8 راهکار عالی برای داشتن ذهن مثبت

داشتن ذهن مثبت

داشتن ذهن مثبت

در این مقاله و مقالاتی که اخیرا در سایت استاد مرتضی جاوید ارائه شده است؛ بسیار زیاد درباره قدرت ذهن و تغییر آن به سمت و سوی مثبت بودن حرف زدیم؛ باید گفت که هر تعداد مقاله و کتاب و نوشته در این باره بخوانیم کم است اما در کنار آن هم باید به هر آنچه می دانیم عمل کنیم. چه بسا که ما در زندگی مدام در حال یادگیری هستیم. دریغ از اینکه بخواهیم به آن ها عمل کنیم و خود را ارتقا بخشیم.

مقدمه:

راه هایی که مطمئنا یک شبه طی نمی شوند و نیاز به ممارست و صبوری دارد. اما امروز میخواهیم درباره راه هکارهای ساده برای شما صحبت کنیم که شاید عمل کردن به آن ها تا حدودی برای شما دشوا باشد. یا گاهی آن را غیر ممکن بدانید؛ چون هیچ گاه روش زندگی ما به این صورت نبوده است. 8 راهکار عالی برای داشتن ذهن مثبت عنوانی است که امروز برای شما انتخاب کردیم و امید داریم که هر روز رو به بهتر شدن پیش برویم و با استفاده از نظرات و ایده های شما هر روز بهتر از روز قبل و قوی تر از دیروز پیش برویم. ما را از نظرات و انتقادات خود محروم نسازید.

به یاد داشته باشید که شما قوی هستید:

بیشتر اوقات ما هیچ تصوری از کاری که می خواهیم انجام دهیم نداریم و یا نمی دانیم میخواهیم از چه کسی تقلید کنیم. واژه تقلید را به کار بردم زیرا ما در طول زندگی خود سعی داریم خود را با محیط مان سازگار کنیم. یعنی براساس نقش هایی که جامعه و محیط خیلی وقت ها به صورت انتسابی و ناخواسته به ما می دهد؛ ما برچسب هایی را به خود می گیریم : مثلا دکتر، مهندس، عصبی ، مهربان، پرخاشگر و ….

حقیقت این است که ما هیچ یک از این موارد نیستیم؛ به یاد داشته باشید که شما هیچ کدام از این برچسب ها نیستید. ما احساساتی نیستیم، عصبی نیستیم، زودرنج نیستیم و حتی ذهن هم نیستیم.

آنچه ما هستیم بسیار برتر و بهتر و مهمتر از آن چیزی است که این صفات بیان می کنند و به همین دلیل بسیار قدرتمند تر از آن چیزی هستیم که فکر می کنیم.

زندگی را در آغوش بگیرید:

بی خیال شوید و لحظه ها را در آغوش بگیرید. خواه این لحظه مانعی بر سر راه شما باشد و یا یک نوع فرصت. اصلا به مسائل پیش پا افتاده توجه نکنید. بر روی آنچه برای شما مهم است متمرکز شوید. انتظار نداشته باشید زندگی تغییر کند.

زندگی روز به روز سخت تر و کسل کننده تر خواهد شد؛ اگر ما مدام درباره ی همه چیز شکایت کنیم و منتظر تغییر باشیم. آنچه باید تغییر کند و تغییر ایجاد کند خود ما هستیم. جسور باشید و در اسرع وقت تغییرات لازم را ایجاد کنید. اولین قدم ها را برای تغییر بردارید. این انتخاب و هدف و زندگی شماست پس برای آن کاری کنید.

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشند:

تکنیک های افزایش قدرت ذهن

چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

چگونه قدرت ذهن خود را افزایش دهیم؟

مجبور به کنترل واکنش های خود هستید:

ما واقعیت بیرونی خود را با افکار و اعتقاداتی که درباره زندگی داریم به افراد معرفی می کنیم. به بیان دیگر ما هر آنچه که در درون هستیم را در بیرون هم به نمایش خواهیم گذاشت. همه ما مشکلات خود را داریم  گاهی توسط محیط اطراف تحت فشار قرار خواهیم گرفت.

حتی اگر نتوانید شرایطی که بیرون از شما اتفاق می افتد را کنترل کنید می توانید واکنش خود را نسبت به اتفاقاتی که می افتد کنترل کنید. مطمئن باشید که ما این توانایی را داریم و حال و احوالات درونی ما است که تحمل اتفاقات بیرونی را برای ما ممکن یا غیر ممکن می سازد.

میزان آسیب و تاثیری که ما از دنیای بیرونی می گیریم؛ به دلیل احوالات درونی ماست. پس ایمان داشته باشید که بسیار قدرتمند هستید و می توانید هر چیزی را کنترل کنید.

مطمئن باشید هیچ کس کامل نیست:

خیلی از ما درباره نظرات دیگران درباره خودمان حساس هستیم و بسیار مهم است که دیگران چه چیزی درباه ما می گویند. اما باید بدانید که واقعا مهم نیست دیگران درباره شما چه می گویند و واقعا مهم نیست چه کسی هستید مگر اینکه با آنچه که آن ها درباره شما می گویند موافق باشید.

واقعا دست از این کار بکشید که دیگران درباره شما چه فکری می کنند. هیچ کسی شما را به اندازه خود شما نمی شناسد. این شما هستید که می دانید این راه را چگونه آمده اید و چرا در این نقطه و این لحظه هستید. مطمئن باشید شما به هر آنچه که در ذهن خود برای آن نقشه کشیده اید می رسد و اجازه ندهید دیگران درباره انتخاب های شما نظر بدهند.

مطمئن باشید که شما کافی هستید:

اگر مجبورید خود را با دیگران مقایسه کنید؛ خود را با کسانی مقایسه کنید که از شما کمتر هستند و یا کسانی که می توانید خود را به سطح آن ها برسانید و از نکات مثبت آن ها استفاده کنید تا زندگی خود را بهتر کنید. اگر بتوانید بر هر آنچه که دارید تمرکز کنید به این نتیجه خواهید رسید که شما کافی هستید.

عاشق خود باشید:

هر آنچه را که نیاز دارید دقیقا همین جاست. حواس پرتی های خود را قطع کنید. چشمان خود را باز کنید و از هر آنچه را که در حال حاضر دارید؛ لذت ببرید. خودت باش. خود را کاملاً دوست داشته و هر آنچه را که هستید بپذیرید. شما زیبا هستید. آن را باور کنید و از همه مهمتر، این را همیشه به خود یادآوری کنید.

باحال باشید:

ممکن است گاهی  در شرایطی قرار بگیریم که مثلا کسی در ترافیک از ما جلو  بزند و یا کسی حق تقدم را در یک صف رعایت نکند؛ در چنین شرایطی معمولا فشار خون ما بالا رفته و عصبی می شویم و واکنش تندی نشان می دهیم و سپس خود و دیگران را به خاطر همان واکنش سرزنش می کنیم. به جای این کار به خود بگوییید کسی اجازه ندارد کنترل رفتار شما را بر عهده بگیرد و شما را دگرگون سازد؛ پس درس این رفتار را بگیرید و از ان رد شوید و گرنه سر خانه اول خواهید ماند و تغییری نخواهید کرد.

سفر کنید:

زندگی یک نوع سفر است نه مقصد  و رسیدن. از جای که امروز هستید لذت ببرید.

مطالعه کنید  11 نمونه از اصطلاحات فوتبالی به زبان انگلیسی

شما چه نظری دارید؟