چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت اول

راه های تبدیل شدن به یک میلیونر

راه های تبدیل شدن به یک میلیونر

شاید عنوان این مقاله یعنی چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت اول؛ برای شما کمی عجیب و دست نیافتنی باشد. خصوصا در این شرایط مالی و اوضاع اقتصادی کشور همگی به گونه ای نا امید شده ایم. اما مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که خیلی ها در همین شرایط بد و وخیم، به خوبی توانسته اند خود را بالا بکشند. و درآمد خود را چندین برابر کنند. قبل از تغییر اطراف و دنیای خود، باید سعی در تغییر نگراش و دیدگاه خود داشته باشیم. اگر کمی بزرگتر فکر کنیم می توانیم هر آنچه را که می خواهیم به دست آوریم. تنها کافی است بزرگتر فکر کنیم و محدودسیت های ذهنی خود را بشکنیم.

مقدمه:

فرقی نمی کند که شما در حال حاضر در شرایط مالی نرمال همیشگی خود هستید؛ یا می خواهید با پول زیادی، کسب و کاری را شروع کنید. اکثر مردم فارغ از درآمدشان دائم در حال در جا زدن هستند؛ به محض افزایش درآمدشان، هزینه های آن ها هم افزایش می یابد. کمتر کسانی وجود دارند که می توانند همزمان درآمد، شادی  و سبک زندگی خود را به درستی تغییر دهند. چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم. تا کنون به میلیونر شدن فکر کرده اید؟

ما در این مقاله یاد خواهیم گرفت که:

  • چگونه میلیونر شویم؟
  • چگونه زندگی را بسازیم که مدام سطح شادی و اعتماد به نفس ما در زندگی افزایش پیدا کند.
  • چگونه به عنوان یک فرد موفق، دائما در حال رشد و یادگیری باشیم.

اگر به این موارد علاقه ای ندارید؛ اگر تا کنون به اینکه چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم فکر نکره اید؛ پس این مقاله برای شما نوشته نشده است. وقت خود را اینجا تلف نکنید.

در ادامه نحوه عملکرد هر یک از موارد بالا آمده است:

ایجاد یک دیدگاه ثروتمدارانه برای میلیارد شدن :

  • وقتی ثروت شروع به آمدن می کند؛ سرعت بسیار بالایی دارد به طوری که با خود می گویید تمامی این سال ها این همه پول کجا پنهان شده بودند؟” (ناپلئون هیل)
  • اولین گام برای موفقیت مالی این است که در واقع یک چشم انداز مالی برای خود ایجاد کنید.
  • انیشتین گفت: که تخیل مهمتر از دانش است.
  • آردن گفت خلاقیت مهمتر از تجربه است. چقدر چشم انداز و رؤیا پردازی برای آینده خود دارید؟
  • آیا پتانسیل و امکان عظیمی برای زندگی خود متصور هستید؟ یا، یک زندگی متوسط متوسط را می بینید؟

چگونه در خود دیدگاه ثروتمندانه ایجاد کنیم:

ایجاد چشم انداز یک روند تکرار شونده است. شما نمی توانید تنها یک بار یک چشم انداز ایجاد کنید و سپس آن را رها کرده و دیگر به آن فکر نکنید. شما باید به طور مداوم و هر روز این چشم انداز را برای خود تکرار کرده و بنویسید.
به هر حیطه ای از زندگی خود که در آن به خوبی عمل کرده اید بنگرید. می بینید عملکرد خوب شما به این دلیل بوده که در آن حیطه به چیزی فراتر فکر کرده اید، با همین ترتیب، به هر حیطه ای از زندگی خود که چندان خوب نیست هم نگاه کنیدمتوجه خواهید شد که چیزی فراتر از آنچه در حال حاضر دارید نمی بینید و فراتر از آن هم نخواهید رفت. 

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی در 60 روز

تاثیر دیدگاه ما بر روی آینده ما و تبدیل ما به یک میلیونر :

اغلب مردم در گذشته زندگی می کنند و چشم اندازی رو به آینده دارند. زندگی و آینده ی شما تغییر خواهد کرد اگر به طرز متفاوتی به آینده نگاه کنید و برای داشتن آن آینده ی متفاوت تلاش کنید. برای این کار باید ثبات و تداوم در یک حالت را در خود و زندگی خود از بین ببرید. از دیدگاه روانشناسی بسیاری از افراد تمایل به سازگاری و ماندن در یک حالت را برای مدت های طولانی دارند و سعی می کنند به آن شرایط عادت کنند؛ که نتایجی که حاصل می شود زیاد برای فرد مطلوب نیست.

در عوض می توانید نیاز خود را به دیده شدن توسط دیگران هم از بین ببرید. شما بابد با این واقعیت کنار بیایید که شما کامل و عالی نیستید. وقتی با این واقعیت روبرو شوید؛ می توانید خیلی بهتر عمل کنید. می توانید خود را با ارزش ها و اهدافی که به آن پایبند هستید؛ مدام پیش بروید و خود را ارتقا دهید.

چگونه اهداف خود را بنویسیم تا ما را به یک میلیونر تبدیل کند؟

اگر برای خود یک دیدگاه داشته باشید؛ دیگر برای تان مهم نیست که دیگران درباره شما چه فکری می کنند. این یعنی شما آمادگی برای شروع زندگی را که خود می خواهید دارید. این یعنی دیگر نمی خواهید با جریان آب و جامعه در حرکت باشید. این بدان معناست که فارغ از آنچه والدین، همسالان و محیط اجتماعی شما تاکنون به خورد شما داده اند، می خواهید زندگی را که مد نظر خودتان است را ایجاد کنید.

هر چه دیدگاه و رویای شما با جزئیات بیشتری باشد؛ بهتر است. مغز شما علاقه ی بسیار زیادی به جزئیات و اعداد و ارقام دارد. زیرا این موارد بسیار ملموس هستند پس شما باید برای خود بنویسید که :

  • من تا 1 مهر ماه سال 1399، درآمد خود را از ماهی 10 میلیون تومان به ماهی 20 میلیون تومان خواهم رساند.
  • من تا 30 مرداد ماه 1399، تمامی لغات کتاب 504 را حفظ خواهم کرد.

باید هر هدفی را که مشخص می کنید؛  هم باید کمیت داشته باشد و هم باید قابل اندازه گیری باشد. هر چه این چشم انداز برای شما دقیق تر و قابل اندازه گیری تر باشد؛ می تواند برای شما هم باورپذیر تر باشد و همین امر رسیدن به آن را برای شما راحت تر می کند.

باید دقیق تر بیان کنید که چه می خواهید. مثلا پول بیشتر؛ خانه بزرگتر و … اهداف خوبی هستند؛ اما اصلا دقیق نیستند و شما بهتر است که با جرئیات و متراژ و شکل ظاهری، آن ها متصور شده و بنویسید ودر نهایت آن ها را داشته باشید. 

بنابراین ، برای این که بینش شما با ارزش ها و خواسته های واقعی شما متناسب شود، باید اعتماد به نفس را در خود ایجاد کنید. این جایی است که وارد مرحله بعد می شوید. 

سیستم 90 روزه برای اندازه گیری اهداف :

می توانید هر 90 روز یک بار این سؤالات را از خود بپرسید:

  • دستاوردها: در سه ماه گذشته چه دستاوردهایی داشته اید که اکنون می توانید به آن افتخار کنید.
  • بخش اوج : وقتی امروز به همه چیز نگاه می کنید؛ کدام بخش های متمرکز و پیشرفته اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد می کند؟
  • بزرگتر و بهتر : حال به سه ماه آینده خود هم نگاهی بیاندازید و ببینید می خواهید کجا باشید و چه چیزهایی باید بهتر و گسترده تر شود؟
  • هر 90 روز یکبار شما باید 90 روز گذشته خود را بررسی و تحلیل کرده و برای 90 روز آینده ی خود هم برنامه بچینید و آن را در ذهن داشته باشید.

جوش ویتزکین در کتاب “هنر یادگیری” گفت:

اهداف کوتاه مدت می تواند برای رسیدن به اهداف بلند مدت ابزار بسیار خوبی باشد. زیرا نتایج همیشه شما را ترغیب به پیش رفتن و ادامه می کند.

اهداف کوتاه مدت به شما می گوید که چقدر پیشرفت کرده اید. داشتن یک جدول زمان بندی کاری یک امر بسیار مهم برای بهره وری است. تمرکز بر روی چند نکته ی کلیدی در طول این 90 روز به شما خواهد گفت که چگونه حرکت کنید و به پیش بروید؛ پس همیشه این نکته های کلیدی را در اهداف کوتاه مدت خود بگنجانید و سعی کنید به آن ها برسید.

قانون 90 روز برای اینکه تبدیل به میلیونر شویم چیست؟

در طول این 90 روز، شما می خواهید چند روز مرخصی بگیرید. شما می خواهید از محل کار و کار کردن دور شوید؛ می توانید تأمل کنید، فکر کنید، تجسم کنید ، استراتژی ارائه دهید و بازی کنید. اشکالی ندارد حتما این زمان استراحت را به خود بدهید.

  • چه چیزهایی خوب پیش می رود؟
  • نکات کلیدی پیروزی شما چه بودند؟
  • چه چیزی یاد گرفتید؟
  • درباره چه چیزهایی بیشتر هیجان دارید؟

بررسی کنید ببینید چه چیزی یاد گرفته اید و چه کارهایی انجام داده اید.

می خواهید در 90 روز آینده چه کارهایی انحام دهید تا میلیونر شوید؟

هر 90 روز یکبار پیشرفت ها خود را مرور کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. زیرا دیدن پیشرفت ها می تواند اعتماد به نفس را در شما افزایش دهد.

خیلی افراد درباره آنچه که انجام داده اند فکر می کنند؛ اما درباره اینکه در کجاها موفقیت کسب کرده اند فکر نمی کنند. گاهی اوقات ما حتی یادمان نمی اید روز گذشته ناهار چه خورده ایم؛ پس تمامی موفقیت های کوچک و بزرگ خود را در طی 90 روز بسیار مشکل است که به خاطر بسپاریم. با این وجود می توانید مغز خود را آموزش دهید که در این 90 روز بر روی پیشرفت ها، تمرکز،توجه و دقت کند. وقتی پیشرفت خود را ببینید هیجان زده خواهید شد.

این احساسات بسیار مهم هستند. احساس حرکت و به پیش رفتن به شما احساس اعتماد به نفس می دهد. اعتماد به نفس بستر تخیل، عمل و قدرت است.

آیا اعتماد به نفس بیشتری می خواهید؟

شروع به نوشتن اهداف کوتاه مدت خود کنید، مثلا این 90 روز را به 3 تا 30 روز تبدیل کنید. پیشرفت های خود را ارزیابی کرده موفقیت های خود را ثبت کنید و بعد از 30 روز دوباره همین روال را ادامه دهید. وقتی دید و چشم انداز شما بزرگ است لازم نیست که هر روز پیشرفت های بزرگی ایجادکنید.  تنها کافی است هر روز یک دو قدم به جلو گام بردارید.

هر 90 روز نقاط کلیدی زندگی خود را پیگیری کنید:

  • پول
  • سلامتی
  • زمان
  • میزان پیشرفت در جاهایی که مد نظرتان است.

ادامه مقاله را در اینجا بخوانید.

شما چه نظری دارید؟