تکنیک های ریدینگ آیلتس

تکنیک های ریدینگ آیلتس

تکنیک های ریدینگ آیلتس

آیا می خواهید در IELTS Reading امتیاز بالایی بدست آورید؟ اگر جواب شما بله است؛ باید سرعت خواندن خوبی داشته باشید. با این حال، برای این کار، باید سطح مطالعه بسیار بالایی داشته باشید. اگر عادت به خواندن دارید می توانید در امتحان آیلتس خوب عمل کنید. برای یادگیری تکنیک های ریدینگ آیلتس روزنامه ها و مجلات را به طور مرتب بخوانید و یادتان باشد که مدام تمرین کنید.

در غیر این صورت، امتحان reading آیلتس برای شما بسیار چالش برانگیز خواهد بود. متن آیلتس طولانی است و شما برای خواندن و درک متن داده شده به سرعت خواندن بالایی نیاز دارید. علاوه بر این، با خواندن انواع مقاله،می توانید انواع مختلفی از متون را درک کنید.

با یافتن کلمات کلیدی داخل سؤال، می توانید واقعیاتی را که از شما در سؤال خواسته شده است را به راحتی با هایلایت کردن و خط کشیدن زیر آن ها پیدا کنید. گاهی اوقات یک موقعیت خاص و یا یک سری شرایط توصیف می شود و یا توضیح داده می شود؛ یا گاهی این متون گاهی شامل یک سری اعدا و ارقام هستند؛ که ممکن است در سؤالات در مورد آن ها از شما سؤال شده باشد.

بهترین راه های افزایش سرعت خواندن و به دست آوردن بهترین نمره در ریدینگ؛ اینجا را حتما ببینید:

تقویت کوانتومی ریدینگ 

گاهی در یک متن نویسنده نظر خود را بیان کرده، که شما باید از نظر مثبت و منفی او مطلع شده و آن را درک کنید.

جوانب مثبت و منفی نظرات نویسنده در متن تحلیل شذه است؛ شما باید هدف هر پاراگراف را درک کنید. تا بتوانید آن ها را براساس جوانب مثبت و منفی آن ها از یکدیگر تفکیک کنید. اگر زیادی مطالعه داشته باشید؛ می توانید بهتر از دیگران متون را درک کنید. به کلماتی که در ابتدای هر جمه می آید و بیان کننده تناقض در متن است دقت کنید.

آزمون IELTS Academic Reading :

فهرست محتوا

دارای 3 متن است که از مجلات و روزنامه های معتبر گرفته شده است.

آزمون IELTS General Reading:

هم دارای 3 بخش است؛ که شامل 2 یا 3 متن کوتاه درباره زندگی روزمره است؛ بخش دوم شامل 2 متن مرتبط با محل کار است و متن سوم شامل یک تکست طولانی درباره مباحث عمومی است.

با پیش رفتن در هر بخش میزان دشواری در هر قسمت افزایش می یابد. شما در بخش  reading 40 سؤال دارید که باید در 60 دقیقه به آن ها پاسخ بدهید. پس باید بدانید اطلاعات را چگونه در متن بیابید و در به سؤالات پایخ دهید و 100% در این مدت زمان کم نمی توانید کل متن را بخوانید و به سؤالات پایخ بدهید؛ پس باید با دو مهارت Scanning و Skimming آشنایی داشته باشید.

( می توانید مقاله مربوط به دو مهارت Scanning  و Skimming را در این بخش مطالعه کنید)

 

تفاوت بین ریدینگ جنرال با ریدینگ آکادمیک:

چه بخواهید برای آیلتس جنرال آماده شوید؛ چه آکادمیک باید در هر دو صورت توانایی و سرعت reading شما باید بالا باشد. گرچه هر دو آزمون تعداد سؤالاتشان در بخش reading، شامل 40 سؤال است؛ اما میزان نمره دهی در آن ها کمی با هم متفاوت است. مثلا در بخش ریدینگ آکادمیک اگر به 19 تا 22 سؤال جواب صحیح بدهید؛ نمره 5/5 را در بخش ریدینگ کسب می کنید. اما این نمره را در ریدینگ جنرال در صورتی کسب می کنید که به 27 تا 29 سؤال جواب درست بدهید.

قدم اول، تمرین با انواع مختلف مقالات کوتاه تر است که در روزنامه ها و مجلات ارائه می شود. همیشه نکات اصلی را یادداشت کنید. نقاط اصلی خود را با مقاله اصلی مقایسه کنید. همچنین، کلماتی را که متوجه نمی شوید را یادداشت کنید. معانی آنها را پیدا کنید و مقاله را خلاصه کنید.

نحوه تمرین با مقالات کوتاه تر:

  1. عنوان را بخوانید تا متوجه شوید متن در چه موردی است.
  2. به دنبال چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چرا و چگونه باشید.
  3. هنگامی که برای پاسخ به سؤال باید متن را اسکن کنید؛ اینها کلماتی هستند که می تواند به شما کمک کند تا پاسخ های خود را پیدا می کنید و متن را بفهمید.
  4. وقت خود را صرف کلمات دیگر نکنید. یک اشتباه بزرگ که بسیاری افراد مرتکب می شوند؛ خواندن کل متن به صورت کلمه به کلمه است. این کار زمان زیادی را هدر می دهد. برای سرعت بخشیدن به خواندن باید بدانید که چه چیزی دارای اهمیت است.

قدم دوم، تست های مرتبط با ریدینگ را انجام دهید. ابتدا به بخش سؤالات بروید و کلمات کلیدی را مشخص کنید. سپس براساس کلمات کلیدی که در داخل سؤال پیدا کرده اید؛ متن را skim کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید کدام قسمت های متن برای شما مهم هستند و می تواند جواب سؤال ها باشد. در هر صورت تنها با انجام دادن طیف زیادی از متون و تست زدن زیاد می توان سطح ریدینگ را افزایش داد.

قدم سوم، هنگامی که متن را درک کردید؛ باید به سراغ افزایش سرعت در خواندن بروید. بر روی کلمه کلیدی ها تمرکز کنید و بیش از حد توان خود سرعت خواندن تان را افزایش دهید. می توانید برای تمرین این کار را در مورد متون روزنامه و یا رمان انجام دهید.

ترفندهای ریز برای داشتن بهترین نمره در ریدینگ :

اگر استراتژی یافتن اطلاعات را در متن درک کنید؛ مهارت خواندن شما برای IELTS بهبود خواهد یافت. متون ممکن است طولانی باشند و گاهی محتوا را فراموش کنید. بنابراین، نکات کلیدی در هر پاراگراف را یادداشت کنید و هیچ وقت زمان خود را تلف نکنید. سؤالات را پارافریز کنید و بر اساس یادداشت های خود، اطلاعات را در متن پیدا کنید. با تمرین منظم، سرعت خواندن آیلتس و همچنین نمره خود را ارتقا دهید.

بعضی اوقات، واژگان به یک مانع بزرگ تبدیل می شود. اگر احساس می کنید به دلیل کلمات خاصی که در متن استفاده شده اید قادر به درک آنچه می خوانید نیستید؛ باید بر روی مترادف کار کنید. به کلماتی که برای شما چالش برانگیز است توجه داشته باشید و مترادف آنها را پیدا کنید.

واژگان چگونه به شما کمک خواهند کرد؟

زمانی که در حال یادگیری لغات هستید؛ روش ها و نقش های مختلف یک واژه را درک کرده و اشکال مختلف آن را یاد خواهید گرفت اما باید همزمان، کلماتی که هم آوا هستند را هم یاد بگیرید. 

یکی دیگر از دلایلی که داشتن سرعت بالا در خواندن در امتحان IELTS بسیار مهم است این است که برای انجام بهتر و گرفتن نمره بالا، نباید بیش از یک دقیقه برای یافتن اطلاعات و جواب دادن به سؤال صرف کنید. علاوه بر این، شما باید ایده آل 20 تا 25 دقیقه را برای آخرین قسمت نگه دارید. آخرین متن از همه دشوارتر است و نیاز به توجه بیشتری دارد.

راهکار یادگرفتن لغات دشوار در زبان انگلیسی و برای آزمون ریدینگ در دست ماست. کافی است بر روی لینکی که در زیر آمده است کلیک کنید. 

تا در کمتر از 1 ماه به تمامی واژگان ضروری برای آیلتس و تافل مسلط شوید با به روزترین متد دنیا و همراه با بهترین استاد زبان در ایران

یادگیری 2000 واژه شگفت انگیز در کمتر از یک ماه بدون فراموشی

بنابراین، تسلط بر سرعت خواندن بسیار ضروری است. با این حال، به یاد داشته باشید که به تلاش و تمرین مداوم زیادی احتیاج خواهد داشت. اگر به طور مرتب تمرین کنید و بر نقاط ضعف خود غلبه کنید؛ می توانید به مرور پیشرفت کنید.
برای تمرین سرعت خواندن هرچه ممکن است. بخوانید اینکه چه چیزی باشد مهم نیست- یک تست تمرینی/ رمان/ مجله/ روزنامه، فقط سعی کنید تکنیک اسکنینگ و اسکیمینگ را تمرین کنید. سعی کنید در کلمات یا اطلاعات غرق نشوید. وقتی سریع تر می خوانید؛ بیشتر به آنچه می خوانید؛ جذب می شوید.  سرعت خواندن باعث فعال شدن ذهن می شود. این درگیری با تکینکی ها شما را از گیر کردن در کلمات سخت و بی اهمیت متوقف می کند. شما سریع تر می خوانید؛ بهتر درک می کنید و به سؤالات بیشتری پاسخ می دهید.