تکنیکهای تقویت حافظه به روش استاد مرتضی جاوید

اگر تمایل دارید حافظه خود را تقویت نمایید , میتوانید بصورت رایگان از فایلهای صوتی استاد مرتضی جاوید استفاده نمایید . این فایلها مربوط به تکنیکهای تقویت حافظه می باشد که استاد مرتضی جاوید در مصاحبه با رادیو بیان کرده اند . این مصاحبه در پنج جلسه و در سال 1394 انجام شده است .

 

سوالات متداول

آیا می‌توانیم حافظه خود را تقویت کنیم؟

بله، حافظه یک مهارت اکتسابی است و به کمک تکنیک‌های تقویت حافظه می‌توانیم به رشد آن کمک کنیم.

تکنیک مخفف سازی کلمات چگونه انجام می‌شود؟

برای یادگیری بهتر کلمات می‌توانیم آن‌ها را مخفف کنیم و برای آن‌ها رمز بگذاریم. برای انجام این کار باید حروف اول کلمات را کنار یکدیگر گذاشته و یک رمز درست کنیم.

چگونه می‌توانیم از تکنیک‌های تقویت حافظه در حفظ لغات انگلیسی استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید واژگان انگلیسی را برای مدت زمان طولانی‌تری در حافظه‌تان نگه دارید باید بین لغت و معنی یک قلاب و ارتباط ایجاد کنید تا یادآوری آن‌ها راحت‌تر باشد.

تکنیک طلایی تقویت حافظه با مرتضی جاوید چیست؟

ارتباط و تصویر دو رکن اساسی حافظه هستند. اگر ما بتوانیم ارتباطات تصویری ایجاد کنیم قدرت حافظه خود را چندین برابر می‌کنیم.

برای اینکه واژگان انگلیسی را راحت‌تر حفظ کنیم باید چه کاری انجام دهیم؟

یکی از راه‌های حفظ راحت‌تر واژگان انگلیسی و تقویت حافظه با مرتضی جاوید برقراری ارتباط قوی میان لغت و معنی است. اگر این کار را انجام دهید به‌محض گفتن لغت، معنی آن را سریعاً به یاد می‌آورید.

چگونه روی خوابمان تسلط داشته باشیم، راحت‌تر بخوابیم و آسان‌تر بیدار شویم؟

شام سبک میل کنید، با افکار مزاحم و ذهن مشغول به رختخواب نروید، ساعت درونتان را کوک کنید یعنی ساعتی که می‌خواهید بیدار شوید را در ذهنتان تصور کنید.

مطالعه کنید  اهمیت حق الناس در اسلام

شما چه نظری دارید؟


  1. محمد فاضل گفت:

    عالی