ناب ترین راه های آموزش زبان به مبتدیان

نحوه ی آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان

یکی از مهمترین مراحل آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان: این است که همه چیز را برای زبان آموز آسان کنید. مثلا گفتن این جمله:

“بچه ها امروز قصد داریم تا ساختار جدیدی را در زبان انگلیسی یاد بگیریم؛ اکنون کتاب های درسی خود را بیرون بیاورید”؛ می تواند فهمش برای آن ها بسیار سخت باشد و آن ها را از کلاس زبان زده کند.

در عوض می توان گفت کتاب های درسی خود را بیرون بیاورید. قدم به قدم و همراه با زبان فارسی یک سری واژه ها را برای آن ها بیان کنیم تا فهم زبان در ابتدا برای آن ها وحشتناک به نظر نرسد. شما می توانید به راحتی ناب ترین راه های آموزش زبان به مبتدیان را در اینجا یاد بگیرید.

مدام میزان فهم آن ها را بررسی کنید:

یک اشتباه متداول در تمامی کلاس های زبان این است که معلم فکر می کند که کودک و یا فرد مبتدی تمامی مطالب را درک کرده است. کلاس را آنقدر آزاد بگذارید که اگر فرد در هر جای درس سوالی و یا مطلبی را درک نکرده، بتواند به صورت آزادانه و بدون خجالت بپرسد.

یا خود شما به عنوان شخصی که آموزش می دهید؛ بهتر است مدام مطالب را مرور کنید و بعد از هر مطلب جدید یک سوال مرتبط مطرح کنید و از آن ها بخواهید که آن را جواب دهند.

برای بهتر شدن این روند خوب است قبل از قبول شاگردان، آن ها را سطح بندی کنید. تا دانش آموزانی که سطح تقریبا یکسانی دارند با هم در یک کلاس قرار بگیرند.

ناب ترین راه های آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان

ناب ترین راه های آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان

به آن ها وقت بدهید تا تمرین کنند:

در ابتدا نمی توانید از زبان آموز یا زبان آموزان خود انتطار داشته باشید که تنها با چند مثال و در همان ابتدا هر آنچه را می گویید ؛یاد بگیرند و درک کنند. بلکه باید در خود کلاس به آن ها زمان کافی برای تمرین کردن بدهید. البته این اطمینان را هم به آنها بدهید که در ابتدا ممکن است تمرین ها را اشتباه حل کنید. در غیر این صورت اعتماد به نفس آن ها پایین می آید و ممکن است فکر کنند در یادگیری کند هستند.

یکی دیگر از ناب ترین راه های آموزش زبان به مبتدیان این است که حرف نزنید:

برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان یکی از مهمترین متدها این است که آموزه ها را به آن ها نمایش دهیم نه اینکه درباره آن ها حرف بزنیم. مبتدیان به خوبی می توانند با تصاویر ارتباط برقرار کنند.

اما وقتی با حجم زیادی از اطلاعات کلامی مواجه می شوند؛ نمی توانند آن ها را جذب کنند. مثلا به جای اینکه در کلام خود بگویید” بیاید ساختار مجهول را یاد بگیرید” بهتر است اول آن را به صورت نمایشی اجرا کنید و بعد مفهوم جمله مجهول را به زبان مادری برای آن ها توضیح دهید و سپس آن را به زبان انگلیسی منتقل کنید.

همیشه از تقویت کننده های مثبت استفاده کنید:

یکی دیگر از راه هایی که می توانید زبان انگلیسی را به کودک و یا دانش آموزان خود آموزش دهید؛ این است که آن ها را حتی با کوچکترین دستاورهایی که دارند تشویق کنید. بهتر است این کار را جلوی دانش آموزان دیگر انجام دهید.

نباید خسته شوید:

آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان ممکن است کمی دشوار باشد؛ اما شما باید آن را برایشان لذت بخش سازید.  از کارتون ها و انیمیشن های مورد علاقه آن ها استفاده کنید. در ضمن هیچ چیزی مثل یک کتاب پر از نوشته بچه ها را از زبان انگلیسی زده نمی کند. بهتر است اگر از کتاب هم استفاده می کنید.

مطالعه کنید  نکات و استراتژی های ناب برای تست زنی در کنکور

شما چه نظری دارید؟


  1. رمضان علی جوانمرد 09014457506 گفت:

    سلام ازفلش میشود استفاده نمود چون dvd امکانش نیست قیمت هر یک از پکیج چقدر است من عیال وار هستم خوشحال میشوم اگذ تخیف ویژه بدهید

  2. رمضان علی جوانمرد 09014457506 گفت:

    سلام ازفلش میشود استفاده نمود چون dvd امکانش نیست قیمت هر یک از پکیج چقدر است من عیال وار هستم خوشحال میشوم اگذ تخیف ویژه بدهید