روش هایی برای تقویت نیمکره راست مغز

تقویت خلاقیت :

روش هایی برای تقویت نیمکره راست مغز در این مقاله به شما ارائه شده است که بسیار ساده و در عین حال کاربردی است.

از تکنیک سینک آشپزخانه استفاده کنید. تا بتوانید ازالهامات خود استفاده کنید و آن ها را تقویت کنید. اگر با مشکلی روبرو شدید و یا مجبورید بر روی حجم زیادی از اطلاعات تمرکز کنید، به مغز خود استراحت دهید. مثلا یک پاراگراف رابخوانید، یا یک فایل صوتی آموزشی را گوش دهید، یا یک کتاب مورد علاقه و یا کارهایی از این دست، و سپس به خود یک جایزه بدهید؛ مثلا کاری را که دوست دارید، مثل پیاده روی، گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان، خوابیدن و یا هر کاری که فکر می کنید دوست  دارید؛ این کار به شما آرامش و تمرکز می دهد.

خود را با تمرینات خلاقیت درگیر کنید:

نقویت نیمکره راست مغز

نقویت نیمکره راست مغز

برخی از این تمرینات را “تولید ناکام” می نامند. در این نوع تلاش ها می توانی چندین بار کاری را انجام دهید اما به نتیجه ی مطلوب نرسید؛ مثلا می خواهید نقاشی بکشید؛ اما نتیجه ای را که مد نظر شماست از آب در نمی آید؛ اما نگران نباشید روی بوم نقاشی خود هر چیزی که دوست دارید بکشید؛ اما مهم نیست که چه چیزی را می کشید.

کارهای برعکس را انجام دهید:

راه تقویت نیمکره راست مغز

راه تقویت نیمکره راست مغز

مثلا شما که خیلی خوب می توانید اسم خود را بگویید و یا بنویسید، اما برعسک خواندن و یا نوشتن آن می تواند تا حدی برای شما چالش برانگیز باشد. یا مثلا سعی کیند به طور همزمان با هر دو دست خود بنویسید.

کارهای روزانه خود را چالش برانگیز کنید. مثلا امضاء کردن، این کار برای ما کار ساده ایست اما اگر آن را به صورت غکس انجام دهیم؛ مثلا از اخر به اول و یا به صورت وارونه، می تواند مغز ما را به چالش بکشد. این تمرین را انجام دهید تا در آن حرفه ای شوید. 

هر دو سمت مغبز خود را به چالش بکشید؛ به طور مثال از ود سؤالاتی بپرسید. مثلا با دست راست خود سؤالاتی را بنویسید، سپس با دست چپ سعی کنید به سؤالات پاسخ دهید. این کار کاملا می توااند مهارت های فکری و مغزی شما را تقویت کند. 

انجام دادن تنفس درست:

روش های تقویت نیمکره راست مغز

روش های تقویت نیمکره راست مغز

از طریق تنفس با سوراخ سمت چپ بینی خود تنفس کنید تا سمت راست مغز شما فعال شود. این کار فواید بسیار زیادی برای مغز شما دارد. گرچه این کار در ظاهر ساده و بی اهمیت جلوه می کند اما یکیاز دلایلی که باعث می شود؛ در دوره سرماخوردگی یکی از سوراخ های بینی پر شوند؛ این است که ما در حالت های معمولی که تنفس می کنمی به صورت کاملا ناآگاهانه تنها از طریق یک سوراخ بینی این کار را انجام می دهیم و خود به خود سوراخ دیگر غیر فعال می ماند. پس بهتر است بر روی تنفس خود متمرکز شوید و با این تمرین هر دو سوراخ را باز نگه دارید. زیرا یکی از عوامل جوان و سالم ماندن مغز رسیدن اکسیژن به سلول های مغزی است؛ و این کار تنها از طریق تنفس درست صورت می پذیرد.

چشم های خود را ورزش دهید:

 چرخش چشم ها به عقب و جلو، بالا و پایین، راست و چپ و چرخاندن آن ها دور تا دور می تواند مغز شما را قعال نگه دارد. این کار هر دو نیمکره مغز شما را فعال می کند.

راه هایی برای تقویت نیمکره راست مغز

راه هایی برای تقویت نیمکره راست مغز

همینجا صبر کنید و به ادامه مقالات نرید؛ دقیقا همینجا برای شما یک سورپرایز داریم که می تونه توان مغز و حافظه شما رو چندین برابر کنه. می تونید این متدها رو همراه با مرد حافظه ایران دنبال کنید و ترس آلزایمر و فراموشی رو برای همیشه فراموش کنید:

توان مغز خود را به توان بی نهایت برسانید

زیاد بخندید و مثبت اندیش باشید:

تقویت کردن نیمکره راست مغز

تقویت کردن نیمکره راست مغز

خنده ی زیاد و داشتن تفکر مثبت، می تواند قسمت هایی از مغز را که مرتبط با خلاقیت است، فعال کنند. 

از خلاقیت های خود استقبال کنید:

 نقاشی های مسخره بکشید و یا کارهایی عجیب و غریب انجام دهید. مثلا کاربرد ابزار را تغییر دهید و با این کار هر روز خودتان را خلاق تر کنید. مثلا با رنگ ها ترکیب های جدیدی بسازید و نقاشی هایتان را رنگ های متفاوت از واقعیت بزنید؛ مثلا خورشید سبز و یا کارهایی از این قبیل.

قوی کردن سمت راست مغر

قوی کردن سمت راست مغر

با ذکاوت و زیرکی به اطراف خود نگاه کنید:

منااظر اطراف خود را با دقت نگاه کنید؛ در واقع حضور در لحظه داشته باشید؛ با دقت غذای خود را بجوید و در مکالمات روزانه خود کاملا به حرف ها توجه کنید. 

در مورد رؤیاهای خود فکر کنید و بنویسید:

 

رؤیاها خود امری خلاقانه هستند و تلاش برای به یاد آوردن و یا حتی عمای کردن آن ها می تواند خلاقیت شما را افزایش دهند. 

خودانگیخته باشید:

براساس تفکر رایج، سمت چپ مغز به اوامر محاسباتی، منطقی وتحلیل مربوط می شود؛ اما حداقل همه ما یک بخش کوچک را در خود دازیم که خودانگیخته و حسی است و این بخش از مغز دقیقا به خلاقیت مرتبط است. 

تمرین کنید و مغز خود را تحریک کنید:

یک نوع ساز را یاد بگیرید؛ با یاد گرفتن یک ساز می توانید، با ساختن انواع موسیقی و آهنگ، بداهه پردازی کنید و خلاقیت خود را به کار بگیرید. 

از معماها، بازی ها و فعالیت های فکری استفاده کنید. امروزه در اغلب فروشگاه ها می توانید انواع بازی های فکری را بیابید که براساس رده سنی تقسیم بندی شده اند، و می توان به راحتی آن را به کار گرفت؛ مانند جدول کلمات،سودوکو و یا کارهایی از این قبیل. 

مغز خود را فعال نگه دارید:

با فعالیت های ساده ای مثل قدم زدن، کتاب خواندن و یا مکالمه به یک زبان دیگر، می توانید مغز خود را به چابش بکشید و آن را همیشه فعال نگه دارید. 

مرتباً ورزش کنید:

به اندازه کافی بخوابید و سالم بخورید. آنچه برای بدن مفید است برای مغز شما نیز مفید است. در صورت نیاز به مشاوره در مورد ایجاد روالهای سالم تر در زندگی روزمره با پزشک ، یک متخصص رژیم غذایی و / یا یک مربی ورزشی صحبت کنید.
سعی کنید 7-9 ساعت در هر شب بخوابید (به عنوان یک بزرگسال).
هر هفته 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام دهید.
میوه و سبزیجات زیادی ، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی بخورید و بیشتر بنوشید.

 

مطالعه کنید  ضرب المثل های مهم انگلیسی درباره زمان

شما چه نظری دارید؟


  1. لبخند ویسی گفت:

    عالی

  2. محمد تراز گفت:

    باسلام خیلی ممنون از مقاله ارزشمندتان عالی بود

  3. آیدا گفت:

    واقعا عالی بود سپاس فراوان

  4. صبا رضایی گفت:

    با سپاس از مطالب عالی که گذاشتین، و دیگه این که همه راهکارها قابلیت اجرا دارند، و همچنین نتیجه بخش هستن، ممنون و سپاسگزارم

  5. الیسا نظری گفت:

    خییییلی خوب بود واقعا راضی بودم خود این متن ها ادم رو به چالش میکشه