راه های تقویت حافظه از طریق تغذیه

تقویت حافظه با تغذیه

تقویت حافظه با تغذیه

راه های تقویت حافظه از طریق تغذیه هم ممکن است. اما چگونه؟ مگر می شود؟ ما در اینجا به آن می پردازیم.فراموش کردنِ چیزها، بخش عادی زندگی است و برای همه ما اتفاق می افتد. این اتفاق هنگامی بیشتر رخ می شود که چندین کار را میخواهیم باهم انجام دهیم و شما به شدت سر شلوغی دارید. گرچه اگر این فراموشی مکرر در زندگی شما تکرار می شود و یا دارد به یک مشکل در زندگی شما تبدیل می شود، میتوانید با تغذیه طبیعی حافظه خود را بهبود بخشید.

داشتن یک رژیم مدیترانه ای:

بیایید با هم ببینیم که چطوری غذاهای مدیترانه ای میتوانند در بهبود حافظه به ما کمک کنند. غذاها و رژیم مدیترانه ای بارها مورد مطالعه قرار گرفته و تاثیر مثبت آنها بر روی حافظه و عملکرد شماختی ثابت شده است. این نوع رژیم همچنین به سلامت کلی بدن ما کمک کرده و  موجب بهبود و به  سلامت قلب، کنترل دیابت، چاقی، فشار خون بالا و آرتریت کمک می کند.

این نوع رژیم غذایی همچنین ثابت کرده است که موجب کاهش LDL می شود که همان کلسترول بد است که باعث مشکلات زیادی برای سلامتی می شود.

مصرف بیشتر سبزیجات و میوه ها:

عذاهای مدیترانه ای اغلب بر پایه رژیم های گیاهی است که مهم ترین آنها سبزیجات و میوه ها هستند در این نوع رژیم باید سعی کنید از پوره ی میوه و سبزیجات چندین وعده در روز استفاده کنید. و این چندین وعده به این معناست که بخش زیادی از وعده های غذایی خود را با میوه و سبزیجات پر کنید و دو یا سه وعده را هم به تنقلات دیگر اختصاص دهید.

غلات کامل:

بخش دیگری از رژیم مدیترانه ای استفاده از غلات کامل است. شما در این رژیم باید از مصرف غلات به مصرف غلات کامل روی بیاورید. سعی کنید گندم سیاه، گندم چاو دار،  کینوا، حبوبات، برنج قهوه ای، لوبیا را جایگزین نان، پاستا و آرد سفید کنید تا به تقویت حافظه شما کمک کنید.

مصرف آجیل و دانه های خود را افزایش دهید. آجیل و دانه ها دارای آنتی اکسیدان ها و چربی های سالمی هستند که می توانند حافظه شما را بهبود بخشند سعی کنید دانه های بیشتری را در رژیم خود جا دهید از جمله آجیل، پسته، دانه کنجد، گردو و بادام. می توانید آنها را یا به عنوان تنقلات خام بخورید و یا  به سالاد و سایر دستور العمل های غذایی خود اضافه کنید.

تقویت حافظه

همچنین می توانید برای مزه دار کردن غلات، از کره بادام زمینی یا سس کنجد برای غلات بهره برده و یا به عنوان یک دیپ در کنار سبزیجات و میوهای خود استفاده کنید. با این نوع رژیم مطمئن باشید که تمام چیزهای طبیعی را بدون روغن هیدروژنه دریافت می کنید.

استفاده از ادویه ها به جای نمک:

هنگامی که رژیم مدیترانه ای را برای بهبود حافظه خود دنبال کنید، باید میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید، زیرا مصرف زیاد آن می تواند باعث افزایش فشار خون و در نتیجه آسیب به مغز شود. بهترین کار این است که غذا را با گیاهان و ادویه ها مزه دار کنید تا با نمک. استفاده از برخی ترشیجات هم می تواند جایگزین خوبی باشد.تقویت حافظه

یک نکته این که هنگام استفاده از ادویه ها، مراقب باشید که با نمک مخلوط نشده باشند و تا جای ممکن نوع خالص آن را مصرف کنید.

تغییر مصرف گوشت:

در رژیم مدیترانه ای معمولا رد پایی از گوشت قرمز و خوک وجود ندارد و اگر هم باشد کم است. و به جای انها می توانید از غذاهای دریایی و ماهی های تازه حداقل 3 بار در هفته استفاده کنید تا بهبود حافظه شما کمک کند.همچنین می توانید همین مقدار مصرف مرغ را نیز در هفته داشته باشید.

تقویت حافظه از طریق تغذیه

اگر واقعا می خواهید از گوشت قرمز استفاده کنید مصرف آن را به هفته ای حداکثر یک یا دوبار برسانید.

مصرف چربی های سالم:

رژیم های مدیترانه ای حرکت از مصرف چربی های ناسالم مانند کره و روغن های هیدروژنه به مصرف چربی های سالم است که این چربی های سالم شامل روغن زیتون و کلزا و همچنین آنهایی است که در آوکادو یافت می شود، انواع مختلف چربی هایی  سبزیجات و میوه ها و آجیل وجود دارد.

شما همچنین می توانید چربی های سالم بیشتری از چربی های امگا 3 دریافت کنید که در ماهی قزل آلا، گردو، تن ماهی، فلفل، ماهی خاویاری، ساردین، سبزیجات و گوشت های خوراکی یافت می شود.

مصرف تخم مرغ و محصولات لبنی:

این رژِیم های مدیترانه ای شامل  محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست است که کمکی به بهبود حافظه شماست. البته مصرف اینها باید در حد اعتدال باشد که چربی اشباع شده آن برای شما زیاد مناسب نیست. و برای اینکه این چربی های اشباع شده را دریافت نکنید باید از تخم مرغ های بدون هورمون و آنتی بیوتیک و یا از لبنیات بدون چربی استفاده کنید.

تقویت حافظه از طریق تغذیه

خوردن سایر غذاها برای بهبود حافظه:

غذاهایی با ویتامین C  بالا بخورید. زیرا کلا غذاهای با آنتی اکسیدان بالا برای بهبود حافظه بسیار خوب هستند این غذاها شامل:

مرکبات، مانند پرتقال، لیمو، لیمو و گریپ فروت،فلفل دلمه ای، میوه های گرمسیری مانند انبه و پاپایا

مصرف غذاهای دارای ویتامین E:

این گونه غذاها نیز برای تقویت حافظه بسیار مناسب هستند. این غذاها برای استفاده در دستور العمل ها، تنقلات و کوکی ها مناسب هستند.غذاهای شامل ویتامین E عبارتند از:

آووکادوها
آجیل ها مانند بادام، فندق و گردو
دانه هایی مانند آفتابگردان، کدو و دانه های کنجد
سبزیجات سبز ،برگ سبز تیره، مانند  اسفناج، گردو، شلغم ، کلم و سبزی خردل.

غذاهای  با کاروتنوئیدها بالا را امتحان کنید:

غذاهایی که شامل کاروتنوئید هستند آنتی اکسیدان بالا دارند که برای بهبود حافظه عالی هستند. این ها اغلب زرد و نارنجی هستند و می توانند به دستور غذاها اضافه شوند یا به عنوان میان وعده خورده شوند. این غذاها عبارتند از:

سیب زمینی شیرین، تخم کدو، هویج و فلفل قرمز، زرد و نارنجی، خربزه و زردآلو، برگ سبز، کلم بروکلی و نخود فرنگی.

خوردن سایر غذاهای حاوی آنتی اکسیدان:

غذاهای دیگری وجود دارد که دارای آنتی اکسیدان های بالایی هستند که ممکن است به حافظه هم کمک کنند. سعی کنید آنها را هر روز به عنوان بخشی از وعده های غذایی، دستور العمل ها و یا تنقلات مصرف کنید. این غذاهای غنی از آنتی اکسیدان عبارتند از:

توت ها  مانند زغال اخته، تمشک، توت فرنگی
میوه ها مانند گلابی، سیب و انگور
آب میوه ها
سبزیجات مانند کنگر فرنگی یا آرتیشو، بامیه، کلم قرمز و گوجه فرنگی
چای سبز فرقی نمی کند گرم باشد یا سرد.
شکلات تلخ

از خوردن غذاهای مضر اجتناب کنید:

استفاده از قند را در رژیم غذایی خود محدود کنید. استفاده از شیرینی های صنعتی و یا آب نبات ها حافظه شم را با مشکل روبرو می سازد پس یا آنها را حذف کنیدو یا مصرف آنها را به کمتر از دو یا سه بار در هفته محدود کنید.

برای اینکه بتوانید مغز خود را پرورش دهید و مغزی مانند انیشتین داشته باشید ما ر اینجا هدیه

ارزنده ای برای شما داریم که تنها با یک کلیک می توانید آن را داشته باشید:

دقیقا همینجاست!!!

غذاهای فرآوری شده را قطع کنید:

غذاهای فرآوری شده اغلب مواد افزودنی دارند که برایسلامتی شما مناسب نیستند و به حافظه شما آسیب می رسانند. این غذاها شامل شکر یا جایگزین های شکر، روغن هیدروژنه و نگهدارنده ها است. این غذاها عبارتند از:

گوشت گاو
دانه های تصفیه شده: مانند نان سفید، برنج سفید و ماکارونی غنی شده
غذاهای آماده که حتی برچسب “کم چربی” یا “رژیم غذایی” دارند که اغلب حاوی قندهای اضافه هستند.

آموزش مکالمه

آموزش زبان

بهترین راه تقویت حافظه

آموزش مکالمه زبان

از چربی های اشباع شده اجتناب کنید:

چربی اشباع شده سطح بالایی از کلسترول دارند که در رگ های خونی و تشکیل پلاک می دهند. این پلاک های  افزایش یافته خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، دیگر گونه های زوال عقل و همچنین کاهش توانایی های شناختی و حافظه را به همراه دارد. سعی کنید غذاهایی با چربی اشباع شده را دو تا سه بار در ماه محدود کنید. غذاهایی که دارای چربی های اشباع هستند عبارتند از:

گوشت حیوانات و محصولات حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند و گوشت خوک، مگر اینکه ارگانیک باشند  و یا گوشت شترمرغ
پنیر، کره، گوشت خوک و پنیر کامل، شیر
محصولات گوشت فرآوری شده مانند سوسیس و گوشت گاو

 

مطالعه کنید  دیگر نگران آموزش زبان انگلیسی به کودکانتان نباشید

شما چه نظری دارید؟