gadget

بهترین پیشنهاد به افرادی که به دنبال آموزش زبان انگلیسی از طریق برنامه کودک هستند «Inspector Gadget» است. این کارتون داستان یک مأمور مخفی دست و پا چلفتی را نشان می‌دهد.

 

 یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان از طریق کارتون Phineas and Ferb

فینیاس و فرب دو برادر ناتنی هستند که یک تابستان ماجراجویانه را پشت سر می‌گذارند. در هر قسمت شما داستان مشخصی را تماشا می‌کنید و جملات و عبارات مشابهی را می‌بینید؛ به همین علت درک آن برای شما خیلی راحت است. این دو کاراکتر کارهای علمی و خلاقانه جالبی را انجام می‌دهند و شما را به این فکر فرو می‌برند که برای موفقیت در هر کاری باید به‌خوبی تلاش کنید.

مطالعه کنید  ترفندهای مهیج برای تندخوانی

    Dexter’s Laboratory

دکستر پسر بچه نابغه‌ای است که یک آزمایشگاه مخفی دارد و دائم در حال اختراع چیزهای مختلف است. این انیمیشن قدیمی علاوه بر اینکه بسیار خنده دار است کلمات بزرگ و پیچیده‌ای را به شما آموزش می‌دهد.

   Regular Show

Regular Show پیشنهاد خوبی برای آموزش زبان انگلیسی با کارتون با زیرنویس فارسی است. کاراکترهای این کارتون حیواناتی شبیه به انسان هستند که کارهای مختلفی را انجام می‌دهند و در موقعیت‌های متنوعی قرار می‌گیرند. این کارتون جملاتی دارد که کودکان آن را درک نمی‌کنند به همین علت برای بزرگسالان مناسب‌تر است.

   Adventure Time

این کارتون عجیب و پر انرژی پسر جوان و سگی را نشان می‌دهد که در یک سرزمین جادویی هستند. آن‌ها دوستان زیادی را پیدا می‌کنند و با هیولاها می‌جنگند. جذابیت Adventure Time به این دلیل است که گاهی اوقات فراموش می‌کنید آن، یک انیمیشن کودکانه است.

  Postcards From Buster

انیمیشن آموزش زبان انگلیسی بزرگسال

حتماً شما هم دوبله این انیمیشن را در تلویزیون دیده‌اید! Postcards From Buster گزینه خوبی برای افرادی است که به سفر کردن و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف علاقه دارند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر speaking را یاد بگیرند. این سریال جذاب و قدیمی تعاملات اجتماعی و دوستی‌های آرتور را در سفرهایش نشان می‌دهد.

    Doki

دوکی و دوستانش در هر قسمت به یک سفر جذاب می‌روند و بخشی از جهان را کشف می‌کنند. اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی با انیمیشن هستید و می‌خواهید واژه‌ها و فرهنگ‌های مختلف را به‌خوبی یاد بگیرید پس تماشای Doki از دست ندهید.

   Word Girl

کارتون دیگری که می‌تواند واژگان زیادی را به شما آموزش دهد «دختر ابرقهرمان» است که تماشای آن به گروه‌های سنی مختلف توصیه می‌شود.

   Martha Speaks

آموزش زبان انگلیسی همراه با کارتون Martha Speaks شما را با لغاتی جدید آشنا می‌کند اما تفاوتش با انیمیشن‌های دیگر این است که هر کدام از لغات چند بار در طول داستان تکرار می‌شوند به همین علت شما آن‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنید.

 Blue’s Clues

اگر تا به حال تجربه آموزش زبان انگلیسی ازطریق فیلم و انیمیشن را نداشته‌اید به شما کارتون نوستالژی Blue’s Clues را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه تلویزیونی در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و توانست شش فصل ادامه پیدا کند. در هر قسمت شما موضوعات، واژگان و داستان متفاوتی را تماشا می‌کنید.

مطالعه کنید  رابطه حرف Q و ... در انگلیسی - استاد مرتضی جاوید

 Mickey Mouse Clubhouse

اگر از طرفداران میکی موس هستید پس این کارتون شما را حسابی سرگرم می‌کند. در این انیمیشن شما شخصیت‌های مختلفی را می‌بینید که در حال گذراندن زندگی روزمره و حل مسائل مختلف هستند. شما می‌توانید با آن‌ها مفاهیم ساده را به‌راحتی یاد می‌گیرید.

Disenchantment

اگر در جست و جوی فیلم آموزش زبان انگلیسی با کارتون برای سطح متوسط هستید و جزء طرفداران سیمپسون‌ها هستید کارتون Disenchantment را ببینید. افسون زدایی فضای منحصر به فردی دارد و یک افسانه را به شیوه کاملاً متفاوتی روایت می‌کند. این کارتون فرصت خوبی برای یادگیری جوک‌های انگلیسی است.

 SpongeBob SquarePants

به‌عنوان پیشنهاد آخر برای  «باب اسفنجی» را توصیه می‌کنیم. این کارتون جوک‌های خلاقانه، واژگان زیاد و دیالوگ‌های متنوعی دارد که می‌تواند تسلط شما را به‌خوبی به چالش بکشد. باب اسفنجی مانند مردم صحبت می‌کند حتی گاهی اوقات درک حرف‌هایش سخت می‌شود به همین علت برای شروع از زیرنویس‌ها کمک بگیرید.

 

کلام آخر

یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

آموزش زبان انگلیسی در خانه با کارتون برای کودکان یا بزرگسالان راهکار رایگان و سرگرم کننده‌ای است که در خانه این مهارت را به شما یاد می‌دهد. والدینی که می‌خواهند فرزندشان از سنین پایین زبان را یاد بگیرد یا افرادی که یادگیری این مهارت را به تازگی شروع کرده‌اند و تسلط چندانی به آن ندارند، می‌توانند با تماشای کارتون‌های مختلف لغات و اصطلاحات کاربردی زیادی را حفظ کنند. پکیج‌های آموزشی استاد جاوید علاوه بر محتوای متنی حاوی ساعت‌ها انیمشن مناسب یادگیری کودکان است که در صورت تمایل به خرید می‌توانید از قیمت پکیج آموزش زبان انگلیسی اطلاع پیدا کنید.

 

سوالات متداول در رابطه با آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون

از نظر شما مزیت اصلی آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون چیست؟

زبان آموزانی که در سطح مبتدی هستند، می‌توانند با زبان ساده‌ای لغات و جملات انگلیسی را یاد بگیرند/ از زمانشان بهینه استفاده کنند و خیلی راحت‌تر با مردم انگلیسی زبان حرف بزنند.

آیا آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون فقط برای کودکان مناسب است؟

خیر، انیمیشن‌ها تنوع زیادی دارند. شما می‌توانید با توجه به رنج سنی و سطح تسلط خودتان آن‌ها را تماشا کنید.

برای آموزش زبان انگلیسی از طریق کارتون شما چه پیشنهادی دارید؟

از محبوب‌ترین انیمیشن‌های قدیمی و جدید می‌توان به The Wild Thornberrys، Avatar: The Last Airbender، Teen Titans” or “Young Justice، Inspector Gadget، Phineas and Ferb، Dexter’s Laboratory، Regular Show، Adventure Time، Postcards From Buster، Doki، Word Girl، Martha Speaks، Blue’s Clues، Mickey Mouse Clubhouse، Disenchantment یا SpongeBob SquarePants اشاره کرد.