سریع ترین روش افزایش قدرت حافظه

سریع ترین روش افزایش قدرت حافظه

سریع ترین روش افزایش قدرت حافظه

یادگیری قسمت های مختلفی دارد که در اینجا استاد مرتضی جاوید آن را بیان می کند.یک قسمت یادگیری درک و فهمیدن است و بحث بعدی بحث حافظه، نحوه ی تقویت حافظه است. این دو را باید کاملا از هم جدا کرد. اینکه ما یک مطلبی را درک می کنیم دلیل بر این نیست که در حافظه ما بنشیند همانطور که اگر مطلبی به حافظه بسپاریم دلیل بر درک آن موضوع نیست.

مقدمه 

در مقوله ی درک باید یک مطلب را خواند و فهمید و زمانی که ما یک مطلب را درک می کنیم نباید دغدغه ی حفظ و به خاطر سپاری اطلاعات را داشته باشیم چون در این صورت تونایی مغز تقسیم می شود؛ انرژی افت می کند و هیچ گدام از مقوله ها (حفظ و درک) درست صورت نمی پذیرد. زیرا با این کار دچار وسواس های مطالعه می شویم و در طول مطالعه بارها متن را می خوانیم که فراموش نکرده باشیم.

برای هرکدام از این موارد باید جداگانه اقداماتی را انجام دهیم:

پس برای درک یک متن باید ابتدا دل و روده یک متن را بیرون ریخت یعنی کلید یابی  کرد و نکات مهم را در نطر گرفت و دور نکات مهم خط می کشیم و یادداشت برداری می کنیم و نکات مطالعه مؤثر را رعایت می کنیم.

(می توانید در این قسمت در موردچند روش یادداشت برداری که یادگیری تو متحول می کنه و موثرترین راه ها مطالعه را ملاحظه فرمائید.)

سریع ترین راه افزایش حافظه

سریع ترین راه افزایش حافظه

پس از انجام این کار به یادداشت ها و کلیدهایمان بر می گردیم و آن ها مرتب و دسته بندی می کنیم؛ مثلا به صورت طرح شبکه ای برای مطالعه،mind map و … این کار کمک می کند تا بهتر اطلاعات را به خاطره بسپاریم و با یک نگاه به آن ها می توانیم به راحتی به یاد بیاوریم که مطلب در چه مورد بود.

پس تا اینجا فهمیدیم که درک مطلب و به خاطر سپاری آن دو مقوله جداگانه است که ما باید به صورت جدا جدا به آن بپردازیم. 

رابطه بین درک مطالب و یادگیری زبان انگلیسی

اما تمام این مسائل و مقدمات را چیدیم که به بحث زبان برسیم. به این معنا که وقتی ما در بحث مکالمه در حال یادگیری یک قالب هستیم (همانطور که می دانید روش استاد مرتضی جاوید قالبی است و نیازی به سواد و گرامر و هوش و استعداد و این موارد ندارد.) در این بحث اول مبحث درک مهم است. مثلا یک قالبی را پیدا کرده و شروع به جمله سازی می کنیم: 

مثلا :

برای پرسیدن سؤال از کسی می توانیم از عبارت  shall I  استفاده کنید که به عنوان قالب است و امکان ساختن هزاران جمله را دارد. 

?shall i study

?shall i open the door

?shall i sleep

?shall i come

?shall i write

 و هزاران مدل دیگر در نوشتن جملات و قالب ها که می توان با همین یک عبارت ساخت.

چگونه با قالب ها درک مطلب اتفاق می افتد؟

در این جاست که درک کردن اتفاق می افتد و خیلی راحت می توانید این قالب ها را درک کنید و البته نا گفته نماند که حافظه هم فعال می شود و می بینیم که خیلی راحت تر می توان آن ها را یاد گرفت و به حافظه سپرد. که می توانید به مقاله سریعترین روش افزایش تقویت حافظه نگاهی بیاندازید. 

سیکل مرور مطالب برای افزایش حافظه به چه صورت است؟

پس ما مرحله اول یعنی درک مطلب را پشت سر گذاشتیم اما تنها این درک ضامن ماندگاری نیست. اما برای این که این اطلاعات را فراموش نکنیم باید آن ها را مرور کنیم. و راهکارهای حافظه را به کار بگیریم. یکی از همین متدها مرور مطالب است که یک سیکل مشخص دارد و باید آن ها را به صورت یک روز بعد،سه روز بعد، ده روز بعد و یک ماه بعد و چهار ماه بعد آن ها را مرور کنیم. 

کلام آخر برای افزایش قدرت حافظه :

اما گاهی ما حتی با مرور مطالب هم باز در یادآوری مطالب مشکل داریم و مطالب از ذهن ما می پرد می توان از تکنیک ها دیگری استفاده کرد. مثلا متد ضبط کردن. به این ترتیب که مثلا یک مطلب را بخوانیم و زمانی که میخوانیم صدای خود را ضبط کنیم و این کار را در زمان مرور انجام می دهیم نه در هنگام یادگیری. این کار معجزه می کند البته این یک راه حل نهایی است و برای کسانی است که حافظه خیلی خیلی ضعیفی دارند.

اما تمامی این تکنیک ها و صدها تکینک دیگر در پکیج های حافظه ی استاد مرتضی جاوید موجود است و می توانید با تهیه آن ها کاملا خود و حافظه خود را گارانتی کنید. 

 

مطالعه کنید  چطور به انگلیسی آدرس دهیم ؟

سوالات متداول

تکنیک استاد مرتضی جاوید برای افزایش حافظه در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

به‌طور کلی روش استاد جاوید قالبی است و نیازی به هوش، استعداد، سواد و گرامر ندارد.

برای افزایش حافظه باید مطالب را چگونه مرور کنیم؟

باید آن‌ها را ۱ روز بعد، ۳ روز بعد، ۱۰ روز بعد، ۱ ماه بعد و ۴ ماه بعد مرور کنید.

برای یادآوری راحت‌تر مطالب و افزایش حافظه می‌توانیم از چه تکنیک‌هایی استفاده کنیم؟

متد ضبط کردن تأثیر زیادی در یادگیری و یادآوری دارد به این صورت که باید وقتی مطلبی را می‌خوانید هم‌زمان صدای خود را ضبط کنید. این کار باید هنگام مرور انجام شود نه هنگام یادگیری.

شما چه نظری دارید؟