شروع تجارت بدون پول و سرمایه

شروع تجارت بدون پول و سرمایه

شروع تجارت بدون پول و سرمایه

پیشنهاد راه اندازی کسب و کار می تواند اغوا کننده باشد. شروع تجارت بدون پول و سرمایه گاهی اوقات غیر ممکن به نظر می رسد. از نقل قول‌های انگیزشی گرفته تا پروفایل های مجلات، همگی نشان می­ دهند که اگر اشتیاق و علاقه تان را دنبال کنید شغل پایداری خواهید داشت. لگاریتم 80 ساعت کار در هفته  و سخت کار کردن می تواند کمک کند تا شما مخالف بعدی سایت هایی مثل آمازون باشید. شروع تجارت بدون پول و سرمایه سؤالی است که در این مقاله و مقالات بعدی که در ادامه گذاشته خواهد شد، پاسخ داده می شود.

این امکان پذیر است:

آغاز تجارت بدون پول و سرمایه

آغاز تجارت بدون پول و سرمایه

همه‌ی ما می‌دانیم کار کردن همراه با تلاش زیاد نتایج باورنکردنی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

خیلی از افراد باهوش و جاه طلب تحت فشار قرار گرفته اند تا شغل خود را ترک کنند، آنها ساعت‌ها کار و تلاش می کنند و سلامتی و شادی خود را فدا می کنند تا به رویای راه اندازی کسب و کارشان برسند.

می‌خواهم برای هر موسسی که در حال مبارزه با برای کسب درآمد است و هنوز هم از پا نیفتاده است  و جان سالم به در برده مسیر متفاوتی را پیشنهاد دهیم.

این همان مسیری است که به من توانایی رقابت در یک صنعت رقابت جویانه را داد. جایی که حتی گوگل هم برای سهم بازار ما به اشتراک می‌گذارد و رقابت می‌کند. شما می توانید بدون هزینه کردن حتی یک ریال کلی فالور و مخاطب داشته باشید و برای خود کسب درآمد کنید.

داستان موفقیت انسان هایی که موفق شده اند یک شبه اتفاق نیفتاده و هیچکدام ممکن است یک جت شخصی ندارم، اما من کاری را که عاشقانه دوست داشتم را ساختم و این درحالی بود که هم استقلال و هم زندگی شخصی خود را اداره میکردم. پس می توان گفت چگونه بدون پول و سرمایه یک تجارت را شروع کنیم؟ کار سخت و دشواری نیست و لازم نیست حتما کار و شغل خود را تا قبل از جوابدهی آن رها کنید فقط باید مدیریت زمان داشه باشید.

چیزی که من آموخته‌ام این است که، خودگردان سازی برای همه‌ی کارآفرینان می‌تواند یک مسیر بزرگ باشد.

خیلی از بنیانگذارن گمان می کنند که سرمایه گذاری لازمه‌ی موفقیت است. گزارش هایی مبنی بر دور زدن سابقه بودجه و اختلاس میلیاردی این را نشان می دهد. اما سرمایه گذاری تنها راه برای تامین مالی راه اندازی یک کسب و کار نیست.

بسیاری از بنیانگذاران درحال ساخت شرکت‌های خود با سرمایه گذاری کم هستند. خیلی از آن‌ها رسیدن به جایگاه بالا برایشان مهم نیست. آن ها نگران ساختن برند شخصی خود در اینستاگرام نیستند، آن ها بیشتر درباره‌ی خدمت به مشتریان حقیقی فکر می‌کنند، آن مشتریانی که از ایده‌هایشان با پول نقد پشتیبانی می کنند.

ممکن است آن ها به اندازه‌ی کارآفرینانی که شانس خودشان را در موسسات روابط عمومی خرج می کنند دیده نشوند اما در هر صنعتی شما شرکت هایی پیدا خواهید کرد که با سرمایه‌ی خود به شدت سود می کنند.

برای مثال: بن چستنوت یکی از مدیرعاملان و سرمایه گذاران شرکت بن چستنوت که باید گزارش‌های ایمیلی برای مشتریان مشاور طراحی خود ایجاد کند ابزاری ساده برای این روند و یک کسب وکار به ارزش 4.2 میلیارد دلار را با 600میلیون دلار درامد سالیانه راه اندازی کرد.

تودویست یک رهبر در بازار سود است که بیشتر از 10میلیون نفر از مردم و سازمان‌ها از جمله اپل، استارباکس و گوگل از آن استفاده می کنند. امیر که در سال 2007 شرکت اصلی خودش را راه اندازی کرد می گوید: ما در یک دوی ماراتن هستیم نه یک دوی سرعت.

آن ها تنها مثال‌های کمی از کسب و کارهایی هستند که به مشتریان و سرمایه خود فشار می آورند تا رقبای خود را تحت حمایت نائب روسا قرار بدهند. یک تفاوت کلیدی وجو دارد و آن این است که آنها به این فکر می کنند که چه زمانی و در کجا، چطور کار کنند تا رشد کنند در حالی که تعداد زیادی از بنیان گذاران سازمان خود را به آرامی و باتوجه به ایجاد یک محصول عالی نسبت به حرفه‌های موجود در بازار می سازند.

واضح است که بنیانگذار و مؤسس بودن برای همه‌ی مردم نیست هر کسب و کاری می تواند به خودی خود تامین مالی شود و حتی گاهی اوقات سرمایه گذاری خارجی در زمان مناسب می تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. همه‌ی ما لازم داریم تا مسیر پیش رویمان را ترسیم کنیم اما خودگردان سازی به ما یاد می دهد که روایت معمول شروع را زیر سوال ببریم و بپرسیم که آیا واقعا باید پول سرمایه گذاری را افزایش دهیم؟

شروعی برای تجارت بدون پول و سرمایه

شروعی برای تجارت بدون پول و سرمایه

سرمایه گذاری در مقابل جمع اوری پول:مزایا و معایب

شروع یک کسب و کار، کار راحتی نیست. خطرات،چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد، چه شما خودتان پول دربیاورید و چه دنبال سرمایه گذاری باشید.

ما می توانیم موفقیت‌هایی را که سرمایه گذاری خوبی داشتند نیز نام ببریم: فیس بوک، گوگل، علی بابا، و اتس اپ و غیره. اما برای هر شرکت معروف هزاران شرکت با سرمایه گذاری خارجی و خطرپذیر وجود دارد که به آرامی رشد کرده و سپس به نتیجه دست یافته اند. به همین دلیل بهتر است نگاهی به آمار بیندازیم.

تحقیقات انجام شده توسط استاد دانشگاه هاروارد، شیخارگاش نشان می دهد که حدود 75 درصد شرکت‌های ایالات متحد تحت حمایت سرمایه گذاری خارجی با شکست مواجه می شوند. به این معنا که سرمایه داران سرمایه گذاری نمی کنند. گاش میگوید: اگر ما شکست را به عنوان عدم رسیدن به سود پیش بینی شده سرمایه تعریف کنیم،متوجه می شویم که بیش از 95 درصد از شرکت‌های نوپا با شکست مواجه می شوند.

خودگردان سازها به ندرت با چالش مشابه روبه رو هستند آنها مجبور هستند تا انجام برنامه زمان دلخواه را برآورده کنند  در عوض انها یک نوع آزادی عمل برای تعیین اهداف خود دارند. انها قوانین را می سازند و از همه مهم تر تصمیم می گیرند که چه چیزی را اهدف خود برای موفقیت قرار دهند، حتی اگر این تعریف مداوم در حال تغییر باشد.

خودگردان سازی همه مشکلات را حذف نمی کند، برای رشد کسب و کار بدون سرمایه گذاری شما باید مداوم پیش بروید وگرنه به سرعت شکست می‌خورید. شما باید کاملا خلاق و استراتژیک باشید که می تواند شما را به یک کارآفرین بهتر تبدیل کند سه مزیت دیگر درمسیر سرمایه گذاری وجود دارد.

تجربه کردن باعث یادگیری می‌شود:

مهم نیست که شما یک طراح، مهندس محصول، توسعه دهنده و یا متخصص یو ایکس باشید.  بعنوان یک موسس خودگردان ساز این طور بنظر می رسد که شما بسته های ارسالی، تماس‌های پاسخگویی و نوشتن پست‌های رسانه‌های اجتماعی را ارسال می کنید. صرف زمان ارزشمند بر روی چیزهای دیگر می تواند ناامید کننده باشد اما به شما اطمینان می دهد که هرگوشه کسب و کار را درک می کنید. پس از تجربه آن‌ها، زمانی که وقت استخدام فردی برای گرفتن این نقش می­ رسد، دقیقا میدانید که چه چیزی را می خواهید و از چه چیزی باید اجتناب کنید.

نیاز‌ها و خواسته‌های بیش از حد

دفتر کار قدیمی یا کلیشه ای یک فضای صنعتی سابق با سقف‌های بلند است. روشن است که شرکت این کار راانجام میدهد، تا زمانی که یک کسب و کار واقعا به این یک فضای بزرگ برای انجام کارها نیاز نداشته باشد نباید برای آن هزینه اضافی کرد.

خودگردان سازی میتواند انتخاب‌های استراتژیک مانند استفاده از نرم افزار و ارتقا بعدی در صورت لزوم انجام دهد یا کار کردن در خانه، اجاره یک میز در یک فضای کاری و انجام روابط عمومی و حسابداری تا زمانی که شما قادر به پرداخت هزینه‌ها باشید را انجام دهد.

در مراحل اولیه شروع، درآمد کم، به شما می فهماند کسب و کار هنوز کند است. شما می توانید یک محصول را رها کنید و یا بازخورد کاربر را جمع آوری کنید و با نیاز‌های واقعی بازار پیش بروید. این یک مزیت است.

کارآفرینان اغلب به دنبال کمال گرایی هستند. این کار علاوه بر اینکه شرکت شما را در معرض خطر قرار دهد غیرممکن نیز هست.بنیانگزاران نوپا باید هرچه زودتر محصولات خود را ارائه دهند. صدها نفر از شرکت‌های نوپا خود را با شرایط وقف داده اند و مسیر موفقیت را طی کرده اند.

  •  اینستاگرام اوایل به عنوان یک برنامه به نام بربن شروع شد تا اینکه بنیانگذارانی به نام کوین سیستورم و مایک کیریگر فیلترهای عکس ویروسی را اب یک رابط کاربری ساده پیشنهاد دادند.
  •  اسلک در اصل برای پشتیبانی از یک بازی از میان رفته به نام گلیتچ توسعه داده شد بنیانگذار آن استورات زود متوجه شد که برنامه پیام رسانی داخلی یک فرصت واقعی است نه یک بازی.
  •  یوتیوب تا زمانی که بنیانگذارانی مثل جاود کرم،استیو چن،چاد هارلی ویدیو بستر بازگذاری را فراهم کردند یک سایت دوستیابی بود.

هنگامی شرکت‌های جدید در حال کار کردن بر روی اولین نسخه “نهایی” خود هستند و همچنین می توانند با مشتریان خود بحث کنند و مشتریان نظرات صادقانه خود را درمورد انچه که می خواهند و نیاز دارند به اشترک بگذارند. به همین علت  انعطاف پذیر بودن آن‌ها یک مزیت تجاری است.

چگونه با خودگردان سازی شروع کنید:

5مرحله ضروری که باید قبل از ورود به کسب وکار در نظر بگیرید.

  1.  شغل روزمره خود را نگه دارید
  2.  یک پروژه جانبی را اغاز کنید
  3.  انچه را ایجاد میکنید به اشتراک بگذارید
  4.  همیشه مشکلات را دنبال کنید نه شور و شوق را
  5.   نردیک محصول خود بمانید.

این مقاله ادامه دارد… برای مطالعه ادامه مقاله در اینجا مطالعه کنید.

مطالعه کنید  آیا مویز برای تقویت حافظه خوب است؟

 

شما چه نظری دارید؟