چگونه لغت انگلیسی را به فرزند خود بیاموزیم

چگونه لغت انگلیسی را به فرزند خود بیاموزیم

چگونه لغت انگلیسی را به فرزند خود بیاموزیم

واژگان به طور طبیعی در هنگام یادگیری زبان جدید یادگرفته می شوند؛ کودکان به محض اینکه یک زبان جدید را با گوش خود بشنوند به راحتی می توانند لغات آن را به خاطر بسپارند و آن را جذب کنند. هنگام آموزش زبان دوم به کودکان ما باید خیلی راحت و عادی به زبان انگلیسی صحبت کنیم. برای این کار لازم نیست که کلمات را ساده تر کنیم. دلیل ساده نکردن کلمات این است که کودکان خواهند پرسید این به چه معنی است و همین کار را دشوارتر خواهد کرد. ما در این مقاله می آموزیم که چگونه لغت انگلیسی را به فرزند خود بیاموزیم .

با ساده نکردن واژگان گوش کودکان به واژه ها عادت خواهد کرد و مهارت لیستنینگ آن ها تقویت خواهد شد. پس ساده سازی لغات کار درستی نیست؛ زیرا با این کار لغات دیگر در آینده به کار کودکان نخواهد آمد.

گوش دادن:

یکی از اصلی ترین واژگان برای یادگیری زبان انگلیسی است. به طور متوسط کودکان باید یک واژه را بین 12 تا 14 بار بشنوند تا بتوانند آن را یاد بگیرند. اگر بازی و یا ورزشی را برای آن واژگان جدید طراحی کنیم آن ها محبورند در حین بازی آن ها را چندین بار تکرار کنند. همین تکرار یادگیری و یاذسپاری را برای آن ها آسان خواهد کرد.  واژه در ذهن آن ها نقش خواهد بست.

کلمات جدید را با بازی و کتاب بیاموزیم:

بازی کردن یک راه حل عالی برای یادگیری واژگان جدید است. با بازی کردن تکرار واژه ها بیشتر شده و به راحتی و به طور طبیعی آن را یاد می گیرند. یک معلم خود، هر واژه ای را که کودک در ان مشکلی دارد را شناسایی کرده و سپس او را ترغیب می کند. تا مکررا در بازی از آن استفاده کند تا زمانی که آن را کامل و در جملات مختلف یاد بگیرد.

یکی دیگر از راه های عالی تدریس لغت، مطالعه و کتاب خواندن است:

چگونه لغت انگلیسی را به فرزندان خود بیاموزیم

چگونه لغت انگلیسی را به فرزندان خود بیاموزیم

منظور از مطالعه تنها خواندن یک کتاب نیست. بلکه میزان مطالعه روزانه بهتر است بین 15 تا 30 دقیقه باشد. این مطالعه بهتر است با کتاب های واقعی صورت گیرد. منظور از کتاب های واقعی، کتاب های فیزیکی هستند که کودک به راحتی آن ها را لمس کند نه اینکه پی دی اف و در تب لت و لپ تاب باشد.

کتاب های الکترونیکی که امروزه وارد بازار شده اند اصلا برای فرزند شما مناسب نیست. زیرا آن ها می خواهند ساعت ها به آن ها زل بزنند و همین امر در بینایی آن ها تاثیر خواهد گذاشت. اگر یک واژه جدید را ببینند می توانند با استفاده از تصاویر و یا معنای بقیه ی جملات آن کلمه را متوجه شوند و یا می توانید برای آن ها آن کلمه را به صورت پانتومیم بازی کنید. 

می توان بازی را طراحی کرد که در آن ها از کلمات برای بازی با کودکان بهره می برند. این کار کلاس را از روال معمول خارج کرده و باعث می شود آن ها کمتر خسته شوند. 

چگونه می توانیم به فرزند خود کمک کنیم تا واژگان را بهتر به خاطر بسپارد:

راه های زیادی از جمله استفاده از پکیج آموزش زبان انگلیسی ، بازی ها ، کارتن و … برای به خاطر سپاری واژگان وحود دارد اما باید در نظر داشته باشید هر روشی ممکن است برای کودک شما جوابگو نباشد پس باید به دنبال بهترین راه باشید.یکی از بهترین راه های به خاطر سپاری واژگان در ذهن روش رمزگردانی است که می تواند تنها با یک کلیم با این روش آشنا شوید و از آموزش های ما بهره مند شوید: 

قبل از اینکه به راه کار جادویی ما نگاهی بیاندازید بهتر است چشمه ای از آن را در ویدئوی زیر مشاهده کنید :

 

مطالعه کنید  6 فایده شاد بودن در زندگی

 

پکیج 2000 واژه شگفت انگیز

 

نوشتن:

شاید یکی دیگر از راه های به خاطر سپاری واژه ها باشد. نوشتن در به خاطر سپاری کلمات به فرزند شما کمک کند؛ یک دفترچه یادداشت جذاب و چند رنگ مداد رنگی می تواند نوشتن را هم برای آن ها جذاب تر کند. 

نظر چند تا از مخاطبین در رابطه با آموزش های استاد مرتضی جاوید:

 

داستان ها یک راه دیگر برای به خاطر سپاری و یادگیری واژه ها است. آن ها می توانند تصویر واژه را در کتاب داستان ببینند و به خوبی آن را یاد بگیرند.

خلاقیت:

یکی دیگر از پیشنهادات ما برای یادگیری واژگان است. ممکن است فرزند شما از کار کردن با قیچی و کاغذ و چسب لذت ببرد و بتواند با آن ها بازی کند پس چه بهتر که به او اجازه دهید تا تصوری که از یک واژه جدید دارد را در شکل و فرم یک کاردستی بسازد. مثلا از آن ها بخواهید تا یک خانه بسازند و یا حتی آن را نقاشی کنند و سپس وسایل داخل خانه را یکی یکی بکشند و نام ببرند. 

کلام آخر:

در پایان باید بگویم که در کل هر چه کلاس درس به بازی و سرگرمی  و قصه گویی برای بچه ها نزدیک تر باشد آن ها بهتر یاد خواهند گرفت و همین کار یادگیری را برای آن ها و آموزش را برای شما لذت بخش تر خواهد گرد. 

 

شما چه نظری دارید؟