اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

اگر همین الان از شما بپرسم که زبان مادری خود را چگونه یاد گرفتید؛ جواب شما چه خواهد بود؟ ممکن است بدانید و ممکن هم هست که ندانید اما واقعا جواب مشخصی برای آن نخواهید داشت زیرا شما آن را به صورت ناخودآگاه یاد گرفته اید. برای یادگیری زبان انگلیسی هم روش و متد مشابهی وجود دارد که می توان به راحتی آن را به هر کسی در هر سن و سالی با هر سطحی از زبان یاد داد. ما این روش و متد جهانی را به راحتی در اختیار شما قرار خواهید داد تنها و آن یک روش اثبات شده و علمی به نام Substitute Drill  که با این روش می توان به هر کسی در هر سنی زبان انگلیسی را آموزش داد. اما اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان در چیست ؟ 

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مزایای آموزش زبان انگلیسی به کودکان چیست؟

  • اجازه ابراز وجود بیشتری به کودک می دهد. 
  • می تواند آن ها را به انگلیسی صحبت کردن عادت دهد.
  • یادگیری یک زبان خارجی یا ربان دوم باعث رشد شناختی در کودک می شود به عنوان مثال در انعطاف پذیری ذهن، رشد مغز، افزایش خلاقیت، تفکر انتقادی را در کودک تقویت کرده و به او توانایی حل مسئله را می دهد. 
  • می توانند به صورت بهتری به اطلاعات اینترنت دسترسی داشته باشند
  • پیشرفت تحصیلی بالاتری خواهند داشت
  • باعث غنی سازی فرهنگی می شود زیرا فرزند شما با فرهنگ ها و زبان های مختلف آشنا می شود.

راه هایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه:

یاد دادن زبان انگلیسی به کودکان می تواند بسیار متفاوت باشد و قوانین خاص خود را دارد. یعنی شما نمی توانید کودکان را مجبور کنید یک جا بنشینند و قوانین و دستور زبان انگلیسی را به آن ها یاد بدهید. آن ها از این کلاس ها خسته شده و ممکن است ترس عدم یادگیری در آن ها شکل بگیرد؛ به همین دلیل باید برای آموزش دادن به آن ها از روش های تعاملی، سرگرم کننده و مانند این استفاده کرد.

شما همچنین می توانید با خواندن این مقاله نسبت به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دید بازتری پیدا کنید:

بهترین راهکارهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان 

 

مطالعه کنید  جملات کاربردی در مصاحبه انگلیسی که باید بدانید به همراه 5 نکته برای موفقیت

مشخص کردن یک روال همیشگی :

برای یادگیری هر مهارتی از جمله زبان انگلیسی نیاز به تمرین و تکرار داریم. از این رو بهتر است کودک برای خود یک روال تعیین کند. بهتر است این برنامه ریزی را یکی از والدین برای او در نظر بگیرند. طوری که مطمئن باشید کودک شما به آن پایبند خواهد بود. جلسات کوتاه 15 تا 20 دقیقه ای بسیار زمان عالی است زیرا کودکان به دلیل سن پایینی که دارند زیاد نمی توان توجه آن ها را بر روی یک چیز خاص متمرکز نگه داشت. 

همچنین به یاد داشته باشید؛ در کل جلسات کوتاه و مداوم همیشه خیلی بهتر از جلسات طولانی و دیر به دیر جواب می دهد و به شکل گیری مهارت کمک می کند و شما همیشه با آن مهارت خاص درگیر هستید و همین امر باعث ماندگاری آموزش در ذهن می شود. 

بازی کردن جهت آموزش زبان انگلیسی به کودکان:

بچه ها وقتی درگیر می شوند بهتر یاد می گیرند. یکی از بهترین راه های درگیر کردن کودکان این است که با آن ها بازی کنیم و یا به آن ها بازی کردن را یاد بدهیم. مثلا استفاده از فلش کارت و یا استفاده از جدول های متقاطع، حتی می توان از کودکان خواست تا یک بازی را طراحی کنند. ذهن باز بچه ها به آن ها اجازه می دهد تا ذهن خود را درگیر کنند و خلاقیت زیادی برای یادگیری به خرج دهند. 

نقش آفرینی:

می توان این نقش آفرینی را با استفاده از شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودکان آغاز کرد. برای این کار بهتر است یک داستان بنویسید و از کودک بخواهید نقش اصلی آن بازی را به عهده بگیرد و برخی از کلمات را به زبان انگلیسی بیان کند.

کتاب های تصویری:

کودکان عاشق کتاب های تصویری با رنگ های روشن هستند. از این موارد برای آموزش نام حیوانات، اشیا، الفبا، سبزیجات و غیره می توان استفاده کرد.

  • ابتدا با اشاره به تصویر شروع کنید و بپرسید که چیست؟ 
  • سپس از آن ها بپرسید که در کجاست؟ 
  • و بعد از چند بار دیدن و تمرکز و یادگیری اجازه دهیم تا آن ها خود به نام آن اشیا اشاره کنند. 

استفاده از آهنگ و قافیه: امروزه آهنگ ها و ریتم های بسیار زیادی در اینترنت موجود است.خیلی از این آهنگ ها کودکانه هستند و اغلب از حرکاتی استفاده می کنند که معنای آهنگ را بیان می کنند و در واقع شعر را به صورت نمایشی در می آورند. این نوع آهنگ ها در یادگیری زبان انگلیسی در خانه برای کودکان بسیار خوب است زیرا به آن ها کمک می کند تا حرکات را بتوانند به زبان انگلیسی یاد بگیرند؛ حتی اگر قادر به تکرار آن کلمات در آهنگ نباشند. 

داستان خوانی: خواندن داستان برای کودکان یکی از موثرترین روش های آموزش زبان انگلیسی به آن هاست. این امر به کودکان علاوه بر اینکه زبان انگلیسی را یاد می دهد مهارت خواندن و شنیدن را هم یاد خواهد داد. 

بهره گیری از شرایط روزمره:

توصیف اتفاقات روزانه می تواند صحبت کردن به زبان انگلیسی را آسان تر سازد. این امر کودکان را به یک سخنران حرفه ای تبدیل می کند که می توانند هر روز درباره موضوع خاصی حرف بزنند. به همین دلیل همیشه کودک را به صحبت کردن در مورد اشیاء اطرافش و اتفاقات روزمره اش ترغیب کنید. 

به این شکل مثلا: 

کودک شما در حال لباس پوشیدن است. با او درباره لباس و نام های آن حرف بزنید. از او بخواهید مراحل لباس پوشیدن را به زبان انگلیسی به شما توضیح دهد. و درباره رنگ لباس هایش با شما حرف بزند.

این یادگیری ها را از همان اوان کودکی آغاز کنید زیرا با رشد بیشتر کودک این یادگیری ها کمی دشوارتر می شود و البته نکته ی بسیار مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که هر کودکی زمان یادگیری متفاوتی دارد. پس به هیچ عنوان کودک خود را با بچه ی دیگری مقایسه نکنید. 

امیدوارم از این مقاله نهایت لذت رو برده باشید. منتظر مقالات ما باشید. ما هم منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. 

شما چه نظری دارید؟