یادگیری زبان بدون گرامر|2021

چگونه در سال 2021بدون گرامر زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

ممکن است یافتن ساده ترین راه برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی کار ساده ای نباشد.
شما تنها کسی نیستید که به دنبال ساده ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی آن هم بدون گرامر هستید. دانشمندان و زبان شناسان (افرادی که زبان می آموزند) سالهاست که در تلاشند آن را پیدا کنند. مطالعات زیادی در مورد چگونگی پردازش مغز ما به زبان های مختلف و یادگیری زبان، به ویژه در کودکان (که به نظر می رسد در یادگیری زبان های جدید کمتر مشکل دارند) انجام شده است. سال هاست که به دنیال کشف راهی برای یادگیری زبان بدون گرامر هستند.

مسئله این است که بسیاری از مطالعات متناقض هستند. برخی مطالعات می گویند که یک راه بهترین است، در حالی که مطالعات دیگر می گویند روش دیگری بهتر عمل می کند.

در حقیقت، ساده ترین راه برای یادگیری انگلیسی و بدون گرامر وجود ندارد. چرا؟

زیرا عوامل و مواردی مانند سن، مکان، تجربه یادگیری گذشته، زمان صرف یادگیری، خلاقیت و بسیاری از عوامل دیگر بر نحوه یادگیری شما تأثیر می گذارد.

هنگامی که به کتاب صوتی گوش می دهید ممکن است بهترین چیزها را بیاموزید؛ اما دوست شما ترجیح دهد به کلاس زبان برود.چیزهای زیادی از کتاب های درسی انگلیسی یاد بگیرد.

 

در سال 2021 چگونه بدون گرامر زبان یاد بگیریم؟

اینکه:

  • چگونه یاد می گیرید؟
  • از چه چیزهایی لذت می برید؟
  • چگونه فکر می کنید؟

بهترین روش یادگیری را برای شما مشخص می کنند.

قبل از اینکه به روش ها بپردازیم، در اینجا چند خبر خوب این است که مهم نیست که شما تاکنون برای یادگیری زبان انگلیسی چه کاری انجام داده اید.  بنابراین اگر به عنوان مثال با روش غوطه وری شروع نکردید، با شروع این کار باز هم می توانید همان مزایا را کسب کنید. به عبارت دیگر ، هرگز برای امتحان یک چیز جدید دیر نیست! هر وقت ماهی را از آّب بگیرید تازه است!!

بنابراین به زیر نگاهی بیندازید.

آسانترین راه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

یادگیری زبان بدون گرامر به این معنی نیست که یک گوشه بنشینید و به زبان انگلیسی گوش کنید و سپس آن ها را حفظ کنید. چگونه می توان بدون آگاهی از افعال کمکی، جملات شرطی، افعال مدال و … به راحتی به زبان انگلیسی حرف زد؟ خوب است گه بدانید شما به راحتی می توانید بدون اینکه چیزی از گرامر بدانبد به راحتی انگلیسی حرف بزنید. خبر خوب این است که اصلا لازم نیست شما بدانید چگونه این جملات کنار هم قرار می گیرند؟

همین کار باعث می شود که خیلی طبیعی آن را یاد بگیرید و یا آن پیش بروید.

 

مطالعه کنید  تقويت مهارت خواندن زبان انگليسي Reading براي مطالعه و دانشجويان

 

آیا به نظر شما افرادی که انگلیسی زبان هستند؛ از لحاظ گرامر کاملا صحیح حرف می زنند؟ خب جواب 100 % نه است. در هر زبانی نوعی بیان وجود دارد که مختص کتاب ها است. بیشتر برای نوشته های رسمی به کار برده می شود. مثلا برای مقالات و یا کتاب ها.

اما وقتی می خواهید یک متن برای دوست خود و یا یک پست در اینستاگرام بنویسید؛ به صورت غیر رسمی می نویسید. این دقیقا همان زبانی است که با دیگران ارتباط برقرار می کنیم.

گاهی اوقات عباراتی وجود دارند که از نظر دستوری نادرست هستند. ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به زبان مادری خود حرف می زنید؛ جای فعل و فاعل و بسیاری دیگر از کلمات را جا به جا کنید. درست است از لحاظ گرامری درست نیست؛ اما می توانید منظور خود را برسانید و کسی هم به شما ایرادی نمی گیرد. زیرا این یک روش بیان غیر رسمی است.

ارتباط زبان مادری و یادگیری زبان انگلیسی

یک لحظه در مورد زبان مادری فکر کنید؛ شما به راحتی حرف می زنید. اما اگر معلم نباشید نمی دانید که چگونه به راحتی به زبان مادری خود حرف می زنید؟ مطمئن باشید که به راحتی هم نمی توانید آن را برای کسی توضیح دهید. اما در عین حال به راحتی و بدون مشکل حرف میزنید. اگر بخواهیم کاملا کلمات و بیان خود را به نحوی بیان کنیم که از لحاظ گرامری کاملا درست باشد؛ کاملا کلام ما رسمی و مصنوعی خواهد شد.

چگونه از طریق زبان مادری خود زبان انگلیسی بدون گرامر را یاد بگیریم؟

کودکان برحسب نیاز خود و چیزی که یاد گرفته اند؛ به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. بیشترین چیزی که آن ها در معرض اش هستند؛ زبان است. اما چیزی که هست آن ها هیچ گاه کلام خود را از لحاظ گرامری درست بیان نمی کنند. البته بزرگسالان هم همین مشکل را دارند. اما از لحاظ علمی ثابت شده است که زبان نوشتاری با زبان گفتاری کاملا متفاوت است. این امر کاملا مربوط به مغز است.

یادگیری زبان انگلیسی بدون گرامر

چگونه بدون گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

زمانی که ما در حال نوشتن هستیم برای پردازش اطلاعات وقت داریم. می توانیم به دستور زبان فکر کنیم و بهترین راه را برای بیان افکار خود بیان کنیم. اگر یادگیری گزامر برای شما مشکل است و از آن بیزارید؛ به دوران کودکی خود برگردید. یادتان می آید برای یادگیری آن چه می کردید؟

اگر مثل من در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید؛ پس باید یک محیط انگلیسی زبان برای خود ایجاد کرده و خود را در آن غرق کنید. مثلا گوش دادن به اخبار به زبان انگلیسی، یا دیدن فیلم های انگلیسی زبان، می توانید در فضای مجازی برای خود دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید.

چگونه از کودکان زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

پس راه حل اول این است که شما به زبان انگلیسی کامل احاطه شوید. به نحوه ی استفاده از زبان انگلیسی در شرایط و موقعیت های مختلف توجه کنید.

  • این نوع گوش دادن نباید منفعلانه باشد. دقیقا مانند کودکان؛ آن ها هرگز به صورت منفعلانه گوش نمی دهند. کودکان از محیط یاد می گیرند و این امر کاملا طبیعی و خود به خود اتفاق می افتد. اما در مورد بزرگسالان این کار صدق نمی کند و به تلاش بیشتری نیاز دارد.
  • کار دیگری که کودکان برای یادگیری زبان انجام می دهند این است که : همه چیز را مرتب می کنند. اگر شما هم می خواهید زبا انگلیسی را بدون یادگیری گرامر یاد بگیرید؛ باید هر آنچه را که می شنوید و یاد می گیرید را در حرف زدن و مکالمات خود به کار ببرید.
  • اگر از دانشجویان مهاجر بپرسید که چگونه زبان انگلیسی را یاد گرفتند و آن را تقویت کردند؛ آن ها پیدا کردن دوست و سعی در ایجاد ارتباط با دیگران را بیان خواهند کرد.
  • گوش دادن دقیق، ارتباط، تکرار و تمرین و غوطه وری راه های بسیار عالی برای یادگری زبان انگلیسی بدون گرامر است. هر آنچه را که شنیده اید را باز تولید کنید. یعنی از آن در مکالمه ی خود استفاده کنید. هر چه بیشتر از یک زبان استفاده کنید بیشتر می توانید آن را یاد بگیرید.

چگونه می توان بدون گرامر انگلیسی یاد گرفت؟

به جای استفاده از کتاب از پادکست ها استفاده کنید:

صادقانه بگوییم؛ بیشتر کتاب هایی که مبتنی بر متن می باشند؛ بسیار خسته کننده هستند. کتاب های متن محور هنگامی مفید است که بخواهیم در مورد تاریخ و یا زیست چیزی باد بگیریم؛ اما وقتی نوبت به زبان انگلیسی می رسد این کتاب ها ارزش کمی پیدا می کنند. بیشتر کتاب های زبان انگلیسی حاوی مکالماتی هستند که هیچگاه در زندگی واقعی به کار برده نمی شوند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پادکست ها اینجا را کلیک کنید. 

از طرف دیگر اینکه؛ این کتاب ها پر هستند از قوانین و گرامرهایی که هر کسی را دچار استرس و ترس می کند.

  • برعکس کتاب ها، پادکست ها بسیار برای یادگیری زبان انگلیسی مفید هستند. این پادکست ها توسط انگلیسی زبانان خوانده می شوند. شما می توانید با آن ها، اصطلاحات و تلفظ ها را به درستی یاد بگیرید. با گوش دادن به این پادکست ها به راحتی یادگیری در شما فعال می شود. در نتیجه می توانید لغات بیشتری را یاد بگیرید. همپنین می توانید به خوبی مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید.
  • یکی دیگر از مزایای پادکست ها این است که شما را در زبان انگلیسی غوطه ور می کدن. زیرا می توانید در مسیر رفتن به سر کار باشید و آن ها را گوش کنید.

لغات را به کار ببرید؛ حفظ نکنید:

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که ساعت ها را صرف حفظ کردن لغات می کنید؛ اما موقع انگلیسی حرف زدن آن ها را فراموش می کنید؟

تفاوت بسیار زیادی بین معنای لغات و استفاده از آن ها وجود دارد. از نظر فنی این همان تمایز بین واژگان فعال و منفعل است . واژگان فعال یعنی همان لغاتی که شما به سادگی و آزادانه  آن ها را در مکالمات خود به کار می برید.

اما واژگان منفعل همان لغاتی هستند که شما می دانید اما نمی توانید از آن ها استفاده کنید. کسانی که به خوبی حرف می زنند واژگان را به درستی و طبیعی به کار می برند و نیازی به فکر کردن ندارند.

اما چگونه می توان واژگان خود را فعال کرد؟

نکته ی اصلی این است که به مدت طولای به زبان انگلسیی حرف بزنید.

درباره چیزی که فکر می کنید به انگلیسی بنویسید:

لارم نیست یک نویسنده باشید تا شروع به نوشتن کنید؛ بلکه خود شروع به نوشتن به زبان انگلیسی می تواند شروع بسیار خوبی برای گسترش لغات و گرامر کند.

شما چه راه های دیگری برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه به ساده ترین شکل و بدون گرامر بلد هستید؟ با ما به اشتراک بگذارید. 

شما چه نظری دارید؟


  1. رضا رضائی گفت:

    عالی گریت