10 روش عجیب یادگیری زبان انگلیسی

روش های عجیب برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از این روش های این است که صدای خود را ضبط کنیم و بعد آن را گوش کنیم. مثلا به یک صورتی آن را بخوانیم و ضبط کنیم انگار به عنوان یک معلم در حال تدریس آن مبحث به آن یک نفر هستیم. مثلا درس 3 کتاب 504 واژه ضروری برای زبان را باز می کنیم و بعد مثلا واژه typical را می بینیم. ریشه این کلمه از type به معنای نوع آمده است و typical به معنای معمول است.  10 روش عجیب یادگیری زبان انگلیسی را می توانید از زبان استاد مرتضی جاوید بشنوید. 

بهتر است جوری بیان می کنیم که انگار در حال تدریس آن کلمه هستیم. وقتی با این حس که در حال تدریس به یک نفر دیگر هستیم آن مبحث را بخوانیم ( فرقی هم نمی کند چه درسی باشد)، صدای خود را ضبط کنیم و دو بار یعنی شب قبل از خواب و صبح بعد از بیداری از خواب گوش کنید تاثیر این یادگیری را چند برابر خواهید کرد. 

محاصره کردن خود:

ضمیر ناخودآگاه ما همیشه در حال یادگیری است. وقتی در حال رانندگی هستید ممکن است یک بار چشمتان به یک بنر تبلیغاتی بخورد ولی زیاد به آن توجه نکنید اما به محض اینکه تکرار شود و یا روزهای بعد و در جاهای دیگر آن تبلیغ را ببینیم انگار خود به خود به آن فکر می کنیم.

از این قانون می توان برای یادگیری زبان و یا دروس دیگر هم استفاده کرد. یعنی اطراف خود را با انگلیسی محاصره کنیم. مثلا یک سری اصطلاحات و کلمات را در مسیر خود و در اطراف خود قرار دهیم و بعد از یک مدت در ذهن ما نهادینه می شود. و بعد از این که آن ها را یاد گرفتیم می توانیم آن ها را تغییر دهیم. 

شما یک مترجم همزمان هستید: 

مثلا هر وقتی که در حال دیدن تلویزیون و برنامه های آن هستیم سعی کنیم که آن ها را به انگلیسی همزمان در ذهن خود ترجمه کنیم. مثلا مجری می گوید سلام صبح به خیر. شما می گویید. hello, morning. شاید در روزهای اول در حد یکی دو کلمه بتوانید بگویید هر روز 10 دقیقه یک ربع این کار را انجام دهیم این کار می تواند هم ضمیر ناخودآگاه ما را فعال کند و هم مهارت مکالمه ما را به صورت معجزه واری تغییر دهد.

می توانید برای بهبود زبان انگلیسی و مکالمه خود به این لینک مراجعه کنید

بهترین پکیج یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان ممکن

قبل خواب بخوانیم:

حتی اگر تمرکز زیادی روی آنچه که می خوانید نداشته باشیم؛ قبل خواب می تواند روی تثبیت یادگیری ها تاثیر داشته باشد. 

یکی دیگری از راه های عجیب یادگیری زبان، کاربردی کردن زبان است:

 مثلا موبایل خود، عابر بانک خود را به انگلیسی کنیم و یا آهنگ انگلیسی گوش دهیم. با این کار ما از زمان های مرده خود برای یادگیری زبان انگلیسی کمک می کنیم. 

نوشتن کلمات  روی هوا:

 برای اینکه بتوانیم یک کلمه و یا اصطلاح و عبارت را بهتر یاد بگیریم یا مخصوصا برای دیکته ی کلمات عالی است اول آن را روی هوا بنویسیم. خوب است اگر کلمات طولانی باشد آن را قطعه قطعه کنیم و اول قطعه اول را روی هوا بنویسیم و بعد قطعه دوم و به همین ترتیب تا آخر. 

5 دقیقه تا 15 دقیقه در روز انگلیسی نویسیم:

هر روز خوب است اگر متنی را می نویسیم مثلا خاطره نویسی یا برنامه ریزی و یا هدف گذاری های روزانه خود و کارهایی از این قبیل که روی کاغذ می آوریم را به انگلیسی بنویسیم. هر جا را که بلد نبودیم؛ می توانیم به فارسی بنویسیم و سپس در گوگل سرچ می کنیم درست آن ها را یاد می گیریم و همین تکرارها و نوشتن ها می تواند یادگیری ما را چندین برابر کند. هم ین امر به راحتی می تواند بخش نوشتار و مکالمه ما را در زمینه انگلیسی به طرز عجیبی تغییر می دهد.

یک کار چالش برانگیز انجام دهید:

 در رابطه با زبان انگلیسی یک کار عجیب و چالش برانگیز انجام دهید. مثلا یک مقاله فارسی را بردارید و آن را به انگلیسی ترجمه کنید. حتی اگر کلاس نرفته اید و یا تخصصی در مورد آن ندارید این کار را انجام دهید و هر جا را که بلد نیستید می توانید خود را از طریق اینترنت اصلاح کنید. 

شرطی کردن در مورد یک شخص یا شرایط:

 مثلا تصور کردن یک پارتنر خیالی که همیشه با او در حال انگلیسی حرف زدن هستیم و یا یک محیطی را در ذهن خود تجسم کنیم؛ می توانید در آن محیط و یا با آن شخص انگلیسی حرف بزنید و هر گاه آن فرد خیالی یا محیط را به خاطر بیاورید می توانید کلمات و عبارات را هم به خاطر آورید.

مثلا وقتی در آن محیط قرار می گیرید به صورت ناخودآگاه انگلیسی حرف می زنید و یا وقتی تنها هستید و می خواهید با خود حرف بزنید انگار آن شخص خیالی کنار شماست و با او هم انگلیسی حرف می زنید. این روش شرطی سازی هم برای آموزش زبان انگلیسی در خانه معجزه می کند. 

شرایط اضطراری :

گاهی اوقات باید مجبور به حرف زدن شوید. باید حس کنید که مجبورید حرف بزنید و باید زبان را یاد بگیرید و راه چاره ی دیگری برای آن ندارید. گاهی تصور کنید به یک هتل رفته اید و مکالمات هتل را با خود بگویید.

اگر با قالب ها(برای آشنایی بیشتر با قالب های مکالمه زبان انگلیسی اینجا را کلیک کنید)؛ آشنا باشید می توانید به صورت اتوماتیک همه آن ها را در عرض 3 یا 4 ساعت 30 یا 40 قالب را یاد بگیرید. این همزاد پنداری می تواند شما را تبدیل به یک انگلیسی زبان کند. باید باور داشته باشید که می توانید مثل یک انگلیسی زبان حرف بزنید. پس باید باور خود را تغییر دهید و تمامی راهکارهای بالا را هم به کار ببرید تا بتوانید بعد از مدت کوتاهی به مکالمه و زبان انگلیسی به خوبی مسلط شوید. اگر در این مسیر به کمک نیاز دارید، می‌توانید از بهترین پکیج آموزش زبان که توسط استاد جاوید گردآوری شده است، استفاده کنید.

شما چه راهکارهای عجیب دیگری برای یادگیری زبان انگلیس می شناسید؟ منتظر نظرات جالب و خواندنی شما هستیم.  

مطالعه کنید  Sustanon 250 steroid: tutto cio che devi sapere

شما چه نظری دارید؟