ترفندهای مقابله با کرونا

ترفندهای مقابله با کرونا

ترفندهای مقابله با کرونا

 

این روزها همه جا صحبت از کرونا است در تمامی فضاهای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر و همه و هم کس درباره کرونا حرف می زنند. تمامی متخصصین، پزشکان، پیر و جوان و همه همه درباره ی این ویروس حرف می زنند. درست است ما همه جسممان را قرنظینه کرده ایم؛ و ترفندهای مقابله با کرونا را با نکات بهداشتی رعایت می کنیم؛ دست هایمان را چندین بار می شوییم، با هم روبوسی نمیکنیم، دست نمی دهیم؛ تغذیه ی درستی را دنبال می کنیم و از عسل و سیاه دانه، سیر، مایعات زیاد بهره می بریم و مزاج خود را گرم نگه می داریم. همه این موارد رعایتشان واجب است و راه درستی را می رویم؛ اما مهم تر از پاک سازی جسم، پاکسازی روح است. نشنیدید که می گویند:

” از هر چیزی که بترسی سرت میاد” .

در ادمه ترفندهای مقابله با کرونا را برای شما توضیح خواهیم داد.

آیا تا کنون در چنین شرایطی بوده اید:

مثلا وقتی خیلی عجله دارید تاکسی ها غیب می شوند. اما وقتی بیخیال هستیم هزاران تاکسی جلو پای ما سبز می شود.

وقتی ما رانندگی می کنیم و عجله داریم ترافیک بیشتری ایجاد می شود.

وقتی ماشین را به کارواش نمی بریم؛ بارانی نمی بارد. به محض خروج از کارواش باران شروع به باریدن می کند.

سر کلاس های درس با خود همه اش تکرار می کنیم که استاد یا معلم از من نپرسد و دعا دعا می کنیم که سؤالی از ما پرسیده نشود؛ اما دقیقا اولین نفر و تنها کسی که از او سؤال پرسیده می شود؛ ما هستیم و ما را صدا می زند و دقیقا برعکس روزی که با آمادگی کامل سر کلاس حاضر می شوید از تنها کسی که سؤال پرسیده نمی شود شمایید.

اما دلیل این امر چیست و چه رازی در آن نهفته است؟

زیرا ذهن ما زیاد به فعل ها توجه نمی کند؛ و به تصاویر توجه می کند. ما در زندگی باید چیزهایی را که می خواهیم طلب کنیم و روی آن ها تمرکز کنیم زیرا ذهن تصاویر را می بیند. ضمیر ناخودآگاه ما زیاد تفاوتی بین جمله های  ” سیگار بکشید.” و ” سیگار نکشید” قائل نمی شود زیرا کلمه سیگار را تصویر سازی می کند.

“عجل برگشته می میرد نه بیمار سخت…”

چیزی که مهم است این است که کمی احتیاط کنیم اما ترس ما در حد معقول باشد. به جای اینکه خانه نشینی را به عنوان یک حادثه و یک اتفاق بد قلمداد کنیم و تنها از این زمان خانه نشینی به جستجوی مطالب منفی اختصاص دهیم؛ به مطالب مثبت، زیبایی ها و طبیعت بپردازیم. بهتر است بر روی بیماری کرونا تمرکز نکنیم بلکه روی کلام مثبت، آهنگ های مثبت، فیلم های مثبت، دوستان مثبت و تمامی نعمت ها و داده هایی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته است به آن ها بیاندیشیم و بر آن ها تمرکز کنیم.

وقتی با خدا رفیق باشید حتما هوای شما را خواهد داشت. یکی از دوستان من در دوران دبیرستان سه بار سردخانه رفته بود ولی خبری از مرگ و میر این شخص نبود. پس :

عجل برگشته می میرد نه بیمار سخت.

من هم عزیزانی دارم که نگران آن ها هستم. شاید پیام این بیماری این بود که ما بیشتر قدر داشته هایمان را بدانیم؛ چقدر خوب بود که می توانستیم زمانی همدیگر را بغل کنیم، دور هم جمع شویم، روبوسی کنیم و با هم باشیم. اما قدر این باهم بودن ها را نمی دانستیم. به قول دکتر شریعتی:

لحظه های را گذراندیم که به خوشبختی برسیم اما غافل از آن که خوشبختی همان لحظه ها بودند.

دوستان هیچ کسی همه چیز را با هم ندارد. پس بهتر است بر روی هر آنچه که داریم متمرکز باشیم؛ همین که هست و همین چیزهایی که داریم. همه ما روزهای سختی در زندگی خود داشته ایم و دشواری های زیادی را از سر گذرانده ایم گاهی مشکلاتی پیش آمده که گاهی فکر می کردیم که بعد از آن دیگر زندگی معنایی ندارد اما آن ها را گذرانده ایم و اکنون اینجا نشسته ایم و به زندگی خود ادامه می دهیم.

مقابله با کرونا

مقابله با کرونا

خیلی وقت ها اتفاقاتی برای همه ما افتاده که در آن لحظه فکر کردیم من چرا و چرا این اتفاق برای من افتاد؟

اما به مروز زمان خدا را به خاطر آن اتفاق شکر کرده ایم چون به این نتیجه رسیده ایم که به نفعمان بوده است.  در واقع زندگی یک پازل است و همه این اتفاقات برای کامل کردن این پازل است و ما باید همه آن ها را از سر بگذرانیم تا مرحله ی بعدی زندگی خود را شروع کنیم. این روزها هم می گذرد و سال های بعد به این روزها می خندیم و تنها خاطره ای از این دوران برای ما می ماند.

اما تنها کسی این وسط ضرر خواهد کرد که زمان را از دست بدهد و در واقع عمر خود را تلف کند و تمام زمان خود را در فضای مجاری برای دیدن کلیپ های منفی هدر می دهد.

دانستن تعداد کسانی که در این مریضی جان باخته اند چقدر اهمیت دارد؟ گاهی اوقات آمار افرادی که فوت می کنند در حوزه هایی مانند آنلوفنزا، تصادفات جاده ای، سرطان و دیگر زمینه ها خیلی بیشتر از کرونا است. 

پس بیایید از مین لحظه همین الان به خود قول بدهیم که پیام آور صلح و شادی باشیم و از این فرصت برای مطالعه بیشتر یک کتاب که سال ها و یا ماه هاست گوشه کتابخانه ما افتاده استفاده کنیم و یا به یادگیری یک مهارت جدید بپردازیم .مطمئن باشید این یک فرصت فوق العاده است. ما بیماری کرونا را شکست خواهیم داد و به آن می گوییم:

” کرونا، برونا”

 

مطالعه کنید  حافظه چگونه عمل می کند؟

شما چه نظری دارید؟