نحوه ی استفاده از قانون جذب

نحوه ی استفاده از قانون جذب

نحوه ی استفاده از قانون جذب

معنای قانون جاذبه چیست؟

قانون جاذبه یک امر همگانی است و اینکه چرا این قانون را به ابن نام می خوانند این است که اگر شما خود را از یک ساختمان 10 طبقه به پایین پرتاب کنید حتما خواهید مرد؛ جاذبه زمین شما را سمت خود می کشد و شما می میرید این قانون در مورد همه صدق می کند و بچه و خردسال و بزرگ و پیر و رئیس جمهور و فقیر و غنی نمی شناسد. این مقاله و چند مقاله بعدی در مورد نحوه استفاده از قانون جذب است. 

مقدمه:

اصلا برای این قانون فرقی نمی کند که شب است یا روز، عید است یا عزا. بلکه به کار خود ادامه می دهد و این  امر بدان معناست که این قانون امکان ندارد از کار بیفتد یعنی مثلا بگوید: اوه این فرد رئیس جهور است و امروز روز تولدش است و حقش نیست که به زمین بیفتد.

پس چون همگانی است چیزی به عنوان استثنا و شایستگی و عدم شایستکی وجود ندارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که نحوه ی استفاده از قانون جذب؛ چیست و ابتدا به شناخت آن می پردازیم.

چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟

یک امر دیگر مهم که در مورد قانون جاذبه وجود دارد این است که اصلا ربطی به میزان دانش و باور شما ندارد. اینکه بگویید من به جاذبه زمین باور ندارم و اگر خودم را پرت کنم دماغم نمی شکند؛ این امر درست نیست و یا اینکه بگویید نمی دانستم که اگر خود را پرت کنم؛ به زمین می افتم؛ در هر صورت برای شما اتفاق می افتد و این میزان ایمان شما به این قانون و یا میزان درک و دانشی که از آن دارید؛ بر اتفاقی که می افتد تاثیری نمی گذارد این قانون کار خود را انحام می دهد. 

از مکافات عمل غافل مشو   / گندم از گندم بروید جو ز جو

این ضرب المثل هم می تواند مثال خوب دیگری از قانون فیزیکی و طبیعی دنیای ماوراء و نحوه ی استفاده از قانون جذب باشد. یک کشاورز وقتی بذر توت فرنگی را در زمین خود می کارد منتظر برداشت سیب زمینی نیست و از این محصول خود انتظاری جز توت فرنگی ندارد؛ زیرا می داند این یک قانون است و همگانی است. امر دیگری که او به آن واقف است این است که بدون کاشتن آن بذر، توت فرنگی نخواهد رویید؛ پس می داند که باید کاری انحام دهد و بذری را بکارد تا بتواند در زمان مناسب آن را درو کند. 

مقالاتی که ممکن است برای شما مفید باشد:

چگونه افکار مراحم را به مراحم تبدیل کنیم؟

راه های موفقیت در زندگی زناشویی

راهکارهای ناب افزایش اعتماد به نفس

قانون علت و معلول و تاثیر آن در جذب:

 این قانون مقدمه و اصل بسیاری از دانش های روز است؛ در مثال کشاورز، او باید بداند که باید کاری را انحام دهد تا علتی ایجاد گردد. و بعد معلولی پدید آید. به این معنا که برای برداشت سیب زمینی باید حتما بذر آن کاشته شود؛ تا بتوان آن را برداشت کرد. در هوا و بدون هیچی نمی توان انتظار داشت که سیب زمینی به بار بنشیند. 

در این قانون همیشه یک علت خاص معلول خاصی را به همراه دارد؛ مثلا علت بارش باران وجود ابرهای متراکم است به این معنا که اگر در آسمان آفتاب داغ و آسمان صاف باشد؛ نمی توان منتظر باران بود.

پس ابرها علت و باران معلول است. پس همیشه یک رابطه ی مستقیم بین این ها وجود دارد. ابر متراکم، باران به وجود می آورد و ما انتظار دیگری از آن نداریم. به عبارت دیگر می توان با شناخت معلول ( سیب زمینی) به ویژگی های علت ( بذر سیب زمینی) پی برد. تا بفهمیم وقتی در زمینی سیب زمینی رشد کرده حتما علت آن کاشت بذر سیب زمینی بوده نه چیز دیگر. این قانون و چند قانون دیگر که در ادامه می آید درباره نحوه ی نحوه ی استفاده از قانون جذب است.

قوانین ذهنی:

همانطور که در مثال های بالا ذکر شد؛ قوانین طبیعی مثل قانون جاذبه، قانون علت و معلول و … همگی برای همگان ثابت است و استثنایی در آن ها وجود ندارد. ذهن هم از این قوانین مستثنی نیست و برای خود قوانین ثابتی دارد.

این قوانین وجود دارند و صرف اینکه کسی به آن ها باور ندارد و یا دانشی درباره آن ها ندارد. این قوانین را نقض نمی کند. اما می توان به محض آگاهی از حضور آن ها، از آن ها بهره برد.

مثالی برای قوانین ذهنی برای فهم قانون جذب :

مثلا قانون جاذبه زمین همیشه وجود داشته و باعث میشده افراد بر روی زمین به راحتی حرکت کنند و کارهای خود را پیش ببرند اما تا هزاران سال انسان ها در طول تاریخ از وجود آن ناآگاه بودند. اما آیا باعث شد که افراد بر روی هوا معلق باشند؟ خیر. پس نا آگاهی آن ها چیزی را تغییر نداده و قانون جاذبه کار خود را کرده است. در مورد قوانین ذهن هم این امر وجود دارد. 

نحوه ی استفاده از قانون جذب چه کمکی به ما در زندگی می کند؟

با درک و آگاهی از قوانین ذهنی می توانید به راحتی بر آن ها مسلط شده و آن ها را به کار ببرید. اگر مغز شما را به یک کامپیوتر لوکس و شیک تشبیه کنیم. می توان گفت که یک کامپیوتر حتی گران ترین نوع آن در صورتی که نتوان از آن استفاده کرد؛ هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. پس باید نرم افزارهای کاربردی خود را بر روی آن نصب کنید؛ تا سخت افزار در کنار نرم افزار بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. نرم افزار مغز شما همان درک قوانین ذهنی است.

با این توضیحات تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی ذهن خود مسلط شوید.

چگونه باید قوانین ذهنی را یاد بگیریم؟

متاسفانه در سراسر دنیا کسانی که از این قوانین اطلاع ندارند؛ خود را تسلیم حوادث خارج از خود می دانند. و اینکه باور دارند هر اتفاقی که می افتد به این دلیل است که دنیای خارج بر آن ها مسلط است. اما چنین نیست. در مثال های بالا خوانیدیم که تا علت نباشد معلولی وجود نخواهد داشت. به این معنا که اگر دانه نباشد؛ توت فرنگی هم وجود نخواهد داشت.

به همین دلیل حوادث بیرونی معلول هستند و چیزی که آن ها را ایجاد می کند یعنی علت آن ها  تفکر شما است.

بهتر است بدانید که تفکر سر منشأ تمامی حوادث و تمامی چیزهایی است که در دنیا وجود دارد.

پل، خانه، تصادف، جنگ، ترانه و هزاران اتفاق دیگر که ما روزانه در اطراف خود می بینیم؛ قبل از تمامی آن ها یک تفکری وجود داشته است. 

وقتی به این نتیجه برسید که این افکار شما هستند که علت تمامی اتفاقات اطراف شما است. می توانید به راحتی کنترل آن را به دست گرفته و از بروز خیلی از جریانات ناخوشایند زندگی خود جلوگیری کنید.  بدانید چیزی که اکنون دارید و هستید محصول تفکر شما است و این بذر را شما سال ها قبل در فکر خود کاشته اید. اکنون در حال برداشت آن هستید. این امر یکی از شگفت انگیزترین معجزات است. و به این معنی است که هیچ کسی نمی تواند به جای شما فکر کند. این کلید رسیدن به آزادی و آمال و آروزهای شماست.

اما چگونه از طریق قانون جذب می توانیم به تمامی آروزهای خود برسیم؟

👇

این مطلب را در مقاله بعدی دنبال خواهیم کرد…

 

کلام آخر:

ما را از پیشنهادات و نظرات خود بی نصیب نکنید و حتما با ما در ارتباط باشید و اگر مطلبی برای شما مفید بوده حتما به ما بگویید و یا اگر دوست دارید درباره ی مطلب خاصی برای شما مقاله بنویسیم حتما به ما پیشنهاد دهید. به شما پیشنهاد می کنیم حتما مقاله نحوه ی استفاده از قانون جذب را مطالعه کنید. 

مطالعه کنید  آموزش زبان دوم به کودکان

شما چه نظری دارید؟