معرفی انواع دوره های آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی را چقدر می‌شناسید؟ این زبان تعدادی لغت دارد که با گرامر و آرایش خاصی در کنار یکی دیگر قرار می‌گیرند و شما باید آوا و تلفظ صحیح آن‌ها را یاد بگیرید. این زبان در حال حاضر مهم‌ترین زبان دنیا در روابط بین‌الملل و در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، علمی و صنعتی به حساب می‌آید. شما برای برقراری ارتباط با مردم مجبور به یادگیری این مهارت هستید. موضوعی که باعث گیج شدن اکثر زبان‌آموزان شده این است که آن‌ها نمی‌دانند باید چه دوره آموزشی را برای خودشان انتخاب کنند! دوره های آموزش زبان انگلیسی بر اساس نیاز و هدفی که فرد دارد فرق می‌کند؛ به‌عنوان مثال بعضی از افراد می‌خواهند زبان را برای دانشگاه یا سفرهای بین‌المللی یاد بگیرند و برخی دیگر به دنبال تجارت یا اشتغال هستند اما شما چه هدفی دارید؟

منابع موجود برای یادگیری زبان را می‌توان به سه نوع زیر تقسیم کرد:

  1. منابع متنی: این منابع شامل وب سایت‌های آموزشی، کتاب‌ها، مجلات یا رمان‌های انگلیسی می‌شوند و به‌صورت مستقیم بر مهارت reading و دایره لغات زبان آموزان تأثیر می‌گذارند.
  2. منابع تصویری: این منابع جزء سرگرم‌کننده‌ترین منابع آموزشی هستند که در قالب ویدیوهای مختلف، زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند. فیلم‌ها و سریال‌ها، ویدئوهای یوتیوب یا دیگر ویدیوهای آموزشی با هدف افزایش دایره لغات و درک مطلب زبان آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. منابع صوتی: برنامه‌های رادیویی، پادکست‌های آموزشی یا موزیک‌های انگلیسی جزء منابع صوتی هستند که برای تقویت درک زبان آموزان و listening استفاده می‌شوند.

 

بهترین دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

علی رغم دوره های آموزشی متنوعی که برای بزرگسالان وجود دارد دوره های آموزشی مخصوص کودکان محدودتر است! معمولاً این رنج سنی در خانه و به کمک والدین زبان انگلیسی را یاد می‌گیرند. مهم‌ترین موضوع در آموزش به آن‌ها داشتن یک روال معمول، جلسات کوتاه و پیوسته است؛ زیرا کودکان تمرکزشان را به‌آسانی از دست می‌دهند. کتاب‌ها، ویدئوهای آموزشی، وسایل کمک آموزشی، بازی‌ها، شعر و آهنگ، داستان‌ها، فعالیت‌های هنری، اپلیکیشن‌های آموزشی و استفاده از موقعیت‌های روزانه بهترین راه آموزش زبان به کودکان است.

 

دوره های آموزش زبان انگلیسی آنلاین

امروزه فراوانی مقالات، فیلم‌ها، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و سایت‌های معتبر آموزشی باعث شده تا هیچ بهانه‌ای برای عدم یادگیری زبان انگلیسی وجود نداشته باشد. انواع دوره های آموزش زبان انگلیسی آنلاین عبارت‌اند از:

مطالعه کنید  7 گام برای کنترل خشم

 

  • British Council Learn English

اگر به دنبال آموزش انگلیسی از ابتدا هستید این سایت برای همه سطوح و رده‌های سنی مناسب است و در قالب بازی‌ها، ویدئوها، فایل‌های صوتی و مقالات زبان انگلیسی را به‌صورت رایگان آموزش می‌دهد؛ همچنین فضایی را برای گفتگو فراهم کرده تا زبان آموزان سؤالاتشان را بپرسند و دوستان جدیدی را در سراسر جهان پیدا کنند.

 

  •  Talk English

اگر به دنبال راهی برای یادگیری دروس عمومی انگلیسی، انگلیسی برای سفر / مصاحبه یا تجارت هستید این وب‌سایت تمرینات listening رایگانی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

  •   Duolingo

این وب سایت برای یادگیری گرامر و تقویت دایره لغات فضای آموزشی خوبی را فراهم کرده است. شما با کمک آزمون‌های تعاملی و بازی‌ها، زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید و می‌توانید روند پیشرفتتان را کنترل کنید.

 

  •  Live Mocha

وب سایت Live Mocha دوره های آنلاین زبان انگلیسی ویژه مکالمه دارد. این فضا به شما کمک می‌کند تا با یک فردی که در حال یادگیری زبان انگلیسی در خانه است آشنا شوید و با این کار نه تنها زبان انگلیسی را یاد بگیرید بلکه از راهنمایی‌ها، نظرات و تشویق‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

   Lyrics training

موسیقی میانبر خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است. هنگامی که شما به ترانه‌ها گوش می‌دهید و با آن‌ها همخوانی می‌کنید تلفظتان تقویت می‌شود. وب سایت Lyrics training فضای سرگرم کننده‌ای را برای دانلود آهنگ‌های انگلیسی در سطوح مختلف دارد پس اگر نگران انتخاب دوره های آموزش زبان انگلیسی به کودکان هستید به این سایت سری بزنید.

 

  •   Flo-joe

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس Proficiency، Cambridge First یا Advanced را دارید سایت Flo-joe به شما کمک می‌کند تا با کمک تمرینات مختلف، مدیریت زمان و شبیه سازی فضای امتحان شانس موفقیت خودتان را افزایش دهید.

 

  •   Oxford University Press

سایت Oxford University Press دوره های آموزش تدریس زبان انگلیسی معتبری دارد. زبان آموزانی که تسلط خوبی به اینترنت دارند و در سطح پیشرفته هستند، می‌توانند با سایت Oxford University Press از انتشارات دانشگاه آکسفورد در زمینه تلفظ، گرامر و listening استفاده کنند.

 

  •    Many Things

این سایت علاوه بر آموزش ضرب‌المثل‌ها/ اصطلاحات عامیانه و بازی‌های کلامی، آزمون‌های مختلفی دارد که به شما کمک می‌کند زبان انگلیسی را به شیوه خاصی یاد بگیرید. اغلب سایت‌های آموزشی تبلیغات زیادی را نشان می‌دهند و همین موضوع باعث ناراحتی کاربران می‌شود اما این سایت هیچ تبلیغی ندارد به همین علت آمار بازدیدش بالا است.

 

  •   The English Blog

یکی از بهترین دوره های آموزشی زبان انگلیسی سایت «The English Blog» است. این سایت نه تنها برای زبان آموزان بلکه برای اساتید هم مفید است و اخبار، منابع، اطلاعات و نکات مختلفی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. زبان آموزان می‌توانند با کمک این سایت ادبیات، اصطلاحات، دستور زبان، فرهنگ لغت و مباحث زیاد دیگری را یاد بگیرند.

مطالعه کنید  یادگیری زبان بدون گرامر|2021

 

  •    ESLPod

این سایت به دلیل تأسیسش توسط اساتید معتبر، برجسته و قدیمی محبوبیت زیادی در میان زبان آموزان دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنلاین و از طریق پادکست‌ها شیوه صحیح مکالمه را یاد بگیرند.

 

  •  Livemocha

سایت Livemocha نکات متنوعی را برای مکالمه آموزش می‌دهد و تعداد کاربرانش بیشتر از ۲ میلیون نفر است.

 

  •   Effortless English Podcast

اگر به دنبال انواع دوره های آموزش انگلیسی می‌گردید این سایت علاوه بر ۲۴۶ پادکست معروف به زبان انگلیسی، از طریق فایل‌های ویدیویی و pdf هم تلاش می‌کند تا زبان انگلیسی را به شکل ساده‌ای آموزش دهد و تمرکزش را روی چهار مهارت اصلی زبان گذاشته است.

 

دوره های آموزش زبان انگلیسی رایگان

همه مردم توانایی شرکت در کلاس‌های آموزشی (حضوری یا مجازی) یا خرید محصولات آموزشی را ندارند اما خوشبختانه امروزه منابع رایگان زیادی به وجود آمده که به تمام اقشار جامعه کمک می‌کند زبان انگلیسی را یاد بگیرند. از محبوب‌ترین دوره های آموزش زبان انگلیسی رایگان می‌توان به 6 مورد زیر اشاره کرد:

1.BBC Learning English

این سایت به شما اجازه می‌دهد تا زبان انگلیسی را در هر سطحی که هستید یاد بگیرید و مطابق با نیازی که دارید مهارتتان را ارتقا دهید. برنامه‌های آموزشی منتشر شده در BBC Learning English نسبتاً کوتاه است به‌عنوان مثال در بخش ۶-minute English تنها در ۶ دقیقه یک نکته گرامری یا تعدادی کلمه کاربردی را یاد می‌گیرید. اگر دوست دارید با کمک فایل‌های صوتی مهارت خودتان را تقویت کنید، می‌توانید به پادکست‌هایش گوش دهید.

 

2. Learn English Online

این منبع رایگان به زبان آموزان مبتدی کمک می‌کند تا این مهارت را در قالب مثال‌های تصویری، تکالیف متنوع و آزمون‌های مختلف یاد بگیرند.

 

3. VerbaLearn

با برسی دوره های آموزش انگلیسی فهمیدیم سایت VerbaLearn یک دایره لغت آنلاین و رایگان است که به شما کمک می‌کنید عبارات و کلمات رایج مختلف را در قالب بازی‌ها، فلش کارت‌ها، ویدیوها یا فایل‌های صوتی یاد بگیرید.

 

4.  Word2Word

زبان آموزانی که به دنبال دوره های آموزش زبان انگلیسی در خانه هستند، می‌توانند به کمک این پایگاه اطلاعاتی دوره های آموزشی مختلفی را تماشا کنند و از فضای گفتگو، ترجمه یا قابلیت‌های رایگان زیادی بهره‌مند شوند.

مطالعه کنید  بهترین توصیه برای تقویت حافظه در سنین بالا

 

5. English as a Second Language

اگر به دنبال سایتی می‌گردید که محتواهای آموزشی در زمینه listening، speaking، writing، reading، واژگان و دستور زبان را به‌صورت هم زمان در اختیارتان بگذارد پیشنهاد ما به شما «English as a Second Language» است. شاید بپرسید دوره های آموزش زبان انگلیسی چقدر طول می‌کشد؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد اما اگر در سطح مبتدی هستید و ساعات مطالعه نسبتاً زیادی دارید، می‌توانید در طول یک سال به تسلط قابل قبولی برسید.

 

6.Busuu

این سایت علاوه بر آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی _ فرانسوی و اسپانیایی را هم از طریق دروس مختلف و دوره های تعاملی آموزش می‌دهد.

 

 دوره های آموزش زبان انگلیسی فشرده

حتماً برای شما هم پیش آمده با خودتان فکر کنید که کاش می‌شد یک شبه زبان انگلیسی را یاد گرفت! این کار امکان پذیر نیست اما راهی برای تسریع روند یادگیری وجود دارد. دوره ها و پکیج آموزش زبان انگلیسی فشرده به شما کمک می‌کنند تا با سرعت بیشتر و زمان کوتاه‌تری زبان انگلیسی را راحت و روان صحبت کنید. این دوره‌ها کمک می‌کنند تا به جای یک سال تحصیلی چند ماه آموزشی را پشت سر بگذارید به شرطی که هفت روز هفته را مطالعه کنید. تفاوت اصلی این کلاس‌ها با کلاس‌های عادی در «نحوه برگزاری و تعداد کلاس‌ها» است. کسانی که به دلیل مشغله کاری، محدودیت زمانی یا مکانی شرایط شرکت در دوره های حضوری را ندارند، می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند. زبان آموزانی که به دنبال دوره های آموزش زبان انگلیسی ielts هستند، می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها از مزایای مختلفی بهره‌مند شود به‌عنوان مثال:

  1. افزایش چشمگیر دایره لغات
  2. یادگیری مکالمه سریع‌تر/ اصولی‌تر و بدون وقفه
  3. اعتماد به نفس و انگیزه بیشتر هنگام مکالمه
  4. مطالعه و مواجهه روزانه با زبان
  5. صرفه جویی در زمان

کلام آخر

شرکت در کلاس‌های آموزش انگلیسی و همچنین یادگیری 504 واژه نه تنها برای برقراری ارتباط با مردم دنیا، ارتقاء شرایط کاری یا تحصیل در دانشگاه‌های معتبر ضروری است بلکه فواید زیادی برای ذهن و مغز انسان دارد. این مهارت می‌تواند باعث پیشرفت کارکرد مغز، افزایش خلاقیت، پیشرفت در زبان مادری و ارتقا هوش فرهنگی در فرد شود. در حال حاضر با کمک اینترنت هیچ محدودیتی برای یادگیری زبان وجود ندارد. اگر از لحاظ زمانی و مکانی محدودیت دارید، می‌توانید در دوره فشرده زبان انگلیسی آنلاین شرکت کنید و اگر از لحاظ مسائل مالی شرایط مساعدی ندارید، می‌توانید به شکل رایگان این مهارت را بیاموزید؛ پس همین امروز شروع کنید.