چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟

یادگیری-زبان-انگلیسی-مثل-زبان-مادری-

صحبت کردن مهارتی شبیه به دوچرخه سواری، رانندگی یا شنا کردن است. تنها زمانی می‌توانید این زبان را یاد بگیرید که به تکرار و تمرین آن ادامه دهید. حتماً شنیده‌اید که می‌گویند برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب باید دائماً بنویسید! این موضوع دقیقاً مشابه یادگیری زبان است یعنی برای اینکه لهجه و دستور زبان درستی داشته باشید و انگلیسی را مانند زبان مادری خود به راحتی یاد بگیرید باید به صحبت کردن ادامه دهید. در این مقاله 10 نکته پیرامون “یادگیری زبان انگلیسی مثل زبان مادری” وجود دارد و در انتها ۱ تکنیک سرعتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌تواند فرآیند یادگیری‌تان را دگرگون کند. با ما همراه باشید.

 

9 نکته طلایی برای اینکه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری بیاموزید

 

1. علاقه و لهجه مناسب خود را پیدا کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی مانند زبان مادری “انگیزه و قرار گرفتن در معرض زبان” اهمیت زیادی دارد. انگلیسی زبانان بومی از عبارات خاصی استفاده می‌کنند که حفظ و تکرار آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در ارتباطات روزمره‌تان بهتر عمل کنید. صحبت کردن به زبان انگلیسی حس خجالت یا عدم اعتماد به نفس در شما را از بین می‌برد و کمک می‌کند تا به تدریج به لحن، لغات، گرامر، فرهنگ و سنت این زبان عادت کنید.

 

2. واژگان را با سه مرحله حفظ کنید

  • کلمات را در زمینه یاد بگیرید.
  • متن را حفظ کنید.
  • چیزهایی که یاد گرفته‌اید را تکرار کنید.

این سه مرحله کمک می‌کند کلمات و عبارات انگلیسی را راحت‌تر به خاطر بسپارید. مغز انسان دو نوع حافظه دارد که عبارت است از حافظه بلند مدت و حافظه کوتاه مدت. برای یادگیری زبان به حافظه بلند مدتتان احتیاج دارید پس اجازه دهید اصطلاحات و افزایش دایره لغت انگلیسی با تمرین مداوم در حافظه بلند مدت ذخیره شوند.

مطالعه کنید  14 راه افزایش تمرکز در کودکان پیش دبستانی

 

3. از تکنولوژی استفاده کنید

استفاده-از-تکنولوژی-برای-یادگیری-زبان-مثل-زبان-مادری

برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری از تلفن هوشمندتان استفاده کنید. تلفن‌های هوشمند نقش مؤثری در یادگیری یک مهارت جدید دارند به‌عنوان مثال:

  • می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید و با گوش دادن مجدد به آن اشتباهاتتان را بفهمید. Hi-Q MP3 Voice Recorder، LectureNotes، Otter Voice Notes، Easy Voice Recorder و SnipBack اپلیکیشن‌های پیشنهادی ما به شما هستند.
  • اپلیکیشن‌های آموزشی مختلف را روی تلفنتان نصب کنید و اوقات فراغتتان را به آن‌ها اختصاص دهید. اپلیکیشن تاندم، اکسپرت، هوونیک، بیلینگو، ماندلی، لینگو دیر، دولینگو، بیاموز، چرب‌زبان، Preply، Memrise و پادکست BBC اپلیکیشن‌های پیشنهادی ما برای اوقات فراغتتان هستند.
  • از خودتان فیلم بگیرید و آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. این کار کمک می‌کند تا برای تمرین انگلیسی انگیزه بیشتری داشته باشید و راحت‌تر متوجه اشتباهاتتان شوید.
  • به موسیقی یا پادکست انگلیسی گوش دهید. این کار کمک می‌کند تا لهجه، دایره لغات و درک مطلب شما تقویت شود.

چند پادکست پیشنهادی برای شما داریم:

.       Podgift

اگر به دنبال آموزش زبان انگلیسی مانند زبان مادری هستید این پادکست را از دست ندهید. در این پادکست علاوه بر گرامر، موضوعات متنوع و به روزی بررسی می‌شود به همین علت هم شما را ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

.       Business English Pod

اگر به واسطه کسب و کارتان با زبان انگلیسی سر و کار دارید یا به کشورهای مختلف انگلیسی زبان سفر می‌کنید، می‌توانید با این پادکست به راحتی اصطلاحات روتین کسب و کاری را یاد بگیرید و در گفتگوهای معمولی‌تان از آن‌ها استفاده کنید. این اصطلاحات کمک می‌کند تا صحبت‌های شما قابل فهم تر باشد.

.        Culips

محتوای این پادکست به چهار بخش تقسیم می‌شود.

  • در برخی از پادکست‌ها هدف آموزش انگلیسی مانند زبان مادری است و شما آهسته، ساده و روان گفتگو کردن را یاد می‌گیرید.
  • موضوع گفتگوها معمولاً اتفاقات روزمره هستند.
  • در بخش دیگر محتواهایی را می‌شنوید که سرعت و نوع آن‌ها استاندارد است اما همچنان از کلمات ساده‌ای استفاده می‌شود.
  • در نوع دیگر لغات، عبارات و اصطلاحات غیررسمی اما رایج میان انگلیسی زبانان را یاد می‌گیرید.
  • در نوع آخر می‌توانید لغات واقعی و اصطلاحاتی که به‌صورت روزمره در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند را یاد بگیرید.
مطالعه کنید  اصول ترجمه انگلیسی به فارسی

.       Better @ English

وجه تمایز این پادکست نسبت به سایر پادکست‌ها در این است که یک گفتگوی طبیعی میان دو شخص انگلیسی زبان را پخش می‌کند و در آن اصطلاحات و لغات دشوار، عبارات خیابانی و غیررسمی بررسی می‌شود.

.        The American Life

این پادکست محبوب آمریکایی مخاطبانش را با لهجه‌های مختلف آشنا می‌کند و داستان‌های عجیب و غریبی را از سبک‌های مختلف زندگی در آمریکا برای آن‌ها روایت می‌کند.

.        Luke’s English Podcast

اپیزودهای این پادکست لهجه بریتانیایی دارند اما روان و قابل فهم هستند. خالق Luke’s English Podcast یک معلم زبان انگلیسی بود که در سال ۲۰۰۹ در آپارتمان شخصی‌اش این پادکست را ضبط کرد. این پادکست موضوعات جالب و خنده داری بررسی می‌کند. با گوش دادن به Luke’s English Podcast هم اوقات خوشی را سپری می‌کنید و هم زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید. این پادکست چندین جایزه هم برنده شده است.

.        ELT Podcasts

این پادکست اخیراً آپدیت نشده اما محتوای باکیفیتی برای یادگیری دارد پس بهتر است حداقل یک بار به آن گوش کنید. در ELT Podcasts گفتگوهای ساده‌ای میان افراد مختلف پخش می‌شود. شما می‌توانید این جملات را تکرار کنید تا دایره لغات و تلفظتان تقویت شود.

.       Podcasts in English

در این پادکست موضوعات بسیار متنوعی وجود دارد که مدت زمان آن‌ها بین ۲ تا ۵ دقیقه است.

.        Global News from BBC

این پادکست خبرها و داستان‌های سراسر دنیا را پوشش می‌دهد و دو روز یک بار آپدیت می‌شود. خبرگزاری انگلیسی بی‌بی‌سی تولید کننده این پادکست است پس کیفیت مطالب آن بسیار بالاست. Global News from BBC قابل فهم و روان بوده و کاملاً رایگان است. شما می‌توانید تنها ۳۰ دقیقه از طول روزتان را به آن اختصاص دهید اما اندازه چند ساعت مطلب مفید یاد بگیرید.

 

4. ویدئوهای آموزشی یوتیوب یا اینستاگرام را تماشا کنید

ویدئوهای-آموزشی-یوتیوب-یا-اینستاگرام-را-تماشا-کنید

در فضای مجازی با انگلیسی زبانان بومی دوست شوید و در هفته ساعاتی را به گفتگو با آن‌ها اختصاص دهید تا زبانتان مثل یک آن‌ها اصولی و اصیل شود.

مطالعه کنید  بهترین دارو برای تقویت حافظه چیست؟

 

5. از اصطلاحات استفاده کنید

هنگام آموزش انگلیسی به روش زبان مادری توصیه می‌کنیم تا زبان‌آموزان عبارات و اصطلاحات انگلیسی را هم یاد بگیرند. گویشوران بومی در ارتباطاتشان از اصطلاحات زیادی استفاده می‌کنند. شاید ترجمه فارسی این اصطلاحات بی‌معنی باشد اما در زبان انگلیسی می‌تواند شما را تا حد زیادی شبیه یک فرد بومی نشان دهد.

 

6. سرعت خود را تنظیم کنید

یکی از اصول آموزش زبان خارجی مانند زبان مادری توجه به نحوه بیان است. همان‌قدر که حرف زدن شما اهمیت دارد سرعت، وضوح، استرس یا بی استرسی کلمات هم حائز اهمیت است. اگر این موارد را رعایت کنید اطرافیان صحبت‌های شما را بهتر درک می‌کنند.

 

7. با صدای بلند بخوانید

برای تلفظ بهتر، زبان انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. اگر زمان کافی برای این کار ندارید به سخنرانان بومی گوش دهید و نحوه صحبت آن‌ها را تقلید کنید.

 

8. زبان عامیانه را یاد بگیرید

برخی از اصطلاحات عامیانه به‌طور مکرر توسط انگلیسی زبانان استفاده می‌شود به‌عنوان مثال:

  • Big yikes
  • That ain’t it
  • Go off
  • Simp
  • Mutuals
  • Sleeping on
  • CEO of
  • Hits different
  • We move
  • Yeet

 

9. تمرین مکرر داشته باشید

آموزش زبان انگلیسی به روش زبان مادری به تمرین مکرر نیاز دارد پس حتماً این اصل را جدی بگیرید.

 

تکنیک سرعتی آموزش زبان انگلیسی به روش مادری

تکنیک-سرعتی-آموزش-زبان-انگلیسی-به-روش-مادری

برای یادگیری زبان مثل زبان مادری ترفندهای زیادی وجود دارد اما شاید شما بخواهید با سرعت بیشتری این زبان را یاد بگیرید و به دنبال یک راه میانبر باشید پس پیشنهاد ما به شما “پکیج مکالمه زبان انگلیسی و ۱۰۰۰ لغت استاد جاوید” است.

 

کلام آخر

روش جادویی برای یادگیری وجود ندارد اما روش‌هایی کشف شده‌اند که می‌توانند سرعت یادگیری و میزان ماندگاری اطلاعات را افزایش دهند. در این مقاله به دنبال یادگیری زبان به شیوه زبان مادری بودیم. همه ما در دوران کودکی توانستیم زبان مادری خود را بدون آموزش خاصی یاد بگیریم پس می‌توان زبان انگلیسی را هم همان قدر راحت یاد گرفت.