چند راهکار ساده برای تقویت مکالمه

چند راهکار ساده برای تقویت مکالمه

انتقال مهارت مکالمه، یکی از دشوار ترین بخش‌های آموزش زبان انگلیسی است و برای اینکه در این زورهای قرنطینه مهارتی را در خود افزایش دهید چه کارهایی را انجام داده اید؟ چگونه می خواهید خود را رشد دهید؟ آیا فکری برای یادگیری زبان انگلیسی کرده اید؟ آیا این مهارت هم جزو همان کارهایی بود که بهانه کم بود وقت برای آن می تراشیدید؟ خب الان وقت آن است. در این روزها که همگی در خانه می مانیم بهتر است تا جای ممکن  بر روی توانایی های خود کار کنیم و آن را گسترش دهیم. 

ساخت یک پایه و اساس قوی:

برای اینکه بتوانید به خوبی انگلیسی صحبت گنید اول از هر کاری به یک بیان فصیح و قبل از آن به لغات و واژگان متنوع نیاز دارید. باید برای یادگیری لغات جدید برای خود هدف قرار دهید مثلا روی 10 یا 5 کلمه را برای خود به عنوان هدف قرار دهید. حتی اگر در روز تنها یک کلمه را هم یاد بگیرید بعد از یک سال 365 کلمه را یاد خواهید گرفت.

برای ارتقاء لغت و یادگیری آن در اینجا بهترین منبع آموزشی را به شما معرفی می کنیم که می توانید د کمتر از یک ماه به حدود 4000 لغت مسلط شوید. لغت هایی که همگی رمزگردانی شده اند.

اما رمز گردانی چیه؟

ویدئوی پایین رو ببینید:

به این روش که استاد مرتضی جاوید در این ویدئو به کار بردند؛ رمزگردانی یا Encoding می گویند. با این روش به راحتی می توانید هزاران لغت را به رحاتی آب خوردن یاد بگیرید. 

پس متوجه شدیم که اولین قدم برای یادگیری زان این است که دایره لغت خود را افزایش دهیم. اما با این حجم زیاد لغات چگونه می توان به خوبی همگی آن ها را جمع اوری کرد؟
ما در ویدئوی بالا نحوه ی خواندن و به خاطر سپاری آن ها را به شما گفتیم اما اینکه چه لغاتی ارزش به خاطر سپاری دارند که تمامی نیازهای شما راذ پوشش دهد در ادامه خواهیم گفت:

 پکیج 2000 واژه شگفت انگیز

پکیج 1000واژه 

کاملا تمامی لغات مهم را برای شما پوشش می دهد به طوری که شما بدون نگرانی می توانید در تمامی آزمون های زبان بدون نگرانی شرکت کنید و برای همیشه با روش استاد مرتضی جاوید آن ها را در حافظه خود نگهداری کنید. 

بعد از یادگیری لغت نوبت به بهبود تلفظ شما در زبان انگلیسی می رسد.

چگونه تلفظ خود را بهبود بخشید؟ ممکن است شما کلمات زیادی را بلد باشید اما تلفظ ناموزون و اشتباه آن ها می تواند فرد شنونده را به اشتباه بیاندازد و شما نتوانید به خوبی منظور خود را بیان کنید. می توانید از خود گوگل برای تلفظ صحیح کلمات بهره بگیرید و سپس با ضبط صدای خود درستی و نادرستی آن را بسنجید و در صورت اشتباه آن را تصحیح کنید.

اکنون که با راه ها و پکیج آموزش زبان انگلیسی مربوط به لغات آشنا شده اید و با یک پایه و اساس قوی پیش می روید؛ نوبت به آن رسیده تا تکنیک هایی را برای یادگیری مکالمه انگلیسی به شما بگوییم:

چند راهکار ساده برای تقویت مکالمه

 

مطالعه کنید  آموزش الفبای زبان انگلیسی برای کودکان

تکنیک سایه گفتار
 

این تکنیک به خوبی به یک فرد بومی گوش می دهید و سپس براساس آنچه او می گوید سعی می کنید با همان تلفظ و همان واژه ها را عینا تکرار کنید. مثلا می توانید یک فیلم مورد علاقه خود را نگاه کنید و زیر نویس آن را بخوانید و دقبیقا همانطور که فرد بومی می گوید آن را همراه با او تکرار کنید.

بهتر است اول فیلم را با زیرنویس آن ببینید تا محتوای کلی آن را متوجه شوید. بار دوم آن را پخش کنید  و بدون اینکه به متن آن و زیرنویس نگاه کنید؛ سعی کنید جملات را بعد از راوی بیان کنید. و این تککرار را تا پایان داستان ادامه دهید. 

راهکار ساده برای تقویت مکالمه

با خود حرف زدن:

 با خود به انگلیسی با صدای بلند حرف بزنید. یک راه دیگر این است که می توانید یک کتاب را که مورد علاقه شماست؛ و به زبان انگلیسی هم هست؛ آن را با صدای بلند بخوانید. هر چند این تمرین می تواند خواندن شما را کند کند اما در تکنیک صحبت کردن می تواند به شما خیلی کمک کند. حتی می توانید صدای خود را ضبط کنید. 

به انگلیسی فکر کنید:

می توانید افکار خود را با صدای بلند و به زبان انگلیسی بیان کنید. 

یک راه دیگر این است شروع به نوشتن خاطرات خود به زبان انگلیسی کنید. نیازی نیست که همه را کامل بنویسید؛ بلکه همین که به انگلیسی حرف می زنید و دانسته های خود را به نوشتن تبدیل می کنید خود بسیار ارزشمند است. 

یک داستان را به زبان انگلیسی دوباره بازگو کنید:

این کار کمی چالش برانگیز تر است. زیرا شما باید هر آنچه را که از داستان بلد هستید را طوری بیان کنید که طرف مقابل  موضوع داستان را متوجه شود. 

مدام صحبت کردن را تمرین کنید:

تمرین همه یادگیری های شما را کامل می کند. خیلی ها فکر می کنند چون در گشور انگلیسی زبان نیستند و یا در محیطی انگلیسی زبان رشد نکرده اند زمان کافی برای اینکه بخواهند به انگلیسی صحبت کنند را ندارند؛ اما این ها تنها بهانه هایی است برای اینکه ما کم کاری  خود را توجیه کنیم و نباید بگذاریم که مانع از رشد و پیشرفت ما شوند. 

 

مطالعه کنید  چگونه مهارت ریدینگ را تقویت کنیم؟

 

شما چه نظری دارید؟