6 جذابیت متفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

آیا هرگز تعجب می کنید که جنس مخالف چه فکر می کند؟ آیا همکار ، شریک زندگی یا رئیس شما از شما ایراد می گیرد؟ می خواهم 6 جذابیت متفاوت جنسیتی بین زنان و مردان را به شما در این مقاله یاد بدهم:

چرا؟!!

 زنان همه چیز را به خاطر می آورند.

 زنان احساس می کنند، در حالی که مردان از منطق استفاده می کنند.

 برابر بودن با یکسان بودن یکی نیست.

می خواهم بر اساس آخرین دستاوردهای علم، 6 واقعیت جالب درباره هوش جنسیتی را به شما آموزش دهم:

چرا زنان همه چیز را به یاد می آورند، زیرا زنان دارای هیپوکامپ بزرگی هستند و این دقیقا همان محل ذخیره خاطرات ما است به همین دلیل آنان همه چیز را به یاد می آورند آن ها حتی کوچکترین و جزئی ترین واژه های پنج سال پیش را هم به یاد دارند. 

 زنان احساسی هستند در صورتی که مردان منطقی:

مردان یک رویکرد واقع گرایانه تر به محیط خود می گیرند و اغلب تهدیدها و چالش ها را اسکن می کنند.
زنان تمایل دارند که رویکرد شهودی تری داشته باشند ، زیرا مردم و رویدادها را عمیق تر و با ظرفیت حافظه بیشتر درک می کنند.

 مسائل را متفاوت حل می کنند:

مردان تمایل به همگرایی در تفکر خود دارند. آنها مسئله را تعریف و روشن می كنند و با از بین بردن و جداسازی موضوعات به حل مسائل می پردازند.
زنان غالباً مسئله را به صورت گسترده تر تعریف می کنند و طیف گسترده ای از عوامل بالقوه را قبل از ورود به حالت راه حل بررسی می کنند.
به همین دلیل است که زنان می خواهند از مشکلات صحبت کنند و آقایان می خواهند در آنها غرق شوند.

6 جذابیت متفاوت جنسیتی بین زن ها و مردها

6 جذابیت متفاوت جنسیتی بین زن ها و مردها

 زنان و مردان در نزاعند:

مردان اغلب دوست دارند که مسائل را غیر شخصی کرده و به صورت یک مسئله خارجی و بیرونی به آن بنگرند، و اغلب برای حل آن دوست دارند تنها باشند. اما زنان دوست دارند مسائل را شخصی کرده و در مورد مسئله صحبت کنند تا به درک درستی از آن برسند.

شما در کدام قسمت نمودار پایین قرار می گیرید؟

اگر خیلی بصری باشید، در سمت راست نمودار یعنی حلقه زرد قرار خواهید گرفت. اگر واقع گرا باشید، در سمت چپ نمودار یعنی دایره آبی جای خواهید گرفت. اگر تعادل خوبی دارید، ممکن است در میانه راست باشید و هر دو قدرت جنسیتی را داشته باشید.

6 جذابیت متفاوت جنسیتی بین زن و مردتوجه کنید که مغز یک زن در حالت استراحت چگونه فعال تر است؟

به همین دلیل است که زنان تمایل دارند بعد از یک روز سخت صحبت کنند، در حالی که مردان می خواهند در تنهایی به پردازش بپردازند.

زنان می خواهند درباره همه اتفاقات آن روز صحبت کنند، به پردازش بپردازند و کاوش کنند.

زنان تمایل دارند بعد از یک جلسه استرس زا و یا بحث و درگیری با خانواده، دوستان و یا بستگان، در پایان یک روز پر مشغله با همکاران خود تعامل داشته باشند. این فعالیت ها به زنان کمک می کند تا اکسی توسین تولید کنند، آرامش را افزایش و استرس را تسکین دهند، که به خودی خود اکسی توسین، یک هورمون مهم کاهش فشار روانی را تولید می کند.

مردان می خواهند زمانی را به مغز خود بدهند تا بتوانند به اکتشاف، باز کردن و تصمیم گیری در مورد آینده بپردازند. پس از یک جلسه طولانی استرس زا یا در پایان یک روز پر مشغله، مردان تمایل دارند که برای مدتی اطراف خود را خلوت کرده و از همه چیز دور باشند. مردان تمایل به عقب نشینی دارند و به دنبال تنهایی هستند و یا درگیر برخی فعالیتهای کم تحرک، مانند تماشای اخبار یا ورزش، یا کار بر روی یک پروژه کوچک هستند. این امر یک تمایل طبیعی است که در یک مرد است تا بتواند خود را  برای دوباره پر کردن تستوسترون، و آزاد کردن این استرس خود را آماده کند، این دوری و خلوت به او آرامش می بخشد، و او را دوباره پر انرژی می سازد.

هیچ کدام از این رویکردها درست یا غلط نیستند تنها با هم متفاوتند و این تفاوت بسیار خوب است. به همین دلیل است که بهتر است زن ها و مردها همیشه در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند قدرت همدیگر را تقویت کنند. 

نکته ی مهم : 

واقعیات زیر همگی تمایلات هستند و استثنائاتی دارند و قوانین نیستند اما این گرایشات و واقعیات به ما کمک می کنند تا بدانیم چگونه دو جنس مخالف فکر و عمل می کنند.

واقعیت جذاب شماره 1

آیا تاکنون دقت کرده اید که مردان و زنان در قرارهای خود به صورت متفاوت خود را معرفی می کنند؟

6تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

6تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

این به دلیل کورتکس جلوی مغز است. مرکز تصمیم گیری مغز که رفتارهای اجتماعی ، قضاوت و تفکر متعاقب را کنترل می کند.

برخی تفاوتهای جالب بین زن و مرد:

زنان در سنین نوجوانی کورتکس پیشرفته و رشد یافته تری نسبت به مردان دارند و همین امر باعث می شود تا کارهای کم ریسک تری را نسبت به مردان انجام دهند. به این معنی که مردان قدرت پردازش بیشتری برای تهدیدها دارند و زنان برای جزئیات بیشتر قدرت پردازش بیشتری دارند.

زنان در تصمیم گیری های خود جزئیات بیشتری را درج می کنند و در طول جلسات و قرارهای خود وراجی های بیشتری دارند و همین امر به اشتباه از سمت مردها این برداشت می شود که تنها حرف زدن زن ها زیاد است و در واقع کاری از پیش نمی برند و تنها حرف می زنند.

در میتینگ ها و چلسات بارش مغزی، توانایی زنان کمک می کند تا به جزئیات بیشتر پرداخته شود و کاملا در زمان جهت توضیح کامل و کلامی کردن اتفاقات صرفه جویی می شود.

مردان در شرایط بحزانی و فورس ماژور عالی عمل می کنند آنها می توانند خیلی سریع تهدیدها را اسکن کرده و راه حل هایی را ارئه دهند.

واقعیت جذاب شماره 2:

زگیل های نگران کننده

آیا شما هم دیده اید که زنان نگران همه چیز هستند؟ او را سرزنش نکنید! این فقط مغز اوست که به دلیل وجود مرکز نگرانی در مغز زن است.

قشر قدامی:

در جایی که مردم احساسات را پردازش می کنند، خاطرات را ترتیب می دهند و شکوفا می کنند. همچنین به عنوان مرکز “نگرانی” مغز شناخته می شود.

تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

قشر قدامی در زنان بزرگتر است، به این معنی که آنها وقت بیشتری را صرف شایعه پراکنی می کنند، تلاش می کنند تا احساسات را پردازش کنند و بسیار نگران هستند.
زنان نسبت به مردان از اضطراب بالاتری برخوردارند. محققان فکر می کنند که این ممکن است به دلیل وجود قشر قدامی زن بباشد که به حساس شدن او منجر می شود.

در جلسات، خانم ها به مراتب بیشتر از آقایان قادر به خواندن چهره های افراد اطراف هستند. درجه حرارت عاطفی اتاق را حس می کنند و نسبت به اطرافیان حساس هستند. این امر می تواند برای آن ها مفید باشد. ممکن است بیش از حد توجه کنند.

مطالعات موردی: قشر قدامی مغز یک زن می تواند به او آگاهی و بینش بالایی دهد، اما گاهی این امر باعث می شود تصمیمات خود را زیر سوال ببرد و از اثربخشی این توانایی بکاهد.

حساسیت بالای زنان هم می تواند یک هدیه باشد و هم یک مانع

برای زنان باید بگوییم از این هدیه به خوبی استفاده کنند و کمی در مورد خود صبور باشند و برای مردانی که چنین زنانی در اطراف آن ها هستند باید گفت که صبور باشید و راهی مناسب برای استفاده از این موهبت پیدا کنید. 

واقعیت جذاب شماره 3:

شبکه در مقابل خطوط

مغز به دو نیمکره تقسیم می شود: مغز راست که از فکر خلاق تر و شهودی تر استفاده می کند ، و مغز چپ که برای تفکر خطی و منطقی است. آنها با چیزی به نام وصل می شوند:

Corpus Callosum:

یک دسته ضخیم از اعصاب که به طرف راست و چپ مغز وصل می شوند.

جذابیت تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

جذابیت تفاوت جنسیتی بین زنان و مردان

برخی تفاوتهای جالب بین زن و مرد:

Corpus Callosum در زنان  25٪ بزرگتر از مردان است. این بدان معنی است که زنان تمایل دارند خیلی راحت بین احساسات و واقعیات به جلو و عقب برگردند.
مردان دوست دارند در مراحل مختلف فکر کنند، هر بار یک واقعیت را پردازش کنند. به عبارت دیگر، مردان به صورت مستقیم می اندیشند، در حالی که زنان در شبکه های مختلف فکر می کنند، دائماً ایده ها را به هم وصل می کنند.

خطی فکر کردن مردان بهتر یا بدتر از زنان نیست و برای بهتر شدن اوضاع باید از هر دوی مردان و زنان استفاده کنیم.

مردان در تمرکز کردن و دور کردن خود از فشارهای خارجی بسیارخ وب عمل می کنند.

زنان در تفکر كامل ، درك كردن عقايد ، ترسيم ارتباطات جديد و شناسايي عوامل جديد ، فوق العاده خوب هستند.

واقعیت جالب توجه شماره 4:

موفقیت و عدم موفقیت

تستوسترون هورمون اصلی جنسی مرد است. اما زنان نیز تستوسترون دارند! در حقیقت، نحوه عملکرد تستوسترون در بدن به برخی تفاوتهای جالب جنسیت اشاره دارد.

 تفاوت جنسیتی بین زن ها و مردان

برخی تفاوتهای جالب بین زن و مرد:

مردان 20 تا 30 برابر بیشتر از زنان تستوسترون تولید می کنند.
برای احساس موفقیت در مردان، باید سطح تستوسترون خود را دوباره پر کنیم.
اگرچه زنان و مردان هر دو تستوسترون دارند، اما در هنگام پاسخ به استرس، فرایند متفاوت انجام می شود.

وقتی مردان احساس موفقیت می کنند، تستوسترون زیادی تولید می کند. هنگامی که دچار نقص هستند، تستوسترون را از دست می دهند. این بدان معنی است که آنها پس از از بین رفتن یا خرابی به زمان نیاز دارند تا دوباره خود را تقویت کنند و تسترون تولید کنند.

سطح عادی تستوسترون با احساس موفقیت در مردان مرتبط است. هنگامی که مردان با مشکل یا نارسایی روبرو می شوند، سطح تستوسترون آنها کاهش می یابد و روحیه کاهش یافته را تجربه می کنند یا حتی احساس افسردگی می کنند. به همین دلیل است که مردان پس از یک روز طولانی و سخت، به یک خلوت نیاز دارند. بر خلاف زنان، آنها اغلب بلافاصله به دنبال حمایت اجتماعی نیستند و یا نیازی گفتن و بیان افکار خود ندارند.

ممکن است زنان به اشتباه این حالت در مردان را از مرد را به عنوان سردی یا بی احترامی تفسیر کنند، اما در واقع باید به آن ها فرصت داده شود تا بتوانند مسئله را پردازش کنند.

مردان باید به خودشان فرصت بدهند تا دوباره برگردند. زنان باید با مردانی که زمان پردازش لازم دارند، صبور باشند.

واقعیت جذاب شماره 5:

اثربخشی

اکسی توسین ماده شیمیایی است که به ما کمک می کند وابستگی اجتماعی را احساس کنیم. برای تعاملات اجتماعی ما فوق العاده مهم است. زن و مرد هر دو آن را تولید می کنند و برای اتصال به آن احتیاج دارند. اکسی توسین زیادی به معنای اعتماد و وابستگی بیشتر افراد با هم است.

جذابیت های جنسی

جذابیت های جنسی

برخی تفاوتهای جالب بین زن و مرد:

در زنان و مردان ، اکسی توسین باعث کاهش فشار خون و احساس ترس می شود.
در زنان ، اکسی توسین می تواند در طی یک مکالمه آرامش بخش افزایش یافته و در پاسخ به احساس بی توجهی یا رها شدن کاهش یابد.
مردان نیز برای کاهش سطح استرس خود به اکسی توسین احتیاج دارند. با این حال، اکسی توسین بیش از حد در مردان در واقع باعث کاهش سطح تستوسترون و سپس استرس آنها می شود.

مردان به تعادل اکسی توسین احتیاج دارند. اگر یک مکالمه استرس زا داشته اند، غالباً به دنبال تنهایی یا زمان تنها برای دوباره پر کردن و مجدد گروه بندی هستند.

مطالعات موردی: در صورت عدم آمادگ ، مرد را مجبور به “صحبت کردن” نکنید. از طرف دیگر ، مردان می توانند با صحبت کردن، به زنی که احساس استرس می کند کمک کرده و اجازه پردازش احساسات خود را بدهند.

واقعیت جذاب شماره 6:

پاسخ به استرس

به عنوان انسان، هنگامی که استرس داریم کورتیزول تولید می کنیم – این طبیعی بوده و برای ما بسیار مفید است. به تثبیت سطح گلوکز کمک می کند و متابولیسم و فشار خون را تنظیم می کند. اما ترشح بیش از حد کورتیزول برای بدن بسیار مضر است. در حقیقت، باین امر می تواند عملکرد شناختی را کند کند و تفکر شفاف را دشوار کند.

برخی تفاوتهای جالب بین زن و مرد:

مطالعات نشان داده اند که سطح کورتیزول زنان در محل کار دو برابر بیشتر از مردان  است.
میزان کورتیزول زنان در خانه چهار برابر بیشتر از مردان  است!
وقتی زنان قادر به پردازش یا همکاری با دیگران نباشند، اکسی توسین کافی تولید نمی کنندو این امر کاهش استرس را برای آنها دشوار می کند.

زنان وقتی در چرخه های استرس بد قرار می گیرند نمی توانند بهبود پیدا کنند.

فعالیتهای تولید کننده اکسی توسین در زنان برای کاهش سطح کورتیزول و کاهش استرس انجام می شود. اما هنگامی که زنان قادر به همکاری در محل کار نباشند، یا فرصت کافی برای حضور در رویدادها و نیازهای زندگی شخصی وجود نداشته باشد، استرس و اضطراب آنها فراتر از توانایی استراحت و جمع و جور کردن خود خواهد بود. این افزایش استرس ناشی از سرعت بالای کورتیزول است که باعث تحریک تولید تستوسترون در سیستم های زنان می شود و توانایی آنها در تولید اکسی توسین را مهار می کند و بدین ترتیب چرخه استرس را ادامه می دهد. “

مطالعات موردی: زنان متفاوت از مردان بهبود می یابند ، اما هر دو جنس پس از یک رویداد القا کننده کورتیزول، نیاز به زمان برای جبران دارند. مردان به زمان نیاز دارند تا به آنها در پردازش کمک کنند. زنان به کسی احتیاج دارند تا به آنها کمک کند تا پردازش کنند.

 

مطالعه کنید  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان 4 ساله

 

شما چه نظری دارید؟