تقويت مهارت خواندن زبان انگليسي Reading براي مطالعه و دانشجويان

تقويت مهارت خواندن زبان انگليسي Reading براي مطالعه و دانشجوياناهميت مهارت خواندن به زبان انگليسي، مخصوصاً براي دانشجويان، وقتي بيشتر جلوه پيدا مي كند كه براي امتحان يا مسأله فني بايد مقاله يا كتابي رو مطالعه كنيد و بخاطر بسپاريد. اين مسأله بايد جوري در ذهن شما تأثير بگذارد كه براي نوشتن و استفاده كافي از متن مورد نظر درك كافي از محتواي متن داشته باشيد و كلمات كليدي رو بعنوان كليد اصلي يا Keyword به‌طور كامل بشناسيد.
اصولاً هر شخصي براي خودش روشي براي خواندن دارد ولي تجربيات گذشته و روشهايي هم هست كه مي شود خواندن رو سريع تر ارتقاء داد.
مهمترين نكته در خواندن تمركز بر روي هدف متن يا همان عنوان متن در ابتداست. به هر ترتيب هر متني يك عنوان دارد و نويسنده در قالب پاراگرافها سعي در انتقال يك مفهوم به خواننده دارد و تمام چيزي كه جلوي رو شماست همان نوشته يا متني است كه مي بينيد.
ساختار يك متن بر اساس پاراگرافهاست و روش نوشتن متداول در زبان انگليسي به همين ترتيب هست و نويسنده در هر پارگراف سعي در انتقال يك مفهوم از كل مفهوم مورد نظر در مقاله يا متن را دارد.
هر پاراگراف يك يا چند جمله اصلي دارد و بقيه جملات معمولاً براي پشتيباني يا توضيح بهتر جمله نوشته مي شود. اين جملات supportive هستند. اين روش وقتي كه شما براي نوشتن تمرين مي كنيد هم يكسان است و همين الگو را براي نوشتن شما به كار خواهيد برد.
شما قاعدتاً با روش درك مطلبي آشنا هستيد در اين روش بيشتر تمركز براي دريافت مفاهيم هست و كمتر به خود لغت اشاره مي شود. اين روشي بسيار مؤثر و مفيد در خواندن و آموزش زبان انگليسي به حساب مي آيد. به ياد داشته باشيد كه هر چه شما از هر زباني ياد مي گيريد بايد از طريق خواندن و بعد از آن از طريق شنيدن باشد.
روش درك مطلب شبيه روش Scan and Skim يا بطور ساده تند خواني متن است. در اين روش با بررسي سريع متن سعي در پيدا كردن مفاهيم اصلي بدون توجه به جزئيات متن مي كنيم. اما نكات مهم براي ارتقاء سطح مهارت خواندن به زبان انگليسي :
1. عدم توجه به لغت هايي كه معناي آنها را نمي دانيد.
2. تمركز بر روي ساختارها يا همان جملات. هر لغت در جمله معناي واقعي دارد و دانستن معناي لغت به تنهايي كمكي به ما نمي كند، پس بهتر است كه به جاي تمركز بر روي لغت بيشتر به معناي جمله فكر كنيد.
3. انگليسي فكر كنيد يعني سعي كنيد تا جايي كه ممكن است معناي لغتها رو انگليسي بدانيد و از ديكشنري انگليسي استفاده كنيد و وابستگي رو به ديكشنري فارسي كمتر كنيد.
4. فرآيند خواندن يك فرآيند تكميلي است يعني شما به مرور با چند بار خواندن بيشتر با مفهوم آشنا مي شويد      و همچنين ممكن است بدون نياز به ديكشنري معناي يك لغت رو پيدا كنيد.
5. زياد بخوانيد، از آسان به سخت. متنهايي كه در اينترنت هست معمولاً به ساده ترين شكل ممكن نوشته مي شود و كمك زيادي به پيشرفت شما مي كند. خيلي از سايتها مترجم هم دارند و از مترجم گوگل هم مي شود استفاده كرد.
6. همواره هدفمند بخوانيد، يعني بدانيد متن چه هدفي دارد و سعي كنيد يك موضوع انتخاب كنيد و متنهاي مرتبط را بخوانيد.
7. روش Scan and Skim رو بكار ببريد يعني سريع مرور كنيد و سعي كنيد يك قالب كلي از متن داشته باشيد    و ذهن شما با دوباره خواني پازل را براي شما تكميل ميكند.
بهترين روش براي لغت حفظ كردن خواندن و ذخيره سازي لغت در جمله با خواندن است ولي شما مي توانيد براي گسترش دايره لغات خود از ديكشنري هاي تصويري هم استفاده كنيد.

مطالعه کنید  راه های تقویت حافظه از طریق تغذیه

پکیج‌های آموزش زبان استاد جاوید می‌تواند در تقویت هر چهار مهارت زبان خصوصا مهارت خواندن به شما کمک خواهد کرد. برای اطلاع از قیمت پکیج آموزش زبان انگلیسی با شماره‌های مجموعه تماس بگیرید و یا از طریق سایت خرید نمایید.

شما چه نظری دارید؟