غلبه بر استرس

غلبه بر استرس

آیا در حال مبارزه با احساس نگرانی هستید؟ آیا به طور فزاینده ای احساس اضطراب و فشار می کنید؟ آیا در مورد چیزهایی که ممکن است اتفاق بیفتد وسواس دارید؟ اگر چنین است، شما ممکن است یکی از میلیون ها نفری باشید که از اضطراب رنج می برد. پس بیایید در این مقاله به طور مختصر غلبه بر استرس را یاد بگیرید.

دکتر کرنلیا کرمنز روانپزشک در هاروارد گفت: اضطراب می تواند از بسیاری از عوامل غیرقابل کنترل مانند ژنتیک، شخصیت و وقایع زندگی ایجاد شود، اما مسئله اصلی برای بسیاری از افراد مسن این است که آنها وقت زیادی را تلف کرده اند. 

وی می گوید: “مردان به کار، فعالیت و داشتن اهداف عادت دارند. این امر بدن و ذهن آن ها را درگیر نگه می دارد.”

“اما وقتی بازنشسته می شوند و زندگی آرام می شود، زیاد آماده نیستند. این بیهوده بودن می تواند باعث اضطراب شود زیرا احساس می کنند هدف و تمرکز خود را از دست داده اند.”

چگونه اضطراب بر روی شما تاثیر می گذارد:

سایر وقایع در حال تغییر زندگی نیز می تواند اضطراب را افزایش دهد، از جمله استرس مالی، مشکلات بهداشتی مانند سکته قلبی یا صدماتی که بر تحرک یا مرگ همسر یا دوست شما ایجاد می کند. بعضی اوقات موقعیت هایی مانند تنظیمات اجتماعی بزرگ یا محیط های پر سر و صدا یا ناآشنا می توانند اضطراب ایجاد کنند. دکتر کرمنز می گوید: “اضطراب بسیار قابل درمان است، اما ممکن است آقایان بخواهند در مورد آن صحبت نکنند و احساس کنند می توانند خودشان از این مشکل مراقبت کنند.” “اما مردان نباید وضعیت خود را به تنهایی در پیش بگیرند، زیرا اضطراب می تواند تأثیر ماندگاری بر زندگی آنها بگذارد.”

اضطراب همچنین می تواند حملاتی را ایجاد کند، که با ضربان قلب سریع، تعریق بیش از حد و مشکل در تنفس همراه است. این علائم اغلب پس از مدتی فروکش می کند یا اگر خود را از محیط یا وضعیت استرس زا خارج کنید، این علائم از بین می روند. اضطراب می تواند زندگی سالم را نیز سخت تر کند. ممکن است شما کمتر ورزش کنید و احتمالاً غذاهای پرچرب و قند را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. 

روش های درمانی:

CBT به شناسایی و سپس خنثی کردن افکار که ممکن است باعث اضطراب شود کمک می کند. داروها اغلب علائم را تسکین می دهند. رایج ترین گزینه ها داروهای ضد افسردگی ، داروهای ضد اضطراب و مسدود کننده های بتا هستند.

داروهای ضد افسردگی رایج برای اضطراب، مهارکننده های جذب سروتونین (SSRI) هستند، مانند فلوکستین (پروزاک)، سرترالین (Zoloft) و پاروکستین (Paxil). با این حال، طبق یک مطالعه منتشر شده در 24 آگوست 2016 ، توسط Nature ، ضد افسردگی ها می توانند چند هفته به درستی کار نکنند و در واقع می توانند اضطراب را در چند هفته اول استفاده بدتر کنند.

داروهای ضد اضطراب مانند بنزودیازپین ها به کاهش علائم ترس و نگرانی شدید کمک می کنند. اینها شامل کلونازپام (کلونوپین) و لورازپام (آتیوان) است. مسدود کننده های بتا، مانند آتنولول (تنورمین) و پروپرانولول (Hemangeol ، Inderal) ، می توانند ضربان سریع قلب، و لرزش در موقعیت های اضطراب را کنترل کنند. با پزشک خود مشورت کنید که آیا هر یک از این داروها برای شما مناسب است یا خیر.

چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید:

شما می توانید با تغییر شیوه زندگی، اضطراب خود را مدیریت کنید. در اینجا چند پیشنهاد از دکتر کرنلیا کرمنز آورده شده است:

اهداف روزانه را برای تحقق تنظیم کنید. “مردان آنقدر هدفمند هستند که وقتی کارها انجام می شود، نگران این هستند که در آینده چه کار کنند.” اهداف روزانه می تواند به آسانی انجام دادن کار خانگی یا تماس با یک دوست باشد. “آن را بنویسید و به آن عمل کنید. این می تواند ذهن شما را راضی نگه دارد.”

 

مطالعه کنید  تمرین تقویت حافظه

شما چه نظری دارید؟