والدین چه نقشی در تربیت فرزندان موفق دارند؟

نقش والدین در تربیت فرزندان موفق

نقش والدین در تربیت فرزندان موفق

سه نکته اساسی در این زمینه وجود دارد که یکی از این نکات:

تغذیه :

بحث تغذیه است که خیلی از والدین به آن توجهی ندارند و در دین اسلام هم روی لقمه و غذا بسیار تاکید می شود که ما چه لقمه ای را مصرف می کنیم؟ اینکه آیا این لقمه حلال است یا حرام؟ در واقع این لقمه ای که وارد بدن ما می شود و در واقع زمینه تشکیل فرزند را تشکیل می دهد؛ بسیار مهم است و حتی گاهی مادرانی با وضو به فرزند خود شیر می دهند. پس بحث تغذیه هم یک بعد دینی و مذهبی دارد که حلال باشد و هم یک بعد پزشکی دارد که باید تغذیه سالم و برای بدن مفید باشد. به طوری که حتی مادر در دوران بارداری باید چه رژیم هایی را رعایت کند تا فرزند آن ها ویژگی های خاصی داشته باشند مثلا برای شکل گیری یک حافظه خوب در کودکان مادر باید چه نوع میوه ای را بخورد.

رفتارهای والدین :

نقش والدین در تربیت فرزندان

نقش والدین در تربیت فرزندان

نکته ی بعدی رفتارهای والدین است مسلما وقتی والدین آرامش بیشتری را در منزل فراهم کنند؛ فرزند هم با آرامش بیشتری بزرگ می شود و همین امر معلوم می کند که والدین چه نقشی در تربیت فرزندان موفق دارند؟ و این رفتارها در کودک نهادینه می شود چه بسا فرزندانی که پرخاشگر می شوند و انواع و اقسام بدرفتاری ها در آن ها رشد می کند و چه بسا ریشه آن ها در ناهنجاری های محیط خانواده و رفتار والدین نهفته است.

و چه بسیار مواقعی که والدین این تفکر اشتباه را دارند که کودک متوجه چیزی نیست و نمیفهمد اما برعکس به دلیل اینکه کودکان فیلتری ندارند بسیار راحت همه چیز را می فهمند و درک می کنند زیرا زیاد درگیر خوب و بد و قضاوت کردن نیست. 

فرزند شما در این چنین شرایطی دقیقا مانند بدنی است که سیستم ایمنی ندارد و شما باید در ورود نوع غذا به آن بدن و ورودی های آن مراقب باشید و به لحاظ روحی بچه مانند یک مزرعه بکر است و هر تربیتی و هر دانه ای را به راحتی در خود رشد می دهد پس حتما قبل از بچه دار شدن روی مهارت های فرزندپروری خود کار کنید، روی روابط درست با همسر و پرهیز از افکار و افراد منفی، سریال ها و آهنگ های منفی بپرهیزید. با رعایت این نکات می توانید در موفقیت فرزندان خود نقش داشته باشید و به آن ها کمک کنید تا شما را الگوی خود قرار دهند. تمامی متدهایی که بیان شد و آن هایی که در ادامه آمده است به این علت است که بدانید که والدین چه نقشی در تربیت فرزندان موفق دارند؟

در نظر گرفتن آموزش های خوب برای فرزندان:

این آموزش ها حتی می توانند به دوره قبل از تولد هم برگردد. به کرات در تحقیقات مختلف به اثبات رسیده که مادری قبل از تولد فرزندش هر روز بخش هایی از قرآن را گوش می کرده و بعد از به دنیا آمدن فرزند دیگر به قرآن گوش نکرده، و به محض اینکه کودک به سن 4 سالگی رسید به محض شنیدن آن آیات به راحتی آن ها را از حفظ  می خواند. یا مثلا پیشنهاد می شود که برای تقویت زبان انگلیسی کودکان بهتر از همان ابتدا برای او کارتون های زبان اصلی گذاشته شود تا در ضمیر ناخودآگاه او ثبت شود .

برای تقویت حافظه کودکان می توان آن ها را از همان اوان کودکی در کلاس های قرآن مخصوص کودکان و در کلاس های چرتکه اسم نویسی کرد تا حافظه کودک تقویت شود. زیرا آموزش های قرآنی نیمکره راست مغز کودکان را تقویت می کند و کلاس های چرتکه نیمکره چپ مغز آن ها را فعال تر می سازد. 

 

مطالعه کنید  بهترین تکنیک برای موفقیت

 

شما چه نظری دارید؟