بهترین راه برای پیشرفت در کار

چگونه در کار خود پیشرفت کنیم؟

هر رهبری دوست دارد بهترین عملکرد را از تیم خود ببیند. در مورد استارت آپ ها اهمیت یادگیری  در مورد شغل و پیشرفت مستمر در کار چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. اما چگونه محیطی را ایجاد کنیم که در آن افراد بتوانند در کنار هم سریع تر رشد کنند. در ادامه به شما خواهیم گفت بهترین راه برای پیشرفت در کار چیست؟ نظر شما چیست به نظر شما چگونه می تواند در کار پیشرفت کرد و جلو رفت؟

مقدمه:

سال ها تحقیقات از افراد سرشناس و استارت آپ های معروف و موفق ما را به این پاسخ رسانده است که باید مدام  به افرادی که برای شما کار می کنند؛ بازخورد بدهید. هر کارفرما و هر استارت آپی باید نحوه ی برخورد و بازخورد را یاد بگیرید. گاهی اوقات این بازخوردها به نتایج مطلوبی منتج می شود اما گاهی اوقات هم این گونه نیست. 

اما بازخورد چیست؟

بازخورد – (اسم) اطلاعات مربوط به واکنش به یک محصول، عملکرد فرد از یک کار و غیره که به عنوان پایه ای برای بهتر شدن استفاده می شود. (فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد)

اصطلاح بازخورد به قدری مهم است که گاهی آن را به عنوان ارتباط هم معنی می کنند. بازخورد به عکس العمل شخص اشاره دارد. طبق این تعریف نصیحت به معنای بازخورد نیست؛ سؤال پرسیدن بازخورد نیست؛ داشتن مکالمه ساده هم بازخورد نیست. 

دانستن برتر بودن بازخورد به تمامی موارد بالا بسیار مهم است. این بازخورد به این معناست که مدیران باید به هم تیمی های خود درباره رفتار و عملکرد آن ها واکنش نشان دهند تا به پیشرفت آن ها کمک کنند. اما آیا این بهترین کاری است که مدیران انجام می دهند؟ و آیا بهترین راه برای پیشرفت در کار است؟

اما علوم اعصاب جواب می دهد که این بهترین کار مدیران نیست؛ مخصوصا اگر بازخورد مثبت نباشد. 

وقتی افراد بازخورد دریافت می کنند می توانند از آن به عنوان یک تهدید یاد کرده و در برابر آن واکنش دفاعی از خود نشان دهند. دانشمندان کشف کرده اند که وقتی یک بار این بازخورد داده شد؛ دقیقا همان جاست که یادگیری مهار می شود. به عبارت دیگر گاهی اوقات حتی بازخورد مثبت هم مانع از یادگیری می شود. 

خط لوله توسعه

دیوید پترسون مدیر و رهبر اجرایی در Google است. در مقاله ای که در کتابچه راهنمای مربیگری مبتنی بر شواهد منتشر شده است، پترسون چارچوبی به نام خط لوله توسعه را ارائه می دهد، به نام “شرایط لازم و کافی برای یادگیری” :

بهترین راه برای پیشرفت در کار

بهترین راه برای پیشرفت در کار

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی به بچه های پیش دبستانی

تمامی این 5 مورد برای یادگیری عمیق و مؤثر باید اتفاق بیفتند. بنابراین اگر می خواهید رفتارها تغییر کند؛ باید محدودیت  ها را از بین برد.  پیترسون فهمید که مشکل یادگیری در محددویت است؛ اگر محدوددیت را برداریم؛ یادگیری افزایش پیدا می کند.

 

مثال برای خط لوله توسعه :

بیایید با هم یک مثال را دنبال کنیم؛ فرض کنید. یکی از هم تیمی های خود را تصور کنید که زیاد کار می کند؛ آن ها قبلا فهمیدند که باید برای این که به هم تیمی های خود کمک کنند و کار آن ها را به عهده بگیرند. باید زیاد کار کنند. اما نگران این هم هستند. زمان کافی برای انجام مؤثر این کار را هم نداشته باشند.

در این سناریو، افراد تیم بینش، توانایی و فرصت لازم برای کمک را دارند اما فاقد انگیزه و مسئولیت پذیری هستند. ما اغلب وقتی مسئولیت کاری را نمی خواهیم به عهده بگیریم می گوییم وقت نداریم.

ممکن است فکر کنید که دادن بازخورد در چنین شرایطی ممکن است بینش و انگیزه افراد را افزایش دهد؛ اما پیترسون معتقد است که ممکن است یک رویکرد قوی تر هم وجود داشته باشد.

چگونه بینش و انگیزش را افزایش دهیم؟

پیترسون برای این امر چهارچوبی را معرفی می کند که می تواند در افزایش بینش و انگیزش افراد کمک کند و آن را GAPS نامید:

بهترین راه برای پیشرفت در کار

بهترین راه برای پیشرفت در کار

 

بازخورد در قسمت سمت چپ پایین قرار گرفته است. اگر چه این تنها فاکتور نیست. بسیار مهم است که اهداف و ارزش های یک نفر، باور فرد در مرود کارهایی که می تواند و یا نمی تواند انجام دهد؛ و عواملی که موجب موفقیت او در نقش خودش شده است؛ باید کاملا روشن و مشخص شود.

دیدگاه پیترسون :

خرد عمومی به ما می گوید كه به دیگران كمك كنید تا با بازخورد بیاموزند، اما رویكرد مؤثرتر این است كه به شخص كمك كنیم تا در مورد اینکه کجا می خواهد برود فکر کند. در واقع بر روی اهداف و فاکتورهای موفقیت خود تامل کند.

این یک تجدید نظر بسیار قدرتمند است؛ کارفرماهایی که می خواهند یادگیری تیم خود را به حداکثر برسانند. باید حرف زدن درباره رشد فردی و تیم را جایگزین بازخورد کرد. در واقع هر چه بازخورد کمتر باشد؛ رهبری بیشتر می شود.

چگونه می توان پیشرفت تیم خود را تسریع بخشید:

برای روشن تر شدن مطلب باید گفت که منظور از این مقاله این نیست که بگوییم از دادن بازخورد به تیم خود دست بردارید. همانطور که قبلاً هم گفتیم، تشویق همه افراد و دادن بازخورد به آن ها، مزایای خود را دارد. با این حال، مکالمات یک به یک در مورد توسعه فردی و گروهی می تواند به شما کمک کند عمیق تر شده و یادگیری تیم خود را فراتر از بازخوردهای ساده ببرید.

مرحله 1: فرض بر اینکه محدودیت وجود دارد:

هم تیمی شما، در خط لوله توسعه، در کجا قرار دارد؟ آیا آنها می دانند که در مرحله بعدی باید توسعه یابند؟ آیا آنها برای انجام این کار انگیزه دارند؟ آیا آنها توانایی های لازم و فرصتی برای عملی کردن آنها دارند؟
محدودیت های مختلفی وجود دارد. در این مرحله، شما مطمئنا این محدودیت ها را نخواهید فهمید. اما تشکیل یک فرضیه به شما کمک می کند تا مکالمه را روی سؤالات پربار متمرکز کنید.

مرحله 2: تکرار و بررسی

در جدول زیر یک سری سؤالات وجود دارد که می توانید به عنوان نمونه آن ها را داشته باشید:

راه پیشرفت در کار

بهترین راه های پیشرفت در کار

مرحله 3: نتیجه گیری و محکم کردن گام های بعدی

در طی یک مکالمه ، هم تیمی شما ممکن است بینش ، قابلیت ها و انگیزه پیشرفت را کشف کند. برای پایان دادن به آن، از آن ها بخواهید هر آنچه را که دریافت کرده اند از این مکالمه با شام به اشتراک بگذارند و آن ها را با صدای بلند برای شما بیان کنند این کار باعث می شود که یادگیری افزایش یابد.

از آن ها بپرسید بعد از این می خواهند چه کاری کنند؟ چشم اندازه ها متاسفانه خیلی زود گذر هستند؛ پس بسیار مهم است که مرحله بعدی به خوبی روشن کنید. هر چه گام بعدی کوچکتر و مشخص تر باشد؛ احتمال به وقوع پیوستن آن ها بیشتر است. سپس از آن ها بپرسید آیا می خواهید مسئولیت بیشتری را تقبل کنید؟

بازخورد یا رهبری:

دفعه بعد که شما خواستید به تیم خود بازخورد دهید، مکث کرده و تأمل کنید. کدام یک برای آنها با ارزش تر است – بازخورد یا هدایت؟

استفاده از یک نفر برای هدایت تیم تان در جاهایی که برای آنها مهمتر است، بزرگترین فرصتی است که باعث پیشرفت شما می شود. از این شانس برای هدایت آنها استفاده کنید ؛ به زودی نتایج را خواهید دید.

بیشتر بخوانید : بهترین کلاس زبان انگلیسی

شما چه نظری دارید؟