5 نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سال 2020

5 نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سال 2020

5 نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سال 2020

وقتی اهدافتان را معین می کنید شانس موفقیت خود را افزایش می دهید. وقتی به آمار نگاهی می اندازیم  می بینیم 92 درصد از افراد ناموفق در دنیا هیچ هدفی برای خود نداشته اند. در این مقاله 5 نکته کلیدی برای رسیدن به موفقیت در سال 2020 آورده شده است که می تواند شما را به آن 8 % فرد موفق دنیا پیوند دهد.

اهداف بالا مرتبه، قدم های کوچک: 

اگر مقالات قبلی ما را خوانده باشید حتما تا کنون متوجه شده اید که ما ییک از طرفداران پر و پا قرص نوشتن و تعیین اهداف هستیم؛ زیرا معتقدیم که کار بسیار هیجان انگیزی است و می تواند به شما تا حد بسیار زیادی کمک کند و شما را به فراتر از تمامیت خود سوق می دهد.

ممکن است تعین اهداف جسورانه و سطح بالا در ابتدا بسیار دلهره آور باشد؛ اما برای اینکه بر این حس غلبه کنید تنها راه تجزیه و تکه تکه کردن اهداف بزرگ به هدف های کوچک تر است.

وقتی هدفم را برای دویدن در 6 ماه اول برنامه ریزی کردم؛ با 15 دقیقه دویدن در روز شروع کردم و در طی دو هفته هر روز 5 دقیقه به زمان دویدن خود می افزودم. این کار نه تنها من را خسته نکرد بلکه بسیار لذت بخش بود و من را به هدفم نزدیک ترکرد و اعتماد به نفس من را افزایش داد. انجام دادن این مراحل و طی کردن تمامی این روزها و افزایش مقادیر بسیار ناچیز، من را در موقعیتی قرار داد که توانستم بعد از 24 هفته، بیش از 4 ساعت بدوم و همین من را به هدفم رساند.

موفقیت در سال 2020

موفقیت در سال 2020

به دیگران اجازه ندهید برای شما هدف تعیین کنند:

هنگامی که به دیگران اجازه می دهید برای شما هدف تعیین کنند و یا آن را تغییر دهند؛ زیرا این کار می تواند آسیب جدی به توانایی ها و استعداد شما بزند زیرا:

اولا: دیگر آن هدف ما شما نیست و هیچ حس مالکیتی به آن ندارید و تعهدی هم برای به انجام رساندن آن هم ندارید در تیجه به هدف فکر نمی کنید و به آن نمی رسید.

دوما: افراد هدف را خیلی بزرگتر از آنچه شما می بینید برای شما نمایان می کنند و همین امر شما را در رسیدن به آن هدف ناامید می کند.

اگر می خواهید با کسی مشورت کنید بکنید و مراحل و راه های کلی رسیدن به هدف را بپرسید اما اجازه ندهید برای شما هدف تعیین و تعریف کنند.

معنای موفقیت را برای خود تعریف کنید:

اگر ندانید موفقیت به چه معناست و چه شکلی برای شما دارد؛ پس چگونه می خواهید بدانید که کی به آن رسیده اید؟ اگر هدفی نداشته باشید پس برای رسیدن به آن هم نمی توانید برنامه منظمی را ترتیب دهید.

امیدوار بودن استراتژی رسیدن به هدف نیست.

اهداف روشن به شما امکان می دهد برنامه ریزی روشنی را هم داشته باشید و همین امر موفقیت شما را افزایش می دهد.این ویدئو از استاد مرتضی جاوید را در رابطه با پشتکار ببینید.

 

 

مطالعه کنید  یادگیری آسان زبان انگلیسی

مهم بودن اهداف را درک کنید:

اگر نمی دانید هدفی که دارید چقدر برای شما مهم است و در زندگی شما چقدر اهمیت دارد؛ پس برای رسیدن به آن به صورت تصادفی عمل می کنید. دانستن اهمیت هدف به شما حس قوی تری برای رسیدن به آن می دهد. وقتی انگیزه ای برای رسیدن به هدف خود نداشته باشید هر شکست و ناکامی به راحتی شما را به پایین می کشد.

برای دستیابی به اهداف بزرگ و جسورانه، باید در هدف خود قاطع باشید، و داشتن روحیه انعطاف پذیر و داشتن یک دلیل قوی به شما کمک می کند تا چشم خود را بر روی هر گونه موفقعیت موقتی خوب ببندید و در لحظات سخت به راه خود ادامه دهید.

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشد:

راه های رسیدن به هدف و داشتن انگیزه

عملکرد خود را بررسی کنید:

من معتقدم که هر چیزی که قابل اندازه گیری و سنجش باشد؛ به انحام می رسد و می توانید به آن برسید؛ اما در کنار آن به قدرت انگیزه هم اعتقاد دارم. وقتی شروع به تکه تکه کردن اهداف بزرگ می کنیم؛ می دانیم اهداف کوچک چه هستند و چگونه می توان به آن ها دست یافت و در واقع قابل اندازه گیری می شوند و شروع به دستیابی به آن ها می کنیم. در این امر نه تنها عملکرد را بررسی کنید بلکه میزان پیشرفت را نیز اندازه گیری کنید.

وقتی که روند رسیدن به اهداف سخت می شود؛ آگاهی از پیشرفت می تواند در حکم لذت و جایزه برای ما باشد؛ اینکه چقدر راه طولانی تا رسیدن به هدف دارید می تواند شما را ناامید کند اما اینکه بدانید چقدر در طول این مدت پیشرفت داشته اید می تواند برای شما خوشایند باشد و به شما انگیزه بدهد.

کلام آخر:

اگر می خواهید هدف بزرگی و جسورانه ای را در زندگی خود قرار دهید، شانس موفقیت خود را افزایش می دهید، تعریفی از موفقیت در مورد شرایط و زندگی خود بدانید. مطمئن باشید که این امر هدف شماست و به خود بگویید که چرا برای شما مهم است، آن را به اهداف کوچک تقسیم کنید، عملکرد خود را پیگیری کنید وو برای موفقیت های کوچک خود جشن بگیرید و به خود افتخار کنید. اگر بتوانید کاری را انجام دهید، به طور قابل توجهی شانس خود را برای حضور در آن گروه کوچک 8 درصد که به اهداف خود رسیده اند، افزایش می دهید.

شما چه نظری دارید؟