11 راه برای داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف

رسیدن به اهداف

دستیابی به اهداف بلند مدت تنها در صورتی می تواند امکان پذیر باشد که شما انگیزه کافی داشته باشید. مخصوصا در دنیای امروزی که افراد همه چیز را سریع و در دسترس می خواهند تلاش کردن برای اهداف غیر قابل دسترس می تواند تا حدودی سخت باشد. خود من به شخصه همیشه به کمک انگیزه به اهدافم رسیده ام حال خواه اهداف مالی باشد یا درسی و یا حتی کارهایی که از آن ها لذت برده ام حتما انگیزه را چاشنی آن ها کرده ام تا بهتر و سریع تر به اهدافم برسم. برای اینکه بهتر بتوانید برای اهداف خود برنامه ریزی کنید ما در این مقاله 11 راه برای داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف را به شما معرفی خواهیم کرد. 

اگر به دنبال راهی برای رسیدن به اهداف خود هستید در اینجا 11 راه برای داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف به شما بیان می شود که می تواند کاملا کمک کننده باشند:

هیچ گاه فکر نکنید که پول به شما انگیزه می دهد:

خیلی از افراد فکر می کنند حقوق  و مزایای یک کار می تواند انگیزه کافی به آن ها بدهد؛ ممکن است در ابتدا این باشد اما به مرور زمان وقتی که کار برای شما طاقت فرسا شد این حس در شما از بین می رود. شما باید حتما رسالت خود را در این دنیا بدانید و ارزش های خود را به خوبی بشناسید؛ پس در هنگام هدف گذاری سعی کنید با خود صادق باشید.

از اهداف خود مطمئن باشید:

یکی از مهم ترین عوامل برای این که ما با انگیزه بمانیم و بر روی اهداف خود پایبند بمانیم این است که واقعا اهداف را خودمان تعیین کرده باشیم و بخواهیم واقعا به آن ها برسیم.

گاهی ما اهدافمان را براساس آنچه که در حال انجام آن هستیم و یا براساس خواست دیگران پایه ریزی خواهیم کرد. اما اصل مطلب این است که آن هدف شما را خوشحال کند و واقعا حال شما را تغییر دهد.

نتایج را تجسم کنید:

11 راهکار برای داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف

11 راهکار برای داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف

بسیار مهم است که نتیجه ی رسیدن به اهداف را برای خود تجسم سازی کنید و حس و حال خود را در آن نقطه کاملا احساس کنید و این احساس باید کاملا در حالات فیزیولوژکی شما را هم خود را نشان دهد یعنی تپش قلب شما و یا هیجان در چشمان شما و یا حتی تعریق در دستان شما همگی می تواند نشانی از حالات خوشحال بودن شما باشند. همین حس و حال می تواند شما را کاملا پر از انگیزه نگه دارد.

اهداف را به قطعات کوچک تر بشکنید:

با این کار می تواند مدیریت کارها را در دست بگیرید و احساسات خود را کنترل کنید.

از دیگران انرژی بگیرید:

باید اطراف خود را با افرادی پر کنید که به شما انگیزه می دهند و یا درباره مباحث مورد علاقه شما بحث می کنند و گفتگوی آن ها کاملا مثبت و مفید است و شما هم باید سعی کنید به آن ها انرژی بدهید. این یک امر دو طرفه است مطمئن باشید هر چقدر انرژی بدهید به همان اندازه هم انرژی خوب دریافت خواهید کرد.

همه چیز را سازماندهی کنید:

اگر ذهن شما بسیار آشفته است و کلی کار برای انجام دارید؛ بنشینید و از اول شروع کنید و همه چیز را سازمان یندی کنید و به همه چیز نظم دهید و برای انجام هر کاری یک ساعت مشخص قرار دهید. این کار می تواند تا حدودی به کارهای روزانه شما نظم دهد و از بار شناختی مغز شما بکاهد. 

ایجاد یک تصویر بزرگ در ذهن:

راه های داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف

راه های داشتن انگیزه و رسیدن به اهداف

همیشه وقتی از کار دز یک جا خسته می شوید به این فکر کنید که شما هدف بزرگتری دارید و این تنها پلی است برای رساندن شما به هدف بهتر و بزرگ تر نه خود هدف.

درباره آنچه که قادر به کنترل آن نیستید نگران نباشید:

مثلا اینکه فکر کنید ارگ کارفرما از من خوشش نیاید یا اگر این مسابقه را برنده نشوم و یا اگر در کنکور قبول نشوم. سعی کنید تمام کاری را که مربوط به شماست به عنوان سهم خود به بهترین شکل و کیفیت انجام دهید و نگران نتیجه و یا شرایطی که تحت کنترل شما نیست نباشید. 

به دنبال اطلاعات مثبت باشید:

هر روز خود را با جملات و اطلاعات مثبت شروع کنید و حداقل سعی کنید روزی چندین جمله مثبت را در رابطه با موفقیت و انگیزه بخوانید این کار شما را زنده و پر انرژی نگه می دارد.

به خود یادآوری کنید که چرا چنین هدفی را تعیین کردید:

فقط چند لحظه وقت بگذارید تا ببینید و به خود یادآوری کنید که چرا در وهله اول مسیر خود این هدف انتخاب کردید. آیا برای کمک به مردم بود؟ آیا به این دلیل است که می دانید هدف نهایی شما منجر به شادی طولانی مدت خواهد شد، آیا این هدف کوتاه مدت است؟ این کار همیشه به شما  در بدترین لحظات کمک می کند.

مصرّ باشید:

هر روز اقدامات پیگیرانه انجام دهید.”این بدان معنی است که حتی اگر کاملاً روحیه نداشته باشید، یک کار کوچک پیگیرانه انجام دهید که شما را به سمت هدف نهایی خود سوق دهد – حتی اگر این کار خیلی کوچک باشد.” 

با انگیزه ماندن کاملاً در کنترل شماست و شما باید بخواهید که با انگیزه بمانید- این امر تنها با تچزیه هدف نهایی و تفکیک آن به مراحل کوچکتر قابل کنترل است. به یاد داشته باشید – می توانید این کار را انجام دهید!

 

مطالعه کنید  راه های کسب موفقیت در زندگی

شما چه نظری دارید؟