چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت دوم

شاید عنوان این مقاله یعنی چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت دوم برای شما کمی عجیب و دست نیافتنی باشد. خصوصا در این شرایط مالی و اوضاع اقتصادی کشور همگی به گونه ای نا امید شده ایم. اما مسئله ی دیگری که وجود دارد این است که خیلی ها در همین شرایط بد هم با دیدگاه بزرگی که دارند حتس درآدم خد را چندین برابر کرده اند. تنها کافی است به گونه ای دیگر بنگریم و راه های درآمد زایی را بلد باشیم. رؤیا سازی یکی از مهمترین کارهایی است که افراد ثروتمند روش آن را خوب بلدند.

مقدمه:

در مقاله قبلی قبلی یعنی چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت اول 2 تا از راه کارهای پولدار شدن و البته میلیونر شدن را برای شما بازگو کردیم؛ اگر آن مطالب را هنوز مطالعه نکرده اید توصیه می کنیم که ابتدا سراغ مقاله قبلی رفته تا کاملا متوحه شوید داستان از چه قرار است؟ 

حال که مطالعه کردید سراغ سومین راه کار برای میلیونر شدن می رویم: 

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم

با ما باشید😊

3. هر روز برنامه ای را برای خود بچینید که روند زندگی تان صعودی باشد:

احساس کنید که آرزوی شما برآورده شده است. خب پس شما یک چشم اندازه بزرگ از آرزوهای خود ترسیم کرده اید که دقیقا از احساسات و خواست شما الهام می گیرد. پس شما هم چشم انداز دارید و هم اهداف کوتاه مدت که هر 30 روز یکبار می نویسید؛ اما چیزی که نیاز دارید این است که در اوج بودن برنامه ی روتین هر روزه شما باشد.

اگر هر روز خود را وارد این جریان کنید؛ و دست به کار شوید و با آن زندگی کنید؛ واقعا حس خوبی به شما دست خواهد داد. مدیریت و سازماندهی زندگیتان وظیفه ی شماست. در روانشناسی مثبت، وضعیت در جریان بودن به عنوان بودن در منطقه ذهنی معنی می شود. که کاملا غرق در احساس، متمرکز و پر انرژی هستید؛ درگیری کامل با روند دارید و از آن شرایط لذت می برید.

آیا تا حالا برای میلیونر شدن؛ قورباغه ات رو قورت دادی؟

در واقع این کار با غرق شدن در آن کار و فراموش کردن زمان و مکان به دست می آید. این کار یک روش عالی است که کارکرد بسیار بالایی دارد و با بالا رفتن عملکرد شما، اعتماد به نفس شما هم افزایش می یابد. اعتماد به نفس باعث ایجاد هیجان و تصویرسازی می شود؛ و همین هیجان و تصویر سازی باعث می شود که در مورد زندگی خود بزرگتر و متفاوت تر فکر کنید. 

با توجه به این نکته باید بررسی کنید. پس چرا  بیشتر مردم در جریان این اتفاقات نیستند و کاری برای خود نمی کنند. اولین قدم شما برای افتادن در جریان تغییر خود و زندگی تان از همان اول صبح آغاز می شود؛ اما بیشتر مردم به صورت انفعالی عمل می کنند و حاضر نیستند خود در ایجاد جریانی بهتر فعالیتی داشته باشند. 

چگونه محیط بر میلیونر شدن ما تاثیر دارد؟

افراد، محصول عادت ها نیستند بلکه محصول محیط ها هستند. افراد بیشتر زندگی خود را طراحی نمی کنند. بلکه این زندگی   جریان زندگی است که آن ها و زندگی شان را تغییر می دهد. و تحت کنترل دارد و افراد نمی خواهند برای این تغییرات کاری انجام دهند. شما خود باید جریان زندگی خود را طراحی کنید و سپس برای انجام آن متعهد باشید.

گنجاندن هدف های خود لابه لای کارهای روزمره :

وقتی صحبت از کارهای روزمره می شود، هدف اصلی این است که خود را در اوج قرار  دهیم. فعالیت های مفیدی برای جلب توجه شما وجود دارد.
ابتدا باید محیط خود را تغییر دهید تا طرز فکر خود را تغییر دهید. شروع به تجسم و تصور آینده دلخواه خود کنید. با قدرت تأیید کنید که می خواهید به آن آینده برسید. فلورانس شین اظهار داشت: “ایمان می داند که قبلاً دریافت کرده است و به همان ترتیب عمل می کند.”
این چیزی است که کارهای روزمره صبح شما ذهن شما را در آینده خود قرار می دهد. شما از نظر عاطفی متعهد و با آن آینده ارتباط برقرار می کنید. شما آن فردی هستید که در آینده می بینید.

بازیگر زندگی خود باشید:

به همین دلیل است که ما می گوییم نباید ثبات داشت. شما باید اصرار به داشتن زندگی گذشته را رها کنید و سعی کنید در بودن به آن چیزی که می خواهید تلاش کنید. اگر می خواهید میلیونر شوید؛ باید مثل آن ها رفتار کنید. یک سری تحقیقات بر روی مغز بازیگران با استفاده از دستگاه MRI  انجام داده اند و متوجه شده اند که وقتی بازیگران وارد یک نقش خاصی می شوند؛ مغز ان ها تغییرات چشمگیری را نشان می دهد.

پس شما باید هر روز صبح نقش یک آدم پولدار را بازی کنید؛ به جای اینکه خاطرات و عادت های گذشته خود را مدام برای خود تداعی کنید.

می توانید شرایط زندگی و چیزی را که می خواهید به آن تبدیل شوید را برای خود تکرار کنید:

  • خود را تصور کنید.
  • خود را احساس کنید.
  • فرض کنید که آرزوی شما برآورده شده است.
  • آن واقعیت را در مورد خود تایید کنید.
  • مطمئن باشید هر آنچه را که می خواهید، می توانید داشته باشید.
  • متعهد شوید.
  • برای داشتن آن واقعیت روی خود سرمایه گذاری کنید.
  • همین حالا شروع کنید، مطابق با آن واقعیت عمل کنید.

4- محیط خود را به صورت منظم و خلاقانه طراحی کنید:

“خیلی ها فکر می کنند که انسان ها زاده ی عادت ها هستند؛ اما این گونه نیست. ما زاده محیط هستیم.”

“راجر همیلتون.”

برای ارتقا دادن به زندگی خود، شما نمی توانید فقط هدف ها را بنا کنید و سپس به کارهای روتین هر ورزه ی خود بپردازید.بلکه باید محیط خود را نیز تغییر شکل دهید. شما باید محیطی را بسازید که با آینذه ای که برای آن نقشه کشیده اید مطابقت داشته باشد. این محیط باید با اهداف و ارزش های شما سازگار باشد و شما را برای تلاش هر چه بیشتر برانگیزاند. 

زندگی اکثر مردم مانند یک رودخانه خروشان است؛ و اغلب این رودخانه برخلاف اهداف آن ها در حرکت است. برای رسیدن به بالاترین حد از سطح زندگی باید اراده بسیار قوی داشته باشید؛ خسته کننده است. اما در عوض محیط شما را به سمت راهی که می خواهید پیش خواهد برد.

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم - قسمت دوم

چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت دوم

 

مطالعه کنید  چرا برخی افراد احساس تنهایی نمی کنند؟

ساختن محیط براساس اهداف:

محیط های مختلف اهداف مختلفی دارند. شما برای استراحت و شادابی حال و روز خود محیط های جداگانه می خواهید، برای تمرکز و کار، مراقبه و شفافیت و برای هیجان و سرگرمی هم همینطور.
هرچه بیشتر هوشیار باشید، بیشتر درک خواهید کرد؛ که شما و محیط زندگی شما دو بخش از یک کل هستند. شما نمیتوانید خود را از محیط خود جدا کنید. بنابراین، شما باید مدام به محیط اطراف خود توجه داشته باشید؛ به این معنا که آن ها را با ابزاری چون تلفن همراه آلوده نکنید. اگر می خواهید به ساحل بروید با بردن تلفن همراه با خود این لحظات قشنگ را از خود نگیرید. با همین یک کار کوچک، کم کم محیط شما شروع به تغییر و بهتر شدن خواهد کرد. 

5. بر روی نتایج متمرکز شوید؛ نه بر روی عادت ها و فرایندها:

آیا ما اغلب افراد موفق را به خاطر سخت کوشی آن ها، عادات مثبت و اراده آهنینشان تحسین می کنیم؟ حتما نه!!! این روزها این امر زیاد مهم نیست بلکه همه به نتایج نگاه می کنند. دلیل تحسین افراد موفق توسط دیگران به دلیل نتایجی است که از آن تلاش ها حاصل آمده است. خیلی ها از تلاش و سخت کوشی افراد موفق اطلاعی ندارند اما به محض رسیدن به موفقیت و نتیجه آن ها را تشویق می کنند.

مفهوم “دوز قابل تحمل” چیست :

تیم فریس در کتاب ” بدن 4 ساعته” درباره مفهومی به نام ” حداقل دوز قابل تحمل” صحبت به میان آورده است. اساسا این حداقل مقدار تلاشی است که برای تولید نتیجه مطلوب به کار گرفته می شود. او می گوید برای پختن تخم مرغ حرارتی برابر با 212 درجه لازم است و هر تلاشی بیشتر از آن کار بیهوده ای است.

  • بنابراین باید به خود بگویید که به دنبال چه نوع نتیجه ای هستید؟ 
  • چه روشی را برای رسیدن به این نتیجه باید پیش بگیرید؟

به جای اینکه بر روی فرایند و پروسه چیزی متمرکز باشیم؛ سعی داریم که به نتایج توجه کنیم. و آن را برای خود مشخص و روشن سازیم و سپس ببینیم؛ که چگونه می توان با استفاده از مهندسی معکوس به آن رسید؟

تعیین اهداف تا په میزان در موفقیت ما تاثیر دارد؟

این هدف است که روند را مشخص می کند. البته نتیجه هم پروسه و روند را برای ما مشخص می کند. اگر به نتیجه ای که می خواهیم نرسیم؛ باید روند را جور دیگری تغییر دهیم. انتظار نداشته باشید که شما همان کارها را انجام دهید اما نتایج متفاوتی را به دست آورید.

با این دلایل خواهیم فهمید که عادت ها و روندها به خودی خود هیچ معنایی ندارند؛ زیرا آن ها با اهداف و نتایج معنا پیدا می کنند. پس روند هر کسی با دیگری متفاوت است. زیرا هر کسی هدف متفاوتی دارد؛ و این اهداف هر کسی است که به او می گوید چه روند و عادتی را در پیش بگیرد تا بتواند به اهدافش برسد.

وقتی به اهداف بزرگ فکر می کنید؛ دیگر درباره کلیت پروسه وسواس زیادی به خرج نمی دهید. اهداف بزرگ و جسورانه به نبوغ نیاز دارند؛ نیاز به شجاعت دارند زیرا ممکن است گاهی هم به چیزی که می خواهیم نرسیم.

در واقع شما یک هدف را در زندگی دارید و آن هدف است که به زندگی شما سر و سامان می دهد. و بعد از اینکه به هدف رسیدید باز هم هدف دیگری را برای خود بر می گزینید. این اهداف هستند که زندگی شما را می چرخانند و سازماندهی می کنند.

اهداف مقصد شما نیستند بلکه تنها وسیله ای هستند برای اینکه شما را رشد دهند. پس از رسیدن به هدف، چیزی را که یاد گرفته اید را بسط دهید و برای سایر اهداف خود به کار بگیرید.

6.ایده های شرکای خود را شناسایی کنید:

شما با فراهم کردن یک سری فرصت ها برای افراد ایده آلی که می خواهید با آن ها کار کنید؛ شغل ایجاد می کنید. و به این ترتیب می توانید با افرادی که از نظر شما ایده آل به نظر می رسند از نزدیک کار کنید. ثروتمندان برای یادگیری کار می کنند و فقیران برای پول.

به دنبال کار نباشید بلکه ایجاد کننده ی کار باشید. چگونه؟

  • شما کدام یک را تحسین می کنید؟
  • کدام یک الگوی شماست؟
  • چه کسی دقیقا همان کاری را انجام می دهد که شما دوست دارید.
  • چگونه می توانید به افراد در رسیدن به اهدافشان کمک کنید.
  • چگونه می توانید با استفاده از مهارت ها و توانایی های خود، برای بهبود کارهایی که دیگران انجام می دهند کاری انجام دهید.

اگر میخواهید جواب این سؤال ها را بدانید حتما با قست سوم مقاله چگونه میلیونر شویم؛ همراه ما باشید. عنوان این مقاله چگونه به یک میلیونر تبدیل شویم – قسمت دوم بود؛ پس قسمت پایانی و سوم آن را هم مطالعه کنید و به ان عمل کنید.

راستی همراهان و عزیزان گرامی حتما ما را از نظرات و پیشنهادات خود مطلع کنید و با ما در ارتباط باشید. 

شما چه نظری دارید؟