آموزش زبان انگلیسی به روش ساده

چگونه به سادگی زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

هنگام یادگیری زبان انگلیسی، مهم است که انگیزه خود را بالا نگه دارید. مانند هر کاری ، ممکن است زمان هایی احساس کمی دشوارتر شود ، بنابراین روش های خود را تغییر دهید و از خطا نترسید – به سطح مورد نظر خود خواهید رسید …

ما در این مقاله قصد داریم که نحوه ی آسان سازی یادگیری زبان انگلیسی را آموزش دهیم. خیلی وقت ها در گفتگو با افراد مختلف این را می شنویم که زبان انگلیسی و یادگیری ان کاری دشوار است. می توان دلیل این دشواری را روش اشتباه آموزش در مدارس دانست . اما ما در این مقاله قصد نداریم به دنبال مقصر بگردیم بله بیشتر می خواهیم راه حل آسان سازی آن را به شما بگوییم. گاهی استفاده زیاد از لغات پیچیده و وجود اصطلاحات مختلف باعث می شود این زبان سخت به نظر برسد.

انگیزه :

 قبل از یادگیری هر چیزی باید انگیزه داشته باشید. زبان هم از این امر مستثنا نیست. افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی در خانه را دارند بیشتر از هر کس دیگری دچار بی‌انگیزگی می‌شوند. در تمام طول یادگیری زبان باید این انگیزه را در خود نگه دارید و مدام از خود بپرسید که آیا واقعا می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ . زیرا همین انگیزه است که شما را بر روی هدف یادگیری متمرکز نگه می دارد. مثلا فکر کردن به اینکه در سفر به هر جاییی دگیر نیاز به مترجم ندارید و هر جا که بخواهید می توانید بروید و هر چیزی که بخواهید می توانید بدون معطلی تهیه کنید.

مکالمه زبان انگلیسی با ساده ترین راه:

یکی از معضلات بزرگ یادگیری زبان انگلیسی مکالمه و برقراری ارتباط با دیگران است. در آموزش های سنتی زبان انگلیسی آموزش گرامر مهمترین بخش زبان انگلیسی به حساب می آید و به همین دلیل داشتن مکالمه مناسب به یکی از سخت ترین کارها در سنین بالا تبدیل می شود. آیا واقعا شما زبان مادری خود را با نوشتن و گرامر آغاز کردید؟ توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی برای شما بسیار کاربردی تر از توانایی خواند یک متن انگلیسی خواهد بود.

بهترین پیشنهادهایی که می توانید زبان انگلیسی را ساده یاد بگیرید:

از اشتباه کردن نهراسید. با اعتماد به نفس حرف بزنید. تا اشتباهات شما شنیده نشوند قابل رفع کردن نخواهند بود.

خود را در شرایط مصنوعی و یا واقعی زبان انگلیسی قرار بدهید. می توانید این محیط را یا برای خود در اتاق خود بسازید و یا گار در کشوری انگلیسی زبان هستید؛ بدانید فرد خوش شانسی هستید زیرا به راحتی می توانید به صورت منفعلانه آن را یاد بگیرید.

هر روز تمرین کنید سعی کنید در هفته ساعات مطالعه مشخصی را برای یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید و همچنین از پکیج آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته استفاده کنید.

لبخند بزنید و یک نفس عمیق بکشید :

سطح انگلیسی شما مهم نیست؛ اعتماد به نفس امری حیاتی است. وقتی انگلیسی صحبت می کنید ، لبخند زدن احساس اعتماد به نفس بیشتری در شما ایجاد می کند. حتی ممکن است به شما کمک کند چند دوست جدید پیدا کنید. حین صحبت کردن ، حتماً برای نفس کشیدن وقت بگذارید. اگر برای حرف زدن گیر افتادید ، فقط مکث کنید ، نفسی بکشید ، و احساس بازگشت اعتماد به نفس خود را خواهید کرد.

از مثال ها برای یادگیری لغات استفاده کنید:

 بهتر است برای هر مثال یک داستان خنده دار یا عکس یک فردی که شما را یاد آن لغت می اندازد را زیر آن بنویسید. حتی می توانید آن را به یک اتفاق و یا خاطره خود ربط دهید تا راحت تر به خاطر سپرده شود.

 

برای یادگیری، گوش دهید:

وقتی به موسیقی و اخبار و یا فیلمی گوش می دهید؛ توجه خود را کامل به گفته ها بدهید. هر چیزی را که نمی فهمید؛ روی یک برگه و یا در یک دفترچه یادداشت بنویسید.

عضلات دهان خود را ورزش دهید:

انگلیسی احتمالاً از برخی اصوات استفاده می کند که در زبان اول خود ندارید. برای تولید دقیق این صداها ، باید با تمرین عضلات دهان خود را رشد دهید. تمرین کنید که با صدای بلند و واضح در خانه صحبت کنید.

آموزش ساده زبان انگلیسی

تقلید کردن:

می توانید از سایت های مختلف مانند TED  و مانند آن برای تقلید کرند افراد انگلیسی زبان استفاده کنید. می توانید موضوعات و سخنرانی های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به لحن و واژ ها و عبارات و اصطلاحاتی که به کار می برند به خوبی گوش دهید.

مسئول زندگی خود باشید:

وقتی تصمیم به یادگیری گرفتید؛ باید برای یادگیری ان کاملا خود را مسئول بدانید. هر ورز در ساعت مشخصی، زبان را بخوانید.

تا جایی که ممکنه زود شروع کنید:

بهتر است اگر اکنون در هر سن و سالی هستید شروع به یادگیری کنید. هیچ وقت برای شروع دیر نیست؛ اما بهتر است اکنون که به این مهم دست یافته اید با ساده ترین و سریع ترین راه ها شروع کنید. 

اهداف درست تعیین کنید:

اهداف درست یعنی اهدافی که با زمینه و تجربه شما متناسب باشد. تنها کسی که باید خود را با او مقایسه کنید؛ خودتان هستید. اهدافی را که برای یادگیری خود تعیین می کنید باید کاملا قابل اندازه گیری و مرتبط و قابل دستیابی باشد. 

هدف شخصی خود را در ذهن داشته باشید

هیچ راهی آسان وجود ندارد. یادگیری زبان انرژی جدی می خواهد. برای اینکه به آن پایبند باشید ، باید انگیزه ای داشته باشید که شما را به حرکت وادار کند.

هنگامی که هدف خود را شناسایی کردید؛ می توانید قدم بعدی خود را برای پیش رفتن به سوی آن بردارید. به عنوان مثال ، کسی که برای گرفتن مدرک دانشگاهی، زبان انگلیسی را می آموزد، ممکن است روی کلمات و عبارات تخصصی مرتبط با دوره خود تمرکز کند. اگر انگلیسی را برای کار یاد می گیرید؛ ممکن است بخواهید روی کلمات و عبارات مربوط به کار تمرکز کنید. بسیاری از افراد همچنین تصمیم می گیرند که برای زندگی و یا مهاجرت و یا حتی یک سفر خارجی انگلیسی را یاد بگیرند، به همین دلیل بیشترین زمان را به یادگیری زبان غیر رسمی می گذرانند.

این مرحله شما را از یک ناامیدی مشترک نجات می دهد؛ یعنی دنبال کردن یک کتاب درسی که شما را به یادگیری محتوایی ترغیب می کند که به زودی نیازی به استفاده از آن نخواهید داشت. مثلا لازم نیست ساعت ها وقت خود را صرف حفظ کلمات مربوط به باغ وحش کنید. زیرا ارائه آن در آن جلسه هیئت مدیره مفید نخواهد بود!

مهم ترین منابع یادگیری زبان انگلیسی برای یادگیری زبان انگلیسی را می توانید از این لینک (بهترین منابع یادگیری زبان انگلیسی) مطالعه کنید. 

کلام آخر:

چگونه زبان انگلیسی را سریع و آسان یاد بگیریم؟

همانطور که می دانید؛  تنها راهکاری که برای یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود دارد؛ تمرین زیاد است. به یاد داشته باشید: هرکسی که در کاری متخصص است ، ابتدا وقت زیادی را صرف ترسناک بودن در آن کرده است! در واقع خود را سخت ترین شرایط قرار داده و با ترس یادگیری آن روبرو شده است. باید کسی کنار شما باشد که اشتباهات شما را دوست داشته باشد. 

چگونه احساس راحتی می کنید؟ زبان انگلیسی را در زندگی روزمره خود ادغام کنید و روش هایی برای لذت بردن از این روش پیدا کنید. تغییر تنظیمات تلفن خود به انگلیسی ، بودن در یک گروه دوستی که با شما بخواهند زبان را یاد بگیرند عضو شوید. با افراد مورد علاقه خود شروع به آواز خواندن کنید.  همه این تکنیک ها، روش های معتبری برای یادگیری مهارت های روزمره انگلیسی هستند.

مطالعه کنید  علل بدخلقی و راه های درمان آن

شما چه نظری دارید؟