مانع فراموشی زبان شوید

با استاد مرتضی جاوید مانع فراموشی زبان شوید و برای همیشه کتاب های دیکشنری را کنار بگذارید. با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین و پرفروش ترین کتاب های لغت در دنیا آشنا کنیم.

در این بخش می خواهیم به رمز گردانی یکی دیگر از کتاب های مشهور در جهان در زمینه لغت انگلیسی به نام 1100 واژه بپزدازیم. اگر دو جلسه قبلی را دنبال کرده باشیم ما دو کتاب 504 لغت ضروری و و کتاب لغات ضروری برای تافل را با هم رمز گردانی کردیم و نکات مهم رمزگردانی را در آنجا برای شما توضیح دادیم در واقع فوت کوزه گری خود را در آنجا برای شما شرح دادیم. در این جلسه و با یکی دیگر از پرفروشترین کتاب های لغت انگلیسی 1100 واژه همراه ما باشید:

شروع میکنیم:

  Roster: فهرست ، یکی از متدهای جلسه قبل را در مورد رمزگردانی به کار می بریم و واژه را چندین بار تکرار می کنیم، و به واژه “راسته” می رسیم و می گوییم این فهرست راسته یا دروغه؟

 Haven: پناهگاه، باز هم با زیاد تکرار کردن به یاد واژه ی ” حیوون” میرسم  مثلا میگیم حیوون برو تو پناهگاه، شتر برو تو پناهگاه و …

 Masticate:جویدن، چند بار واژه را مثل همیشه با خود تکرار کنید، “مستی که”. مثلا میگوییم بنده خدا اومده خونه و مست بوده همه وسایل خونه رو جویده. طرف مسته که جویده.

 Efficacy: اثر، که از واژه هایی از این دست می آیند: effect,effective,affect و … . با تکرار آن به این میرسیم که ” اِفه کسی” و برای رمز آن اینگ.نه می گوویم “اِفه کسی رو ما اثر نداره” .

 Surreptitious: مخفیانه، می گوییم ” ما میخواستیم تیشه رو زیر پرده مخفی کنیم ولی الان تنها سر تیشه مخفی شده” پس می شود ” سر تیشه اس که مخفی شده”.

 Imperturbable: آرام و خونسرد، ” این پرده را ببر ولی آرام و خونسرد کسی نفهمد پرده خونه ما رو کَندی آوردی”

پس از اتمام لغات، آن را طبق معمول سه بار مرور میکنیم.

یکی از بحث هایی که در دیدگاه هاه وجود داشت این بود که :

سؤال: ما شنیدیم باید لغت را انگلیسی به انگلیسی و در داخل جمله یاد بگیریم اما در اینجا این اتفاق نمی افتد چاره چیست؟

پاسخ: مشکلی نیست اما بحث ما این است که اگر 4 روز کلاس نرفتید و جمله هم از ذهن شما پاک شد، لغت در حافظه شما باقی بماند. زیرا وقتی انگلیسی به انگلیسی می خوانیم به محض کنار گذاشتن زبان، لغت فراموش می شود ولی با این روش خیال ما راحت است زیرا لغت رمز شده است و جاودانه شده است.

سؤال : واژه را در چند جلسه باید یاد بگیریم ؟

 پاسخ: یادگیری واژه شامل 4 مرحله است:

  • تلفظ
  • معنی
  • کاربرد
  •  دیکته

تلفظ: ابتدا باید تلفظ لغات را رمز کنیم و منابع مختلفی برای این کار وجود دارند مثل oxford,google translate,long man  و …

معنی: به روش هایی که در انی 3 جلسه گفته شد معنای واژه ها را رمز می کنیم و سه دور مرور می کنیم یعین اول به آخر، آخر به اول و به صورت پراکنده.

کاربرد: خواندن این لغات در داخل مثال، داستان، متن و …

دیکته: دیکته را هم با تمرین کردن می توانیم در ذهن خود تثبیت کنیم .

اما یک خبر خوب برای عزیزانی که نمی توانند در همایش ها و کلاسه ای ما شرکت کنند این است که می توانید پکیج های ما را تهیه کنید  که یکی مربوط به کتاب “لغات ضروری برای تافل” است و یکی هم برای “1100 واژه” .

پکیج 900 واژه تافل:

برای کسانی که آزمون هایی مثل: Toulimo, MSRT,TOEFL,IELTS و EPT و آزمون ارشد، کنکور،  و هر آزمونی که شما در داخل و خارج و بین المللی میخواهند شرکت کنند. همچنین کسانی که میخواند در خواندن و نوشتن پیشرفت داشته باشند، این پکیج بسیار مفید است. که شامل 900 واژه و 12 DVD تصویری است.

مانع فراموشی زبان شویم

فراموشی زبان

پکیج 1100 واژه :

این کتاب یکی از پرفروشترین کتاب ها در سطح جهان است. برای کسانی که آزمون دکتری می خواهند شرکت کنند. کسانی که می خواهند در Listening  و Speaking ، اخبار و فیلم ها پرکاربردترین لغات را بلد باشند این کتاب بسیار پرکاربرد است. مانع فراموشی زبان شویم

مانع فراموشی زبان شویم

فراموشی زبان را فراموش کنید

 

مطالعه کنید  10 کاری که نباید در اینستاگرام انجام داد

شما چه نظری دارید؟