روش برخورد با مشکلات از نظر استاد جاوید

روش برخورد با مشکلات

روش برخورد با مشکلات

روش های برخورد با مشکلات از نظر استاد جاوید در این مقاله به صورت مفید و مختصر مورد بررسی قرار می گیرد. 

مسائلی که در زندگی پیش می آید، سطوح مختلفی دارد، گاهی یک مشکل خیلی عادی است، گاهی خیلی پیش پا افتاده است و گاهی یک عزیز و یا یک وسیله خیلی مهمی را از دست می دهیم و یا یک مسئله مالی خیلی بزرگ برای ما پیشمی آید. همه این اتفاقات امکان دارد در زندگی هر کسی بیفتد اما چگونه می توانیم بدون این موارد یک زندگی شاد و خوب را برای خود رقم بزنیم. 

دو مورد در این زمینه بسیار می تواند کمک کننده باشد:

روش برخورد با مشکلات از نظر استاد جاوید

روش برخورد با مشکلات از نظر استاد جاوید

1 ) خیلی باید روی افکار خود کار کنیم و مکانیسمی را برای خود طراحی کنیم که بتوانیم راحت همه چیز را مدیریت کنیم. یعنی اگر چیزی را از دست دادیم بتوانیم افکار خود را روی داشته هایمان دایورت و متمرکز کنیم. زیرا در زندگی امروزه همه کس همه چیز را ندارند. مثلا یک نفر ممکن است سواد داشته باشد اما خانواده نداشته باشد یا مثلا یکی خانواده دارد پول ندارد. یکی پول دارد اما ماشین ندارد، یکی ماشین دارد اما خانه ندارد و بسیاری مسائل دیگری که در این قضیه شاهد آن هستیم. پس همه چیز را همه کس دارند. 

ما اگر بخواهیم بر روی نداشته های خود تمرکز کنیم همه می توانیم حتی یک فرد مولتی میلیاردر هم چیزهایی برای حسرت خوردن دارد پس کار سختی نیست. پس بهتر است تصورمان این نباشد که اگر کسی پولدار است همه چیز دارد یا اگر کسی پروفسور است کلا همه چیز دارد. اینگونه نیست. دورنمای زندگی ها می تواند بسیار زیبا باشند اما در دل تمامی زندگی ها کمبودهایی وجود دارد پس ما باید بر روی داشته هایمان تمرکز کنیم. اما ما برای برخورد با مشکلات چه باید بکنیم و چگونه می توانیم راه هایی را برای غلبه بر آن ها و افسردگی پیدا کنیم.

مصداق حکایتی از سعدی که می گوید:

روزی خیلی ناراحت بودم که کفش ندارم، یکی را دیدم که پا ندارد.

روش برخورد کردن با مشکلات از نظر استاد جاوید

روش برخورد کردن با مشکلات از نظر استاد جاوید

استاد مرتضی جاوید معتقد هستند که ما برای برخرود با مشکلات زندگی ود راه خیلی ساده را باید پیش بگیریم:

ما چون معمولا به بالا دستی های خود نگاه می کنیم خیلی حرص می خوریم؛ اما بهتر است کمی هم به پایین دستی های خود نگاه کنیم و خدا را شکر کنیم البته این به معنای داشتن نگاه تحقیر آمیز نیست، بلکه بحث سر این است که اگر ذهن من بر روی نداشته هایم رفت سریع آن را جمع و جور کنیم و با خود بگوییم که ما چیزهایی داریم که خیلی از افراد ندارند و این یعنی ایجاد یک اعتماد به نفس خوب و در نتیجه ایجاد یک عزت نفس فوق العاده در خود. 

برای اینکه زندگی شاد و قدرتمندی را برای خود رقم بزنیم اولا اگر چیزی را از دست می دهیم و یا چیزی را نداریم، به داشته هایمان فکر کنیم مثلا اگر خونه نداریم در عوض ماشین دارم، همسر خوبی دارم، بچه سالمی دارم و یا …

به قول امام علی (ع) :

 النعمتان مجهولتان : الصحه و الامان.  دو نعمت همیشه مجهول هستند؛ سلامتی و امنیت.

سلامتی تاجی است بر سر انسان های سالم که تنها افراد بیمار قادر به دیدن آن هستند. 

هر کسی سالم است همین الان خدا را شکر کند. دعا کنید برای شفای همه ی بیماران اما باید همیشه شاکر و راضی باشید و بدانیم که ما خیلی انسان خوشبختی هستیم. 

نکته ی دوم برای مقابله با شرایط سخت در زندگی این است که خود را در آن حس و حال فرو نبریم؛ بلکه با دوستان و محیط های عجین شویم که سرشار از انرژی های مثبت است خیلی از افراد در اثر از دست دادن عزیزانشان و یا حتی شرایط مالی بد دچار افسردگی می شوند؛ در هنگام ورزش و یا بودن با دوستان و یا داشتن برنامه و تفریح در برنامه ی روزانه خود، حالات افسردگی و کرختی اش از بین می رود. 

 

مطالعه کنید  چرا از زبان انگلیسی متنفرم؟

شما چه نظری دارید؟