کارهای قبل از مهاجرت

کارهای قبل از مهاجرت

کارهای قبل از مهاجرت می تواند شمال لیست بسیار بلند بالایی باشد که بسته به شرایط هر کسی متفاوت است اما تقریبا یک سری شرایط برای همه یکسان است که ما در ادامه چند نکته ی مهم آن را عنوان کرده ایم.

یادگیری مکالمات روزمره:

ممکن است تنها کمتر از یک ماه و یا کمی بیشتر برای رفتن و یک مسافرت کوتاه مدت و یا حتی مهاجرت وقت داشته باشید و هنوز هم در مکالمات رومزه خود دچار مشکل باشید. بسیار مهم است که ما باید از خیلی قبل تر ها باید به فکر تقویت زبان انگلیسی خود باشیم؛ اما ما یک راه میان بر هم به شما معرفی می کنیم که می توانید در کمتر از یک ماه هم میزان درک مطلب و هم کالمه خود را قوی کنید و با اعتماد به نفس مهاجرت کنید و سفر بسیار راحت تری را تحربه کنید. 

برای آگاهی از این میان بر، بر روی لینکی که در زیر آمده کلیک کنید و به راحتی آب خوردن خود را ارتقا دهید و به راحتی به هر کجای دنیا می خواهید سفر کنید:

پکیج آمپول مکالمه و 1000 واژه 

 

قبل از رفتن به خارج از کشور حتما برنامه ریزی های لازم را انجام دهید و کارهای مربوطه را به پایان برسانید و یک لیست از کارهایی که می خواهید انجام دهید را حتما برای خود آماده کنید.

درباره مقصد خود حسابی تحقیق کنید:

اگر قبلا مقصد خود را انتخاب کرده اید کاملا درباره آن مطالعه کنید و خود را در اطلاعات غوطه ور سازید. بهتر است در مورد پول آنجا، فرهنگ و محل زندگی خود و مردم و قوانین و کار بانک ها و … آنجا اطلاعات به دست بیاورید هر چه آمادگی بیشتری داشته باشید در آنجا احساس راحتی بیشتری خواهید داشت.

اگر هنوز در مورد مقصد خود تصمیم نگرفته اید درباره همه چیز آن از جمله فرهنگ؛ وای فای(Wi-Fi)، راه های ارتباطی، نحوه ی گرفتن ویزا، شرایط کاری و هزینه های زندگی در این جاها بسیار مهم است.پس با تحقیقات کامل مهاجرت کنید.

در هزینه ها صرفه جویی کنید:کارهای مهم قبل از مهاجرت

حسابی برای مهاجرت پس انداز کنید. امکان ندارد کسی بتواند بدون پول کافی مهاجرت کند. حتما تحقیق کنید که برای رسیدن به آنجا چقدر پول نیاز دارید و چقدر باید همراه داشته باشید و در بدو ورود، کارهای شما شامل چه هزینه هایی می شود؟

از تاریخ اعتبار گذر نامه خود مطمئن شوید:

برخی از کشورها برای پاسپورت شما نیز به اعتبار 12 ماهه دارند حتما از شرایط کشور مقصد مطمئن شوید و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنید. خیلی قبل تر از مهاجرت خود باید نسبت به این کار اقدام کنید زیرا ممکن است در صف طولانی درخواست کنندگان قرار بگیرید و نتوانید به موقع آن را بگیرید.

حتما نسبت به گواهینامه رانندگی خود هم اقدام کنید اگر می خواهید در کشور مقصد رانندگی کنید ممکن است نیاز به یک سری مدارک داشته باشد درباره آن تحقیق کنید و کارهای لازم برای آن را انجام دهید.

سلامتی خود را تضمین کنید:

تا می توانید نسخه های پزشک خود و همچنین داروهایی که نیاز دارید را با خود ببرید. تا حد کافی این داروها را آماده کنید.

سازماندهی بیمه:

اطمینان حاصل کنید که تمامی دارایی های شما  شامل بیمه می شوید؛ مثلا لپ تاب، دوربین، جواهرات و خود شما باید بیمه شوید.

همه چیز را بفروشید:

خیلی سریع شروع به فروختن دارایی های خود کنید. بهتر است تقریبا 4 ماه قبل از اینکه مهاجرت گنید اموال خود را بفروشید. فروش اجناس خود را در اولویت قرار دهید چیزهایی را که لازم است زودتر بفروشید و آن هایی را که لازم نیست نزدیک رفتن بفروشید. برای مدتی مجبورید بدون تجملات سر کنید. مثلا بدون یخچال، مبل، تخت و .. .

قبل از مهاجرت از شهر خود خارج نشوید:

بهتر از قبل از اینکه مهاجرت کنیدذ تقریبا یک ماه قبل از رفتن از هر گونه مسافرت خودداری کنید زیرا همین جا به جایی استرس زا است. بهتر است تمام مدت را به خود و کارهای عقب مانده ی خود اختصاص دهید. اگر مستاجر هستید حتما یک ماه جلوتر بگویید تا پول پیش شما را آماده کند.

اگر صاحبخانه هستید بهتر است از قبل نسبت به فروش آن و یا حتی اگر قصد فروش ندارید نسبت به اجاره دادن آن اقدام کنید. پس باید این را هم به خوبی مدیریت کنید و این کار را به دست یک نفر که مورد اعتماد شماست بسپرید تا کارهای فروش و یا اجاره آن را بر عهده بگیرد.

هنگام مهاجرت آدرسی نخواهید داشت:

این یکی دیگر از مشکلاتی است که برای شما پیش خواهد آمد و شما هیچ آدرسی نخواهید داشت.در آنجا حتما محل کار و برای حساب های اعتباری  و مالیاتی نیاز به آدرس دارید در این شرایط می توانید از آدرس افراد خانواده ی خود استفاده کنید. 

پول نقد:

مطمئن باشد که در ساک و یا کیف دستی خود پول به اندازه کافی در دسترس دارید تا بتوانید پرداخت های لازم را انجام دهید و حتما در مورد نحوه ی پرداخت به محض ورود کاملا تحقیق کنید. 

ترتیب یک مکان برای اقامت:

 قبل از ورود و از قبل حتما مکانی را برای اقامت خود ترتیب دهید این کار به شما آرامش خاطر می دهد و می توانید به راحتی کارهای خود را انجام دهید و در مدت اقامت خود و یا برای ادامه زندگی در آنجا از بابت محل اقامت خیالتان راحت باشد. 

 

مطالعه کنید  10 ترفند تقویت هوش در بزرگسالان

شما چه نظری دارید؟