4 ترفند عالی برای تند خوانی

4 ترفند برای تند خوانی

4 ترفند برای تند خوانی

با چه ترفندهایی می توان سرعت خواندن خود را افزایش دهیم؟

ما در اینجا 4 ترفند عالی برای تند خوانی را برای شما بیان می کنیم و توضیحاتی درباره آن به شما می دهیم که بتوانید در کمترین زمان ممکن با ترفند عالی تند خوانی آشنا شوید.

سن یادگیری خواندن و نوشتن در کودکان بین 5 تا 7 سال است اما این شروعی برای ای پروسه است. ما سطوح خواندن در طول سالیان متمادی، رشد کرده و بهبود می یابد، دایره لغات گسترش یافته و درک عمیق تری از مفاهیم خواهند داشت. به طور متوسط هر بزرگسال،  در هر یک دقیقه 200 کلمه را می تواند بخواند و این درحالی است که دانشجویان می توانند در همین مدت زمان، 325 کلمه بخوانند. میبینید که خواندن چیزی است که میتوانید روی آن کار کنید و آن را بهبود بخشید و همین خواندن می تواند کلید موفقیت در آزمون ها و کسانی باشد که زمان کمی برای مطالعه دارند.

 

تند خوانی با 4 ترفند حیاتی:

خواندن سریع تنها به معنای تنها روخوانی کردن سریع نیست بلکه باید درک و فهم مطلب بسیار بهتر از قبلا را هم همراه داشته باشد. اگر می خواهید اگر میخواهید سرعت خواندن شما بیشتر شده  وکارایی بالاتری داشته باشد، چهار حوزه زیر را به شما کمک می کند تا به آن برسید.و اما این 4 ترفند عالی برای تند خوانی کدام ها هستند در زیر توضیحات کامل آن را بخوانید و معجزه را در مطالعات خود ببینید.

4 ترفند خوب برای تند خوانی

4 ترفند خوب برای تند خوانی

 تمرکز:

تمرکز کردن به این معنا نیست که بگویید بر روی یک چیزی تمرکز کرده ام، بلکه نه گفتن به تمامی ایده ها و حواشی است که اطراف شما وجود دارد و دقت بیشتری داشته باشید. استیو جابز می گوید:من به تمامی کارهایی که انجا داده ام به همانقدر افتخار می کنم که به کارهای نکرده ام. زیرانوآوری یعنی نه گفتن به 1000 چیز.

تمرکز مهمترنی کلید خواندن سریع است که به معنای نه گفتن به تلفن، فیس بوک، توییتر و هر کار دیگری است و خواندن باید تنها چیزی باشد که بر آن متمرکزید.

 سرعت:

تکنیک هایی که به تندخوانی شما کمک می کند :

  • ابتدا بر روی سرعت خود تمرکز کنید، سطح درک شما با تمرین بهبود خواهد یافت.
  •  از یک نشانگر کتاب مثل انگشت یا خط کش استفاده کنید تا خط و نقطه ای که در آن هستید را گم نکنید.
  •  زمینه دیداری خود را گسترس دهید.
  •  حرکات چشم را کاهش دهید.
  •  هرگز با صدای بلند متن را برای خود تکرار نکنید زیرا عملکرد مغز شما از زبان شما بیشتر است.
  •  وقتی متنی را می خوانیم 80% زمان ما برای حرکت چشم از یک کلمه به کلمه دیگر تلف می شود.
  • برای اینکه بتوانید مغز خود را پرورش دهید و مغزی مانند انیشتین داشته باشید ما ر اینجا هدیه

    ارزنده ای برای شما داریم که تنها با یک کلیک می توانید آن را داشته باشید:

    دقیقا همینجاست!!!

 درک و فهم:

انواع مختلف متون برای خواندن به سطح درک و فهم بستگی دارد به عنوان مثال: سرعت خواندن کتاب هری پاتر با کتاب شیمی درسی شما یکی نیست. بنابراین، قبل از شروع به خواندن متن نوع متن و هدف خود را از خواندن تعیین کنید.

 به خاطر سپاری:

ما 50% از هر آنچه را که یاد میگریم فراموش می کنیم مگر اینکه آن را به طور مداوم تمرین کنیم. پس به خاطر داشته باشید که تمرین و تکرار پایه و اساس یادگیری است اما سوال اینجاست که چگونه این تمرین را انجام دهیم؟ در اینجا چند تکنیک برای تمرین و تکرار ارائه شده است:

  •  نکته برداری و یادداشت کردن یکی از مهمترین و کارآمدترین راه ها برای تمرین است.
  •  هر آنچه را که خوانده اید به یکی دیگر هم درس بدهید.
  •  نقشه ذهنی  به شما کمک می کند از هر چیزی چشم انداز داشته باشید تا بتوانید ارتباطات و ایده های جدید ایجاد کنید.
  •  استفاده از مونونیک ها یک ترفند بزرگ برای بهتر حفظ کردن مطالب است.

 حالا نوبت شماست:

اگر بر روی تسلط بر این 4 حوزه تمرکز کنید، سرعت خواندن شما مطمئنا بهبود چشمگیری خواهد یافت. این بدان معنی است که شما صدها ساعت مطالعه را صرفه جویی خواهید کرد و حتی نمرات تست خود را بهبود خواهید بخشید. به نظر من که ارزشش را دارد.

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

 

 

شما چه نظری دارید؟